Gæst Tessa&Molly Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Idag havde sønnike glemt at lukke hoveddøren og begge hunde vælger (selvfølgelig) at løbe ud på vejen, hvor de opdager et par der kommer gående med deres labrador for enden af vejen (100 m væk).. De bliver vildt glade (det ved jeg de gør) og løber hen til hunden og dens ejere og vil lege.. Men den vil ikke lege med dem og er vist lidt utryg ved dem, (hvilket er klart, den regnede ikke med at der ville komme to hunde løbende fra sidegaden).. Jeg opdager det først da de er løbet ned til hunden for at lege.. Jeg var ved at støvsuge og havde derfor ikke opdaget det, men fik pludselig en fornemmelse af at der var noget galt.. Normalt er vores hoveddør låst, så de IKKE kan løbe ud.. Parret med hunden bliver skide sure og råber op som ind i H...... Jeg råber på hundepigerne og det tager 2-3 minutter før de reagerer, men de kommer endelig og så får de besked på at gå ind og lægge sig.. Det vil jeg ikke finde mig i.. Jeg ved at de ikke gør nogen noget og jeg ved også at mange andre hunde gør det samme.. Men efter al den debat om kamphunde, synes jeg virkelig at folk i vores by er blevet tossede i hovederne og tror at alle andre hunde end deres egne er kamphunde/muskelhunde.. Jeg føler at folk går i små sko og synes det kan være nødvendigt at forklare at Molly er hvalp og Tessa er teenager.. Jeg tror jeg stadig er lidt frustreret.. Det var jo ikke deres skyld, de udnyttede bare muligheden.. Det kan man jo ikke bebrejde dem.. Og de kom jo forholdsvis hurtigt da jeg kaldte.. Jeg tror bare at jeg et eller andet sted frygter hvad folk vil tænke om dem og at der en dag vil være en der politianmelder det, hvis det sker igen.. Hvordan ville I have det hvis jeres hunde løb ud på gaden og ned til en anden hund? Hvordan ville I tolke det, hvis I var parret med den anden hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Spørgsmål 1: Jeg har selv oplevet at vores hunde er stukket af og jeg får det altid vildt dårligt over, at det er sket. Folk bliver naturligvis forskrækkede og hundene kan jo også komme til skade. Desuden er det jo ikke rart at blive overfuset. Spørgsmål 2: Jeg ville måske nok blive lidt utryg, hvis der kom fremmede hunde løbende hen til mig - netop fordi man ikke kender dem. Men jeg ville aldrig råbe efter folk i første omgang. Slet ikke, hvis ejeren er ved at kalde dem hjem. Hvis ejeren er en egocentreret skid, som mener at hans/hendes hund(e) har lov til at færdes frit på gaden og genere os andre, så kan jeg lynhurtigt ryge op i det røde felt. Især hvis hund(ene) er af den uopdragne type. Men ellers plejer jeg at opføre mig civiliseret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Jeg forstår godt dine tanker. Jeg har også selv mærket den fjendtlighed, og er totalt paranoid med at holde øje med hundene altid, så de ikke slipper ud. Jeg ville have det totalt dårligt hvis det skete, og ville nærmest ligge på maven for at undskylde overfor folk. Ved ikke hvad man mere kunne gøre... I de tilfælde hvor jeg selv er truffet på løse hunde, synes jeg at jeg kan hundesprog nok til at vurdere om de er aggressive eller ej. Indtil videre er det gået godt, og jeg bliver ikke sur med mindre den anden hundeejer opfører sig dårligt, eller tydeligvis er ligeglad med hvad hans/hendes hund har gang i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Idag havde sønnike glemt at lukke hoveddøren og begge hunde vælger (selvfølgelig) at løbe ud på vejen, hvor de opdager et par der kommer gående med deres labrador for enden af vejen (100 m væk).. De bliver vildt glade (det ved jeg de gør) og løber hen til hunden og dens ejere og vil lege.. Men den vil ikke lege med dem og er vist lidt utryg ved dem, (hvilket er klart, den regnede ikke med at der ville komme to hunde løbende fra sidegaden)..Jeg opdager det først da de er løbet ned til hunden for at lege.. Jeg var ved at støvsuge og havde derfor ikke opdaget det, men fik pludselig en fornemmelse af at der var noget galt.. Normalt er vores hoveddør låst, så de IKKE kan løbe ud.. Parret med hunden bliver skide sure og råber op som ind i H...... Jeg råber på hundepigerne og det tager 2-3 minutter før de reagerer, men de kommer endelig og så får de besked på at gå ind og lægge sig.. Det vil jeg ikke finde mig i.. Jeg ved at de ikke gør nogen noget og jeg ved også at mange andre hunde gør det samme.. Men efter al den debat om kamphunde, synes jeg virkelig at folk i vores by er blevet tossede i hovederne og tror at alle andre hunde end deres egne er kamphunde/muskelhunde.. Jeg føler at folk går i små sko og synes det kan være nødvendigt at forklare at Molly er hvalp og Tessa er teenager.. Jeg tror jeg stadig er lidt frustreret.. Det var jo ikke deres skyld, de udnyttede bare muligheden.. Det kan man jo ikke bebrejde dem.. Og de kom jo forholdsvis hurtigt da jeg kaldte.. Jeg tror bare at jeg et eller andet sted frygter hvad folk vil tænke om dem og at der en dag vil være en der politianmelder det, hvis det sker igen.. Øv, en oplevelse, sådan noget er bare ikke rart :ae: Hvordan ville I have det hvis jeres hunde løb ud på gaden og ned til en anden hund? Jeg ville starte med at sige undskyld, undskyld, undskyld, det var altså virkelig ikke med vilje, der var én, der havde glemt at lukke døren (om jeg ville nævne det, hvis det var mig selv, ved jeg ikke helt, da det kan gøre vedkommende ekstra tosset, at man er så "uansvarlig"). Hvis personen er hidsig ville jeg holde lav profil, skynde mig at få fat i hunden og føre den tilbage, men jeg mumler undskyldninger og skynder mig væk. Hvordan ville I tolke det, hvis I var parret med den anden hund? Jeg ville personligt blive stik tosset - men ville til en hver tid holde det inde i mig, så godt kender jeg mig selv, lille, konfliktsky bangebuks jeg er Hvis vedkommende så kommer løbende og forsikrer, at det var en engangsfejltagelse (forhåbentlig, aldrig sig aldrig), så ville jeg tage det med et smil - medmindre hunden var aggressiv, så ville jeg nok bare fortsætte med at være stum, men jeg ville ikke længere være stik tosset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa&Molly Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Tak for jeres svar.. Jeg har fået total paranoia siden diverse debatter om hunde har været oppe.. Jeg er altid meget opmærksom på dem når de er ude og vi/jeg bruger meget tid på at lære dem at begå sig (hvis man kan kalde det, det) osv. Og efter Molly er faldet til ro er der ikke problemer med dem (kun Tessas forsøg på at dominere Molly, hvilket kun er et problem på vores matrikel og derfor fuldstændig ligegyldig ift andre mennesker).. Men når der så sker sådan noget som det her, så føler jeg bare at alt hvad de har lært er ligegyldigt og at jeg er verdens dårligste hundeejer med verdens mest uopdragne hunde.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Jeg kan godt forstå at parret blev vrede... Det ville jeg også være blevet. Mest fordi min hund var blevet rædselsslagen! Og jeg træner og træner og træner gode hundemøder - og en sådan oplevelse ville sætte os tilbage i træning... Det kan godt være, at min reaktion ville være "for" voldsom... og at hvis jeg havde haft længere til at tænke over det, ville jeg måske ikke reagere sådan... men det er jo en split-sekunds reaktion på en stor forskrækkelse... og for rigtigt mange mennesker vil den instinktivt være vrede.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Det kommer så meget an på hvilke signaler hundene sender mens de tonser mod mig. Hvis halerne logrer og de hopper os glade i møde, så fred være med det. Hunde stikker af engang imellem, om man så boede på fort knox har jeg nogen gange fornemmelsen af... Hvis hundene kom stiv og truende i mod mig, ville jeg nok blive lidt nervøs.. Men kommer ejeren for at kalde dem tilbage, tror jeg også det ville være det. Måske lige få en sludder for en sladder, for hvis nu jeg mødte hundene en anden gang, ville det da være rart at vide hvad de var for nogen (altså, kan de lide andre hunde eller kom de for at jage os væk fra vejen agtigt?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Jeg ville grine, små-løbe hen til parret og sige undskyld og skøre hund altså. Og forklare at hun er en stor hvalp og bare gerne vil lege. Undskylder selvfølgelig igen. Folk herude kender efterhånden Izzie og ved at hun er lidt skør og stikker af hvis hun får chancen og da hun er så lille tror jeg ikke der er nogen der tager det så alvorligt :blink: Men kan godt se at hvis der kommer 2 schæfere farende imod en og ens hund, så kan man godt blive ret forskrækket. Var jeg parret så havde jeg råbt STOP! af hundene og råbt GÅ HJEM! Det har jeg gjort før ved hunde der render løst herude på a' land og det hjælper :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa&Molly Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Tak for jeres svar.. Vil gerne se flere, for jeg er virkelig frustreret.. Altså, det er lidt svært at forklare.. Jeg mener ikke de er dårligt opdragede, men måske tager jeg fejl.. Jeg synes jo at det var et uheld, men jeg har det så skidt med det at jeg ikke kan lade være med at tænke på om det er dårlig opdragelse.. Men igen, så er der jo ofte en hund der løber væk, det har jeg oplevet på stranden, i skoven, i byen osv. Og vi har altid vores hunde i snor når vi er nogen steder med dem og har dem altid under opsyn når de er ude, men det sker alligevel en sjælden gang.. Og denne gang var det jo fordi at knægten havde ladet døren stå åben.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa&Molly Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Jeg ville grine, små-løbe hen til parret og sige undskyld og skøre hund altså. Og forklare at hun er en stor hvalp og bare gerne vil lege. Undskylder selvfølgelig igen. Folk herude kender efterhånden Izzie og ved at hun er lidt skør og stikker af hvis hun får chancen og da hun er så lille tror jeg ikke der er nogen der tager det så alvorligt :blink: Men kan godt se at hvis der kommer 2 schæfere farende imod en og ens hund, så kan man godt blive ret forskrækket. Var jeg parret så havde jeg råbt STOP! af hundene og råbt GÅ HJEM! Det har jeg gjort før ved hunde der render løst herude på a' land og det hjælper :5up: Tror måske størrelsen har noget at sige.. For selvom de faktisk kun er store hvalpe, så virker de voldsomme på fremmede.. Folk tror de er de rene dræbermaskiner pga deres udseende.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Jeg kan godt forstå parret, ville måske selv reagere sådan, især da Groa ikke er glad for store voldsomme unghunde. Måske i skulle få hegnet jeres forhave ind og sætte en låge i, så dobbeltsikrer i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa&Molly Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Jeg kan godt forstå parret, ville måske selv reagere sådan, især da Groa ikke er glad for store voldsomme unghunde. Måske i skulle få hegnet jeres forhave ind og sætte en låge i, så dobbeltsikrer i. Vi har ikke nogen forhave og haven er hegnet ind Vi har sikret os på alle de måder vi kan.. Og vores søn ved udemærket godt at døren skal være lukket og låst.. Jeg forstår også godt at man bliver forskrækket, da unghunde kan virke voldsomme.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ThomasTBO Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Hmmm, den var svær. Der har lige været en tråd om definitionen på 'ansvar' ifm. hunde, og der kunne stort set ikke opnås enighed om noget som helst, bortset fra een enkelt ting: det allervigtigste ansvar man har som hundeejer er, at sørge for ens hund ikke uopfordret opsøger andre (dyr eller mennesker), sååå set i det lys, er episoden ikke videre heldig (for nu at sige det mildt). Den slags må bare ikke ske - men det gør det jo alligevel... dagligt, overalt i landet. Hos os får vi i gennemsnit omtrent 1 hund ind pr. dag, der ikke alene er sluppet væk fra sin matrikel, men så langt væk, at den havner på internat. Hvor mange episoder der så er som din, hvor hunden(e) hurtigt 'indfanges' igen, tør jeg næsten ikke tænke på, men det må være rigtigt mange. Jeg plejer at sige, at man kan kun gøre sit bedste... og det er nu engang menneskeligt at fejle, det er bare noget rigtigt møg når det sker :damn:At råbe op overfor en, der udmærket godt ved, at vedkommende er 'skyldig', OG som selv er ked af det skete, vil være meningsløst og ikke tjene noget formål andet end at 'rase ud'. Jeg tror jeg roligt ville bede vedkommende passe ekstra på i fremtiden. Hvad jeg ville gøre i dit sted? Jeg ville også have det dårligt, men igen: det nytter ikke noget at 'græde over spildt mælk', sket er sket, så jeg ville hurtigt nå til næste punkt; spørge mig selv hvordan det kunne ske, og hvordan man bedst undgår det nogensinde sker igen (i dette tilfælde er det måske junior der bedst kan svare på, hvad der gik galt med døren). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Tak for jeres svar.. Vil gerne se flere, for jeg er virkelig frustreret.. Altså, det er lidt svært at forklare.. Jeg mener ikke de er dårligt opdragede, men måske tager jeg fejl.. Jeg synes jo at det var et uheld, men jeg har det så skidt med det at jeg ikke kan lade være med at tænke på om det er dårlig opdragelse.. Men igen, så er der jo ofte en hund der løber væk, det har jeg oplevet på stranden, i skoven, i byen osv. Og vi har altid vores hunde i snor når vi er nogen steder med dem og har dem altid under opsyn når de er ude, men det sker alligevel en sjælden gang.. Og denne gang var det jo fordi at knægten havde ladet døren stå åben.. Dine hunde er absolut ikke dårligt opdraget, fordi de tager på sightseeing, når hoveddøren for én enkelt første gangs skyld står åben ved en fejltagelse. Hvis du skulle kunne sige, at de var "dårligt opdraget" i denne situation, skulle du jo have trænet det med dem, og det tror jeg, at det er de færreste der gør - jeg gør i hvert fald ikke, da jeg håber at kunne stole på, at vi husker at lukke dørene. Og desuden skal det da nok nå at gå galt, hvis jeg først prøver at træne det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Oktober 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 25, 2009 Idag havde sønnike glemt at lukke hoveddøren og begge hunde vælger (selvfølgelig) at løbe ud på vejen, hvor de opdager et par der kommer gående med deres labrador for enden af vejen (100 m væk).. De bliver vildt glade (det ved jeg de gør) og løber hen til hunden og dens ejere og vil lege.. Men den vil ikke lege med dem og er vist lidt utryg ved dem, (hvilket er klart, den regnede ikke med at der ville komme to hunde løbende fra sidegaden)..Jeg opdager det først da de er løbet ned til hunden for at lege.. Jeg var ved at støvsuge og havde derfor ikke opdaget det, men fik pludselig en fornemmelse af at der var noget galt.. Normalt er vores hoveddør låst, så de IKKE kan løbe ud.. Parret med hunden bliver skide sure og råber op som ind i H...... Jeg råber på hundepigerne og det tager 2-3 minutter før de reagerer, men de kommer endelig og så får de besked på at gå ind og lægge sig.. Det vil jeg ikke finde mig i.. Jeg ved at de ikke gør nogen noget og jeg ved også at mange andre hunde gør det samme.. Men efter al den debat om kamphunde, synes jeg virkelig at folk i vores by er blevet tossede i hovederne og tror at alle andre hunde end deres egne er kamphunde/muskelhunde.. Jeg føler at folk går i små sko og synes det kan være nødvendigt at forklare at Molly er hvalp og Tessa er teenager.. Jeg tror jeg stadig er lidt frustreret.. Det var jo ikke deres skyld, de udnyttede bare muligheden.. Det kan man jo ikke bebrejde dem.. Og de kom jo forholdsvis hurtigt da jeg kaldte.. Jeg tror bare at jeg et eller andet sted frygter hvad folk vil tænke om dem og at der en dag vil være en der politianmelder det, hvis det sker igen.. Øv en ærgelig situation Jeg kan godt forstå du er frustreret, men se det fra deres side også. De er sikkert blevet forskrækket og har jo nok ikke vidst at hundene var venligsindede. Jeg syntes ikke dine hunde er dårligt opdragede fordi de smutter ud af en åben dør. Det kan ske for enhver (det er nok nærmere knægten der skal opdrages lidt mere på ...ej han må være helt ked af det). De kom jo da du kaldte. Jeg tror såmænd bare du skal tage det som at ejerne til labben er blevet godt og grundigt forskrækkede Hvordan ville I have det hvis jeres hunde løb ud på gaden og ned til en anden hund? Ad h til. Jeg ville undskylde mange mange gange og jeg håber virkelig aldrig det sker. Mest af alt fordi Dumle ikke bare altid vil lege Hvordan ville I tolke det, hvis I var parret med den anden hund? Jeg ville slet ikke tolke noget inden jeg havde råbt og skreget til hundene om at gå hjem. Ikke nødvendigvis fordi jeg er bange for hundene, men fordi jeg også frygter at Dumle får en af sine flip og angriber og så er jeg ret sikker på at jeg godt ved hvem taberen ville blive. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Oktober 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2009 Elhalsbånd til sønnike, så kan han lære at lukke døren ordentligt! Hvis jeg bliver bange for løse hunde, så mister jeg min diplomatiske sans, sker det flere gange med de samme hunde så kan jeg sagtens anmelde dem - ville du ikke selv blive bange, hvis der kom to fremmede stormende imod dig, hvis du ikke lige kunne gennemskue om det var en glad hvalp eller en sur voksen? Det må ikke ske, og det må kunne undgås, Petrine ved godt at hun ikke må smutte ud ad døren (hovedsageligt fordi naboerne er skrækslagne for hende og det går jo ikke), så det er ikke helt umuligt at træne. Men var det sket, så ville jeg få travlt med at undskylde og give en anden skylden for den åbne dør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2009 Jeg var også blevet godt forskrækket hvis 2 løse hunde var kommet løbende imod mig mens jeg var ude og gå tur med min hund, hvordan jeg ville reagerer afhænger af hvor meget ejeren gør for at få hundene tilbage til sig, og hvor tæt hundene når at komme på mig. Jeg mener ikke at hunde der stikker af er dårligt opdraget, de tager jo bare chancen. Men jeg mener at man som ejer så må tage op til overvejelse hvordan man forhindrer at det nogensinde sker igen, skal der være en dobbelt dør eller kan man gøre noget andet? Hvad ville du have gjort hvis den hund de var løbet ned til, var aggressiv overfor fremmede hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Oktober 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2009 Jeg forstår begge sider. Synes dog ikke at 2 - 3 minutter er "forholdsvis hurtigt" at reagere på indkald. Det ville jeg ikke selv stå og vente på. Jeg havde hentet hundene og forklaret parret det med døren og stukket dem en KÆMPE undskyldning. Hvis jeg som de andre hundeejere havde oplevet min hund blive utryg over to løse hunde, ville jeg også have været, hvad skal vi sige... mindre tolerant i min tone. De står måske nu med et problem med en utryg hund, der skal rettes op på og det kan være er stort arbejde. mht. om tøserne er dårligt opdragede, så er det jo netop ved uforudsigelige situationer og uheld vi kan se, hvordan den opdragelse vi har givet hunden virker. Jeg forstår din frustration og ville selv, hvis jeg vidste hvor de andre hundeejere boede, gå hen med en flaske vin og spørge til hunden. Bare for at vise at jeg ikke er ligeglad. Måske tage den roloigste af hundene med. Der kommer sjældent noget godt ud af at stå på afstand og bare råbe til hinanden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Oktober 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2009 Idag havde sønnike glemt at lukke hoveddøren og begge hunde vælger (selvfølgelig) at løbe ud på vejen, hvor de opdager et par der kommer gående med deres labrador for enden af vejen (100 m væk).. De bliver vildt glade (det ved jeg de gør) og løber hen til hunden og dens ejere og vil lege.. Men den vil ikke lege med dem og er vist lidt utryg ved dem, (hvilket er klart, den regnede ikke med at der ville komme to hunde løbende fra sidegaden)..Jeg opdager det først da de er løbet ned til hunden for at lege.. Jeg var ved at støvsuge og havde derfor ikke opdaget det, men fik pludselig en fornemmelse af at der var noget galt.. Normalt er vores hoveddør låst, så de IKKE kan løbe ud.. Parret med hunden bliver skide sure og råber op som ind i H...... Jeg råber på hundepigerne og det tager 2-3 minutter før de reagerer, men de kommer endelig og så får de besked på at gå ind og lægge sig.. Det vil jeg ikke finde mig i.. Jeg ved at de ikke gør nogen noget og jeg ved også at mange andre hunde gør det samme.. Men efter al den debat om kamphunde, synes jeg virkelig at folk i vores by er blevet tossede i hovederne og tror at alle andre hunde end deres egne er kamphunde/muskelhunde.. Jeg føler at folk går i små sko og synes det kan være nødvendigt at forklare at Molly er hvalp og Tessa er teenager.. Jeg tror jeg stadig er lidt frustreret.. Det var jo ikke deres skyld, de udnyttede bare muligheden.. Det kan man jo ikke bebrejde dem.. Og de kom jo forholdsvis hurtigt da jeg kaldte.. Jeg tror bare at jeg et eller andet sted frygter hvad folk vil tænke om dem og at der en dag vil være en der politianmelder det, hvis det sker igen.. Hvordan ville I have det hvis jeres hunde løb ud på gaden og ned til en anden hund? Hvordan ville I tolke det, hvis I var parret med den anden hund? Vi har prøvet det en enkelt gang med lexus..Min datter blev sur skred og gad ikke lukke døren. Det gør hun så ALDRIG igen:evil::blink: Jeg er meget hård når det kommer til min datter og uansvarlighed..Men det er en anden snak:blink: Pga. et par stykker på vejem ville leg have det meget meget dårligt hvis lexus stak af. Vi har mødt en del hunde der er stukket af fra ejeren:lol: Det tager vi nu ikke så tungt, alle hundene har været venlige og til at komme til, så det er jo bare at ringe til ejeren og sige at vi har hunden og de kan hente den når det passer dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Oktober 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2009 Jeg ville undskylde alt hvad jeg kunne - forklare hvad der var sket og selvfølgelig gøre det klart at det under alle omstændigheder er min skyld at mine hunde er sluppet løs.. Mine hunde - min fejl.. Jeg har også selv råbt op overfor folk hvis hunde er kommet stormende efter mig - jeg gider det ikke, og gider ikke engang tage hensyn til hvorfor de kommer balrende efter mig.. Om de er sluppet ud, bare vil lege eller hvad grunden er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa&Molly Besvaret Oktober 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 26, 2009 Det var jo netop heller ikke fordi I skulle have ondt af mig at jeg skrev denne tråd, men fordi jeg faktisk syntes det var en rigtig ærgerlig situation.. Mht at træne at de ikke må løbe ud af den åbne hoveddør, så er det noget vi gør.. Hver gang gemalen er ude at ryge får de besked på at blive siddende i døråbningen.. Så de så vel bare sit snit til at smutte.. Først Molly og så kunne Tessa ikke dy sig og løb efter.. Men nu ved jeg da at der er en grund til at jeg nærmest tvangsneurotisk checker at dørene er låst osv. og at jeg skal forsætte med det, for det er resultatet af ikke at checke det.. Og tro mig, jeg er mig mit ansvar bevidst.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts