Hop til indhold

Til dyrelæge


Gæst Unknown99
 Share

Recommended Posts

Gæst Unknown99

Da jeg var ude og gå med sofie idag, begyndte hun lige pludseligt at pive helt vildt, og trække det ene ben op under sig, nu er jeg kommet hjem fra arbejde, og hun er begyndt at gå på det igen, men halter stadig, så imorgen ringer jeg til dyrelægen, og bestiller en tid. Håber på at det ikke er slemt.. :( kryds lige fingre for mig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Du har sikkert kigget efter det - men har hun fået noget i poten?

 

Eller lavet noget andet (krumspring eller lign?)

 

og :x2: herfra..

 

ja jeg har tjekket, trykket, og rykket i poter, knæ og hofte, og hun siger intet. ved ikke helt hvad det kan være, derfor dr. dyrelæge... har en anelse om at det måske kan være patella.. men der er vel ingen grund til, at male fanden på væggen..

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused:Jeg spørger fordi Bassil i dag havde sååååå travlt med at gå pænt på plads og helt overså et hul i græsset (han gik jo og gloooooede på min guffer-lomme) - hullet var så også kun ca. 35 cm dybt så det er jo til at overse ? :stupid:

 

Så lige bagefter trak han lidt på benet - men det gudskelov væk nu igen..:lun:

 

men held og lykke hos Dr. Dyr - nu ved jeg ikke lige hvad det der Pat.... er for noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
:confused:Jeg spørger fordi Bassil i dag havde sååååå travlt med at gå pænt på plads og helt overså et hul i græsset (han gik jo og gloooooede på min guffer-lomme) - hullet var så også kun ca. 35 cm dybt så det er jo til at overse ? :stupid:

 

Så lige bagefter trak han lidt på benet - men det gudskelov væk nu igen..:lun:

 

men held og lykke hos Dr. Dyr - nu ved jeg ikke lige hvad det der Pat.... er for noget..

 

Patella Luxation er en knælidelse som ofte ses hos små hunde, på samme plan som HD ses ved større hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Patella Luxation er en knælidelse som ofte ses hos små hunde, på samme plan som HD ses ved større hunde...

 

Hvis det er det - og det var også min tanke, da du skrev om det - så er der ting at gøre, som ikke betyder operation, selvom det nok er det dyrlægen vil foreslå ...

 

Men altså - min Bella har ikke tip-top-knæ - men har absolut ingen problemer med knæene nu, og det er akupunktur og alt det andet spændende den gode Gudrun Frantsen kan trylle med. og det ene af hendes satte sig også fast på en sådan måde at hun lissom ikke kunne nå gulvet med det ben ... men i dag gør det det aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused:Jeg spørger fordi Bassil i dag havde sååååå travlt med at gå pænt på plads og helt overså et hul i græsset (han gik jo og gloooooede på min guffer-lomme) - hullet var så også kun ca. 35 cm dybt så det er jo til at overse ? :stupid:

 

Så lige bagefter trak han lidt på benet - men det gudskelov væk nu igen..:lun:

 

men held og lykke hos Dr. Dyr - nu ved jeg ikke lige hvad det der Pat.... er for noget..

 

Patella Luxation

 

---------------------------------------

 

:x2::x::x::x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er det - og det var også min tanke, da du skrev om det - så er der ting at gøre, som ikke betyder operation, selvom det nok er det dyrlægen vil foreslå ...

 

Men altså - min Bella har ikke tip-top-knæ - men har absolut ingen problemer med knæene nu, og det er akupunktur og alt det andet spændende den gode Gudrun Frantsen kan trylle med. og det ene af hendes satte sig også fast på en sådan måde at hun lissom ikke kunne nå gulvet med det ben ... men i dag gør det det aldrig.

 

Groa har fået samme behandling som Bella, og i dag er grosen OK, ser hende aldrig halte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Vi krydser også fingre :x:

 

Husk at give os en opdatering når du har været hos dyrlægen i dag.

 

Det skal jeg nok.. her til morgen er der ingen halten.. men tager alligevel derud. Det skader jo aldrig.. og tak for alle jeres bekymring.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal jeg nok.. her til morgen er der ingen halten.. men tager alligevel derud. Det skader jo aldrig.. og tak for alle jeres bekymring.. :)

 

Nej, og så sover man bedre om natten :-D

 

Du er garanteret et lige så stort pylrehoved som mig, så indtil dyrlægen siger der ikke er noget i vejen, så går man og forestiller sig det værste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Nej, og så sover man bedre om natten :-D

 

Du er garanteret et lige så stort pylrehoved som mig, så indtil dyrlægen siger der ikke er noget i vejen, så går man og forestiller sig det værste...

 

Det er jeg! tænk når jeg engang får børn.. :P man siger jo også at de værste og mest pyldrede børn, er dem af sygeplejerske.. :P men jeg får det bare så dårligt indvendigt når dyr de lider.. :( men har bestilt en tid til imorgen, og så må vi se hvad han siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
du vil ikke pr¢ve de foreslåede alternative bhandlinger f¢rst?

 

dyrelæge sagde det var ret omfattende hendes patella, og hvis en operation kan hjælpe på det, så må det jo bare være det. men det er først d. 18 så hvis der er nogle der har nogle gode sider omkring andre behandlinger, så må i gerne skrive linksne.. har ikke rigtig selv kunne finde noget.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
der er andre brugere som har givet dig ideer her i din egen tråd.

 

Det er jo kun hende der gudrun frantsen.. og har søgt på nettet efter hende, og der var ikke rigtig noget.. men hvad er hendes behandlings metode?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo kun hende der gudrun frantsen.. og har søgt på nettet efter hende, og der var ikke rigtig noget.. men hvad er hendes behandlings metode?

 

Groa har fået akkupunktur og så har vi fået at vide hvilke ting hun ikke må lave.

Jeg synes du skal aflæggge hende et besøg, måske kan hun hjælpe, måske ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

OG Gudrun er flyttet ind til århus - eller Viby - lige ved Skanderborgvej - så hun er rimelig let at komme til nu ...

 

Jeg ville ikke ty til operation som det første - men jeg har selvfølgelig også set hvad det er Gudrun kan - og hvordan det virker ...

 

Jeg er ikke i tvivl om, hvis jeg var gået til en anden dyrlæge med Bella dengang hendes knæ drillede - så ville de også have sagt at det var slemt og at hun skulle opereres ...

 

Nåja - og hvis det kan hjælpe noget - så er Gudrun også uddannet dyrlæge og hun påstår ikke hun kan noget, hvis hun ikke kan ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øv hvor er det bare træls!!

 

Men endnu engang så fik vi konstateret at hellere en pylret menneskemor og en tur for meget til dyrlægen, end en for lidt.

 

Godt i kom afsted!

 

Mht. behandlings mulighederne så har jeg intet at byde ind med - Men krydser fingre for, at det lille pus snart er frisk og frejdig igen, uanset hvad du vælger af metoder.

 

Kram herfra :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sofie har fået konstanteret patella luxation, og skal opereres her den 18... det var nok årets dårligste nyhed.. :( men i det mindste har det ingen "livstruende" konsekvenser for hende...

 

 

Årrrh nej da? Jeg aner intet om den lidelse, men det lyder ikke rart :ae:

Jeg håber du finder ud af noget.

Søde lille hund :vuf: Har hun det bedre i benet nu? Kommer og går det, eller hvordan?

 

Sender en masse varme tanker til Sofie :x: - og også til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...