Hop til indhold

Måske nye regler for opdrættere i England


Umulia
 Share

Recommended Posts

Som en følge af BBC-programmet "Pedigree Dogs Exposed" anbefaler et dyrevelfærdsudvalg under det engelske parlament nu at en række nye regler indføres for hundeopdræt.

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article6900266.ece

 

Nogle af reglerne svarer til noget de forskellige kennelklubber allerede har herhjemme, men det nye er at udvalget anbefaler, at det indføres ved lov således at det kommer til at gælde for alt opdræt, også udenfor kennelklubben.

The Kennel Club har indtil videre fået et år til frivillligt at indføre de nye regler, som bl.a. er:

1: Matadoravlsgrænse.

2: Stikprøve-inspektioner hos opdrættere.

3: Microchipning af alle tavlehunde.

4: At udstillingshunde skal helbredsundersøgelse før de kan blive champions eller modtage andre priser.

5: At der udarbejdes et sæt anbefalinger til hvalpekøbere om hvad man se efter for at få en sund hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Lyder rigtigt godt, håber det må brede sig til Danmark, har sniffet lidt rundt og fundet adskillige ridgebacks med 3-cifret antal hvalpe :shock: uanset hvor lækre de er, så får jeg det dårligt af den slags.

 

Det lyder godt nok af meget... var det kun i DK??

 

Jeg ved at der for samojeden er en matadoravlsgrænse på 35 hvalpe... mener jeg at det er... men det forbyder jo ikke opdrætteren i at "sælge" parringer til udenlandske kenneler...

 

Synes ellers at det nye regelsæt lyder fornuftigt... men synes stadig at det er utroligt at der skal sådan en skrækkelig udsendelse til før at The Kennel Club gør noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder fornuftigt! :5up:

 

Men Umulia - jeg kan ikke komme ind på linket :confused:

 

Kan du her :hmm:

 

PS:

Det kan jeg ikke engang selv nu :???:

 

Søg på http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article6900266.ece

 

"Reports urges health certificates for puppies after Crufts scandal" artikel fra 3 november

Redigeret af a9
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...