Hop til indhold

Dispenser til hundegodter

Gæst pahawi
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg er ny her, så jeg beklager, hvis det er det forkerte sted at spørge om følgende:

Er det kun mig der er lettere irriteret over at skulle have fingrene i de lidt klamme hundegodter man kan købe + bagefter have fingrene "slevret til" af den kære hund :-) ? Jeg har i længere tid søgt efter en slags lukket godte-dispenser, men uden det store held, og har så flikket noget sammen, jeg selvfølgelig synes er smart :oops: Inden jeg starter en masseproduktion op, ville det måske være en idé lige at hører, om det kun er mig, der har et problem:-) Hvad er jeres erfaring - har I fundet noget der kan bruges, eller bruger I bare lommen, eller en af disse bæltepunge man kan købe?

På forhånd tak for evt. input.

Paul

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en bæltepung, og så tørrer jeg indimellem lige fingrene af i jakken :roll: Men synes egentlig ikke det er det store problem - så længe jeg holder mig fra at bruge tun som godbidder, for jeg hader lugten af tun :???:

Nu køber jeg heller ikke nogle "klamme hundegodter" (de er måske meget fedtede?) - jeg bruger primært kød af enhver slags (cocktailpølser, rester af div. kød m.v.) + lidt ost eller rugbrød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hehe...det har jeg aldrig rigtigt tænkt over...smider godbidderne til hundene når jeg synes jeg ikke gider have savlede fingre...og ellers tørrer jeg fingrene af i mit tøj...indrømmet, ikke det lækreste, men har aldrig rigtigt tænkt over det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Velkommen til:vinken::vinken:

Hmm... jeg har som sådan ikke nogen problemer med guffer... Når jeg udstiller så propper jeg gufferne i mit habit-jakke-lomme og så ind i ringen...

Og det er noget rigtig klisterstads.. roastbeef, pølser og andet guffe-li-guf:lol::lol::lol:... Men det generer nu hverken mig eller min lomme.

Men jeg er da sikker på at der er nogle andre som godt kunne tænke sig noget ala det som du skriver... så det er da bare med at komme igang:5up:..

Du skal dog lige tænke på om det ER noget som der er opfundet.. for ellers så skal du jo tage patent på det, så der ikke er andre der kan efterligne din idé... Det er dog dyrt... tro mig.. jeg har selv været inde i situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tørrer også bare af i jakken eller bukserne. Nok derfor de andre hunde altid lige skal lugte :mrgreen:

Vi bruger bare en frost pose i lommen, men tjooh - nogen gange kunne det da være smart med noget man kan lukke. Glemmer tit at tømme lommer, så står jeg 10 timer på arbejde med en pose tørrede fisk eller torskerogn i bidder i lommen :mums:

Har set at Olivers et-eller-andet fiskebidder kommer i en lynlås pose - er det ala det du mener?

Vil da gerne købe noget lidt smartere end frostpose, især hvis man også kan vaske den, så den kan bruges i et stykke tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en godbidstaske -eller dvs lige nu har jeg ikke, fordi jeg har ødelagt den :stupid:- men ellers bruger jeg bare lommerne... og jo, det bliver da snasket - og mange af mine jakker har store fedtpletter ved den ene lomme :mrgreen:

men det generer mig nu ikke...

Jeg tror dog ikke jeg forstår hvad du mener, det er du har opfundet :confused: altså den smider selv en godbid ud, eller hva? for det ville sjældent du her synes jeg... jeg vil gerne aflevere præcist, så jeg kan komme videre i teksten... hun skal ikke bruge tid på at lede efter godbidden i græsset....

men måske har jeg misforstået konceptet? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det er værre, når man glemmer at tømme lommer, inden tøjet kommer i vaskemaskinen :stupid:Gad vide hvordan nyvasket tørfoder smager :hmm:

Men det nu værst hvis du helt GLEMMER kødguffer i lommen og opdager dem en 14 dages tid efter:badr::badr::badr:

:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op I er hurtige til at svare:-)

Jeg tvivler på de som træner meget, vil bruge andet end det de har i dag. Det er måske mere nogen mindre seriøse hundeejere som jeg, der bare leger/træner 5-10 minutter flere gange dagligt, der kunne være interesseret. Men som én nævnte - det er meget dyrt, og i disse krisetider....... :hmm:

En af grundene til at der måske ikke rigtig findes noget på markedet der kan bruges, er måske at godterne har så forskellige former, hvilket sikkert gør det svært at lave noget, hvor der helt sikkert kun doseres én ad gangen. Jeg læste herinde at nogen endda selv laver div. godter. Hvilken størrelse skæres bidderne typisk op i (L x B x H) ca.

Paul

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe ja, vi er hurtige herinde :mrgreen:

Når jeg laver hjemmelavede guffer, så er de ofte på størrelse med ca 1/2 skinketern... (hvis det siger dig noget) den præcise bredde og længde ved jeg godt nok ikke lige...

men som du selv er inde på, så er det så forskelligt hvad der ryger i posen, så det kan være svært at lave noget der funker til alt... hos mig ryger der fx også nogle gange pålægsrester i... og det er jo nærmest trevler / strimler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har "hundetøj", og tørrer derfor mine fingre af i det - ikke lækkert, men sådan er det nu en gang lettest! :mrgreen: Jeg har en vaskbar taske om livet, men hvis jeg benytter våde godbidder, bruger jeg som regel en frysepose i, da det ikke lige er hver dag man gider stå og vaske den. :engel:

Hvis der er tale om en lille dispenser man kan have i hånden, så tror jeg det kan blive svært at designe. :hmm:

For det første skal den kunne tage alt fra Orijen til RC Breed tørkost og derudover pølsestykker, tunbidder, kyllingestrimler, skinetern, ostehapser, osv - alt sammen forskelligt i størrelse og konsistens.

For det andet stiller de fleste (jeg gør i hvert fald) nok krav til præcis timing/aflevering - en tic-tac æske der "skyder" det i den forkerte retning er ikke så bevendt og kan fx få en stresset hund til, at miste koncentrationen om det den er i gang med.

For det trejde, så skal den holde til brug - købte sådan en fin trænings-dispenser fra Fish4Dogs med små "stjerneguffer" i, og den var virkelig smart - indtil den knækkede i låget og næsten var umulig at åbne, efter kun at have været åbnet et par gange! :roll: Den var også lidt for stor/klodset at gå rundt med i hånden til træning, og så kom der for meget ud af gangen.

Kæresten er ret sart, og ville nok ønske han slap for, at have hænderne snadsket ind i guf og savl, men han er på den anden side også ret skeptisk for "smarte" dimser. Så der skal nok noget teknisk snilde, lav pris eller andet på bordet for, at overbevise ham! :blink:

Hvis jeg har misforstået din ide, så skriv endelig, så jeg kan give min vurdering udfra en anden vinkel! :5up:

Et link til den dispenser jeg prøvede:

http://www.fish4dogs.com/Products/Super-Stars-Training-Treats.aspx#

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg tvivler på de som træner meget, vil bruge andet end det de har i dag. Det er måske mere nogen mindre seriøse hundeejere som jeg, der bare leger/træner 5-10 minutter flere gange dagligt, der kunne være interesseret. Men som én nævnte - det er meget dyrt, og i disse krisetider....... :hmm:

En af grundene til at der måske ikke rigtig findes noget på markedet der kan bruges, er måske at godterne har så forskellige former, hvilket sikkert gør det svært at lave noget, hvor der helt sikkert kun doseres én ad gangen. Jeg læste herinde at nogen endda selv laver div. godter. Hvilken størrelse skæres bidderne typisk op i (L x B x H) ca.

Paul

Ellers kunne du måske sætte dig i forbindelse med olivers... :hmm:.. de har jo de der training bites hvor man måske kunne lave en dispenser til dem.. lidt hen ad de der som man havde som børn, med de skrækkelig sukkerpastiller og en eller anden figur på toppen... kunne det ikke tænkes at man kunne lave sådan noget:hmm:...

Men jeg ved jo ikke om du kunne finde på at takke nej, og så alligevel lave det... det har man jo hørt om før... Det var jo sådan at pandora- armbåndene opstod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er værre, når man glemmer at tømme lommer, inden tøjet kommer i vaskemaskinen :stupid:Gad vide hvordan nyvasket tørfoder smager :hmm:
Men det nu værst hvis du helt GLEMMER kødguffer i lommen og opdager dem en 14 dages tid efter:badr::badr::badr:

:oops:

Hahaha :lol::lol::lol: Ok, det har jeg ikke prøvet endnu! Men med tid kommer... nyvasket fordærvet kød?

Paul

Jeg har ikke noget liv :oops: Alle sover her :hmm:

Ja til det med at det nok bliver svært at lave en rigtig dosering, nok ikke hvis man bruger godbidder ala tørkost, men vi har mange "våde" ting med, for vores hvalp får tit tørre ting galt i halsen. Og det er nok svært at klemme en klump sardin i olie ud - men kunne bestemt være praktisk :mrgreen:

Men lukker tingen du har lavet så hullet igen?

Vi skærer godter op i omkring 1*1*1 - måske 1*2*1 cm..

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er ca 160 cm lavere end jeg er og når jeg træner så må hun ikke hoppe op for at få sin godbid (siger træneren) så jeg ønsker rigtigt meget et eller andet jeg kan stikke ned til hende, så jeg ikke skal bukke mig og få ondt i ryggen (seriøst problem) - har forsøgt med en haveslange, men det skal være noget mere stift...og ja, formen på gufferne gør det jævnt håbløst. Ikke helt det du foreslår, men måske en kombineret ting ville være smart!

Link til indlæg
Del på andre sites

.. lidt hen ad de der som man havde som børn, med de skrækkelig sukkerpastiller og en eller anden figur på toppen... kunne det ikke tænkes at man kunne lave sådan noget:hmm:...

Sjovt du nævner dem - de hed PEZ og der er faktisk for nyligt kommet samme type på markedet til hundegodter, i USA (faldt over den i min søgen på nettet). Problemet, som jeg ser det, med den, er at du kun kan "lade" den med 6 stykker ad gangen. Men den er da meget sjov :lol: Jeg har et link til den, men jeg kan åbenbart først poste links, efter jeg har skrevet 5 indlæg, men prøv at google "pez for pets - dog treat dispenser", så tror jeg den popper op.

Paul

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt du nævner dem - de hed PEZ og der er faktisk for nyligt kommet samme type på markedet til hundegodter, i USA (faldt over den i min søgen på nettet). Problemet, som jeg ser det, med den, er at du kun kan "lade" den med 6 stykker ad gangen. Men den er da meget sjov :lol: Jeg har et link til den, men jeg kan åbenbart først poste links, efter jeg har skrevet 5 indlæg, men prøv at google "pez for pets - dog treat dispenser", så tror jeg den popper op.

Paul

http://www.petpez.com/

http://candyaddict.com/blog/2008/01/29/pez-for-pets-dog-treat-dispenser/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Paul

hehe....Pez-dispenser? :mrgreen:

Haha... ja det var Pez de hed...

Gud er jeg ved at få en hel amerikansk tankegang.. det var dog skrækkeligt:lol::lol::lol:...

Men så må man jo bare lave den længere... så kan der være flere i:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Canis har også sådan en, så inden du går i gang med at masseproducerer, så skal du måske lige undersøge hvor mange lignende produkter der er, og om disse produkter sælger

http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=KLI103

Jeg ville ikke bruge sådan en, da jeg ligesom de andre har brug for at kunne levere godbidden præcist og hurtigt, men der er da sikkert mange andre der kunne være interesserede

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Canis har også sådan en, så inden du går i gang med at masseproducerer, så skal du måske lige undersøge hvor mange lignende produkter der er, og om disse produkter sælger

http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=KLI103

Jeg ville ikke bruge sådan en, da jeg ligesom de andre har brug for at kunne levere godbidden præcist og hurtigt, men der er da sikkert mange andre der kunne være interesserede

Måske vi bare er hardcore hundeejere herinde:lol::lol::lol:....

Lidt kød på bukserne eller i jakken... så skidt pyt med det:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
010.gif Undskyld jeg ved godt det er off topic, men dén bliver jeg lige nødt til at høre mere om - hvad skete der da der?

En der arbejde i en guldsmed som rengøringsassistent fortalte en dag sin idé til en guldsmed, og om det var noget som hun evt. kunne være med til at skabe... svaret var nej, og at det ikke var en holdbar idé... et år efter var den første kollektion ude.. og designeren bag var en af dem som havde sagt nej:cry:... Rigtig rigtig ondt!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som andre allerede har nævnt, så findes den type produkt allerede. Der findes endda en, der virker elektronisk, og automatisk giver en godbid når hundens næse er i den rigtige afstand (til indlæring af fri ved fod).

Jeg synes nu bedst om selv at have fingrene i guffet :lol:

Har du navne eller links? - kunne godt tænke mig, at se hvordan de virker! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites