Lonny Skrevet November 8, 2009 Rapporter Share Skrevet November 8, 2009 Baldurs skuldre er begyndt at klø helt vildt, han kan sågar vågne midt om natten og vække hele hytten i sit forsøg på at klø sig på skuldrerne... Jeg kan ikke se at der er noget galt, og det er som sagt kun på skuldrerne. Kan jeres hunde selv nå deres skuldreblade og klø sig der, eller er de også ved at gå helt til nogen gange, fordi det klør og de ikke kan nå? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 8, 2009 Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Hvis han ikke kan nå skulderbladene, men sigter efter dem, kan kløen også være højere oppe. Har du prøvet mellem skulderbladene og nakken? Det behøver ikke være kløe, men kan være anden irritation smerter, f.eks. klør hunde ofte øre selvom det er nakken den er gal med. Til dit spørsmål: Pelle kan ikke nå at klø sig på ribbenene, sikkert pga. det "dumme" bagben. Han har nu lært at komme hen til mig når han ikke selv kan nå. Må være hårdt ikke selv at kunne, især i fældesæsonen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Hvis han ikke kan nå skulderbladene, men sigter efter dem, kan kløen også være højere oppe. Har du prøvet mellem skulderbladene og nakken? Det behøver ikke være kløe, men kan være anden irritation smerter, f.eks. klør hunde ofte øre selvom det er nakken den er gal med. Til dit spørsmål: Pelle kan ikke nå at klø sig på ribbenene, sikkert pga. det "dumme" bagben. Han har nu lært at komme hen til mig når han ikke selv kan nå. Må være hårdt ikke selv at kunne, især i fældesæsonen Jeg tror bare at det er hele den øverste del af hans ryg der klør, og det jeg netop også søgte efter med mit spørgsmål var, kan det skyldes andre ting, og er det normalt at han ikke kan nå, eller kan det underbygge teorien om at han har rygproblemer? Og ud fra dit svar, så lyder det som om at det udemærket kan underbygge teorien om problemer med ryggen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret November 8, 2009 Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Er han ikke på antibiotika i denne tid ?? Det kunne jo være en allergisk reaktion Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Er han ikke på antibiotika i denne tid ?? Det kunne jo være en allergisk reaktion Nej, for en gangs skyld for han ikke medicin af nogen art :blink: Men kløen har stået på "on and off" i 2 måneder, så noget af tiden har han fået medicin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 8, 2009 Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Jeg tror bare at det er hele den øverste del af hans ryg der klør, og det jeg netop også søgte efter med mit spørgsmål var, kan det skyldes andre ting, og er det normalt at han ikke kan nå, eller kan det underbygge teorien om at han har rygproblemer? Nåe.. Jamen det kan det jo Og ud fra dit svar, så lyder det som om at det udemærket kan underbygge teorien om problemer med ryggen Ja, Pelle viser f.eks. smerter i bækkenet ved at tage hele "sit mandlige udstyr" i munden, eller rettere bare gabe over det og dreje rundt om sig selv, siddende, fordi de smerter han har ligger "inde bagved" og ikke er til at nå. Så ved jeg at nu skal han til behandling, hvis jeg ikke har opdaget det på anden måde før det kommer dertil. Hunde som bider sig i halen eller kurer på måsen kan have smerter i bagkroppen eller lænden, men kan bare ikke nå. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret November 8, 2009 Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Hmm... min grækerpige havde det sådan i en periode indtil jeg faldt ud af at skifte tilbage til mig gamle skyllemiddel.. (havde fået et stort parti gratis af svigermor)... kløen stoppede 4-6 dage efter alle tæpper var vasket igen og den gamle mærke indført. Ikke sikket det er sådan noget men alle ting skal nok tages i betragning.. min venindes hund får kløe hvis luften i hjemmet er for tør.. særligt i denne tid hvor man begynder at fyre mere og mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Hunde som bider sig i halen eller kurer på måsen kan have smerter i bagkroppen eller lænden, men kan bare ikke nå. Dyrlægen tror at det er lænden det er galt med, og jeg har ikke set ham være meget fokuseret der. Og derfor tænke jeg at kløen jo godt kunne være reel nok, men at han pga. af lændeproblemet ikke kunne nå. Hmm... min grækerpige havde det sådan i en periode indtil jeg faldt ud af at skifte tilbage til mig gamle skyllemiddel.. (havde fået et stort parti gratis af svigermor)... kløen stoppede 4-6 dage efter alle tæpper var vasket igen og den gamle mærke indført. Ikke sikket det er sådan noget men alle ting skal nok tages i betragning.. min venindes hund får kløe hvis luften i hjemmet er for tør.. særligt i denne tid hvor man begynder at fyre mere og mere. Helt enig, og mit første forslag til andre med kløende hunde ville også være at tjekke deres vaskemiddel Men hvis det nu skulle være det, hvorfor er det så kun skuldrerne der klør? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret November 8, 2009 Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Helt enig, og mit første forslag til andre med kløende hunde ville også være at tjekke deres vaskemiddel Men hvis det nu skulle være det, hvorfor er det så kun skuldrerne der klør? Må være dig svar skyldig men kunne forstille mig at skulderen er det sted der er mest udsat når hunden evt ruller rundt og gnubber sig i tæpper, kurve o.l. der ruller de jo rundt på ryggen og der er mest forparten der gnubbes frem og tilbage... men igen... jeg er ikke sikker ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret November 8, 2009 Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Dyrlægen tror at det er lænden det er galt med, og jeg har ikke set ham være meget fokuseret der. Og derfor tænke jeg at kløen jo godt kunne være reel nok, men at han pga. af lændeproblemet ikke kunne nå. Helt enig, og mit første forslag til andre med kløende hunde ville også være at tjekke deres vaskemiddel Men hvis det nu skulle være det, hvorfor er det så kun skuldrerne der klør? Hvis Baldur har problemer med lænden, kan han også have nakkeproblemer, da det ofte hænger sammen. Jeg har set flere gange at nakke ubalancen kan forsvinde hvis lænden bliver rettet, og har også erfaret det på egen krop. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Hvis Baldur har problemer med lænden, kan han også have nakkeproblemer, da det ofte hænger sammen.Jeg har set flere gange at nakke ubalancen kan forsvinde hvis lænden bliver rettet, og har også erfaret det på egen krop. Ok, det forklarer måske en del, tak :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 8, 2009 Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Ok, det forklarer måske en del, tak :5up: Pelle har problem med nyrestykket og det bliver til av i nakken, virkeligt av, hvis han bliver kold, så han dårigt kan løfte hovedet fra gulvhøjde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2009 Pelle har problem med nyrestykket og det bliver til av i nakken, virkeligt av, hvis han bliver kold, så han dårigt kan løfte hovedet fra gulvhøjde Det var da pudsigt som det hele hænger sammen, er det fordi at hunden kompenserer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts