Hop til indhold

Endnu en syg HF hund


Hailey
 Share

Recommended Posts

Så prøver jeg igen :-)

 

Lørdag morgen havde Hailey kastet op. Han virkede lidt nedstemt, men ville dog stadigvæk lege, så jeg valgte at se tiden an.

 

I løbet af dagen kastede han op 2 gange mere, men virkede ikke til at have det værre. Den ene gang var der blod i opkastet.

 

Jeg skulle på besøg om aftenen, og havde bestemt mig for at tage ham med, for lige at have ham under observation.

 

Da det blev tid til at skulle afsted, ville/kunne han ikke rejse sig. Han lå bare og kiggede på mig (normalt er han 100% klar når han hører bilnøglerne).

 

Jeg skilte sofaen ad (ja han lå under den) Fik ham løftet ud i køkkenet, hvor han bare faldt sammen som en våd klud.

 

Ringede til vagtdyrlægen med det samme, og forklarede ham situationen. Jeg skulle komme med det samme, så jeg aflyste mine planer og fik Hailey løftet ud i bilen. Han lå bare på forsædet, da han ikke kunne springe ind i buret.

 

Da jeg ankom til dyrehospitalet, bar jeg ham ind og han blev kigget igennem - ingenting kunne umiddelbart findes. Ingen ømhed, feber, fremmedlegemer eller noget, så han røg i røngten, og der kunne han se problemet.

 

Hans mave og tarme var meget betændte. Han skulle indlægges, da han også var i væskemangel. Hvis jeg havde ventet til mandag med at komme med ham, så havde jeg ikke haft ham nu!

 

Vi gik ind bagved, og Hailey fik et skud morfin, og jeg sad med ham til han var helt væk. Så kom dyrlægen og lagde et drop og jeg måtte køre hjem og bare vente til søndag eftermiddag med at høre mere.

 

Da kl. var omkring 11.30 om søndagen, og jeg ikke havde fået en opringning, var jeg lettere i panik. Jeg ringede til dyrlægen for at høre om der var sket noget. Han undskyldte, men han var ved at operere på en hund, og Hailey lå stadigvæk med drop.

 

Lidt over halv to ringede han igen og spurgte om jeg var interesseret i at hente Hailey........øøøhhh JA!! Så jeg kørte med expressfart til Hjørring.

 

Da jeg ankom til dyrehospitalet og steg ud af bilen, der kunne jeg høre at bassen havde det bedre. Han havde nemlig hørt bilen og stod og kaldte på mig.

 

Han havde ikke kastet mere op, han havde både spist, drukket og været ude og gå flere gange med dyrlægen. Vigtigst af alt - han var legesyg igen.

 

Han har det godt nu, og skal have 2 slags piller i 5 dage, samt skånekost i 10 dage - det eneste problem er at han KUN må få det foder - ingen godbidder eller ben, og så skal have det fordelt over 6 måltider dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...