Gæst Buddha Besvaret November 2, 2009 Rapporter Share Besvaret November 2, 2009 Nej mener ikke at kødsmag vil hjælpe noget, tror det Petrine også mener at at hun giver kallun, det gør man når man barfer. Kallun er mavesæk og indmad. Der står en masse om det her: http://www.naturligthundefoder.dk/Indmad.html#Kallun Nogle mennesker mener at hunden spiser lort fordi den mangler det som den bl.a. kan få i kallun, jeg skal ikke kunne sige om det er rigtigt, men vi var selv ved at bestille noget for at prøve. Jeg forstår ikke det der 3. krydderi? Er det farligt for hunde under 10 kilo eller hvordan? Ligemeget hvad, tror jeg ikke jeg vil turde give det Hvis mennesker kan være overfølsomme for det, kan hunde vel også? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jeanett25 Besvaret November 2, 2009 Rapporter Share Besvaret November 2, 2009 Jeg kan snakke med her, idet Emil siden han var lille, har været med ved hestene på en kæmpe gård, hvor der i skoven også løber en masse vildt. Da han var bette, spiste han også hestepærerne. Da han løb løs, var det svært at styre hvornår han lige tog en bid , men jeg brugte at klappe og sige Ah´Ah´ - det har vi brugt omkring alt, han øjeblikkeligt skulle fjerne sig fra, siden han var hvalp. Det reagerede han på og han spiser dem aldrig mere på trods af der ligger rigtig mange . Det samme i skoven - han rører hverken andre hunde lorte eller lorte fra vildt. Derfor tror jeg det kunne være en løsning for dig, at lave et nyt ord der skal betyde "flyt dig fra lorten omgående". Jeg ville nok vælge en skarp lyd, som du måske allerede ved hun reagerer på- fx en pipelyd, klappelyd, fløjtelyd eller lign. Når hun reagerer væk fra lorten, giv da legetøj eller treat. Hvis hun ikke har den største interesse i treats, så kan det altså være super godt at bruge en piv eller bold til fjerne videre opmærksomhed fra lorten, sådan at hun ikke fluks render tilbage til lorten, når godbidden er væk. Det er også en god måde at rette fokus på dig, som den der viser aktiviteter for hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bayou Besvaret November 2, 2009 Rapporter Share Besvaret November 2, 2009 Jeg kan forstå hvorfor jeg skal sige "nej", men hvorfor skal jeg rykke i snoren Det er for det forste, at understreg nej komandoen, og for det andet forhindre hende i at få snuden helt frem til lortet som hun viser interesse overfor, Der er nogen der bruger den metode når de bruger seler, at `hiv´ lidt i en allerede stram snor samtidig med at NEJ kamandoen falder på plads... det skulle forhåbenligt gøre det nemmere for hunden at associere det med nogle man bestemt ikke bryder sig om. Når hunden efterhånden har lærte NEJ kamandoen, er det naturligvis ikke nødvendigt. Og der er ikke tale om at hiv hunden 2 meter op i luften... så er det på plads Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BellaDiva Besvaret November 3, 2009 Rapporter Share Besvaret November 3, 2009 .. Bella er først begyndt at rulle sig i afføring -udefinerbar afføring fra skove som vi selvfølgelig besøger hver dag, efter jeg er stoppet med at give hende kallun.. Måske er der noget om det, tænker jeg så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts