Hop til indhold

Moderator rolle søsat


Administrator
 Share

Recommended Posts

Langt om længe er den ventede moderator rolle nu på plads og bemandet :-)

 

Moderator gruppen består af følgende medlemmer:

  • Stjernetosse
  • Bernerazuro
  • Mulline
  • PinPoynter
  • Lykkeliv
  • Amocca
  • Dorte

Det med småt:

 

En moderators formål:

1. Selv at være et godt eksempel for god debatkultur.

2. Nye medlemmer føler sig velkommen. Det vil sige at man skriver til dem i et pænt sprog, der ikke har til hensigt at støde, og hjælpe med spørgsmål til funktioner på forum.

3. Trådende holdes inden for emnet. (Lidt off topic kan nok ikke undgåes men det skal ikke overtage tråden.)

4. Undgå at debatten bliver negativ/personlig.

5. Medlemmer nye som gamle bliver gjort opmærksomme, hvis de ikke følger reglerne for god opførsel.

6. Rette henvendelse til en fra admingruppen, såfremt et medlem ikke følger en advarsel i tråden eller en PB*

*(Sendes der en advarsel via PB til et medlem, er der mindst én admin i cc)

7. Kan give et medlem BAN (efter gentagne advarsler slår fejl)

 

En moderators rettigheder:

1. Kan slette indlæg, men bør kun praktiseres hvis de indeholder spam, erotik, racisme eller andet uacceptabelt indhold.

2. Kan give advarsler på egen hånd hvis tonen eller indhold i et indlæg bryder reglerne.

3. Kan oprette nyheder i eget forum.

4. Kan oprette sticky tråde.

5. Kan rette en signatur hvis den indeholder reklame eller links (sponsor medlemmer er undtaget denne regel)

 

Alle moderatorer og admins har adgang til moderator forum, hvor eventuelle rapporteringer automatisk postes og behandles.

Redigeret af Stjernetosse
Brugernavn rettet og PP tilføjet
Link til indlæg
Del på andre sites

Sikken overraskelse jeg da lige fik, da jeg kom ind på forum :mrgreen:

 

Troede godhjertet at der var blevet skrevet i berner-forummet (jubii), men så viste det sig pludselig, at mit navn var skrevet med lilla :shock: Hey, jeg er blevet moderator :banan::mrgreen:

 

Tark for tillykker :kys:

 

Så håber jeg, at jeg kan leve op til mit ansvar! :-D Vil i hvert fald gøre mit absolut bedste :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

En moderators rettigheder:

1. Kan slette indlæg, men bør kun praktiseres hvis de indeholder spam, erotik, racisme eller andet uacceptabelt indhold.

 

forhåbentlig kun soft delete...

 

Taler af erfaring med en mod der i dén grad misbrugte sine rettigheder..... og slettede beviserne bagefter :shock:

 

 

:blink: (er heeelt rolig. Normalt har du styr på den slags)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rosa og Eva
Langt om længe er den ventede moderator rolle nu på plads og bemandet :-)

 

1. Selv at være et godt eksempel for god debatkultur.

2. Nye medlemmer føler sig velkommen. Det vil sige at man skriver til dem i et pænt sprog, der ikke har til hensigt at støde, og hjælpe med spørgsmål til funktioner på forum.

3. Trådende holdes inden for emnet. (Lidt off topic kan nok ikke undgåes men det skal ikke overtage tråden.)

4. Undgå at debatten bliver negativ/personlig.

5. Medlemmer nye som gamle bliver gjort opmærksomme, hvis de ikke følger reglerne for god opførsel.

6. Rette henvendelse til en fra admingruppen, såfremt et medlem ikke følger en advarsel i tråden eller en PB*

*(Sendes der en advarsel via PB til et medlem, er der mindst én admin i cc)

7. Kan give et medlem BAN (efter gentagne advarsler slår fejl)

 

Jeg er ny på Hunde-forum og vil gerne benytte lejligheden til at sige, at jeg er positivt overrasket over debatten herinde. Og har aldrig oplevet noget jeg kunne klage over på nogen måde.

Jeg har før zappet rundt i diverse fora på nettet, og har tit tænkt, at det nok ikke var noget for mig, da jeg har set indlæg (ikke på hundeforum) der var noget usaglige og perrettede.

 

Jeg husker faktisk ikke hvor, men erindrer blot nogle oplvelser på andre fora, hvor ens spørgsmål blev ignoreret, måske fordi man var ny ? Det er jo ret fjollet ikk? For hvad er så idéen?

 

På hunde-forum har jeg kun oplevet en dedikeret og engageret tone krydret med sjov og ballade. Og det skal der være masser af plads til.

 

Da jeg er ny herinde, har jeg har ikke nogen mening om, hvorvidt der er brug for moderatorer, men jeg holder i hvert fald allerede af hunde-forum som hunde-forum er.

 

Dermed et tak til jer alle som gør hunde-forum til det det er :5up:

 

Mange Hilsner Rosa og Eva

... som skal til hundetræning i dag juhuu

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg forstår jo godt ordene men det lyder lidt underligt i mine ører. Enten sletter man ellers gør man ikke. Forklaringen er?.

Tror at der er tale om at de indlæg eller tråde der bliver slettede, kun bliver bugseret vidre til et underforum/tråd som vi alm. dødelige ikke har adgang til, sådan foregår det på nogle forums...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg forstår jo godt ordene men det lyder lidt underligt i mine ører. Enten sletter man ellers gør man ikke. Forklaringen er?.

 

 

AT skidtet ikke er HELT væk.

 

Admin kan ved et rimeligt simpelt knaptryk, gendanne tråde/indlæg der kun er slettet "blødt".

Admin kan ligeledes, relativt simpelt endda, slette de blødt slettede tråde/indlæg helt. ALtså fjerne dem fysisk fra forum.

 

Ganske praktisk, skulle det ske at en mod. pludselig brænder helt af en ensom nat, for til sidst at ville bortskaffe beviserne ved at slette dem.

 

Det vil nemlig ikke kunne lade sig gøre. Der vil altid være en mulighed for at hive det frem igen, så den fulde info er tilgængelig, til en diskussion indenfor moderator-gruppen og admingruppen.

 

Så i bund og grund en nødvendighed, hvis man ønsker at kunne føre kontrol med sine moderatorer.

Ikek at jeg siger det er nødvendigt hér..... men omvendt troede jeg heller ikke det var nødvendigt et andet sted...

Link til indlæg
Del på andre sites

AT skidtet ikke er HELT væk.

 

Admin kan ved et rimeligt simpelt knaptryk, gendanne tråde(indlæg der kun er slettet "blødt".

Admin kan ligeledes, relativt simpelt endda, slette de blødt slettede tråde/indlæg helt. ALtså fjerne dem fysisk fra forum.

 

Ganske praktisk, skulle det ske at en mod. pludselig brænder helt af en ensom nat, for til sidst at ville bortskaffe beviserne ved at slette dem.

 

Det vil nemlig ikke kunne lade sig gøre. Der vil altid være en mulighed for at hive det frem igen, så den fulde info er tilgængelig, til en diskussion indenfor moderator-gruppen og admingruppen.

 

Så i bund og grund en nødvendighed, hvis man ønsker at kunne føre kontrol med sine moderatorer.

Ikek at jeg siger det er nødvendigt hér..... men omvendt troede jeg heller ikke det var nødvendigt et andet sted...

nemlig.

 

indlæggende er synlige for os på en anden måde, der kan ikke ses tekst eller noget, men en bjælke med note om et indlæg der er slettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg har dags dato "sagt op" som mod.

 

Det tager for megen tid, og jeg er faktisk begyndt at blive lidt trist over at komme herind.

 

Nu glæder jeg bare til at komme ud og kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade...... på en pæn måde selvfølgelig :blink:

 

Glædelig Onsdag :vinken::vinken::vinken:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...