Hop til indhold

Troede jeg var færdig med at bruge penge....


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Men så fandt jeg ud af der var noget der hed pelspleje.....

 

Al fokus har være på foder og adfærdsbehandling, så vi har lige glemt den detalje der hedder pelspleje..... Og her er jeg altså fuldstændig på bar bund, selvom jeg har læst næsten samtlige tråde jeg kunne finde og googlet til den store guldmedalje.

 

Bamse har en ret strid pels på ryggen, er halvlanghåret, og har en maaase underuld. Ikke så meget som en samojede, men godt på vej derhenaf.

Han har kun behov for at få klippet håret ved poterne et par gange om året, så det er kun børstning og alm. pelspleje vi mangler råd om.

 

Han fælder helt vildt lige nu, og det kunne være rart at få fjernet lidt at det løse hår ved børstning, i stedet for "sprede rundt i hele huset" metoden vi bruger nu... :stupid:

 

Men hvad redskaber bruger man, og hvordan i alverden skal jeg få hvirvlerne på ryggen væk?

Er helt på bar bund, så alle gode råd er meget velkomne!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Men så fandt jeg ud af der var noget der hed pelspleje.....

 

Al fokus har være på foder og adfærdsbehandling, så vi har lige glemt den detalje der hedder pelspleje..... Og her er jeg altså fuldstændig på bar bund, selvom jeg har læst næsten samtlige tråde jeg kunne finde og googlet til den store guldmedalje.

 

Bamse har en ret strid pels på ryggen, er halvlanghåret, og har en maaase underuld. Ikke så meget som en samojede, men godt på vej derhenaf.

Han har kun behov for at få klippet håret ved poterne et par gange om året, så det er kun børstning og alm. pelspleje vi mangler råd om.

 

Han fælder helt vildt lige nu, og det kunne være rart at få fjernet lidt at det løse hår ved børstning, i stedet for "sprede rundt i hele huset" metoden vi bruger nu... :stupid:

 

Men hvad redskaber bruger man, og hvordan i alverden skal jeg få hvirvlerne på ryggen væk?

Er helt på bar bund, så alle gode råd er meget velkomne!!!

 

jeg ville foreslå en børste.. :):banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
jeg ville foreslå en børste.. :):banan:

Hehe - Er prøvet, men synes ikke helt at det har nogen effekt, selvom jeg har være min gamle striglekasse igennem, fra da jeg havde hest.

Men nu er Bamse selvfølgelig også en hund, så måske det er der den går galt :mrgreen:

 

Vi bruger en karte nu til underulden, men det tager en evighed, og er ikke så effektivt.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hehe - Er prøvet, men synes ikke helt at det har nogen effekt, selvom jeg har være min gamle striglekasse igennem, fra da jeg havde hest.

Men nu er Bamse selvfølgelig også en hund, så måske det er der den går galt :mrgreen:

 

Vi bruger en karte nu til underulden, men det tager en evighed, og er ikke så effektivt.....

 

 

Man kommer ingen vegne med en karte på ryggen... en karte er SUPER til haserne og halen..:5up:..

 

En puddelkam er GULD værd.. og DEN kommer igennem underulden..:5up:

 

Jeg bruger shampoo og conditioner fra Isle of Dogs:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hehe - Er prøvet, men synes ikke helt at det har nogen effekt, selvom jeg har være min gamle striglekasse igennem, fra da jeg havde hest.

Men nu er Bamse selvfølgelig også en hund, så måske det er der den går galt :mrgreen:

 

Vi bruger en karte nu til underulden, men det tager en evighed, og er ikke så effektivt.....

 

ellers prøv en furminator.

 

[media]

[/media] :) vi har en og den virker godt på vores hund
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Øhh "strid pels på ryggen og meget underuld" - der kan jeg altså ikke se, hvad en schæfer-strigle kan gøre af ødelæggelser ??

 

schaeferstrigler_1520mm_.p200

 

Men forklaring vil jeg da gerne have :mrgreen:

 

Det er mere det som jeg har hørt...Men det er noget med at de der "dimser" helt oppe ved at de ikke er gode for den fluffy underuld som en samojed har.. Det snurrer sig ind og sætter sig fast...

 

Men jeg tror ikke at den vil kunne nå ordentligt i bund... jeg vil jo hellere anbefale disse... (behøver ikke at købe begge)... de har begge LANGE tænder.. HS kammen er kammen er den der er bedst til at komme i bund med, imens at Chris Christensen kammen er god til at "forme" pelsen med.

 

CC-comb000-p.jpg

 

n266-300x300.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mere det som jeg har hørt...Men det er noget med at de der "dimser" helt oppe ved at de ikke er gode for den fluffy underuld som en samojed har.. Det snurrer sig ind og sætter sig fast...

 

:mrgreen: Ok - det passer så slet ikke - har en langhåret schæfer med rigtig meget underuld - og man kan få dem i flere længder. Tænderne skal nå ned til bunden, hvor huden er og massere blidt - så frigøres der naturlige olier til pelsen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ihh..... Det er jo ligeså svært at finde rundt i som foder!

 

Men det er kun på ryggen pelsen er lidt strid, noget ligende en goldens, men sammenlignet med den meget bløde pels han har alle andre steder, så er den strid.

 

Han minder en del i pelsen om en samojede, der er bare ikke så meget af den, så jeg kan sagtens bruge både børste og kam.

Hans pels er også selvrensende, så der er nok lidt samojede i ham :mrgreen:

 

Sådan en fuminater, ser ud til at kunne selv det værste... Hold da op!!!

 

Men noteret - Følge Buddhas tråd mht. hvivlerne og fremgangsmåden ved børstning.

 

Tror måske godt en schæfer strigle kan bruges på ryggen, men alle andre steder kan jeg godt forstille mig, at den kan filtre, hvis den har en tendens til det, da han er meget "plysset" nogen steder.....

 

Og hold da op hvor er jeg da fuldstændig ude at svømme på det her punkt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh..... Det er jo ligeså svært at finde rundt i som foder!

 

Men det er kun på ryggen pelsen er lidt strid, noget ligende en goldens, men sammenlignet med den meget bløde pels han har alle andre steder, så er den strid.

 

Han minder en del i pelsen om en samojede, der er bare ikke så meget af den, så jeg kan sagtens bruge både børste og kam.

Hans pels er også selvrensende, så der er nok lidt samojede i ham :mrgreen:

 

Sådan en fuminater, ser ud til at kunne selv det værste... Hold da op!!!

 

Men noteret - Følge Buddhas tråd mht. hvivlerne og fremgangsmåden ved børstning.

 

Tror måske godt en schæfer strigle kan bruges på ryggen, men alle andre steder kan jeg godt forstille mig, at den kan filtre, hvis den har en tendens til det, da han er meget "plysset" nogen steder.....

 

Og hold da op hvor er jeg da fuldstændig ude at svømme på det her punkt :hmm:

 

Jeg er indtil videre ude i en børste som egentlig er lavet til mennesker, sådan en oval formet hvis du kender dem. Den reder jeg hele hunden igennem med. Derefter bruger jeg en kam, i ret lang tid på ryggen, det er også der pelsen er mest mærkelig. (Ikke at pelsen egentlig er det, det er mig der har mindst 12 tommelfingre :oops:)

 

Og så går resten ret hurtigt.. men nu er det så også stadig begrænset hvor meget pels buddha har. Endnu :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg er indtil videre ude i en børste som egentlig er lavet til mennesker, sådan en oval formet hvis du kender dem. Den reder jeg hele hunden igennem med. Derefter bruger jeg en kam, i ret lang tid på ryggen, det er også der pelsen er mest mærkelig. (Ikke at pelsen egentlig er det, det er mig der har mindst 12 tommelfingre :oops:)

 

Og så går resten ret hurtigt.. men nu er det så også stadig begrænset hvor meget pels buddha har. Endnu :klap:

 

Jeg tror på at det er derfor at hvalpepels er opfundet... Det er super at øve på inden den store voksenpels kommer:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...