Hop til indhold

Hvornår var din hvalp renlig


Umulia
 Share

Hvornår var din hund renlig  

78 stemmer

  1. 1. Hvornår var din hund renlig

    • 12 uger eller tidligere
      19
    • 13 - 16 uger
      15
    • 17 - 18 uger
      12
    • 19 uger - 6 mdr.
      20
    • 7 - 9 mdr.
      5
    • 10 - 12 mdr.
      1
    • over 12 mdr.
      6


Recommended Posts

Mange tak for alle svarene :5up: (men der må selvfølgelig godt komme flere ;-))

 

Især til Jer der har haft hvalpe som var meget tidligt renlige, det vil være rigtig spændende at høre hvad I har gjort, eller om hvalpen f.eks. også har været renlighedstrænet fra opdrætter.

 

Karla var vant til at tisse indenfor hos opdrætter... Vi fik hende i august måned og vejret var godt, så vi tilbrgate meget tid udendørs... De første par gange hun skulle tisse eller skide - søgte hun ind, det lærte vi heldigvis allerede på dag 1 :mrgreen:, så vi lukkede døren til huset når vi var i haven... Og da hun først fangede, at det var ok, så var det problem ligesom overvundet...

 

Udover det gjorde vi intet usædvanligt. Tog hende blot ud ca hver anden time - eller hver gang hun havde sovet, leget eller spist... Måske afhænger det meget af hundens personlighed? Karla er en meget renlig lille hund. Hun gør sig selv ren meget grundigt når hun er i løb fx. Og hun var over 6 mdr før hun ville gå steder der var mudrede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle svarene :5up: (men der må selvfølgelig godt komme flere ;-))

 

Især til Jer der har haft hvalpe som var meget tidligt renlige, det vil være rigtig spændende at høre hvad I har gjort, eller om hvalpen f.eks. også har været renlighedstrænet fra opdrætter.

 

Fie var ikke renligheds trænet fra opdrætter af.

 

Så har gjort som skrevet tidligere

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla er en meget renlig lille hund. Hun gør sig selv ren meget grundigt når hun er i løb fx. Og hun var over 6 mdr før hun ville gå steder der var mudrede :lol:

 

Fie elsker at svine sig til og underholder gerne alle med det :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Mange tak for alle svarene :5up: (men der må selvfølgelig godt komme flere ;-))

 

Især til Jer der har haft hvalpe som var meget tidligt renlige, det vil være rigtig spændende at høre hvad I har gjort, eller om hvalpen f.eks. også har været renlighedstrænet fra opdrætter.

Mimi var renlighedstrænet fra opdrætteren. I al den tid hun var hvalp har hun haft 2 uheld og da var det min skyld. Da jeg lige fik hende hjem som 8 uger gammel hvalp, da luftede jeg hende hver 2. time dag og nat. Efterhånden som hun blev ældre satte jeg tiden op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Mange tak for alle svarene :5up: (men der må selvfølgelig godt komme flere ;-))

 

Især til Jer der har haft hvalpe som var meget tidligt renlige, det vil være rigtig spændende at høre hvad I har gjort, eller om hvalpen f.eks. også har været renlighedstrænet fra opdrætter.

 

 

Emil var godt trænet hos opdrætter. De kom ud tidligt om morgenen efter natten og tisse - og kun få af dem tissede på aviser om natten, da de var 8 uger. Ellers rendte de ud og ind som det passede og de tissede og sked i rallet ligesom grande-mor gjorde ;-)

 

Da vi fik Emil hjem tog vi ham ud ca. hver anden - tredje time. Han kunne holde sig hele natten igennem.

 

Egentlig tror jeg bare Emil har en meget nøje fornemmelse for hygiejne :mrgreen:

 

Idag kan han snildt holde sig fra kl 22.00 til 12.00 næste dag. Ikke at vi praktiserer det. Men det er ved tilfælde blevet testet :lol:

 

Hvis han virkelig SKAL tisse om morgenen, når vi vågner, piver han ganske lavt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Pelle kom hjem 1. juli, så en masse af tiden var vi ude i det gode sommervejr + at han hos opdrætter kunne gå ud og ind, som det passede ham.

 

Hvalpene kunne gå ud på et græsareal og dette har muligvis givet ham association til at "sådan noget" skal gøres på græs.

 

Omvendt er han måske bare anderledes for selv som hvalp skulle han ikke ud om natten og tissede ofte ikke om aftenen.

 

Han sov igennem fra første dag.

 

Ingen uheld som hvalp men to gange som 10 måneders, hvor det tilsyneladende bare løb af ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto var renlig, da han var 9 uger. Er ikke sikker på om opdrætteren havde trænet med ham.

Vi fik ham i juli måned, så det var rimeligt let. Terrassedøren stod åben hele dagen, og hver gang han vågnede, havde spist/drukket eller leget, så kaldte vi ham ud i haven. Nå han så besørgede fik han ros og godbid. Og på et par dage, så havde han luret ideen.

Han "graver" på ruden hvis vi ikke opdager han står og er trængende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marianne7100

Min hvalp på 3 ½mdr er endnu ikke renlig, naturligt nok. Men han holder sig hele natten, skulle det ske at han skal tisse, så vækker han os. Det undre mig lidt at han kan sige til om natten. det er selvfølgelig muligt at han hyler fordi han er vågen og gerne vil have opmærksomhed.

Om dagen er han ude ca hver 2 time, han tisser mm hver gang han er ude, så det fungere fint. Vi har ca 1 tisseuheld om dagen, typisk om aftenen hvor han er ved at være træt.

vi bor i en stor lejlighed, og skal ned af en trappe for at komme til døren, dvs hver gang han går og snuser=tegn til at han skal tisse mm så lokker vi ham hen til trappen, bære ham ned, selen på og så ud. Jeg har lidt en ide om at alle de ting fjerne hans fokus fra det han egentlig skulle, så han ikke helt forbinder det med at komme ud med "her er dit toilet"?

Nogen der kan be eller afkræfte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Murmeldyret er nu 5½ måned og har været hos os i lidt over 3 uger. Opdrætter havde absolut INTET gjort i den forbindelse, da de kunne gå ud og ind dagen lang. Men så er det jo også nemt at sige at den var 'næsten' renlig..

 

Hallo! hvor blev vi snydt :confused:

men men... jubiiii... den seneste uge er gået fortrinligt :banan:

 

Ingen uheld, hverken nat eller dag - og selvom han er alene noget af dagen (han stressede noget op de første gange og det giver striber på gulvet.. :cry:)

 

Jeg står dog stadig op en gang om natten og tisser ham af i haven - mest for at forebygge :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi bor i en stor lejlighed, og skal ned af en trappe for at komme til døren, dvs hver gang han går og snuser=tegn til at han skal tisse mm så lokker vi ham hen til trappen, bære ham ned, selen på og så ud. Jeg har lidt en ide om at alle de ting fjerne hans fokus fra det han egentlig skulle, så han ikke helt forbinder det med at komme ud med "her er dit toilet"?

Nogen der kan be eller afkræfte?

 

Det tror jeg ikke du skal bekymre dig om. Vi bor på 1 og 2 sal og har udgang til haven via kælderen, så det var også en større hurlumhej og en længere vej hver gang vi skulle ud... Karla lærte det hurtigt alligevel...

 

Nu om dage har vi sat hundelem i kælderdøren, så nu trisser hun bare ned selv, hvis hun bliver trængende og det ikke lige er tiden til en gåtur :mrgreen:

 

Det skal nok komme, bare rolig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg fik en chihuahua i april da var hun 10 uger og det gik hurtig med at få hende renlig, :klap:,vi boede i en campingsvogn , vendtede på en lejlighed 1-5 havde vi lejligheden:megaked:så begyndte hun at gøre det inde , hun kunne ikke rigtigt finde ud af det, hun vae renlig i campingsvognen men ikke i lejligheden, ca 2mdr så var hun helt renlig , også når vi var i lejligheden:banan:hilsen chihuahua sisi 9 mdr

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuji var ca. 5 mdr. før han var helt renlig. Han havde blærebetændelse og det tog mange forsøg med både dyrlæger og adfærdsbehandler før den korrekte diagnose blev stillet (ak, jeg er heldigvis blevet meget klogere nu end dengang :roll: )

 

Mieko og Panda var begge 3-4 uger gamle, så ville de sgu under ingen omstændigheder tisse/pølle indendørs mere! De er begge af eget opdræt :-D

 

Jo, shibaer er EKSTREMT hurtige til at blive renlige:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...