Hop til indhold

Det bedste hunde-jule-pynt


Aslan
 Share

Recommended Posts

Og nu snakker jeg ikke sløjfer til halen!

 

 

Jeg vil jo gerne pynte lidt op, men jeg er slemt bange for at nogen ville more sig frygteligt meget om natten :stupid:

 

Og så tænker jeg:

 

Hvad har i af pynt som hunden er ligeglad med?

 

Hvad har i af pynt som kan tåle en hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har i dag fået sat en krog i loftet, hvor der hænger en stor troldegren (den er ikke pyntet endnu). På den kommer der lys kæde og diverse små julepynte nips. Den er uden for hunden og katten række vide men pynter så dejligt :lun:

 

Ellers bliver det vist mest noget oppe i højden på hylder og lign. i år. Men nu er vores hund jo heller ikke så høj som jeres, så det er lidt nemmere :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Vi hænger tingene i loftet og sætter noget på bordene...

 

Mht. til juletræet, så hænger vi glaskugler øverst i træet, og ca. 1m og nedefter hænger plastic kugler... så er juletræet også sikret i mod hundepoter der synes at den blanke dims der hænger liiige der er fantastisk... hvis den bliver hevet ned, jammen så sker der ikke yderligere ved det..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Det er ikke noget jeg tager de store højder for.

 

Dog kommer der ingen glas ting på træet.

Og ingen lette ting der kan gå i stykker i Bambi-hale- højde.

 

Hundene ved at det ikke er deres, og lader det være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zacko er en engel hvad ting angår, tager dem aldrig heller ikke nisser og juletræet røre han heller ikke :engel: den aller første jul havde han dog udset sig en klokke på træet som han hentede til os, den blev ikke ødelagt eller noget bare taget af træet :blink: fik han meget tid til at gå med :lun: men ellers røre han aldrig noget :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fæstner juletræets top til en krog i loftet, et levn fra da vi havde 2 kravle-ungkatte. Og så var glaskugler bandlyst i nogle år. Da kattene ikke gad juletræet mere begyndte vi at hænge glaskugler på de øverste grene, men jeg ved ikke om vi måske skal springe glaskugler helt over i år, jeg tror det næsten.

 

Guincho er MEGET interesseret i julekasserne i år, han render glad og stolt afsted med alverdens spøjse ting, og vi glæder os faktisk ekstra meget til juleaften i år, da der nok skal blive fest med pakkerne under træet :banan:

 

Mht. hvilket julepynt der er hundeegnet, vil jeg mene at røde julegardiner, ditto duge og puder burde kunne være i fred :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten kom jeg jo lige i tanke om, at Alto kun var 9 uger juleaften - så juletræet kom i en kravlegård - og gaverne ligeså

hehe vi gjorde det samme, selvom cujo var tæt på 1½ år.... efter han havde snuppet det ud af hånden på min mor ude i haven og løb ned bag haven med det, så tog vi vores forholdsregler :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Min barndomshund, en lille dejlig blandings hund, ved navn Timto elskede julen. Der var jo så mange ting at snuse og lege med pludselig.. Dog var der aldrig noget der var gået i stykker..

 

... Før han blev en ældre klog herre på 12 år :shock:

Han fandt ud af omkring d. 23. dec, hvor træet lige var blevet pyntet og vi andre var gået ind i køkkenet for at spise æbleskiver (ja det er vel jul :mrgreen: ) Efter lidt tid høre vi et "BANG", og vi løber ind i stuen og finder juletræet væltet på gulvet og julepynt over alt!! Også Timto der stod pænt ved siden af med en blå træ julekulge i munden (den var magen til en bold han havde). Stolt var han jo :stupid:

 

Ja selv en gammel hund lære nye tricks :slem::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke bruge:

Levende lys og glaskugler :fyfy:

Og i det hele taget alt andet, der kan gå i stykker og splintre.

 

Der er nogle der "kun" putter glaskugler på oppe på træet.

Fint nok, de skal i hvert fald så højt op at hunden ikke kan nå dem - med snude eller hale.

Men hvad hvis hunden vælter træet ?

Joo - man kan høre det, hvis man er hjemme altså.... :blink:

 

Er hunden "livlig" synes jeg ideen med kravlegården er fin :klap:

 

Og så husk lige at hunden skal gå med rundt om træet :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste år fik min far den fantastiske idé at hænge kødboller på juletræet til katten :roll: ..det kom han til at fortryde :lol:

 

Men sådan noget julepynt som fx fine jule-billeder på væggen tror jeg ikke en hund ødelægger :-D ..tror jeg! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer kraftigt, at den bedste hunde-julepynt er ingen julepynt reindeer.gif

 

Sidste år fik Jacki meget tid til at gå med at hente julepynt til min at beundre a1387.gif og i år er hun teenager fra :damn: ja-I-ved-hvor :skraek:

 

Måske, kun måske, kommer der lidt i højden og på væggene, men ellers meget lidt andet, vort forhold vil vist have bedst af denne løsning :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg undgår juletræ - Dolph vil helt sikkert mene jeg havde rykket toilettet ind i stuen..

 

Gud, der er noget der, det havde jeg slet ikke tænkt på!

 

-Fælder dit juletræ i år?

-Nej da, min hund holder det fugtigt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...