Hop til indhold

Dispenser til hundegodter

Gæst pahawi
 Share

Recommended Posts

Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har set den, og nu kan jeg ikke finde den igen :stupid:

Synd, for den ville jeg også gerne vide mere om. Skulle du komme i tanke om det, må du endelig sige til.

Paul

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 year later...

For de interesserede skylder jeg måske lige, langt om længe, at slutte dette af :-D

Jeg lavede en prototype, vi nu har brugt flere gange dagligt, i mere end et år, og for os har den løst det den skulle. Her en kort youtube video, der i starten viser, hvad jeg somme tider gerne ville slippe for, og bagefter, prototypen i brug.

Edit:

Jeg har ikke lavet indlæg nok endnu, til at jeg må tilføje i mine indlæg, men hvis de tre X'er erstattes med W'er og linien copy/pastes til browseren, skulle videoen poppe op. Måske en bruger med flere indlæg så kan poste linket?

XXX.youtube.com/watch?v=FHQV7eniiOE

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Jeg synes altså det virker lidt besværligt -så skal man først lige "rasle" godbidden frem, før den er klar til servering.

Når jeg træner, vil jeg for det første gerne have hurtig adgang til gufferne, og for det andet vil jeg gerne kunne servere dem lidt strategisk.

Det betyder at jeg ved indlæring af stationære øvelser, oftes kaster godbidderne lidt væk, så hunden skal flytte sig for at få den, og på den måde er klar til endnu engang at indtage den ønskede position, uden at jeg skal gøre en masse for at afbryde øvelsen. Og jeg vil gerne kunne kaste nogenlunde præcist afhængig af hvad der trænes.

En anden situation er ved f.eks. fri ved fod, hvor godbidden gerne skulle kunne serveres lige ved siden af mit ben, hvilket jeg tror vil være besværligt med denne dispenser.

Og så tænker jeg at den måske ikke fungerer så fantastisk med fedtede guffer som f.eks. skinketern, pølsestykker o.l.?

Ideen synes jeg såmænd er god -men tror jeg holder mig til guffer i lommen (i en pose hvis det er fedtede guffer).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså det virker lidt besværligt -så skal man først lige "rasle" godbidden frem, før den er klar til servering.

Når jeg træner, vil jeg for det første gerne have hurtig adgang til gufferne, og for det andet vil jeg gerne kunne servere dem lidt strategisk.

Det betyder at jeg ved indlæring af stationære øvelser, oftes kaster godbidderne lidt væk, så hunden skal flytte sig for at få den, og på den måde er klar til endnu engang at indtage den ønskede position, uden at jeg skal gøre en masse for at afbryde øvelsen. Og jeg vil gerne kunne kaste nogenlunde præcist afhængig af hvad der trænes.

En anden situation er ved f.eks. fri ved fod, hvor godbidden gerne skulle kunne serveres lige ved siden af mit ben, hvilket jeg tror vil være besværligt med denne dispenser.

Og så tænker jeg at den måske ikke fungerer så fantastisk med fedtede guffer som f.eks. skinketern, pølsestykker o.l.?

Ideen synes jeg såmænd er god -men tror jeg holder mig til guffer i lommen (i en pose hvis det er fedtede guffer).

Som nævnt tidligere i tråden, var dispenseren slet ikke tænkt til brugere som dig - det ville, som du selv siger, aldrig virke. Den var mere tænkt til brugere som mig, der bare hygge-træner lidt med hunden nu og da, eller bare ønsker at kunne give den en godbid i stuen, uden at skulle have hånden slevret til, af først godbidderne og derefter hunden :-)

Jeg kan godt lide at holde hunde - og godbidsbakterierne rimelig adskilt, fra posen med Matador Mix, men det er nok bare mig der er lidt sart :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Mine hunde får ikke kiksere sådan tilfældigt inde i stuen -de får kun kiksere når de har lavet noget for dem, så matador-mixen og godbidderne holdes fint adskilt:blink:

Og så er jeg nok heller ikke så sart hehe

Men ja, som sagt synes jeg osse ideen er fin, den ville bare ikke fungere i praksis hjemme hos mig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror en forstørret udgave af sådan en sødetabelet dims ville virke nemmere. Man trykker bare oven på og så falder den ud ad bunden:-D

Den kikkede jeg i sin tid også på, men ikke ret længe, for grunden til at den virker, er at sødetabletterne har nøjagtig samme størrelse, hvilket jo desværre langt fra er tilfældet med div. hundegodter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 months later...