Hop til indhold

Mærkelig oplevelse..


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

for en uge siden, var der en hund, der gik rundt i vores have, og hver gang vi prøvede at ''fange'' den, løb den væk! Så om aftnen stod den og gøede oppe længere af vejen, og så gik vi op og hentede den, ved 11 tiden. Vi tog Lajka med som lokkemad.. :-). Og så fuglte den efter. Så vil vi tjekke om den havde halsbånd, Men det havde den ikke! Så vi ringede til Politiet, og de ringede til hundefangeren, som boede ret langt væk herfra, og så ringede hunde fangeren, til os. Og den stakkels hund var så tørsdig og kold og beskidt, havde så ondt af den :oops:. Det glemmer jeg ikke sådan lige, da! Æjj... De hanhunde, kan da ikke lade min lækre Lajka være.:mad:. Det faktisk mega træls. Især når hun er i løbe tid, men det var hun heldigvis ikke der.

Synes lige jeg vil dele det med jer andre. Har i oplevet noget lignende..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen.

for en uge siden, var der en hund, der gik rundt i vores have, og hver gang vi prøvede at ''fange'' den, løb den væk! Så om aftnen stod den og gøede oppe længere af vejen, og så gik vi op og hentede den, ved 11 tiden. Vi tog Lajka med som lokkemad.. :-). Og så fuglte den efter. Så vil vi tjekke om den havde halsbånd, Men det havde den ikke! Så vi ringede til Politiet, og de ringede til hundefangeren, som boede ret langt væk herfra, og så ringede hunde fangeren, til os. Og den stakkels hund var så tørsdig og kold og beskidt, havde så ondt af den :oops:. Det glemmer jeg ikke sådan lige, da! Æjj... De hanhunde, kan da ikke lade min lækre Lajka være.:mad:. Det faktisk mega træls. Især når hun er i løbe tid, men det var hun heldigvis ikke der.

Synes lige jeg vil dele det med jer andre. Har i oplevet noget lignende..?

 

Ha ha ha ja det er pestilenser de hanhunde, hvis de får lov at smutte efter den dejlig tøse-tæve. Der hvor jeg boede, da jeg var barn, var der en Newfoundlænder, der gnaskede sig gennem en kælderdør for at komme ind til naboens schæfertæve. Hvad den ikke havde tænkt på var, at hun var en ældre vovse-dame, der bestemt ikke ville have herrebesøg, så han røg ud med fuld musik :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

nææææ jeg har ikke opblevet noget line men der løber tit hunde rundt ude i vores have men det er vist mest fordi ejerne ikke kan styre dem.

men jeg havet en gang nær slevet en hund med jem som løb forvillet rundt

med en kede slebene efter sig den var sku nær kommet med jem den løb

jo med:roll: men så satte jeg bare farten op var på cykel så kunne den ikke

følge med selv om jeg havet mest løst til bare af tage den med jem.

min umedbare tange var når vis di bare bruger den som lenge hund så

skal di sku ikke beholle ham (syns det var let sønd) det tog lang tid

før jeg holdte op med af tenge på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet det - ind med vores egne hunde i huset og lukkede den lille søde han-hund i haven, hvorefter jeg ringede til politiet. De kunne og ville intet gøre - jeg kunne bare slippe den løs :evil: De var sådan lidt uforskammet så jeg var ved at kører den ned til det internat, som vi i foreningen arbejder sammen med. Slutningen blev dog god, for vi løb rundt i kvarteret og spurgte alle og lige pludselig var der en, der vidste hvor den hørte til, så hun kom og hentede den. Det var en dansk/svensk gårdhund på 11 år, der havde formået at komme ud fra deres have, der er omkranset af et plankeværk på ca. 190 cm. Hvordan det var sket vidste de ikke lige, men siden da har vi kaldt ham udbryderkongen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde besøg af en stor newfoundlænder for et stykke tid siden. Fandt ham ude på vejen, hvor han var ved at blive kørt ned. Havde intet halsbånd på, så det var svært at få ham med ind. Ringede ´til dyrlægen, som kendte den og oplyste en adresse og et tlf nummer. Ingen svarede på nummeret.

 

Jeg beholdt hunden i haven hele dagen indtil ejerne kom hjem.

 

Undskylder stavefejl og mærkelige ting i teksten - har en parakit gående rundt på tastaturet, der prøver at fange musens ledning og ikke forstår et nej....:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Hej alle sammen.

for en uge siden, var der en hund, der gik rundt i vores have, og hver gang vi prøvede at ''fange'' den, løb den væk! Så om aftnen stod den og gøede oppe længere af vejen, og så gik vi op og hentede den, ved 11 tiden. Vi tog Lajka med som lokkemad.. :-). Og så fuglte den efter. Så vil vi tjekke om den havde halsbånd, Men det havde den ikke! Så vi ringede til Politiet, og de ringede til hundefangeren, som boede ret langt væk herfra, og så ringede hunde fangeren, til os. Og den stakkels hund var så tørsdig og kold og beskidt, havde så ondt af den :oops:. Det glemmer jeg ikke sådan lige, da! Æjj... De hanhunde, kan da ikke lade min lækre Lajka være.:mad:. Det faktisk mega træls. Især når hun er i løbe tid, men det var hun heldigvis ikke der.

Synes lige jeg vil dele det med jer andre. Har i oplevet noget lignende..?

 

 

Hvilken by bor du i???

Det lyder præcis som det jeg har oplevet! hunden gjorde præcis det samme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ.. men fredag aften da vi kom til Farum hvor vi skulle overnatte hos en veninde (udstilling i weekenden) havde vi en lidt uhyggelig oplevelse som heldigvis endte godt.

Vi havde den ene hvalp med (heartbeat på 10 uger) og han skulle (selvfølgelig:rolleyes:) pludselig skide. Veninden bor på 1 sal men har en stor altan. Så da han satte sig skyndte vi os at snuppe ham og bære ham ud på altanen. Hvad jeg ikke var klar over var at helt ude ved altankanten var der en 10 cm bred revne.. Der kan en løvebaby godt ryge igennem erfareede vi.. Kæft et chok da han pludselig forsvandt ned gennem altanen. Til alt held var boligkomplekses eneste markise lige nedenunder. Så han røg kun ned på den og var da i det mindste så klog at han blev på den og ikke hoppede/faldt ned på jorden. Så vi måtte hele vejen ned og uden om blokken og om og redde ham.. Altså efter at være "hoppet" et højt hegn.. Hvalpen? ja han sad og ventede og syntes livet var så sjovt.. Jeg ved egentlig ikke om han blev færdig med at skide :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Næ.. men fredag aften da vi kom til Farum hvor vi skulle overnatte hos en veninde (udstilling i weekenden) havde vi en lidt uhyggelig oplevelse som heldigvis endte godt.

Vi havde den ene hvalp med (heartbeat på 10 uger) og han skulle (selvfølgelig:rolleyes:) pludselig skide. Veninden bor på 1 sal men har en stor altan. Så da han satte sig skyndte vi os at snuppe ham og bære ham ud på altanen. Hvad jeg ikke var klar over var at helt ude ved altankanten var der en 10 cm bred revne.. Der kan en løvebaby godt ryge igennem erfareede vi.. Kæft et chok da han pludselig forsvandt ned gennem altanen. Til alt held var boligkomplekses eneste markise lige nedenunder. Så han røg kun ned på den og var da i det mindste så klog at han blev på den og ikke hoppede/faldt ned på jorden. Så vi måtte hele vejen ned og uden om blokken og om og redde ham.. Altså efter at være "hoppet" et højt hegn.. Hvalpen? ja han sad og ventede og syntes livet var så sjovt.. Jeg ved egentlig ikke om han blev færdig med at skide :mrgreen:

 

Fuck - jeg tror jeg havde kastet mig ud over altanen!!!! Bonus til dig for at bevare roen :5up: Og heldige lille Heartbeat!

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ.. men fredag aften da vi kom til Farum hvor vi skulle overnatte hos en veninde (udstilling i weekenden) havde vi en lidt uhyggelig oplevelse som heldigvis endte godt.

Vi havde den ene hvalp med (heartbeat på 10 uger) og han skulle (selvfølgelig:rolleyes:) pludselig skide. Veninden bor på 1 sal men har en stor altan. Så da han satte sig skyndte vi os at snuppe ham og bære ham ud på altanen. Hvad jeg ikke var klar over var at helt ude ved altankanten var der en 10 cm bred revne.. Der kan en løvebaby godt ryge igennem erfareede vi.. Kæft et chok da han pludselig forsvandt ned gennem altanen. Til alt held var boligkomplekses eneste markise lige nedenunder. Så han røg kun ned på den og var da i det mindste så klog at han blev på den og ikke hoppede/faldt ned på jorden. Så vi måtte hele vejen ned og uden om blokken og om og redde ham.. Altså efter at være "hoppet" et højt hegn.. Hvalpen? ja han sad og ventede og syntes livet var så sjovt.. Jeg ved egentlig ikke om han blev færdig med at skide :mrgreen:

 

OMG! :skraek: Det var godt nok en heldig hvalp! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

En gang da jeg var ude at gå godnattur med hundene samlede vi en golden retriever damehund op. Hun var i løbetid. Der var selvfølgelig intet navneskilt på, men da der går en befærdet indaldsvej lige i nærheden satte jeg en krog i hende, og med hjem.

Jeg ringede til politiet, og de virkede som jeg havde vækket dem. De endte med at foreslå at jeg bare beholdt hunden. Næste dag skulle jeg tidligt afsted, med et tog der gik ved 5 tiden om morgenen. Derfor var det meget ubelejligt med den ekstra hund.

Jeg optog den fremmede hund ved 21 tiden. Ved ca 0.30 tiden ringede politiet at der nu havde meldt sig en der manglede en hund. Selvom ejeren boede 5 minutters gang fra mig blev hun først hentet en time senere. Selvfølgelig sagde ejren ikke tak eller noget, men var fortørnet over at jeg havde hanhunde, og lovede at jeg nok skulle komme til at betale hvis der var hvalpe i hende. Næste gang jeg optager den hund på egen pote bliver den sat til salg i Den Blå Avis i stedet. Nåja, klokken var 2 da jeg kunne gå i seng. Vækkeuret ringede kl 3:30. Fed nat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har engang fundet to søde hunde i vores have - jeg har lavet en tråd om det men kan ikke finde ud af linke til den...:megaked::oops:

 

Det kom i vores hunde gård og politiet var rigtig flinke da jeg ringede. Der gik nok højest en time eller to før falck var her og hentede dem.

 

Det sjove var at det senere viste sig at det var vores datters venindes hunde.

De var løbet 6-7 km over markerne og havde været væk i ca 24 timer.

Redigeret af stargirl1970
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...