Gæst BellaDiva Besvaret November 5, 2009 Rapporter Share Besvaret November 5, 2009 :ae:nå vovse, din mor skal købe noget ,tror det hedder neglestop, det er til at stoppe blødninger med, nåer man kommer til at klippe for meget af:ae:godt at min mor ikke klipper mine negle,:banan: dem slider jeg op :banan: Ja hvis dog bare jeg havde været forberedt og vidst at sådan noget fandtes.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret November 5, 2009 Rapporter Share Besvaret November 5, 2009 Vidste heller ikke det fandtes, men jeg synes nu det stopper meget hurtigt med at bløde - indenfor få minutter... I hvert fald de par gange jeg har fået klippet for langt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret November 5, 2009 Rapporter Share Besvaret November 5, 2009 hvis ikek nogen har skrevet, nus poterne og givbid imens så vaps er tryg ved du nusser og piller ved poterne, vores bæst er "kilden" så vi tager kun 2-3 stykker af gangen, men han er så en asfalt hund, så de slides næsten af sig selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 5, 2009 Rapporter Share Besvaret November 5, 2009 hvis ikek nogen har skrevet, nus poterne og givbid imens så vaps er tryg ved du nusser og piller ved poterne, vores bæst er "kilden" så vi tager kun 2-3 stykker af gangen, men han er så en asfalt hund, så de slides næsten af sig selv Jeg må nusse poter alt det jeg vil, Baldur elsker at få nusset poterne, men hvis jeg har en neglesaks i den anden hånd, så vil han lige pludselig ikke have nusset poter mere... Så det er ikke altid at det er nok, men heldigvis for os, så bider Baldur selv sine negle, så vi skal kun klippe ulvekloen i ny og næ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BellaDiva Besvaret November 6, 2009 Rapporter Share Besvaret November 6, 2009 Jeg må nusse poter alt det jeg vil, Baldur elsker at få nusset poterne, men hvis jeg har en neglesaks i den anden hånd, så vil han lige pludselig ikke have nusset poter mere... Så det er ikke altid at det er nok, men heldigvis for os, så bider Baldur selv sine negle, så vi skal kun klippe ulvekloen i ny og næ Ja, sådan er det også her.. Hun vil gerne nusses og jeg må gøre alt med poterne, - sålænge jeg ikke sidder med saksen.. Vi er så heldige at selvom vi bor i byen, så er der ikke langt til skoven.. Det gør desværre os at vi ofte går der i stedet for gaderne. - Så bliver kløerne ikke slidt så meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 6, 2009 Rapporter Share Besvaret November 6, 2009 Eén af mine Boxere fik gerne klippet negle af opdrætteren som kom på besøg inden udstillinger o.lign. men hver gang blev der klippet for langt. Min Boxer blev ikke bange, men jeg kunne ikke lide at det blødte hver hang. Så jeg begyndte selv at ordne negle ved at jeg lagde et tæppe på græsplænen og lagde mig selv og hund på tæppet - og så filede jeg neglene med en god fil. Det tog nogen tid og gav lidt ondt i ryggen, men hvad gør man ikke for sin hund.Min nuvænde Boxertæve bryder sig ikke om at få holdt fast på poterne og få klippet negle, men jeg tager hende mellem mine ben og løfter hendes poter (ligesom en hest bliver skoet). Og så synger jeg for hende imens :scared: Hun accepterer det uden protest fordi hun ved, at hun får lækre godbidder når det er overstået Den løsning ville jeg også foretrække frem for at tage chancen. Folk er generelt alt for fokuserede på selve det at få klippet neglen, at det aldrig bliver rart for hunden. Så vil I ikke lige gøre jeres hunde og mig den tjeneste, at bruge en uge til at træne: jeg sidder her og nusser dig med en saks i hånden. Kan godt finde på at røre dig med den,... måske også dine ben og tæer men du får en godbid for det, hvis du bliver hos mig. Og når du er klar over at der ikke sker noget ved det, kan jeg endda finde på at røre dine kløer med saksen. Jeg kan også godt holde fast i din pote og lade den røre en enkelt klo, for det får du jo bare ros for, og du kan også roligt lade mig klemme din klo lidt med den tingest du synes er så væmmelig, uden at der sker noget grimt ved det. Og først når hunden er tryg ved dèt, begynder man at klippe!!!!. Når jeg skal klippe kløer på min hund ryger han op i sofaen. Jeg har lært ham fra lille af, at der er noget der hedder "lig stille" hvilket gør det hele lidt lettere når man skal rode ved hunden. Jeg sidder på gulvet så jeg kan se undersiden af kløerne (så ligner det bunden af en hestehov) og klipper en skive af den kant af, hvor skoen ville sidde på en hov. Er der stadig forskel på niveau mellem bunden og kanten klipper jeg en skive mere af. Og så er gulvet tilsidst fyldt med minihestesko. Hvis man gør sådan, kan man ikke komme til at klippe for langt ned. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BellaDiva Besvaret November 7, 2009 Rapporter Share Besvaret November 7, 2009 Den løsning ville jeg også foretrække frem for at tage chancen. Folk er generelt alt for fokuserede på selve det at få klippet neglen, at det aldrig bliver rart for hunden. Så vil I ikke lige gøre jeres hunde og mig den tjeneste, at bruge en uge til at træne: jeg sidder her og nusser dig med en saks i hånden. Kan godt finde på at røre dig med den,... måske også dine ben og tæer men du får en godbid for det, hvis du bliver hos mig. Og når du er klar over at der ikke sker noget ved det, kan jeg endda finde på at røre dine kløer med saksen. Jeg kan også godt holde fast i din pote og lade den røre en enkelt klo, for det får du jo bare ros for, og du kan også roligt lade mig klemme din klo lidt med den tingest du synes er så væmmelig, uden at der sker noget grimt ved det. Og først når hunden er tryg ved dèt, begynder man at klippe!!!!. Når jeg skal klippe kløer på min hund ryger han op i sofaen. Jeg har lært ham fra lille af, at der er noget der hedder "lig stille" hvilket gør det hele lidt lettere når man skal rode ved hunden. Jeg sidder på gulvet så jeg kan se undersiden af kløerne (så ligner det bunden af en hestehov) og klipper en skive af den kant af, hvor skoen ville sidde på en hov. Er der stadig forskel på niveau mellem bunden og kanten klipper jeg en skive mere af. Og så er gulvet tilsidst fyldt med minihestesko. Hvis man gør sådan, kan man ikke komme til at klippe for langt ned. Du kan tro vi er gået i gang.. :blink: resten af neglene blev taget med filen, der var ingen problemer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 7, 2009 Rapporter Share Besvaret November 7, 2009 Du kan tro vi er gået i gang.. :blink: resten af neglene blev taget med filen, der var ingen problemer.. Dejligt at høre. :5up::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BellaDiva Besvaret November 7, 2009 Rapporter Share Besvaret November 7, 2009 Ja, det er så dejligt at i allesammen kommer med så gode råd.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts