Gæst Beouf Skrevet Oktober 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Jeg er mildest talt RYSTET over den her historie, stakkels dame, og stakkels hunde der måtte lade livet.... Man kan da ikke bare skyde nogle hunde for den sags skyld, hunde kender jo altså ikke til skel mellem folks grunde og evt stridigheder.... det er jo amerikanske tilstande... fy for s**** Lise måtte hente sine dræbte hunde hos præsten - Danmark - BT.dk Måtte lige have lidt luft.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 tja, den er jo svær ....ejer har åbenbart ikke overholdt loven og holdt sine hunde forsvarligt inde hegnet ... Det er sikkert også ulovligt hun har skudt dem... Præsten kunne sikkert have gjort flere ting end at skyde dem, men på et tidspunkt er nok vel nok... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 tja, den er jo svær ....ejer har åbenbart ikke overholdt loven og holdt sine hunde forsvarligt inde hegnet ...Det er sikkert også ulovligt hun har skudt dem... Præsten kunne sikkert have gjort flere ting end at skyde dem, men på et tidspunkt er nok vel nok... Nix, ejer har bestemt ikke overholdt hundeloven, men du kan bide spids på, at det er ulovligt at skyde hunde. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 To virkeligt bizarre gamle madammer - hvorfor havde præsten kun hundeejeren som eneste veninde i miles omkreds? Hvordan i alverden vælger man at skyde sin venindes hunde? Hvorfor gik hundeejeren ikke til dyrlægen, med den der overlevede i første omgang? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beouf Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 uanset om ejeren har klokket i det, og ikke holdt hundende forsvarligt indehegnet, så syntes jeg det er så brutalt bare at skyde dyrene..... altså de kan jo alt andet lige ikke gøre for det....... enig i at det er en bizar sag.... men syntes at udfaldet er meget meget trist.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Nix, ejer har bestemt ikke overholdt hundeloven, men du kan bide spids på, at det er ulovligt at skyde hunde. :slem: Ja normalt er det ulovligt. Men der findes omstændigheder der gør det lovligt jo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Hundeejeren Lise Balsløv fortæller til avisen, at hun havde accepteret en indgriben fra Wagners side, hvis hundene var sluppet med en omgang prygl, men drabet på dem er for meget. Men hun måtte gerne give dem prygl? fair nok.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Hundeejeren Lise Balsløv fortæller til avisen, at hun havde accepteret en indgriben fra Wagners side, hvis hundene var sluppet med en omgang prygl, men drabet på dem er for meget. Men hun måtte gerne give dem prygl? fair nok.... De er jo begge bindegale fatter ingenting, med den slags veninder, har de da slet ikke brug for fjender, elsker afsnittet med at Lise overvejer venskabet med præsten jeg havde ikke været ret meget i tvivl. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Ja normalt er det ulovligt. Men der findes omstændigheder der gør det lovligt jo. Jeg tror nu aldrig, at det kan blive lovligt at skyde hunde. Måske pande dem voldsomt ned i selvforsvar, men sgutte skyde?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Helt ærlig så lyder de bette to sku helt ja dyt båt oven i låget. Dræbte katte og skudte hunde og venskab, ej det lyder som noget fra en dårlig roman. Ved snart ikke hvem det er mest synd for. Hvor mange har også lige et gevær liggende til at skyde en hund, og hvem kan få sig selv til at brække nakken på en hund ? Det lyder jo helt vanvittig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sighthound Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Jeg tror nu aldrig, at det kan blive lovligt at skyde hunde. Måske pande dem voldsomt ned i selvforsvar, men sgutte skyde?! Åh jo, man kan godt skyde hunde, hvis man advarer ejeren om at det vil være hensigten hvis hunden ikke holdes indenfor hegn. Direkte fra hundeloven: Ifølge Mark- og vejfredsloven (LBK nr.818 af 1/12 1987, § 14) har man ret tilpå hensigtsmæssig måde at fjerne omstrejfendehunde fra sin grund og er ikke pligtig til at yde erstatning, hvis hunden kommer til skade eller omkommer. Nedskydningeller andet direkte drab af dyretmå dog kun anvendes, når besidderen iforvejen og inden for det sidste år er blevet advaret. Nu ved vi jo ikke hvad der foregået blandt de to damer i fortiden, men alene udtalelsen om at det ville være OK at gi' dem et drag prygl, tyder jo på at ejeren godt vidste at de skabte problemer ! Og nogle mennesker er jo altså også meget glade for deres katte, og synes ikke at det er fint at løse hunde slår dem ihjel ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 De er jo begge bindegale fatter ingenting, med den slags veninder, har de da slet ikke brug for fjender, elsker afsnittet med at Lise overvejer venskabet med præsten jeg havde ikke været ret meget i tvivl. Det er vi enige om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Jeg tror nu aldrig, at det kan blive lovligt at skyde hunde. Måske pande dem voldsomt ned i selvforsvar, men sgutte skyde?! I det her tilfælde er det rent faktisk lovligt, du har ret til at aflive hunde hvis de truer dig, dine dyr eller dine ejendele... Vej og markfred: § 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og kattehar den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og erikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den,der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betalingaf erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde mådog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Erbesidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr skegennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom. . Og da hundene flere gange har dræbt præstens katte, så har hun vel egentlig loven på sin side Men jeg syntes godt nok at hele sagen lyder speget, hvorfor skyder man sin venindes hunde, og hvorfor forhindrer man ikke sine hunde i at æde venindens katte... Og ejeren af de dræbte hunde, hvorfor gik hun ikke til dyrlægen med den hund der overlevede i forvejen... Underlig historie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Selvfølgelig må man da skyde hunde. Hvis jeg var hesteavler og havde hopper med små føl på min mark, der blev jaget til blods at løse hunde, måtte jeg da skyde de hunde. Og især hvis ejer var adviseret.Fåreavlere gider hellerikke finde deres skambidte dyr på deres mark. Og hvis jeg var kattemenneske, orkede jeg ikke at opleve op til 10 katte dræbt eller skambidt på egen jord. Men tragisk at sådan 2 eksentriske kvinder ikke finder en løsning med indhegning af hundeejeres grund. Men da jeg havde katte og især da de var gamle, oplevede jeg da at løse hunde på vejen jagtede dem i min forhave, der er rimelig åben. Og tænkte tit på, hvis jeg ville gøre, hvis jeg kun stod med en greb i hånden, om jeg ville tage den i hunden, hvis jeg kunne nå det. Man forsvarer jo sit eget dyr, pr instinkt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Selvfølgelig må man da skyde hunde. Hvis jeg var hesteavler og havde hopper med små føl på min mark, der blev jaget til blods at løse hunde, måtte jeg da skyde de hunde. Men der må vel strengt taget gælde nogle restriktioner, når skyderiet foregår i et almindeligt villaområde? Vi har en del katte, der løber frit omkring og hvis en af vores naboer en dag syntes, at det s'gu da var for meget, så ville jeg nødigt trisse omkring i min have med kuglerne piftende om ørerne. Men jeg er enig i, at man selvfølgelig forsvarer sit eget dyr pr. instinkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 nu har både dig og ulla skrevet "Google Page Ranking instinkt." og jeg forstår det ikke, hvad er det for et begreb? har aldrig hørt det før, og jeg kan ikke lige få det til at hænge logisk sammen oppe i hovedet. derudover må jeg sige, at det rimeligt meget lyder som to tosser på udgang, men jeg ville altså blive temmelig olm, hvis nogen skød min hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 nu har både dig og ulla skrevet "Google Page Ranking instinkt." Ikke forstået - men det er måske ikke møntet på mig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Ikke forstået - men det er måske ikke møntet på mig? jo, møntet på dig, det kikser lidt med mine citater af og til med det nye design - tjek dit sidste indlæg, der står google page rank instinkt nederst, det gør der også i ullas. eller ser jeg syner?! tænkte at det var et eller andet begreb, jeg ikke kendte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Men der må vel strengt taget gælde nogle restriktioner, når skyderiet foregår i et almindeligt villaområde? Det gør der også. Jægere der skal begrænse skadedyr i bymæssig bebyggelse skal være uddanet til det. Endvidere skal alle lodsejere hvis jord ligger tættere end 50 meter på det område der skal arbejdes i være orienteret. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 jo, møntet på dig, det kikser lidt med mine citater af og til med det nye design - tjek dit sidste indlæg, der står google page rank instinkt nederst, det gør der også i ullas. eller ser jeg syner?! tænkte at det var et eller andet begreb, jeg ikke kendte. Det er lidt skægt, for jeg find'ede på page rank og de eneste steder, jeg kunne finde det, var i dine indlæg. Jeg tror, at der sker sjove ting hos forskellige folk, alt efter opsætning måske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Det er lidt skægt, for jeg find'ede på page rank og de eneste steder, jeg kunne finde det, var i dine indlæg. Jeg tror, at der sker sjove ting hos forskellige folk, alt efter opsætning måske. virkelig sært jeg må lige gå hjem og se, om det også står der på min hjemmecomputer. men nå, tilbage til nedskydningerne så. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Jeg synes faktisk det er okay... Altså alle og enhver kan/må ikke skyde en løsgående hund, og som før nævnt er der ting der kan gøre det tilladt at en løs hund bliver skudt... (Eller kat for den sags skyld) Selvfølgelig skal man ikke bare skyde løs om sig for at plaffe hunde ned når de render frit.... Det er folks EGET ansvar at have en forsvarlig indhegning til deres hunde, og til at sørge for at de ikke render og genere andre... Og alle burde kende til lovgivningen om at hunden er deres EGET ansvar... Så kan man ikke blive sur-mule over at andre folk "gør noget ved det"... Dertil sagt; Hvor er det bare tragisk! Det er simpelthen forfærdeligt at det skal ske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Som andre også har skrevet, så må man godt skyde hunde. Min mors kollega måtte for nogle år siden skyde naboens ene hund, da den blev ved med at jage og stresse vildtet på markerne. Min mors kollega har jagttegn, så vidste hvad han gjorde. Og naboen var advaret flere gange, men gjorde intet for at holde hunden hjemme. Men denne her historie virker underlig på mange punkter.. Hvorfor filan vælger ejeren, at lade hunden hvile istedet for at tage den til dyrlæge, når den anden hund er død:roll::hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brittagarly Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Men der må vel strengt taget gælde nogle restriktioner, når skyderiet foregår i et almindeligt villaområde? Vi har en del katte, der løber frit omkring og hvis en af vores naboer en dag syntes, at det s'gu da var for meget, så ville jeg nødigt trisse omkring i min have med kuglerne piftende om ørerne. Men jeg er enig i, at man selvfølgelig forsvarer sit eget dyr pr. instinkt. Når jeg besvarer med citat så ser det ud som ovenstående, men på min skærm ser ud sådan ud: ”Men der må vel strengt taget gælde nogle restriktioner, når skyderiet foregår i et almindeligt villaområde? Vi har en del katte, der løber frit omkring og hvis en af vores naboer en dag syntes, at det s'gu da var for meget, så ville jeg nødigt trisse omkring i min have med kuglerne piftende om ørerne. Men jeg er enig i, at man selvfølgelig forsvarer sit eget dyr Google Page Ranking. instinkt.” Men jeg har også underlige reklamer midt inde i tekster, så alt kommer til at se underligt ud. Hvordan slipper jeg af med dem? Nå til emnet, hvis jeg havde været igennem mund, hjerne og blyant fra en journalist, så er jeg sikker på at jeg også ville opfattes som endnu mere idiot end jeg bliver i forvejen. Men jeg er sikker på at havde jeg hentet min hund på den måde, så var den kørt direkte til dyrlægen. Jeg ved godt at man ikke må skyde med haglgevær og riffel indenfor en vis radius af boliger, men jeg mener godt man må med luftgeværer, desværre så er de så ikke så gode til at dræbe, så det er måske grunden til at hunden først døde senere, hvis de ellers er blevet skudt de er jo ikke er obduceret endnu så er der ikke nogen der ved hvad de er døde af. Til dem der ved bedre, meld lige tilbage med regler om luftgevær for det er jeg lidt usikker på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skade Besvaret Oktober 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2011 Mærkelig historie... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts