Gæst bellapigen Skrevet November 10, 2009 Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Hej Jeg fik en gratis prøvepose af puffins hundefoder.:klap: Bella var helt syg med det, og ville derfor gerne vide lidt mere om det inden jeg skifter foder. Jeg vil være 100% sikekr på at det er lige så godt som det hun får nu (Olivers) Her er ingredienserne på deres Puffins Adult hvis nogle er gode til at vejlede omkring det ) Ingredienser: Kyllingekød, kogte ris, lammekød, fint formalet majs, kogt fiskekød, tørret sukkerroe-skiver, fjerkræsfedt, gær, hele æg, hørfrø, hvedekim, kartoffel-flager, fjerkræslever, mælk, yoghurt, vegetabilsk olie, gulerødder, fiskeolie, tomater, æblemos, rosmarin, morgenfrue, brændenælde, ekstrakt fra grøn te, ekstrakt fra druer, Yucca schidigera, chondroitin, glucosamin, calciumhydrogenfosfat monohydrat, calciumcarbonat, natriumklorid, vitaminer: A, D3, E ( alpha-tocopherol), K3, B1-, B2-, B6, B12, biotin, folinsyre, niacin (amid) Calciumpantothenat, kolinklorid, jern-sulfat monohydrat, manganoxid, zink-chelat, kobbersulphat pentahydrat, kaliumiodid, natriumselenit, Næringsindhold pr. Kg.: Protein - 27%, fedt - 17%, fiber – 3,5%, calcium – 1,3% fosfor, – 1,1%, natrium - 0,35%, kobber - 25 mg., selen - 0,3 mg., β caroten – 1,0 mg., vitamin A - 13.500 IE, vitamin D3 - 1.200 IE, vitamin E (α-tocopherol) - 300 mg., Omega 6 – 2,7 mg., Omega 3 - 0,5 mg., lutein - 10 mg., L-Carnitin - 50 mg Er der nogle herinde der kender det, eller vil komme med kommentar mht ingredienserne? På forhånd tak for hjælpen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Læder mor Besvaret November 20, 2009 Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 Kan som sådan ikke hjælpe dig med spørgsmålet, andet end det lyder lækkert ( bortset fra majs), men under alle omstændigheder burde der står hvor mange % af hvad fodret indeholder, uden det ville jeg ikke købe det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 20, 2009 Rapporter Share Besvaret November 20, 2009 Det er svært at sige, hvor godt foderet er... Eftersom der bare står "kyllingekød" og "lammekød", må man gå ud fra, at det er ferskt - eller ville de have skrevet andet - og det betyder, at det indeholder ca. 70% vand. Ergo, kan man faktisk risikere, at kødet hører til MEGET længere nede på listen, end det står nu. Så som udgangspunkt, nej, jeg ville ikke fodre min hund med det... Der er for meget korn i og umiddelbart for lidt kød. Hvis der nu havde stået kyllingekødmel og lammekødmel, så havde jeg derimod ikke haft særlige skrupler med det, ris er bedre end majs, så vidt jeg ved og så ville majs stå tilpas langt nede på listen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bellapigen Besvaret November 22, 2009 Rapporter Share Besvaret November 22, 2009 Tak for jeres hjælp. Jeg springer fra ideen med at gå over til det produkt så. Hvis det er dårligere end det hun får nu, så skifter jeg ikke til det. Ville bare gerne finde noget nyt til hende, men jeg er ikke sikker på hvad. Hun får nu Olivers Adult. Det har vi været rigtig glade for, men hun virker bare ikke så glad for det mere... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts