Gæst Maustique Skrevet Juli 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 Jeg har så officielt stortudet offentligt af raseri her til morgen. Ikke specielt modent - jeg ved det... Men jeg kunne slet ikke styre min reaktion Nu skal jeg ikke starte mig selv forfra så derfor vedlægger jeg den skriftlige klage jeg har sendt til juridisk afdeling af Arbejdernes Landsbank idag. Hvorfor er mennesker sådan? Fortæl mig lige at jeg ikke har overreageret... Til Rette Vedkommende: Jeg bebor den samme bygning i Jernbanegade i Slagelse som Arbejdernes Landsbanks filial. Den seneste måneds tid har filialen været igennem en omfattende renovering. I den forbindelse har håndværkerne brugt vores "gård" til at opbevare lidt materialer og arbejde i. Bl.a. er fliserne foran min opgang og ned forbi den ene udgang fra gården i forbindelse med noget rørarbejde brudt op. Så vidt så godt. Det er mit indtryk, at de har taget hensyn til os og omvendt. Lige indtil her til morgen, da jeg skulle ud og gå morgentur med min cocker spaniel. Jeg kan godt se, at de lægger fliser - men der er ikke på nogen måde afspærret. På vejen snuser min hund til nogle fliser og kommer dermed til at sætte poter på noget grus, de åbenbart har revet, med det resultat, at den nærmeste håndværker tager sin handske af og slår min hund så hårdt i siden, at hunden ryger sidelæns og falder sammen. Jeg kunne simpelthen høre den dumpe lyd af luften, der blev slået ud af hende. Min hund var naturligvis i snor og ca. en meter foran mig, da det skete. Et øjeblik ville jeg ønske, at jeg havde haft en aggressiv hund, der ville have givet igen af samme skuffe - men min blide hund blev bare så bange, at jeg måtte bære hende ned til min bil, fordi hun nu er bange for at gå forbi, mens jeg kunne høre, at hun hostede. Situationen kunne have været løst så nemt ved, at han havde bedt mig benytte en anden indgang, spærret det af med et stykke plastik, eller han bare havde accepteret, at når man arbejder, hvor folk bor, så kan det godt være, at man kommer til at rive grus to gange. Det er mit ønske, at I tager denne henvendelse med i jeres overvejelser i forbindelse med fremtidige valg af leverandører, således at ingen skal frygte en tilfældig håndværkers temperament. Venligst bekræft modtagelse. Med venlig hilsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 :ae: føler med dig - nogen kom engang til at sparke Petrine i hovedet, så det sagde DONK, var heldigvis så fokuseret på, at Petrine ikke skulle opdage noget (det lykkedes), at jeg droppede at banke idioten ned, men i guder, jeg hader den slags fjolser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg har så officielt stortudet offentligt af raseri her til morgen. Ikke specielt modent - jeg ved det... Men jeg kunne slet ikke styre min reaktion Nu skal jeg ikke starte mig selv forfra så derfor vedlægger jeg den skriftlige klage jeg har sendt til juridisk afdeling af Arbejdernes Landsbank idag. Hvorfor er mennesker sådan? Fortæl mig lige at jeg ikke har overreageret... Til Rette Vedkommende: Jeg bebor den samme bygning i Jernbanegade i Slagelse som Arbejdernes Landsbanks filial. Den seneste måneds tid har filialen været igennem en omfattende renovering. I den forbindelse har håndværkerne brugt vores "gård" til at opbevare lidt materialer og arbejde i. Bl.a. er fliserne foran min opgang og ned forbi den ene udgang fra gården i forbindelse med noget rørarbejde brudt op. Så vidt så godt. Det er mit indtryk, at de har taget hensyn til os og omvendt. Lige indtil her til morgen, da jeg skulle ud og gå morgentur med min cocker spaniel. Jeg kan godt se, at de lægger fliser - men der er ikke på nogen måde afspærret. På vejen snuser min hund til nogle fliser og kommer dermed til at sætte poter på noget grus, de åbenbart har revet, med det resultat, at den nærmeste håndværker tager sin handske af og slår min hund så hårdt i siden, at hunden ryger sidelæns og falder sammen. Jeg kunne simpelthen høre den dumpe lyd af luften, der blev slået ud af hende. Min hund var naturligvis i snor og ca. en meter foran mig, da det skete. Et øjeblik ville jeg ønske, at jeg havde haft en aggressiv hund, der ville have givet igen af samme skuffe - men min blide hund blev bare så bange, at jeg måtte bære hende ned til min bil, fordi hun nu er bange for at gå forbi, mens jeg kunne høre, at hun hostede. Situationen kunne have været løst så nemt ved, at han havde bedt mig benytte en anden indgang, spærret det af med et stykke plastik, eller han bare havde accepteret, at når man arbejder, hvor folk bor, så kan det godt være, at man kommer til at rive grus to gange. Det er mit ønske, at I tager denne henvendelse med i jeres overvejelser i forbindelse med fremtidige valg af leverandører, således at ingen skal frygte en tilfældig håndværkers temperament. Venligst bekræft modtagelse. Med venlig hilsen Vild oplevelse - jeg var godt nok også gået amok - og så må jeg sige, at brevet er holdt i en meget pæn tone, som jeg ikke tror jeg selv kunne have bevaret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 :evil: jeg ville f... også have råbt, skreget og muligtvis sparket ham - sådan en idiot. Syntes det er et fint klagebrev du har sendt - håber sku han bliver fjernet/fyret. Trøstekram til dig og lille Nura Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pawgeser Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Sikke da et utrolig dumt svin, med en helt umanerlig, dårlig opførsel.:damn: Jeg ved slet ikke, hvad jeg kunne have lyst til at gøre, ved sådan en fyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Vild oplevelse - jeg var godt nok også gået amok- og så må jeg sige, at brevet er holdt i en meget pæn tone, som jeg ikke tror jeg selv kunne have bevaret. Du kunne jo også sende en klage til arbejderens firma, for det er bestemt ikke i orden Det havde jeg gjort med det samme, hvis det var gået ud over min hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg er målløs! Han skulle jo have amputeret .... alt! Sådan en idiot! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 fatter slet overhovedet ikke at du bevarede overblikket jeg var flegnet fuldstændig og havde slået ham lige igen! :damn: fuck en narrøv!!! han skal bare fyres skal han!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg synes det er et meget fint brev i en sober tone :5up: Jeg synes, det er fint, du udbeder dig kvitering for modtagelse. Men udover det, så tænker jeg ligesom andre der læser med, at håndværkeren er en kæmpe idiot :damn::damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg har så officielt stortudet offentligt af raseri her til morgen. Ikke specielt modent - jeg ved det... Men jeg kunne slet ikke styre min reaktion Nu skal jeg ikke starte mig selv forfra så derfor vedlægger jeg den skriftlige klage jeg har sendt til juridisk afdeling af Arbejdernes Landsbank idag. Hvorfor er mennesker sådan? Fortæl mig lige at jeg ikke har overreageret... Til Rette Vedkommende: Jeg bebor den samme bygning i Jernbanegade i Slagelse som Arbejdernes Landsbanks filial. Den seneste måneds tid har filialen været igennem en omfattende renovering. I den forbindelse har håndværkerne brugt vores "gård" til at opbevare lidt materialer og arbejde i. Bl.a. er fliserne foran min opgang og ned forbi den ene udgang fra gården i forbindelse med noget rørarbejde brudt op. Så vidt så godt. Det er mit indtryk, at de har taget hensyn til os og omvendt. Lige indtil her til morgen, da jeg skulle ud og gå morgentur med min cocker spaniel. Jeg kan godt se, at de lægger fliser - men der er ikke på nogen måde afspærret. På vejen snuser min hund til nogle fliser og kommer dermed til at sætte poter på noget grus, de åbenbart har revet, med det resultat, at den nærmeste håndværker tager sin handske af og slår min hund så hårdt i siden, at hunden ryger sidelæns og falder sammen. Jeg kunne simpelthen høre den dumpe lyd af luften, der blev slået ud af hende. Min hund var naturligvis i snor og ca. en meter foran mig, da det skete. Et øjeblik ville jeg ønske, at jeg havde haft en aggressiv hund, der ville have givet igen af samme skuffe - men min blide hund blev bare så bange, at jeg måtte bære hende ned til min bil, fordi hun nu er bange for at gå forbi, mens jeg kunne høre, at hun hostede. Situationen kunne have været løst så nemt ved, at han havde bedt mig benytte en anden indgang, spærret det af med et stykke plastik, eller han bare havde accepteret, at når man arbejder, hvor folk bor, så kan det godt være, at man kommer til at rive grus to gange. Det er mit ønske, at I tager denne henvendelse med i jeres overvejelser i forbindelse med fremtidige valg af leverandører, således at ingen skal frygte en tilfældig håndværkers temperament. Venligst bekræft modtagelse. Med venlig hilsen Hvordan reagerede du? altså udover at græde. Hvis der var nogen der havde slået mine hunde, havde jeg måske reageret lidt voldsommere, ved også godt det er umodent, men der er ingen der skal røre mine hunde, når der ikke er grund til det. Han kunne da havde valgt at råbe, at den skulle flytte sig, eller sige til dig om du ikke ville fjerne din hund på en pæn og høflig måde! Men godt du skriver til dem, så må vi se om de vælger at gøre noget ved det.. Du har ikke overigeret... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 :ae: føler med dig - nogen kom engang til at sparke Petrine i hovedet, så det sagde DONK, var heldigvis så fokuseret på, at Petrine ikke skulle opdage noget (det lykkedes), at jeg droppede at banke idioten ned, men i guder, jeg hader den slags fjolser Det kan godt være at jeg skulle have bevaret fatningen for hundens skyld - men filmen knækkede altså helt for mig. Det var jo ikke en ulykke, men et helt overlagt (HÅRDT!) slag. Samlede per refleks lynhurtigt Nura op. Hun er den type hund der ville kravle tilbage til ham med logrende hale og sige undskyld for at han havde slået hende - og jeg var simpelthen bange for om han kunne finde på at sparke hende, hvis han var kommet på benene mens hun stadig var på jorden Hun var jo kravlet tilbage til ham ind over hans latterlige grus... Jeg råbte så højt af ham at min overbo (på tredje sal) mødte mig i opgangen. Hun var styrtet ned af trapperne for at se, hvad der dog var sket. Og jeg hulke-vrælede at raseri mens jeg fortalte hende det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 fatter slet overhovedet ikke at du bevarede overblikket jeg var flegnet fuldstændig og havde slået ham lige igen! :damn: fuck en narrøv!!! han skal bare fyres skal han!!!! Oppe i lejligheden igen var jeg igennem alle scenarier.. Startede med scenarier som at gå ned og bygge sandslot i hans grusbunke for at se om han dog ikke turde slå på mig, kyle en flise i hovedet på ham måske - til at tabe en TUNG potteplante ud af vinduet i håb om at den ramte... Så besindede jeg mig lidt og fik tudet færdig - undersøgt hunden for at se om hun var øm.. Og overvejede så alvorligt at køre en tur til dyrlæge, få noget på skrift på hendes ømme ribben og så ellers melde ham til politiet for dyremishandling. Problemet her var bare at jeg ikke havde andre vidner til selve slaget end hans kollegaer (som jeg regner for dybt inhabile). Desuden ville han HØJEST have fået en påtale for det :damn:Hunden skal jo nærmest være død for at man kan regne med at politiet gør noget ved det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst siki Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 godt at du har klaget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Til sidst besindede jeg mig og besluttede mig for at ramme ham der hvor det gør ondt - pengepungen og stoltheden. En mester fyrer ikke en håndværker for at slå en hund - det ville jo være hans ord mod mit. Derfor gik jeg med vilje ikke til hans eget firma. Klagen i første indlæg er derfor sendt til kunden. 4-5 mands arbejdet i over en måned koster sikkert omkring en halv million - og kan jeg påvirke firmaets fremtidige omsætning slår det meget hårdere. Af samme grund er klagen sendt direkte til juridisk afdeling i hovedkontoret - og ikke til filialen. Derudover er klagen (i lidt omskrevet form) sendt til administratoren af bygningen samt til selskabet der udlejer bygningen. Beklager hvis jeg lyder ondskabsfuld - men det ER jeg altså lige nu... Karma og "vend den anden kind til" kan rende mig... Nedenstående svar fik jeg en times tid efter fra direktøren for juridisk afdeling i Arbejdernes Landsbank. Jeg fik det ud af det jeg ville. Kunden vil udbede sig en forklaring af firmaet - så ligegyldigt hvad mester synes om episoden er han tvunget til at sende mig en undskyldning OG risikere at episoden for betydning for ham ved næste udbud. (Jeg behandler af og til storkundeklager i forbindelse med mit job. Det er utroligt lidt der nogle gange gør udfaldet - og en skriftlig klage gennem både kunden og ejeren af bygningen er det mest alvorlige jeg kan gøre) Kære Pernille Sørensen Jeg har modtaget din mail. Jeg skal beklage at du har været udsat for den reaktion du nævner fra en håndværker som vi har ansat til at foretage renoveringen af vores ejendom. Jeg har sendt din mail videre til vores byggekontor, som står for ansættelsen af de håndværkere vi anvender til renoveringerne. Jeg har bedt om at vi forelægger din beskrivelse for det firma vi anvender i Slagels, og udbeder os en forklaring. Du vil naturligvis blive orienteret om svaret herfra. Jeg skal endnu engang beklage det passerede. Med venlig hilsen Kjeld Gosvig-Jensen Juridisk direktør Arbejdernes Landsbank Juridisk kontor Vesterbrogade 5 • 1502 København V Telefon 38485009 • Direkte 38484625 Telefax 38485057 • Mobil 40838327 – Bygger på sunde værdier Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg kender slet ikke så grimme ord at jeg kan beskrive hvad jeg mener om denne håndværker. Når det er sagt må jeg tilstå, at jeg synes du i brevet virker så neutral (måske med vilje) at episoden kommer til at fremstå som lettere ligegyldig. Jeg kan godt forstå, at du bevidst har været høflig og ikke for følelsesladet, men jeg tænker at det ville være et godt kryrdderi at beskrive hvad denne håndværkers handling kan få af betydning for dig og din hund: Evt. bekostelig adfærdsbehandling og en længerevarende træning samt tjek hos dyrlæge hvis hun viser symptomer på skader. Dernæst synes jeg du skal klage direkte til firmaet og kræve at de betaler adfærdsbehandling. Sådan bare for lige at ridse situationens alvor op for dem. Jeg tror næppe det er noget, Politiet har tid til at tage sig af, men jeg ville anmelde "vold eller overfald mod hund" og dette ville jeg informere firmaet om. I samme pæne tone som du har skrevet brevet du viser her, så du ikke fremstår som et neurotisk kvindemenneske. Jeg kan ikke forestille mig, at det er lovligt at slå andre folks dyr... Hvis nu det havde været et lille barn du havde holdt i hånden, havde barnet så fået en på hovedet :hmm: Tilføjelse: Og nu ser jeg at du allerede har været der. Godt gået:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Hvor er det bare en frygtelig oplevelse - Sådan et fjols! Tænk at han vil være sig selv bekendt Men synes du har tacklet det rigtig, rigtig godt og jeg er ret sikker på, at det får konsekvenser for den pågældende person. Om ikke andet, så er det mega pinligt for de fleste, at skulle stå skoleret for chefen, fordi man er en tumpe. Min kæreste er selvstændig og han ville være blevet rasende, hvis en af hans ansatte havde opført sig sådan - selvfølgelig fordi vi jo selv er hunde elskere - men primært fordi de ansatte jo er firmaets ansigt udadtil! Som han sagde, da jeg fortalte historien, så havde vedkommende fået den største skideballe og fået lov at lave lorte arbejde de næste mange måneder, hvis han havde været ansat hos ham Så jeg er sikker på du har tacklet det på den bedst mulige måde! Og så synes jeg arbejdernes landsbank tackler det godt og professionelt - Ros til dem, for at tage det så alvorligt! :5up: Og så et par stykker af dem her til jer, fordi i skulle opleve det :ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Puha! Forstår nu så udmærket din reaktion, og den lyder i mine øjne til at være den bedste - du tog dig af din hund med det samme. Sikke dog en totalt naridiotspasserlort Du må endelig skrive firmaets navn så vi ALLE kan undgå dem forevigt. Godt gået at du sendte et brev. Rigtig mange hundekiks til Nura herfra! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Først: Jeg håber Nura har det godt :ae: Derefter: Jeg synes det er flot, at du har håndteret det som du har. Jeg ved godt, at det ikke er det smarteste at gøre, men havde det været min hund var jeg nok kommet til at slå igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Føj for en oplevelse, sikke da en idiot . :5up: for at du tackler det så flot, synes det er en rigtig fin mail du har fået sendt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Sikke en oplevelse. Sådan en nar at opføre sig sådan overfor et uskyldigt dyr. Synes du har håndteret det helt rigtigt. Håber hun har det godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Led oplevelse. Jeg beundrer den saglige tone du har skrevet dinhenvendelse i, til trods for det du lige havde været igennem. Virksomheder, herunde rbanker er mere forfængelige med deres omdømme end det offentlige. Måske ville det have været gavnlig hvis de vidste at duhavde foralt om din dårlige oplevelse her og evt andre steder. Det lægger lidt mere pres på for handling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 hvor er det en helt vild og overdrevet reaktion fra ham idiotens side af!! Han behøvede jo ikke engang være flink, han kunne bare have råbt "Fjern den hund!".. Så havde han stadig været en idiot, men bare på en helt anden måde. Det ideelle havde selvfølgelig været at han havde sagt "hov - pas lige på gruset der".. Sikke dog en spasser. Hvad fanden bilder folk sig ind at slå til dyr på den måde?! Og så et dyr med en ejer lige i hælene? Jeg synes du har reageret rigtig flot!! Var det mig havde jeg råbt et eller andet usammenhængende af manden, mens jeg havde tudbrølet som en 8-årig. Derefter var jeg nok gået ind i banken og tudbrølet, uden rigtig at opnå noget.. Stakkels vuf og stakkels dig. Jeg håber I er kommet ovenpå efter den grimme episode?.. Og så glæder jeg mig til en update, er rimelig spændt på hvad konsekvensen bliver.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Fuck et fjols...det kan ikke beskrives med ord hvor latterlig og dum jeg synes sådan en håndværker er... Synes det er flot at du først og fremmest fik taget dig af din hund, og at du har haft overskud til at formulere et brev i en pæn tone osv... Man kan let komme til at lyde som Rambo når man sidder her bag skærmen...men jeg tror jeg havde hamret ham en lige i masken uden at blinke hvis han havde slået min hund...min lunte er sgu for kort til at tolerere lige nøjagtig den slags opførsel... Og så kan man jo hurtigt blive gammelklog og fortælle mig at det ville kun blive værre for mig selv osv...men jeg tror slet ikke jeg ville nå at tænke så langt hvis en af mine hunde blev slået... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 F*ck en kæmpe idiot! Jeg er sq dybt hamrende chokeret! Det sidste du har gjort, er at overreagere her...! Og fedt, at du skrev og allerede har fået svar og de går videre med det - yes! Håber den ****** af en idiot får en ordentlig ruffel for det fra en MEGET MEGET sur chef! Jeg ville nok ikke have blinket for at fyrre vedkommende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Røntved Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Fuck et fjols...det kan ikke beskrives med ord hvor latterlig og dum jeg synes sådan en håndværker er... Synes det er flot at du først og fremmest fik taget dig af din hund, og at du har haft overskud til at formulere et brev i en pæn tone osv... Man kan let komme til at lyde som Rambo når man sidder her bag skærmen...men jeg tror jeg havde hamret ham en lige i masken uden at blinke hvis han havde slået min hund...min lunte er sgu for kort til at tolerere lige nøjagtig den slags opførsel... Og så kan man jo hurtigt blive gammelklog og fortælle mig at det ville kun blive værre for mig selv osv...men jeg tror slet ikke jeg ville nå at tænke så langt hvis en af mine hunde blev slået... Der kan jeg følge dig 100%. der er ikke spor Rambo i at reagere sådan. Herfra var reaktionen osse kommet omgående, og så måtte konen passe hundene mens jeg tog min straf. Men sjovt nok, os der reagere sådan kommer aldrig ud for den slags. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts