Hop til indhold

For pokker da !!!

Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

Så har Zacko været ude i udtide for 3 gang inden for en uge, han har ellers aldrig dårlig mave, men tirsdag nat var han ude med tynd mave, fredag aften 2 gange, og ja så lige nu :hmm: ej altså gider bare ikke til at bøvle med mave, er lige kommet over ørebøvl :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg snakket med dyrlægen, han mente ikke der var nogen sammenhæng med piller og mave :genert: men synes lige at Zacko skulle have en pencilin kur mere til de dumme øre :megaked: så dem må jeg så ind efter på vej hjem, altså kunne godt tænke mig snart at have en hund uden piller og med dejlig fine øre og skøn pels :cry::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

:confused: Kan det ikke være penicillinen der ødelægger hans mave?

Tror det ikke for han stoppede med pencilin 1/11 og det andet med maven er kommet efter og er noget underligt noget, som jeg skriver lidt den ene dag og intet næste, igår lige før sengetid var det galt igen :cry: men ingen problemer i nat :confused: er bare så træt af det :cry::(:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:Ej, altså... man giver da ikke sin hund antibiotika uden at give den Zoolac eller Paraghurt eller lignende samtidig..

Det er rigtig gode ting at have i huset. OGSÅ hvis der bare er lidt "myldermave" en enkelt gang. Så kan maven komme i orden meget hurtigt hvis man straks begynder at give piller/pasta efter doseringsvejledningen indtil hunden har "leveret" normalt igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det ikke for han stoppede med pencilin 1/11 og det andet med maven er kommet efter og er noget underligt noget, som jeg skriver lidt den ene dag og intet næste, igår lige før sengetid var det galt igen :cry: men ingen problemer i nat :confused: er bare så træt af det :cry::(:cry:

:ae:

Han har ikke fundet noget sjovt på gåturene? Bassil æder alt hvis han kan slippe afsted med det (bare det dufter en smule råddent!) og det kan godt påvirke lidt (dog ikke helt tynd mave - bare lidt sværere at samle op :badr: - dog ikke mere end at næste omgang er okay igen.

Go bedring herfra:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:Ej, altså... man giver da ikke sin hund antibiotika uden at give den Zoolac eller Paraghurt eller lignende samtidig..

Det er rigtig gode ting at have i huset. OGSÅ hvis der bare er lidt "myldermave" en enkelt gang. Så kan maven komme i orden meget hurtigt hvis man straks begynder at give piller/pasta efter doseringsvejledningen indtil hunden har "leveret" normalt igen.

Har nu aldrig været noget problem uden :genert: har aldrig givet ham noget når han har været på pencilin, men altså nu er han jo så startet på sin 4 kur på 2 mdr så måske der skal noget til, men altså han har jo fin mave de fleste gange, havde selv tænkt på a38 plejer jeg bruge sammen med skånekost :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

Han har ikke fundet noget sjovt på gåturene? Bassil æder alt hvis han kan slippe afsted med det (bare det dufter en smule råddent!) og det kan godt påvirke lidt (dog ikke helt tynd mave - bare lidt sværere at samle op :badr: - dog ikke mere end at næste omgang er okay igen.

Go bedring herfra:ae:

Ja altså ved man jo bare aldrig, altså hvad de roder i når man er på tur :confused: kan jo hurtigt sluge noget "super lækkert" ikke at han er grim til det men jo muligheden er der :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Så har Zacko været ude i udtide for 3 gang inden for en uge, han har ellers aldrig dårlig mave, men tirsdag nat var han ude med tynd mave, fredag aften 2 gange, og ja så lige nu :hmm: ej altså gider bare ikke til at bøvle med mave, er lige kommet over ørebøvl :megaked:

skær alt fra der hedder godbidder og prøve med kogt ris og kylling i en uge måske mindre, og hvis det ikke hjælper, så ville jeg tage til dyrelægen. ellers vil jeg som birgitta siger, give ham noget der hjælper på hans mavse. Har oplevet det et par gange på anders go det hjalp at give ham kylling og ris.. men der boede vi også i byen, og der var alt muligt lækkert der skulle slikkes op.. især fugle høm høm..

Link til indlæg
Del på andre sites

skær alt fra der hedder godbidder og prøve med kogt ris og kylling i en uge måske mindre, og hvis det ikke hjælper, så ville jeg tage til dyrelægen. ellers vil jeg som birgitta siger, give ham noget der hjælper på hans mavse. Har oplevet det et par gange på anders go det hjalp at give ham kylling og ris.. men der boede vi også i byen, og der var alt muligt lækkert der skulle slikkes op.. især fugle høm høm..

Ja det jeg bare synes med det er at det kun lige er en dag, en gang og så fint igen, hvis det var rigtig dårlig mave sådan hele tiden var han røget på skånekost, men ja kan vist bare ikke lige bestemme hvad jeg skal :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu aldrig været noget problem uden :genert: har aldrig givet ham noget når han har været på pencilin, men altså nu er han jo så startet på sin 4 kur på 2 mdr så måske der skal noget til, men altså han har jo fin mave de fleste gange, havde selv tænkt på a38 plejer jeg bruge sammen med skånekost :hmm:

Det er jo DET! De fleste hunde kan tåle antibiotika de fleste gange......

Men det skader altså ikkespor at give noget forebyggende samtidig med antibiotika. Det er noget billigere end at skulle til dyrlæge, hvis uheldet er ude.

A38 er fint....... Hvis man kan få sin hund til at spise en rimeligt stor portion af det flere gange daglig. :hmm:

Men hvis hunden er begyndt at blive utilpas på grund af den dårlige mave, så rører den måske slet ikke A38.

Zoolac og paraghurt er koncentrerede udgaver af A38.

Zoolac og Paraghurt hjælper jo også på mylderbæ forårsaget af lortegufning eller lignende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi så lige været ude og det var en rigtig fin lort :5up: hmm er lidt underligt :hmm: nu må vi se hvad aften bringer, han skal hundesittes så håber på det bedste :genert: Jep er nemlig en pyldre mor som finder hundesitter på hverdage hvis vi skal noget:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites