Hop til indhold

Hvor "alternativ" er du?

Gæst Lena
 Share

Recommended Posts

Jeg er normalt ikke til "hokus pokus" og alternativ medicin, men qua mine erfaringer med det homøopatiske middel SensiStop til hest og mand, så er jeg overbevist om, at det virker og fortæller gerne min historie til dem der gider høre på det.........

Måske virker jeg lidt frelst engang i mellem og når folk ser på mig med et overbærende blik og fortæller mig at hesten og manden såmænd nok var blevet raske alligevel, ja, så bliver hverken vred, skuffet over deres manglende viden og forståelse........ nææææh........ JEG ved bedre........... :mrgreen:

For mange mange år siden fik min mand zoneterapi af en bekendt. Han fik bekymringsrynker i ansigtet og fortalte min mand at han havde problemer med lever, nyrer og ja, rigtig mange dele af kroppen............ Hmmm....... Det kunne jo ikke passe, for det var jo bare benene han var overbelastet i.

Et par år senere fik han konstateret for lavt stofskifte og det viste sig at han havde haft det i en del år............ Var det mon dét zoneterapeuten havde bemærket allerede dengang?

Hvordan er dit syn på "alternativ" medicin og behandling og hvilke bruger du?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

det er sådan lidt både og....der skal nok være noget af det der virker, men der er også noget af det der er ren hokuspokus...så f.eks. i Penn & Teller at der var en kvinde der kaldte sig alternativ behandler, hun havde en lampe-agtig ting der eftersigende skulle kunne behandle alt muligt...da de så spurgte hvordan den virkede fik de bare at vide at det vidste hun ikke, for brugsanvisningen var på portugisisk, så hun prøvede sig bare lidt frem...

Og så har man jo også hørt skræk-eksempler på folk der er blevet bedt om at stoppe deres kemobehandling, fordi den alternative behandler mente at det var det rigtige at gøre....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror på, at rigtigt mange ting kan bedres via alternative behandlingsmetoder - men jeg bliver vred når "fuskere" forsøger at spinde guld på uhelbredeligt syge, ved at påstå at de kan helbrede fx kræft via healing...

Jeg så engang et skrækkeligt program om healing, og da petienten ikke blev rask fik de at vide, at det var fordi han/hun ikke havde troet nok på det :confused: så med andre ord: "det var din egen skyld du døde"

Men jeg er samtidig stor tilhænger af fx akupunktur, som har hjulpet mig af med mange smerter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer lidt an på hvad man definere som værende "alternativ", synes jeg :-)

Nogle mener at både akupunktur, massage og zoneterapi er "alternative" behandlinger og nogle mener at de psykoterapautiske samtaletilbud også er det.

Jeg har både modtaget zoneterapi og akupunktur og er selv udlært massør, så mener man at disse ting er "alternative" så er jeg da "på" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde får akupunktur og healing og sære urter.

Jeg selv har prøvet zonetrapi, akupunktur, massage, hypnose og samtaleterapi ved en ikke cand. psyk. terapeut ... og er ikke bleg for at prøve noget alternativt ... men jeg har det som Amocca - der skal være mening med galskaben ... jeg synes det allerbedste er en kombination af det vi kender som vestlig medicin - og det alternative ... og det vinder da heldigvis også mere og mere frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror fuldt og fast på at homøopatisk medicin og naturlige remedier og natur medicin er fine tilskud og kan hjælpe på mange ting. Men må ALDRIG komme forud for medicinsk behandling :shock: tror absolut ikke på at nogen urter kan helbrede kræft eller aids eller andet alvorligt. Men du kan finde sunde, naturlige alternativer på hovepinepiller osv.

Men er man alvorligt syg skal man ALTID søge professionel læge hjælp, for helsekost ekspedienter, natur hekse etc. er IKKE medicinsk uddannet!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror fuldt og fast på at homøopatisk medicin og naturlige remedier og natur medicin er fine tilskud og kan hjælpe på mange ting. Men må ALDRIG komme forud for medicinsk behandling :shock: tror absolut ikke på at nogen urter kan helbrede kræft eller aids eller andet alvorligt. Men du kan finde sunde, naturlige alternativer på hovepinepiller osv.

Men er man alvorligt syg skal man ALTID søge professionel læge hjælp, for helsekost ekspedienter, natur hekse etc. er IKKE medicinsk uddannet!!

What she said ^ :5up:

Akupunktur har jeg prøvet op til flere gange, men uden effekt overhovedet :hmm: Såeh, alternativt er ikke noget jeg ellers har beskæftiget mig med, eller har den store erfaring eller mening om, udover akupunktur.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er sådan lidt både og....der skal nok være noget af det der virker, men der er også noget af det der er ren hokuspokus...så f.eks. i Penn & Teller at der var en kvinde der kaldte sig alternativ behandler, hun havde en lampe-agtig ting der eftersigende skulle kunne behandle alt muligt...da de så spurgte hvordan den virkede fik de bare at vide at det vidste hun ikke, for brugsanvisningen var på portugisisk, så hun prøvede sig bare lidt frem...

Og så har man jo også hørt skræk-eksempler på folk der er blevet bedt om at stoppe deres kemobehandling, fordi den alternative behandler mente at det var det rigtige at gøre....

:mrgreen: Jeg har en gammel lampe, mon jeg skulle sætte den til salg på nettet.......... Hvis der kommer en stor pære i, så behøver man ikke briller når man skal læse......... Ergo, må den helbrede dårligt syn.:mrgreen:

Ja, det er lidt uhyggeligt i forhold til kræft............ Men jeg tror bestemt at meget alternativ medicin og behandling kan lindre de "bivirkninger" kemo og stråler giver en kræftpatient............

jeg tror på, at rigtigt mange ting kan bedres via alternative behandlingsmetoder - men jeg bliver vred når "fuskere" forsøger at spinde guld på uhelbredeligt syge, ved at påstå at de kan helbrede fx kræft via healing...

Jeg så engang et skrækkeligt program om healing, og da petienten ikke blev rask fik de at vide, at det var fordi han/hun ikke havde troet nok på det :confused: så med andre ord: "det var din egen skyld du døde"

Men jeg er samtidig stor tilhænger af fx akupunktur, som har hjulpet mig af med mange smerter :-D

For mig er det ikke et spørgsmål om at "tro"........... Da jeg begyndte med Sensistop til hesten troede jeg ikke rigtigt på noget......... men nu VED jeg at det virker. For hesten var ligeglad med salgstaler.........

Det kommer lidt an på hvad man definere som værende "alternativ", synes jeg :-)

Nogle mener at både akupunktur, massage og zoneterapi er "alternative" behandlinger og nogle mener at de psykoterapautiske samtaletilbud også er det.

Jeg har både modtaget zoneterapi og akupunktur og er selv udlært massør, så mener man at disse ting er "alternative" så er jeg da "på" :-D

Ja, det har du ret i............ Dét der for 20 - 25 år siden var alternativt, er i dag ikke spor alternativt........... som f.eks. zoneterapi og akupunktur der jo også brugt i det etablerede system........

Jeg tror fuldt og fast på at homøopatisk medicin og naturlige remedier og natur medicin er fine tilskud og kan hjælpe på mange ting. Men må ALDRIG komme forud for medicinsk behandling tror absolut ikke på at nogen urter kan helbrede kræft eller aids eller andet alvorligt. Men du kan finde sunde, naturlige alternativer på hovepinepiller osv.

Homøopatisk medicin kan vel også bruges samtidig med den ordinerede medicin. Sådan er det i hvert fald for Sensistop´s vedkommende. At man ikke må holde op med at bruge ordineret medicin, men skal tage begge dele sideløbende...........

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg er meget alternativ her det seneste år og jeg ved at gode kosttilskud og alternative metoder kan afhjælpe mange ting som lægerne endnu ikke kan feks kræft, og mange andre ting som jeg ved at naturmidler kan virke imod

jeg har bla brugt hajbrusk pga xaros levertal var stødt stigenede med døden til følge hvis det fortsatte dyrlægerne kunne intet gøre de steg markant fra mdr til mdr jeg prøvede og købe hajbrusk da jeg havde læst at det kunne hjælpe på tumore osv havde dog ingen forventninger til det hjalp efter de sidste blodprøver var flere af tallene faldet markant nogen med 50 %

så jo jeg bruger meget tid på google for og finde alternative metoder til både hundene og os selv

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er alternativ i den forstand at jeg i stor stil bruger Feliway til mine katte, og DAP til Vic til nytår, og Serene Um til kattene og Victor, og gerne bruger adfærdsterapeut til mine katte og det har jeg også tænkt mig hvis Vic skulle få sådanne problemer. Ja det bliver da betragtet som alternativt :blink: Lissom dyrene får vitamin-tilskud, og olier.

Men ellers så er jeg ikke til ret meget "alternativt". Ville altid vælge en adfærdsterapeut fremfor en katte/hunde-healer.

Kan dog godt finde på at brænde noget beroligende olie af i duftlampen, om aftenen, hvis jeg synes der er stress på. Så måske er jeg lidt alternativ. Går lidt op i aromaterapi:hmm:og har over 100 forskellige olier...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vist meget alternativ, lidt af en urteheks :blink:

Samler selv mine urter, som jeg tørre og putter i krukker og glas. Jeg laver feks også perikumsnaps, perikum bliver også kaldt den grønne lykkepille.

Jeg laver aldrig noget til andre, med mindre det er noget de selv beder om.

Så primært er det mig selv og min familie, der bruger helbredende urter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget u-alternativ, homøopati kan jeg bare ikke se, hvorfor skulle virke, alt for meget hokus pokus og så står jeg af - går til akupunktur og det er lige på grænsen til hvad jeg kan acceptere :oops: nogle ting, tror jeg det er en stor hjælp at TRO på for, at det skal virke.

På nogle punkter har jeg det ligesom dig, jeg har heller ikke meget fidus til homøopati..

Til gengæld bruger jeg meget naturmedicin og kosttilskud, blandt andet Bladgrønt som er multivitaminer for vegeanere og fiskeolie fra Dorian(de giver ikke Sardinopstød)

og ellers har jeg altid Rød Solhat stående og nogle gange Kuzu (til hovedpine osv.)

Jeg har jo haft en medicinforgiftning og er meget påpasselig med hvad jeg propper indenbords, så foretrækker at se på de naturlige muligheder inden jeg får ordineret noget gift fra lægen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vist meget alternativ, lidt af en urteheks :blink:

Samler selv mine urter, som jeg tørre og putter i krukker og glas. Jeg laver feks også perikumsnaps, perikum bliver også kaldt den grønne lykkepille.

Jeg laver aldrig noget til andre, med mindre det er noget de selv beder om.

Så primært er det mig selv og min familie, der bruger helbredende urter :-D

Ummm sådan en snaps smager bare godt :-D Min ex. svigerfar lavede den også :5up:

- og så kom jeg da i tanke om, da jeg læste et par af jer andres indlæg, at jeg i meget stor udstrækning bruger aroma lampe og når jeg giver massage, også bruger forskl. olier som jeg blander op inden brug (synergistisk). Man kan læse mere her: Om Æterisk Olie - www.123hjemmeside.dk/holistiskverden

Ja krystaller er det heller ingen hemmelighed (man behøver blot at tage et kig på begge mine HP'er :rolleyes: ) at jeg har en bunke af, ligesom jeg har stene helt tilbage fra min barndom.

Jeg var den slags unge hvis kuffert altid vejede det dobb. når jeg kom hjem, end da jeg rejste ud for jeg havde en ½ sten-strand med hjem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg SER ikke mig selv som alternativ, men kan da godt se at jeg nok er det.

Jeg synes f.eks. det er lidt sært at vi tror mere på kemisk behandlinger end på naturens eget apotek, som var der længe før kemien, og som urbefolkningerne har klaret sig med i tusinder af år.

Eller østens medicin som også har fandtes i årtusinder.

Så kom vesterlændingene og opfandt det "eneste rigtige", kemisk medicin :hmm:

Min datter kalder mig kærligt en "pulverheks" og det er jeg lidt stolt af.

Indtil videre har jeg fremstillet langt over hundrede blomsterremedier (medicin) og er uddannet blomsterterapeut (som IKKE er sådan en der sidder og giver blomsterne terapi) og er også uddannet healingsterapeut.

Jeg laver mine egne shampooer og kropsolier, som blandt andet indholder blomsterremedier.

Blomster og urter til dette samler jeg selv når det er muligt ellers køber jeg økologisk.

Derudover har jeg taget kurser i hundemassage og er uddannet i Kranio Sakral Terapi til både mennesker og dyr.

Når jeg arbejder med ovenstående er det meste af det intuitivt

Så alt i alt kan jeg tilbyde en terapi der stort set kommer hele vejen rundt.

Når jeg er ude som adfærdsrådgiver er det mest min viden om adfærd jeg anvender.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ømmme mømme...... :hmm: Jeg er sikkert nok ret alternativ, tror både på reinkarnation, healing, clairvoyance, spøgelser, blomstermedicin osv.

Overvejer faktisk at finde en gode healer til Sigurt og så skal han til kiropraktor når vi er kommet ind i det nye år.

Men det er helt fint med mig at andre ikke deler mine synspunkter, det må de selv rode med. :blink:

Jeg står dog helt af når folk mener at fx. kræft kan helbredes via hokus pokus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er hokus pokus? Og synes du kiropraktor er alternativ? (spørger altså kun fordi jeg er meget nysgerrig)

Hokus pokus er for mig noget med alhealende lamper, fingeringe med magisk kraft osv. Altså sådan nogle "smarte" dimser og sager, eller blomstermedicin for den sags skyld. Blomstermedicin er sikkert godt imod alverdens ting, men ikke imod kræft AIDS osv. (altså for andet end bivirkinger ved kemo)

Og nej, jeg synes ikke kiroprakti er særlig alternativt, men det har jeg mødt rigtig mange der gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ømmme mømme...... :hmm: Jeg er sikkert nok ret alternativ, tror både på reinkarnation, healing, clairvoyance, spøgelser, blomstermedicin osv.

Overvejer faktisk at finde en gode healer til Sigurt og så skal han til kiropraktor når vi er kommet ind i det nye år.

Men det er helt fint med mig at andre ikke deler mine synspunkter, det må de selv rode med. :blink:

Jeg står dog helt af når folk mener at fx. kræft kan helbredes via hokus pokus.

Har du fundet en god kiropraktor?

Elesabeth Ribnell i Malmø Ryggen.se behandlede mine hunde for 10 - 11 år siden, før vi fik hundekiropraktorer i DK.

Hun var god

Link til indlæg
Del på andre sites

Blomstermedicin er sikkert godt imod alverdens ting, men ikke imod kræft AIDS osv. (altså for andet end bivirkinger ved kemo)

Hvis jeg forstår dig ret, så mener du at blomstermedicin kan kurere f.eks. astma, gigt mv. men lige præcis ikke de to sygdomme du nævner.

Er det korrekt?

Hvordan hænger det sammen, mener du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sjovt............ Så forskellige vi er. Nogen synes at kiropraktik er alternativt og andre synes at blomstermedicin er aldeles almindeligt...... :-D

Jeg har også brugt rød solhat til UNIK......... det var i forbindelse med svampeangrebet. Men det skulle være fantastisk til hosteheste....... så det burde nok altid stå i "husapoteket".

At tro kan flytte bjerge? Hmmm........... hvordan hænger det så sammen med at vores dyr reagerer positivt på vores "hokus pokus"?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sjovt............ Så forskellige vi er. Nogen synes at kiropraktik er alternativt og andre synes at blomstermedicin er aldeles almindeligt...... :-D

Jeg har også brugt rød solhat til UNIK......... det var i forbindelse med svampeangrebet. Men det skulle være fantastisk til hosteheste....... så det burde nok altid stå i "husapoteket".

At tro kan flytte bjerge? Hmmm........... hvordan hænger det så sammen med at vores dyr reagerer positivt på vores "hokus pokus"?:vedikke:

Det er jo det.

Selv er jeg skeptiker og kritisk.

Jeg kom selv i gang med blomsterremedier efter jeg havde set hvordan mine hunde og ene kat svarede på behandling og healing.

Så "turde" jeg godt.

Uden at jeg fortalte blomsterterapeuten at jeg havde haft astma i 18 år, ikke fordi jeg ikke ville fortælle det, men jeg tænkte faktisk ikke på det, fik blomsterdråberne has på astmaen, så jeg først smed min næsespray og efterfølgende inhalatoren.

Det er vel 11 år siden nu.

Dyr svarer rigtig godt på healing og på blomsterremedierne uden at de "ved" det virker :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogle år siden fik jeg en sjælden lidelse der påvirker ballancen, samt kunne give nedat hørelse og natteblindhed. Skulle regne med 4-6 mdr. før jeg ville være rask.

Jeg kontaktede en zoneterapeut, efter 2 behandlinger kunne jeg dreje hovedet en smule uden at blive svimmel. Jeg fik en del behandlinger og efter 2½ måned var jeg rask.

Groa får akupunktur, har set hvor meget det har hjulpet hende. Har selv fået det til mit dårlige knæ, det hjalp. Har holdt en pause men skal afsted igen efter jul.

Sidst jeg skulle opereres fik jeg akupunktur lige inden jeg tog på sygehuset, det gjorde jeg var så adslappet at jeg faldt i søvn inden de hentede mig på stuen.

Til januar skal jeg i gang med den helt store tur mod pollenallergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg forstår dig ret, så mener du at blomstermedicin kan kurere f.eks. astma, gigt mv. men lige præcis ikke de to sygdomme du nævner.

Er det korrekt?

Hvordan hænger det sammen, mener du?

Jeg tror hun mener at "blomstermedicin" kan lindre, men ikke kurere. Det er i hvertfald min holdning :engel: Alvorlige, kroniske sygdomme osv. kræver altså professionel læge hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites