Tweesa Besvaret Marts 12, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2008 Jeg er engang blevet tisset på - af en Westie.. Og så tissede min lillebror engang i mine gummistøvler... Dumme handyr.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Marts 12, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2008 Nu har jeg været inde et par gange og kigge tråden igennem og kan ikke rigtig lægge den fra mig. Hundeforum er et godt forum, der er plads til alle herinde - eller det skulle der i hvert fald gerne være. Alsidigheden og tolerancen er nogle af de ting, hvor jeg mener Hundeforum skiller sig ud fra andre forums i en ekstrem positiv retning Derfor gør det mig lidt ked, når jeg læser at en debattør føler hun bliver udsat for mobning - det der gør det så grimt er, at det bare bliver ignoreret eller affejet, som værende selvforskyldt pga., at man i andre tråde kommer med kontante holdninger og meninger, som dog ligger langt fra mobning og hvad mobning indebærer. Uanset hvad andre debattører mener er mobning, så burde der reageres, når det kommer så vidt, at en person giver udtryk for følelsen af mobning. At jeg beskyldes for at være mobber og værende sindsyg opfatter jeg faktisk også som mobning, men jeg skriver det ikke, før nu!! Jeg har oplevet at blive kaldt personligt nedsættende ting en del gange af samme debatøer, men jeg har aldrig skrevet om det Jeg prøver blot at ignorere det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 12, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2008 Nu har jeg været inde et par gange og kigge tråden igennem og kan ikke rigtig lægge den fra mig. Hundeforum er et godt forum, der er plads til alle herinde - eller det skulle der i hvert fald gerne være. Alsidigheden og tolerancen er nogle af de ting, hvor jeg mener Hundeforum skiller sig ud fra andre forums i en ekstrem positiv retning Derfor gør det mig lidt ked, når jeg læser at en debattør føler hun bliver udsat for mobning - det der gør det så grimt er, at det bare bliver ignoreret eller affejet, som værende selvforskyldt pga., at man i andre tråde kommer med kontante holdninger og meninger, som dog ligger langt fra mobning og hvad mobning indebærer. Uanset hvad andre debattører mener er mobning, så burde der reageres, når det kommer så vidt, at en person giver udtryk for følelsen af mobning. At jeg beskyldes for at være mobber og værende sindsyg opfatter jeg faktisk også som mobning, men jeg skriver det ikke, før nu!! Jeg har oplevet at blive kaldt personligt nedsættende ting en del gange af samme debatøer, men jeg har aldrig skrevet om det Jeg prøver blot at ignorere det Jeg kan kun reagere på hvad jeg læser og det har jeg gjort. At du også føler dig udsat for mobning kan jeg også kun blive ked af - hele mobbekonceptet troede jeg (måske naivt) at hundeforum havde klaret sig fri af. Godt for dig, at du kan ignorere personlig mobning - det tror jeg ikke jeg selv ville være i stand til, men der er vi jo alle forskellige At man selv kan klare at blive mobbet, legaliserer bare ikke, at man selv mobber, uanset hvem der gør hvad og hvem der skulle starte og når der er en der giver udtryk for, at de føler deres personlige grænse er overskredet, så burde det respekteres og muligvis undskyldes, uden at ældre eller andre igangværende tråde skal hives frem og bruges som et legaliseret dække Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Marts 12, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2008 Nu har jeg været inde et par gange og kigge tråden igennem og kan ikke rigtig lægge den fra mig. Hundeforum er et godt forum, der er plads til alle herinde - eller det skulle der i hvert fald gerne være. Alsidigheden og tolerancen er nogle af de ting, hvor jeg mener Hundeforum skiller sig ud fra andre forums i en ekstrem positiv retning Derfor gør det mig lidt ked, når jeg læser at en debattør føler hun bliver udsat for mobning - det der gør det så grimt er, at det bare bliver ignoreret eller affejet, som værende selvforskyldt pga., at man i andre tråde kommer med kontante holdninger og meninger, som dog ligger langt fra mobning og hvad mobning indebærer. Uanset hvad andre debattører mener er mobning, så burde der reageres, når det kommer så vidt, at en person giver udtryk for følelsen af mobning. At jeg beskyldes for at være mobber og værende sindsyg opfatter jeg faktisk også som mobning, men jeg skriver det ikke, før nu!! Jeg har oplevet at blive kaldt personligt nedsættende ting en del gange af samme debatøer, men jeg har aldrig skrevet om det Jeg prøver blot at ignorere det Jeg kan kun reagere på hvad jeg læser og det har jeg gjort. At du også føler dig udsat for mobning kan jeg også kun blive ked af - hele mobbekonceptet troede jeg (måske naivt) at hundeforum havde klaret sig fri af. Godt for dig, at du kan ignorere personlig mobning - det tror jeg ikke jeg selv ville være i stand til, men der er vi jo alle forskellige At man selv kan klare at blive mobbet, legaliserer bare ikke, at man selv mobber, uanset hvem der gør hvad og hvem der skulle starte og når der er en der giver udtryk for, at de føler deres personlige grænse er overskredet, så burde det respekteres og muligvis undskyldes, uden at ældre eller andre igangværende tråde skal hives frem og bruges som et legaliseret dække Dvs at du siger jeg mobber! Det er ubehageligtog det er jeg i den grad uenig i. Jeg er uenig i det Birgitta gør overfor en hanhund der tisser op af hende eller Silke, og det kommentere jeg, at du ikke selv har noget imod at nogen er fysisk overfor din hund gør måske at du synes det er grænseoverskridende at skrive at man ville blive vred over et verbalt og fysisk overgreb på ens hund. En underdrivelse, jeg ville blive meget vred!! Jeg mener det er en helt almindelig debatstil, at man skriver at man er uenig, jeg holder mig til emnet, nemlig hvad, hvorfor og hvad man kan/bør/ ikke bør gøre når en hanhund letter ben op af vores ben m.m.. Og det foregår uden personlige overgreb, Birgitta derimod tyr til nedladende tale om ''syge menneskers hjerner.....'',, hun bliver som ofte før personlig, ligesom det med bøger og viden bliver til noget der også skrives nedladende. Hun holder sig dermed ikke til emnet, men bliver personlig og her mener jeg at den virkelige mobning foregår, når man bliver personlig og kommentere personligt udover hvad emnet er og indeholder Nu er jeg vant til at man giver hinanden''enig/uenig'' quotes, det er Birgitta måske ikke, og det kan jeg forstå hun føler er voldsomt, men kan det virkelig være nok til at skrive de nedsættende ting om andre debatører? Eller er tanken om at andre kan tro at hun vil sparke/losse/puffe en hanhund i lysken det der ophidser? Hvis det er, så er det altså hvad hun skriver, og for mig er det ikke vigtigt hvorvidt det er et puf, et los eller et spark, men at det er fysisk og at der skal skældes ud på hanhunden også, der som hun skriver tydeligt ikke er sig handlingen bevidst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 12, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2008 Nu har jeg været inde et par gange og kigge tråden igennem og kan ikke rigtig lægge den fra mig. Hundeforum er et godt forum, der er plads til alle herinde - eller det skulle der i hvert fald gerne være. Alsidigheden og tolerancen er nogle af de ting, hvor jeg mener Hundeforum skiller sig ud fra andre forums i en ekstrem positiv retning Derfor gør det mig lidt ked, når jeg læser at en debattør føler hun bliver udsat for mobning - det der gør det så grimt er, at det bare bliver ignoreret eller affejet, som værende selvforskyldt pga., at man i andre tråde kommer med kontante holdninger og meninger, som dog ligger langt fra mobning og hvad mobning indebærer. Uanset hvad andre debattører mener er mobning, så burde der reageres, når det kommer så vidt, at en person giver udtryk for følelsen af mobning. At jeg beskyldes for at være mobber og værende sindsyg opfatter jeg faktisk også som mobning, men jeg skriver det ikke, før nu!! Jeg har oplevet at blive kaldt personligt nedsættende ting en del gange af samme debatøer, men jeg har aldrig skrevet om det Jeg prøver blot at ignorere det Jeg kan kun reagere på hvad jeg læser og det har jeg gjort. At du også føler dig udsat for mobning kan jeg også kun blive ked af - hele mobbekonceptet troede jeg (måske naivt) at hundeforum havde klaret sig fri af. Godt for dig, at du kan ignorere personlig mobning - det tror jeg ikke jeg selv ville være i stand til, men der er vi jo alle forskellige At man selv kan klare at blive mobbet, legaliserer bare ikke, at man selv mobber, uanset hvem der gør hvad og hvem der skulle starte og når der er en der giver udtryk for, at de føler deres personlige grænse er overskredet, så burde det respekteres og muligvis undskyldes, uden at ældre eller andre igangværende tråde skal hives frem og bruges som et legaliseret dække Dvs at du siger jeg mobber! Det er ubehageligtog det er jeg i den grad uenig i. Jeg er uenig i det Birgitta gør overfor en hanhund der tisser op af hende eller Silke, og det kommentere jeg, at du ikke selv har noget imod at nogen er fysisk overfor din hund gør måske at du synes det er grænseoverskridende at skrive at man ville blive vred over et verbalt og fysisk overgreb på ens hund. En underdrivelse, jeg ville blive meget vred!! Jeg mener det er en helt almindelig debatstil, at man skriver at man er uenig, jeg holder mig til emnet, nemlig hvad, hvorfor og hvad man kan/bør/ ikke bør gøre når en hanhund letter ben op af vores ben m.m.. Og det foregår uden personlige overgreb, Birgitta derimod tyr til nedladende tale om ''syge menneskers hjerner.....'',, hun bliver som ofte før personlig, ligesom det med bøger og viden bliver til noget der også skrives nedladende. Hun holder sig dermed ikke til emnet, men bliver personlig og her mener jeg at den virkelige mobning foregår, når man bliver personlig og kommentere personligt udover hvad emnet er og indeholder Nu er jeg vant til at man giver hinanden''enig/uenig'' quotes, det er Birgitta måske ikke, og det kan jeg forstå hun føler er voldsomt, men kan det virkelig være nok til at skrive de nedsættende ting om andre debatører? Eller er tanken om at andre kan tro at hun vil sparke/losse/puffe en hanhund i lysken det der ophidser? Hvis det er, så er det altså hvad hun skriver, og for mig er det ikke vigtigt hvorvidt det er et puf, et los eller et spark, men at det er fysisk og at der skal skældes ud på hanhunden også, der som hun skriver tydeligt ikke er sig handlingen bevidst. Jeg siger ikke at du mobber - mine kommentarer går på, at der er en herinde, der føler sig mobbet - der er en forskel.... jeg føler ikke du mobber mig :wink: Mht at jeg ikke skulle have noget imod, at der er nogle der er fysiske overfor min hund - hvor læser du det henne?! Jeg har skrevet, at jeg det er OK med mig, at vedkommende, som min hund letter ben opad puffer den for, at få den væk - et puf anser jeg ikke for fysisk overgreb ligeledes anser jeg heller ikke et 'nej' for et verbalt overgreb i den sammenhæng. Jeg har allerede tidligere kommenteret på, hvorvidt et indlæg kan/skal læses (los/puf/spark) så det vil jeg ikke fnidre mere rundt i. Men jeg vil gerne kommentere på hvordan jeg selv ville føle, hvis folk (med vilje) gentagne gange blev ved, at misforstå og citere og kommentere et indlæg jeg havde skrevet... og det er jo det der sker nu her igen, på trods af gentagne forklaringer og henvisninger til det diskuterede indlæg - jeg var selv blevet ked og frustreret, hvilket vel er en meget normal følelse. Er jeg virkelig den eneste der kan se, at det her er riv rav ruskende galt Hvad er det der sker - handler det om at banke en person godt og grundigt oven i hovedet pga en persons holdninger og meninger både nu og i tidligere indlæg?! Der er en herinde der føler sig mobbet - og bølgen ruller bare videre.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Der er en herinde der føler sig mobbet - og bølgen ruller bare videre.... OK, så er der én der føler sig mobbet. Eller måske to, eller måske i virkeligheden flere... Læs lige dette: I er godt nok hidsige... Hvis en hanhund gør anstalter til at tisse lige nøjagtigt der hvor jeg står, ved I så hvad jeg gør? Flytter mig! Urineringen har INTET med min person at gøre, men kan være en frustrations/stresshandling - eller jeg kan stå hvor der i forvejen er markeret eller hanhunden synes ikke der lugter stærkt nok af den selv og sørger derfor for at ændre på denne mangel Hvorfor skulle en ukendt hanhund pludselig få ejerfornemmelser over en person som den ikke lever sammen med? Birgitta: Med fare for at blive kaldt medløber vil jeg sige, at du ind imellem farer meget op og, i mine øjne, bliver noget ekstrem. Jeg mener, det er da ikke i orden at insinuere at dine meddebattører er sindssyge som du gør i et indlæg? Til dette bliver der svaret følgende: Den taler...! Ninjamor har talt! Hvad vil du kalde dette? Jeg tænker slet ikke i mobning, men den dryppende sarkasme er da i den grad nedladende og dette er ikke første gang jeg har måtte tage noget i samme stil fra Birgitta. Jeg har så spurgt hvad hun mener med ovenstående, men det er der indtil videre ikke kommet noget svar på. Jeg mener, at man selv sætter tonen og når man mere eller mindre begynder at kalde andre for sindssyge, så er bunden nået for mig. Det er ikke god debatstil. Og så: Anne-Marie skriver "at blive fysisk" overfor en hund. Dette melder du tilbage på som "fysisk overgreb" så I taler lidt forbi hinanden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Nå, undskyld, jeg er vist gået forkert... Det var Hunde-Forum jeg skulle ind på, men er vist havnet på Jubii... :wink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Men for at komme med et lidt mere seriøst indlæg, så tror jeg måske at det er sundt nok at alle frustrationerne bliver luftet nu, så vi (forhåbentlig) kan komme videre Som jeg opfatter Hunde-Forum, så er det et hyggeligt sted, hvor der ikke er de voldsomme debatter, fordi vi alle grundlæggende er enige i, hvordan man bør have hund, ganske vist med nuancer, og heldigvis for dem, ellers var der jo ikke meget at tale om :wink: Jeg bliver rigtig ked af det når jeg læser at Birgitta føler sig mobbet, det burde ikke finde sted i et forum som her. Når det er sagt, så tror jeg dog at du Birgitta, selv har pustet lidt til ilden, fordi du til tider er noget mere kontant i dine udmeldinger end vi andre er. En del af os er søgt herind, fordi vi var trætte af tonen på Jubii (og så er vi nogle som er begge steder og stadig hopper med på vognen i de lidt hårdere debatter ) og personligt har jeg i hvert fald en forventning om, at jeg herinde kan puste lidt ud og ikke være så meget "på mærkerne" som jeg skal på Jubii, hvor der bliver slået hårdt ned på det mindste fejltrin og ALLE ord skal vægtes på en guldvægt. Birgitta, du har ofte nogle gode pointer og der er ingen tvivl om at du går meget op i din hund og hunde i al almindelighed og jeg er sikker på, at hvis du anlagde en lidt blødere tilgang til debatten, så ville du opleve at mobningen (pyh, det er et grimt ord ) stoppede. Samtidig skriver du nogle gange tvetydigt, som f.eks. dit indlæg omkring Ninjamor. Den taler...! Ninjamor har talt! Det kan både opfattes enormt nedladende og samtidig som overraskelse over at Ninjamor er tilbage efter længere tids fravær. Men når du har det med at være mere hård i dine udtalelser end mange andre herinde, så vil det automatisk blive opfattet på den nedladende måde. Hvad med om vi visker tavlen ren og starter forfra, hvor vi alle er opmærksomme på vores tone i indlæggene, så vi kan få et Hunde-Forum hvor vi føler os velkomne og trygge ved at skrive? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Men for at komme med et lidt mere seriøst indlæg, så tror jeg måske at det er sundt nok at alle frustrationerne bliver luftet nu, så vi (forhåbentlig) kan komme videre Som jeg opfatter Hunde-Forum, så er det et hyggeligt sted, hvor der ikke er de voldsomme debatter, fordi vi alle grundlæggende er enige i, hvordan man bør have hund, ganske vist med nuancer, og heldigvis for dem, ellers var der jo ikke meget at tale om :wink: Jeg bliver rigtig ked af det når jeg læser at Birgitta føler sig mobbet, det burde ikke finde sted i et forum som her. Når det er sagt, så tror jeg dog at du Birgitta, selv har pustet lidt til ilden, fordi du til tider er noget mere kontant i dine udmeldinger end vi andre er. En del af os er søgt herind, fordi vi var trætte af tonen på Jubii (og så er vi nogle som er begge steder og stadig hopper med på vognen i de lidt hårdere debatter ) og personligt har jeg i hvert fald en forventning om, at jeg herinde kan puste lidt ud og ikke være så meget "på mærkerne" som jeg skal på Jubii, hvor der bliver slået hårdt ned på det mindste fejltrin og ALLE ord skal vægtes på en guldvægt. Birgitta, du har ofte nogle gode pointer og der er ingen tvivl om at du går meget op i din hund og hunde i al almindelighed og jeg er sikker på, at hvis du anlagde en lidt blødere tilgang til debatten, så ville du opleve at mobningen (pyh, det er et grimt ord ) stoppede. Samtidig skriver du nogle gange tvetydigt, som f.eks. dit indlæg omkring Ninjamor. Den taler...! Ninjamor har talt! Det kan både opfattes enormt nedladende og samtidig som overraskelse over at Ninjamor er tilbage efter længere tids fravær. Men når du har det med at være mere hård i dine udtalelser end mange andre herinde, så vil det automatisk blive opfattet på den nedladende måde. Hvad med om vi visker tavlen ren og starter forfra, hvor vi alle er opmærksomme på vores tone i indlæggene, så vi kan få et Hunde-Forum hvor vi føler os velkomne og trygge ved at skrive? Nemlig! vel talt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Nå, undskyld, jeg er vist gået forkert... Det var Hunde-Forum jeg skulle ind på, men er vist havnet på Jubii... :wink: Næh, for på jubii var tråden blevet lukket enten da der blev insinueret at folk der mente det ikke var ok med et puf i lysken lavede "tankespind i deres sindssyge hjerner", eller da der blev skrevet: Den taler...! Ninjamor har talt! som svar på Ninjamors indlæg. Selv om jubii kan være slem, har jeg sjældent set SÅ nedladende bemærkninger derinde! Nu kunne jeg godt li at vide om mobning er hvis 10 i en debat mener A og 1 mener B. Mobber A´erne så B ved at skrive hvad de mener? Jeg mener spørgsmålet seriøst. Første gang jeg lavede et indlæg på jubii, fik jeg mange svar, og de fleste var ikke enige med mig. Det var da ikke sjovt, men sådan var det åbenbart i et debatforum, tænkte jeg. Og jeg ved at det også bruges på hundegalleri. Birgitta, hvis jeg forstår dig korrekt, så synes du det er ubehageligt at så mange erklærede sig uenig med dig. Det er fair nok at sige "Jeg føler I bombarderer mig, gider i lige holde op, jeg mente det ikke sådan som I opfatter det, nu skal jeg forklare hvad jeg mente". Men du lyder i stedet vred og skriver i stedet om "tankespind i syge folks hjerner" og din bemærkning til Ninjamors er helt vildt fornærmende. Men Ninjamor og Anne-Marie farer ikke op, men forsøger at svare dig venligt og roligt, de fornærmer ikke dig med nedsættende, personlige bemærkninger. Og alligevel synes du at du bliver mobbet. I bund og grund handler diskussionen om hvorvidt det er ok at give et lille puf i lysken på en hund der tisser op ad én. uanset graden af puf, om det bliver kaldt det ene eller det andet, er der nogen der synes det er ok, andre synes ikke det er ok. Og det er uanset hvilke ord du brugte om dette "løften af ben" i dit første indlæg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Nej malene, du er ikke den eneste der kan se den er gal! Jeg har i flere andre tråde rystet på hovedet af den stil der bliver lagt og synes egentlig det er imponerende at birgitta gider være her, for hun bliver godt nok høvlet ned nogle gange! Og det på trods af at vores meninger slet ikke er ret forskellige, men netop pga at små ord vendes og drejes til ukendelighed og folk "rotter" sig sammen med hinanden. Det kan godt være det ikke gøres i en negativ mening, men vi er måske nogle der skal huske at vi er en hel bunke der "kender" hinanden mere eller mindre godt fra jubii og andre sammenhænge, men at der er nogel debattører her der ikke har været med i gruppen og som ikke kender stilen. Vi andre har på den hårde måde lært at vægte vores ord inden vi skriver dem, så de ikke misforstås og var det netop ikke det vi var træt af på jubii?? Det synes jeg man skal tænke over og så lige læse indlægende ordenligt inden man maler fanden på vægen og udråber nogen til at være noget de ikke er! Vi skriver alle forskelligt, ligesom vi taler forskelligt. Nogle bruger store ord andre en hel bunke smilyer man ikke ved hvad betyder, men hvis man nu bare gik ud fra at man stod overfor personen og talte høfligt, så er de store ord bare understregning af noget vigtigt og smilyerne de smil der ville komme for at fortælle man ikke mener det så slemt. Så husk ligesom hundene jeres dæmpende signaler og her vil være meget mere rart at være:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Nu har jeg været inde et par gange og kigge tråden igennem og kan ikke rigtig lægge den fra mig. Hundeforum er et godt forum, der er plads til alle herinde - eller det skulle der i hvert fald gerne være. Alsidigheden og tolerancen er nogle af de ting, hvor jeg mener Hundeforum skiller sig ud fra andre forums i en ekstrem positiv retning Derfor gør det mig lidt ked, når jeg læser at en debattør føler hun bliver udsat for mobning - det der gør det så grimt er, at det bare bliver ignoreret eller affejet, som værende selvforskyldt pga., at man i andre tråde kommer med kontante holdninger og meninger, som dog ligger langt fra mobning og hvad mobning indebærer. Uanset hvad andre debattører mener er mobning, så burde der reageres, når det kommer så vidt, at en person giver udtryk for følelsen af mobning. At jeg beskyldes for at være mobber og værende sindsyg opfatter jeg faktisk også som mobning, men jeg skriver det ikke, før nu!! Jeg har oplevet at blive kaldt personligt nedsættende ting en del gange af samme debatøer, men jeg har aldrig skrevet om det Jeg prøver blot at ignorere det Jeg kan kun reagere på hvad jeg læser og det har jeg gjort. At du også føler dig udsat for mobning kan jeg også kun blive ked af - hele mobbekonceptet troede jeg (måske naivt) at hundeforum havde klaret sig fri af. Godt for dig, at du kan ignorere personlig mobning - det tror jeg ikke jeg selv ville være i stand til, men der er vi jo alle forskellige At man selv kan klare at blive mobbet, legaliserer bare ikke, at man selv mobber, uanset hvem der gør hvad og hvem der skulle starte og når der er en der giver udtryk for, at de føler deres personlige grænse er overskredet, så burde det respekteres og muligvis undskyldes, uden at ældre eller andre igangværende tråde skal hives frem og bruges som et legaliseret dække Dvs at du siger jeg mobber! Det er ubehageligtog det er jeg i den grad uenig i. Jeg er uenig i det Birgitta gør overfor en hanhund der tisser op af hende eller Silke, og det kommentere jeg, at du ikke selv har noget imod at nogen er fysisk overfor din hund gør måske at du synes det er grænseoverskridende at skrive at man ville blive vred over et verbalt og fysisk overgreb på ens hund. En underdrivelse, jeg ville blive meget vred!! Jeg mener det er en helt almindelig debatstil, at man skriver at man er uenig, jeg holder mig til emnet, nemlig hvad, hvorfor og hvad man kan/bør/ ikke bør gøre når en hanhund letter ben op af vores ben m.m.. Og det foregår uden personlige overgreb, Birgitta derimod tyr til nedladende tale om ''syge menneskers hjerner.....'',, hun bliver som ofte før personlig, ligesom det med bøger og viden bliver til noget der også skrives nedladende. Hun holder sig dermed ikke til emnet, men bliver personlig og her mener jeg at den virkelige mobning foregår, når man bliver personlig og kommentere personligt udover hvad emnet er og indeholder Nu er jeg vant til at man giver hinanden''enig/uenig'' quotes, det er Birgitta måske ikke, og det kan jeg forstå hun føler er voldsomt, men kan det virkelig være nok til at skrive de nedsættende ting om andre debatører? Eller er tanken om at andre kan tro at hun vil sparke/losse/puffe en hanhund i lysken det der ophidser? Hvis det er, så er det altså hvad hun skriver, og for mig er det ikke vigtigt hvorvidt det er et puf, et los eller et spark, men at det er fysisk og at der skal skældes ud på hanhunden også, der som hun skriver tydeligt ikke er sig handlingen bevidst. Jeg siger ikke at du mobber - mine kommentarer går på, at der er en herinde, der føler sig mobbet - der er en forskel.... jeg føler ikke du mobber mig :wink: Og jeg har ikke mobbet Birgitta her, og det mener jeg heller ikke andre har At hun føler det, har jeg beklaget for det er ikke godt at føle det, men jeg mener ikke at der er et grundlag eller forsæt for det Tværtimod synes jeg at indlæg om sindsyge, en omtale af Ninjamor som ''den taler'' (jeg ved Birgitta ikke giver meget for Ninjamors uddannelse, viden og arbejde fra hendes andre indlæg), at vi er nogle der er ''religiøse'' osv., er mere groft end at der bliver taget stilling til noget helt konkret hunderi. Mht at jeg ikke skulle have noget imod, at der er nogle der er fysiske overfor min hund - hvor læser du det henne?! Jeg har skrevet, at jeg det er OK med mig, at vedkommende, som min hund letter ben opad puffer den for, at få den væk - et puf anser jeg ikke for fysisk overgreb ligeledes anser jeg heller ikke et 'nej' for et verbalt overgreb i den sammenhæng. Jeg vil som skrevet netop ikke have at nogen puffer mine hunde i lysken med en fod (en handling der kan være meget svær at styre styrken i ) og skælder ud, det var ikke et stille nej der blev beskrevet Og det er faktisk stadig det jeg finder væsentlig i tråden, at vi diskutere hanhundes letten ben, jeg ville først have ignoreret Birgittas ''syge hjerner'' kommentarer m.m.. Og så er det ubehageligt at blive kaldt mobber, for der har ingen forsæt været, og det er emnet der er blevet debatteret! Jeg har allerede tidligere kommenteret på, hvorvidt et indlæg kan/skal læses (los/puf/spark) så det vil jeg ikke fnidre mere rundt i. Men jeg vil gerne kommentere på hvordan jeg selv ville føle, hvis folk (med vilje) gentagne gange blev ved, at misforstå og citere og kommentere et indlæg jeg havde skrevet... og det er jo det der sker nu her igen, på trods af gentagne forklaringer og henvisninger til det diskuterede indlæg - jeg var selv blevet ked og frustreret, hvilket vel er en meget normal følelse. Jeg mener ikke at det blev misforstået, for puf i lysken med en fod er stadig en fysisk handling jeg ikke ville finde mig Så det du mener er en forkert tolkning, mener jeg er en korrekt tolkning At det er ubehageligt at flere ikke er enig med en har vi alle prøvet og det er ikke rart, men er det virkelig mobning? For så er det svært at debattere Jeg har også følt mig mobbet på en debat engang, og det var ikke som her, hvor mange bare er uenige i en handling Jeg tror ikke at denne snak kan være rar for Birgitta, og det har jeg det ikke godt med, men det er nok vigtigt at få det diskuteret. Er jeg virkelig den eneste der kan se, at det her er riv rav ruskende galt Hvad er det der sker - handler det om at banke en person godt og grundigt oven i hovedet pga en persons holdninger og meninger både nu og i tidligere indlæg?! Nej, det synes jeg ikke det handler om Der er en uenighed her pga at nogen er uenig i en handling Birgitta selv kalder upædagogisk Som regel er jeg enig med Birgitta, og hvis ikke, så er det ofte hende der bliver personlig, dette har der været forholdsvis fred omkring, men nu bliver det så nævnt Der er en herinde der føler sig mobbet - og bølgen ruller bare videre.... Som Ninjamor skriver tror jeg at der er flere der føler sine grænser overskredet, eksempler på de mere personlige ting er nævnt Kunne vi ikke prøve at se lidt mere bredt på det? Og måske prøve at bruge denne tråd som en rettesnor for hvad vi evt skal passe på for fremtiden? Birgitta (undskyld du bliver nævnt hele tiden) er jo selv ret meget fremme i skoene i mange tråde, er temperamentfuld, og så regner man med hun kan tage at man siger fra på et emne og noget konkret hun skriver, hvis ikke kan hun måske selv tænke på at hun selv kan virke ret hidsig og tænke sig mere om før hun skriver de ting? Og sådan kan vi alle lære måske, at læse en ekstra gang? Resultatet kan selvfølgelig også være at man ikke gider at debatere? Og hvad skulle man så her? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Men for at komme med et lidt mere seriøst indlæg, så tror jeg måske at det er sundt nok at alle frustrationerne bliver luftet nu, så vi (forhåbentlig) kan komme videre Hvad med om vi visker tavlen ren og starter forfra, hvor vi alle er opmærksomme på vores tone i indlæggene, så vi kan få et Hunde-Forum hvor vi føler os velkomne og trygge ved at skrive? Jamen jeg vil da også sige, og har sagt det før, at jeg stort set er enig i langt det meste af det Birgitta skriver, det er faktisk kun ganske lidt jeg ikke er enig i, og det bør være OK. Vi kan ikke alle være enige... Jeg er ikke, og har aldrig været, tilhænger af mobning eller grove tiltag og jeg analyserer altid, hvor det er JEG har lavet fejl, hvis nogen er grov overfor mig. Og blandt andet derfor vil jeg ikke acceptere, hvis jeg menes at være en mobber. Jeg vil stadig gerne vide, hvad Birgitta mente med sit svar til mig. Hvis du Birgitta ikke mente det sarkastisk som jeg læser det, kunne du lige komme på banen og rydde den misforståelse af vejen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Jeg er engang blevet tisset på - af en Westie.. Og så tissede min lillebror engang i mine gummistøvler... Dumme handyr.. Jeg mødte engang en grand danois/ dobermann som faktisk fik ramt lige ned i min jakkelomme. Jeg behøver vist ikke skrive hvad der havde været sket, hvis jeg havde haft mine smøger der!. *GGG* Sjovt nok er jeg ikke blivet tisset på siden Ascha blev steriliseret men om det er lugten af "god" tæve der er blevet mindre eller om det er fordi jeg er blevet hurtigere til at flytte mig, det er jo svært at sige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Nå, undskyld, jeg er vist gået forkert... Det var Hunde-Forum jeg skulle ind på, men er vist havnet på Jubii... :wink: Næh, for på jubii var tråden blevet lukket enten da der blev insinueret at folk der mente det ikke var ok med et puf i lysken lavede "tankespind i deres sindssyge hjerner", eller da der blev skrevet: Den taler...! Ninjamor har talt! som svar på Ninjamors indlæg. Selv om jubii kan være slem, har jeg sjældent set SÅ nedladende bemærkninger derinde! Nu kunne jeg godt li at vide om mobning er hvis 10 i en debat mener A og 1 mener B. Mobber A´erne så B ved at skrive hvad de mener? Jeg mener spørgsmålet seriøst. Første gang jeg lavede et indlæg på jubii, fik jeg mange svar, og de fleste var ikke enige med mig. Det var da ikke sjovt, men sådan var det åbenbart i et debatforum, tænkte jeg. Og jeg ved at det også bruges på hundegalleri. Birgitta, hvis jeg forstår dig korrekt, så synes du det er ubehageligt at så mange erklærede sig uenig med dig. Det er fair nok at sige "Jeg føler I bombarderer mig, gider i lige holde op, jeg mente det ikke sådan som I opfatter det, nu skal jeg forklare hvad jeg mente". Men du lyder i stedet vred og skriver i stedet om "tankespind i syge folks hjerner" og din bemærkning til Ninjamors er helt vildt fornærmende. Men Ninjamor og Anne-Marie farer ikke op, men forsøger at svare dig venligt og roligt, de fornærmer ikke dig med nedsættende, personlige bemærkninger. Og alligevel synes du at du bliver mobbet. I bund og grund handler diskussionen om hvorvidt det er ok at give et lille puf i lysken på en hund der tisser op ad én. uanset graden af puf, om det bliver kaldt det ene eller det andet, er der nogen der synes det er ok, andre synes ikke det er ok. Og det er uanset hvilke ord du brugte om dette "løften af ben" i dit første indlæg. Tak fordi du ser det og kommentere det, helt enig i resten også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Jeg er engang blevet tisset på - af en Westie.. Og så tissede min lillebror engang i mine gummistøvler... Dumme handyr.. Jeg mødte engang en grand danois/ dobermann som faktisk fik ramt lige ned i min jakkelomme. Jeg behøver vist ikke skrive hvad der havde været sket' date=' hvis jeg havde haft mine smøger der!. *GGG* Sjovt nok er jeg ikke blivet tisset på siden Ascha blev steriliseret men om det er lugten af "god" tæve der er blevet mindre eller om det er fordi jeg er blevet hurtigere til at flytte mig, det er jo svært at sige.[/quote'] Jeg er faktisk aldrig blevet tisset på, selvom jeg har/ haft lækre intakte tæver Dengang jeg havde Max var der er en rotte der tissede på min taskevogn Den blev sjaskvåd som efter et besøg i et styrtebad og Max var ikke engang med på indkøbsturen Jeg blev faktisk sur, men kun på ejeren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Og dog, jeg har flyttet mig flere gange for en trængene hanhund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Der er en herinde der føler sig mobbet - og bølgen ruller bare videre.... OK, så er der én der føler sig mobbet. Eller måske to, eller måske i virkeligheden flere... Læs lige dette: I er godt nok hidsige... Hvis en hanhund gør anstalter til at tisse lige nøjagtigt der hvor jeg står, ved I så hvad jeg gør? Flytter mig! Urineringen har INTET med min person at gøre, men kan være en frustrations/stresshandling - eller jeg kan stå hvor der i forvejen er markeret eller hanhunden synes ikke der lugter stærkt nok af den selv og sørger derfor for at ændre på denne mangel Hvorfor skulle en ukendt hanhund pludselig få ejerfornemmelser over en person som den ikke lever sammen med? Birgitta: Med fare for at blive kaldt medløber vil jeg sige, at du ind imellem farer meget op og, i mine øjne, bliver noget ekstrem. Jeg mener, det er da ikke i orden at insinuere at dine meddebattører er sindssyge som du gør i et indlæg? Til dette bliver der svaret følgende: Den taler...! Ninjamor har talt! Hvad vil du kalde dette? Jeg tænker slet ikke i mobning, men den dryppende sarkasme er da i den grad nedladende og dette er ikke første gang jeg har måtte tage noget i samme stil fra Birgitta. Jeg har så spurgt hvad hun mener med ovenstående, men det er der indtil videre ikke kommet noget svar på. Jeg mener, at man selv sætter tonen og når man mere eller mindre begynder at kalde andre for sindssyge, så er bunden nået for mig. Det er ikke god debatstil. Og så: Anne-Marie skriver "at blive fysisk" overfor en hund. Dette melder du tilbage på som "fysisk overgreb" så I taler lidt forbi hinanden Ninjamor - Nu ved jeg desværre ikke hvordan man multiquoter, hvilket havde været smart lige i denne situation, men vil da gerne besvare din udtalelse mht at jeg skulle fejlfortolke Annemarie mht hvorvidt hun skriver, at blive fysisk eller udøve et fysisk overgreb. Annemarie skrev: " Jeg er uenig i det Birgitta gør overfor en hanhund der tisser op af hende eller Silke, og det kommentere jeg, at du ikke selv har noget imod at nogen er fysisk overfor din hund gør måske at du synes det er grænseoverskridende at skrive at man ville blive vred over et verbalt og fysisk overgreb på ens hund." Der kan man se hvordan et enkelt ord kan blive trukket frem og give grund til endeløs diskussion om hvad der menes og hvem der sagde hvad. Det eneste en sådan diskussion kan bidrage til, er en negativ stemning og gennemlæsning af indlæg til man er helt grøn i hovedet - dog vil jeg ikke have skudt i skoen, at jeg fejlciterer en. Mht hvad jeg skulle mene om det Birgitta har skrevet til dig, ved jeg ikke - for jeg må indrømme, at jeg ikke forstår det - måske du skulle sende Birgitta en PM for, at gøre hende opmærksom på dit indlæg, hvor du beder om svar - jeg har jo ikke kinamands chance for at vide, hvad der menes. :? I tilfælde af at det skal opfattes som nedladende og sarkastisk - så er det jo endnu et eksempel på at ordenlyden 'et angreb er det bedste forsvar' passer perfekt. Jeg ville selv føle mig frustreret og forfulgt, hvis flere debattører stemmer sammen imod mig udfra et fejlciteret indlæg. Jeg har ikke skrevet mine indlæg for at puste til ilden - men det generer mig, når jeg overværer at en debattør giver udtryk for mobning og det bare bliver fejet af bordet. At Birgitta som nogle skriver - mere eller mindre får tilbage af samme skuffe fra andre indlæg, kan jeg heller ikke tale med om og skulle det være tilfældet, syntes jeg egentlig ikke, at det er på sin plads, at hive frem i en anden tråd - så kunne alle jo sidde og læse gamle indlæg igennem for, at finde og bruge skyts. Jeg har ikke opfattet Birgitta, som værende 'mobber' eller nedladende (nu læser jeg så heller ikke alle tråde, nye som gamle igennem). Jeg syntes ofte Birgitta laver nogle gode konstruktive indlæg, hvor man ikke er i tvivl om, hvad hun mener og det kan jeg forholde mig til - jeg syntes det er dejligt med debattører, der har nogle klare holdninger og meninger og som man ved, hvor man har. At jeg 'forsvarer' Birgitta i denne tråd, betyder ikke at jeg er enig i alt hvad Birgitta skriver, men det generer mig, når folk (med vilje) vil misforstå og muligvis rotte sig sammen mod en anden debattør pga holdninger og meninger i igangværende og gamle tråde, men selvfølgelig 'såkanhunlæredet' :? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Mht hvad jeg skulle mene om det Birgitta har skrevet til dig, ved jeg ikke - for jeg må indrømme, at jeg ikke forstår det - måske du skulle sende Birgitta en PM for, at gøre hende opmærksom på dit indlæg, hvor du beder om svar - jeg har jo ikke kinamands chance for at vide, hvad der menes. :? Det kunne jeg jo godt, men Birgitta har været på tråden efter jeg spurgte. I tilfælde af at det skal opfattes som nedladende og sarkastisk - så er det jo endnu et eksempel på at ordenlyden 'et angreb er det bedste forsvar' passer perfekt. Jeg ville selv føle mig frustreret og forfulgt, hvis flere debattører stemmer sammen imod mig udfra et fejlciteret indlæg. Det ville alle jo nok. Der er bare det ved det, at mit første indlæg i denne tråd var det som Birgitta svarede sådan på... Altså mener jeg ikke, der er anledning for NOGEN til at mene, at jeg mobber, er medløber eller hvad Bitgitta kalder det. Jeg har ikke skrevet mine indlæg for at puste til ilden - men det generer mig, når jeg overværer at en debattør giver udtryk for mobning og det bare bliver fejet af bordet. Det eneste man kan gøre er vel at give udtryk for, at det ikke har været meningen at mobbe? Og det mener jeg Anne-Marie gør. Uden at ville lyde hård så er de følelser vi hver især får over et indlæg vores egne. At jeg 'forsvarer' Birgitta i denne tråd, betyder ikke at jeg er enig i alt hvad Birgitta skriver, men det generer mig, når folk (med vilje) vil misforstå og muligvis rotte sig sammen mod en anden debattør pga holdninger og meninger i igangværende og gamle tråde, men selvfølgelig 'såkanhunlæredet' :? Nu går du ind som tankelæser og skyder folk noget i skoene. Det vil jeg i hvertfald meget gerne have mig frabedt for så er vi ovre i, ikke hvad folk skriver, men hvad læseren TOLKER er budskabet. Det er ikke debat i mine øjne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Puh....... Jeg bliver helt rørt over at der ER nogen, der kan se, at der her er tale om mobning. :? Jeg vil lige endnu en gang definere mobning som en GRUPPEadfærd overfor et enkelt individ -eller ganske få- der står udenfor gruppen. ÉN person kan ikke mobbe. ÉN person kan evt. chikanere en anden person. ..Et andet aspekt, som man næsten altid ser på arbejdspladser og i skoler i forbindelse med mobning, er at den mobbende gruppe cementerer sit forhold til medlemmerne ved indbyrdes at skamrose hinanden og have indforståede samtaler med hinanden. Og det er nøjagtig de samme elementer, der er til stede her. Jeg har ikke deltaget på Jubi. Men er på mange andre hjemmesider, --f.eks. på Kandu.dk hvor der i perioder har været meget og grov mobning at en enkelt person. Derfor er jeg heller ikke et sekund i tvivl om, hvad der foregår her. Og det er da helt utroligt, at nogen her siger, at mobbeofferet (jeg) selv er ude om det og hun bare kan opføre sig anderledes... Jamen det er altså som taget ud af "Håndbog om mobning". NÅR der er tale om mobning, så er der i sidste ende INGEN adfærd, der ville være "god nok".. Som anne-marie så elegant gør det i vores situation, så formår én i gruppen at fremprovokere den adfærd, som de lige netop påstår er uønsket, --så de har anledning til at mobbe videre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 I er godt nok hidsige... Hvis en hanhund gør anstalter til at tisse lige nøjagtigt der hvor jeg står, ved I så hvad jeg gør? Flytter mig! Urineringen har INTET med min person at gøre, men kan være en frustrations/stresshandling - eller jeg kan stå hvor der i forvejen er markeret eller hanhunden synes ikke der lugter stærkt nok af den selv og sørger derfor for at ændre på denne mangel Hvorfor skulle en ukendt hanhund pludselig få ejerfornemmelser over en person som den ikke lever sammen med? Birgitta: Med fare for at blive kaldt medløber vil jeg sige, at du ind imellem farer meget op og, i mine øjne, bliver noget ekstrem. Jeg mener, det er da ikke i orden at insinuere at dine meddebattører er sindssyge som du gør i et indlæg? Den taler...! Ninjamor har talt! Jamen så vil jeg da forsøge at forklare, hvad jeg mener med dette indlæg. Selv om jeg er ret overbevist om, at det er umuligt. For uanset hvor gode mine intentioner er om at forklare mine bevæggrunde, så vil mine ord stadig blive vendt og fordrejet af anne-marie eller andre, som ønsker at føre mobningen videre. Ninjamor, -det var bestemt IKKE personligt ment. Jeg mener SLET ikke, at vi to på noget tidspunkt har haft nogen som helst ordveksling i nogensomhelst tråd her på Hunde-forum. Og heller ikke andre steder, -i hvert fald ikke under disse navne. Det eneste jeg kender til dig er anne-maries gentagne krav om at jeg skal bukke mig i støvet for dig og den gode Gudrun.. Så JA! det var sarkastisk ment. Men ikke for at genere DIG. Men med reference til anne-maries forgudelse af dig. Hvis du har følt dig personligt stødt eller såret, så vil jeg give dig min uforbeholdne undskyldning. -Jeg kender dig ikke personligt. Jeg ser dine indlæg, som jeg til tider er uenig i, men oftest er enig i. Det giver mig hverken anledning til at ønske at genere dig eller anledning til at ønske at tilbede dig. Og jeg kan lige så lidt forestille mig, at du kan blive dybt såret over en sarkastisk "bemærkning" om din status her på siden, -når "bemærkningen" jo kommer fra en som DU vitterlig ikke kender eller har noget forhold til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Jamen så vil jeg da forsøge at forklare, hvad jeg mener med dette indlæg. Selv om jeg er ret overbevist om, at det er umuligt. For uanset hvor gode mine intentioner er om at forklare mine bevæggrunde, så vil mine ord stadig blive vendt og fordrejet af anne-marie eller andre, som ønsker at føre mobningen videre. Nu bliver jeg altså... HVORFOR skulle NOGEN ligefrem ØNSKE at mobbe dig? Ninjamor, -det var bestemt IKKE personligt ment. Jeg mener SLET ikke, at vi to på noget tidspunkt har haft nogen som helst ordveksling i nogensomhelst tråd her på Hunde-forum. Og heller ikke andre steder, -i hvert fald ikke under disse navne. Du har tidligere luftet noget i samme "toneart", så jeg ihvertfald slet ikke er i tvivl om, hvad du mener om mig! Og det har du ret til - at mene om folk hvad du vil. Det kan være, det ikke var personligt ment, men hvordan ville du tolke det, hvis det var omvendt? At jeg skrev sådan som kommentar til et indlæg af dig? "Den kan tale"!!! Det eneste jeg kender til dig er anne-maries gentagne krav om at jeg skal bukke mig i støvet for dig og den gode Gudrun.. Så JA! det var sarkastisk ment. Men ikke for at genere DIG. Men med reference til anne-maries forgudelse af dig. Jeg føler nu ikke at Anne-Marie eller andre kræver at nogen skal bukke ryggen for mig, hvilket jeg også gerne ville have mig frabedt. Men, da jeg ER professionel adfærdsbehandler og instruktør med mange års erfaring, er det vel kun i orden, at mine ord har nogen vægt? Anne-Marie og andre har gennem tiden oplevet, at jeg har hjulpet hvor ingen andre har kunnet og det giver da forhåbentligt en god respekt for min viden og erfaring. Ligesom vi vel også har en god respekt for en vvs mands kunnen og erfaring? Mht Gudrun nu hun bringes på banen, så er jeg sikker på, at langt de fleste som har oplevet hende hjælpe deres hund/andet dyr får en kæmpe respekt for hende, og vi er vel ikke anderledes end at vi gerne vil dele med andre? Gudrun bliver ofte nævnt, ja, men hvad så? Hun kan langt mere end de fleste... Hvis du mener nogen dyrker Gudrun som en Gud, kommer det så egentligt dig ved? Jeg kender desværre alt for godt effekten af, at når nogen lovpriser en person kan dette danne modvilje hos andre. Det ville være synd her, for Gudrun er den mest ydmyge person omkring sit fag, at hun vel kun kan slås af Anders Hallgren, så det ville være dybt uretfærdigt overfor hende, at vores evindelige snak om hende skulle give bagslag. Hvis du har følt dig personligt stødt eller såret, så vil jeg give dig min uforbeholdne undskyldning. -Jeg kender dig ikke personligt. Jeg ser dine indlæg, som jeg til tider er uenig i, men oftest er enig i. Det giver mig hverken anledning til at ønske at genere dig eller anledning til at ønske at tilbede dig. Stødt har jeg følt mig og jeg accepterer undskyldningen. Tilbedelse fra dig eller andre er jeg helst foruden Og jeg kan lige så lidt forestille mig, at du kan blive dybt såret over en sarkastisk "bemærkning" om din status her på siden, -når "bemærkningen" jo kommer fra en som DU vitterlig ikke kender eller har noget forhold til.[/quote] Så vil jeg foreslå at du forestiller om igen Jeg bliver ikke såret, men stødt på manchetterne over at blive vurderet af en der, som du selv siger, ikke kender mig og åbenbart blot vurderer ud fra et tænkt krav om at ligge under for mig. Hvis du og Anne-Marie har noget kørende vil jeg gerne blandes udenom i stedet for at blive anvendt som skyts. Så har vi vist begge fået talt ud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Nu har jeg et par muligheder.... At ignorere Birgitta totalt eller overveje om jeg overhovedet vil være her på debatten!! Jeg vil ikke finde mig i at blive hængt ud på den måde! Jeg har forsøgt at debattere, jeg har ikke misforstået Birgittas indlæg, og jeg er ikke mobber, uanset hvilke følelser Birgitta har er de følelser hendes egne og ikke mine og mine indlæg har ikke haft til hensigt at give hende sådanne følselser, så ''kravl''ned at mig, tak! Jeg gider ikke den slags, jeg prøver altid på ikke at blive personlig, men mine holdninger vil jeg kunne give udtryk for på en debat uden at blive hængt ud, hvis ikke det kan lade sig gøre, er jeg den der skrider Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Jamen så vil jeg da forsøge at forklare, hvad jeg mener med dette indlæg. Selv om jeg er ret overbevist om, at det er umuligt. For uanset hvor gode mine intentioner er om at forklare mine bevæggrunde, så vil mine ord stadig blive vendt og fordrejet af anne-marie eller andre, som ønsker at føre mobningen videre. Helt ærligt Birgitta, nu går der altså for meget offer-rolle i den... Ninjamor, -det var bestemt IKKE personligt ment. Jeg mener SLET ikke, at vi to på noget tidspunkt har haft nogen som helst ordveksling i nogensomhelst tråd her på Hunde-forum. Og heller ikke andre steder, -i hvert fald ikke under disse navne. Det eneste jeg kender til dig er anne-maries gentagne krav om at jeg skal bukke mig i støvet for dig og den gode Gudrun.. Så JA! det var sarkastisk ment. Men ikke for at genere DIG. Men med reference til anne-maries forgudelse af dig. Gud, hvor er jeg dog bund naiv, når jeg tænker at det kunne have været en temmelig kikset måde at byde Ninjamor velkommen tilbage... Men jeg må indrømme, at jeg ikke i min vildeste fantasi kunne have gættet den forklaring du lige er kommet med. Synes du ikke selv at det er fuldstændig urimeligt at tage en helt tredie person som "gidsel" i din "kamp mod mobning"??? Ville du selv bryde dig om at blive brugt som redskab på den måde? Hvis du har følt dig personligt stødt eller såret, så vil jeg give dig min uforbeholdne undskyldning. -Jeg kender dig ikke personligt. Jeg ser dine indlæg, som jeg til tider er uenig i, men oftest er enig i. Det giver mig hverken anledning til at ønske at genere dig eller anledning til at ønske at tilbede dig. Og jeg kan lige så lidt forestille mig, at du kan blive dybt såret over en sarkastisk "bemærkning" om din status her på siden, -når "bemærkningen" jo kommer fra en som DU vitterlig ikke kender eller har noget forhold til. Hvis du ikke mener at Ninjamor kan blive såret over over dine udtalelser, hvad er det så lige der gør, at du selv sidder her og råber op om mobning??? Nårh, jo, det er selvfølgelig fordi en enkelt person ikke kan udføre mobning, så er det chikane... Ja undskyld mig, men nu blev det altså for meget!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2008 Ninjamor "velkommen tilbage"???????? Fra HVAD?????? Jeg har altså INGEN ide om at Ninjamor skulle have været væk. Som sagt, så har jeg oplevet MIN og Ninjamors direkte kontakt som meget sporadisk! Og jeg mener som sagt IKKE at der på noget tidspunkt har været nogen direkte negativ tale imellem os! Det kan vel ikke være meningen, at jeg skal kunne sidde herovre i København og følge med i hvem der er hvor hvornår?? Jeg omgås jo IKKE Ninjamor privat! Nollike, det er IKKE mig, der "tager Ninjamor som gidsel". Det er anne-marie, der gang på gang har nævnt over for mig hvor vidunderlig jeg bør synes at hun er. Og det er det, jeg reagerer på. Ninjamors mening om, hvordan eller hvor meget jeg bør respektere hende, det kan jeg jo ikke så godt have reageret på. For DEN mening er hun først kommet frem med NU: Men, da jeg ER professionel adfærdsbehandler og instruktør med mange års erfaring, er det vel kun i orden, at mine ord har nogen vægt? Anne-Marie og andre har gennem tiden oplevet, at jeg har hjulpet hvor ingen andre har kunnet og det giver da forhåbentligt en god respekt for min viden og erfaring. Ligesom vi vel også har en god respekt for en vvs mands kunnen og erfaring? Heller ikke vvs-mænd er ufejlbarlige. Og jeg har så sandelig haft både gode og dårlige erfaringer med mennesker med lige netop DE to uddannelser. Min mening om andre mennesker dannes ikke af deres uddannelser, men af deres ord og handlinger. Jeg mindes ikke, at jeg har nedgjort noget af det, Ninjamor har sagt her på Hundeforum! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts