sonja77 Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 Jeg passede jo Lumi en lille uges tid, så jeg fik en lille smagsprøve på, hvordan det bliver, når jeg får hund nr. 2. Her er mine tanker om det Der er lidt mere at holde styr på, når man går tur med to hunde (særligt i snor) - men det er nu ikke slemt. Og turene skal jo gås under alle omstændigheder, så det er ikke mere besværligt på den måde. Det tager lidt længere tid at børste to hunde, men det er ikke slemt. Det er lidt tungere og lidt mere besværligt at have to hunde i taske med i toget, men det går an. To hunde slæber mere skidt ind - men de er jo små, så det er ikke så slemt. Det er dobbelt så hyggeligt at putte i sofaen og sengen med to hunde. Det varmer hjertet at se hundene putte, snuse og lege sammen. :hjerte: Det var besværligere at komme rundt, fordi jeg ikke kunne have begge hunde i cykelkurven. Men når jeg selv får hund nr. 2, køber jeg en cykeltrailer til dem, så jeg stadig kan komme rundt på cykel. Det tager mere tid at træne med to hunde. Og det er mere besværligt, da de hele tiden vil være med begge to. Jeg opgav lidt med Lumi og Tyson, men når jeg får hund nr. 2, vil jeg nok sætte den hund, jeg ikke træner med, i bur imens. Så kan jeg træne dem på skift. Jeg kan ikke træne på turene af samme grund som ovenfor. Det gør jeg ellers nogle gange med Tyson. Der er mindre af det meget tætte samvær, som Tyson og jeg har. Det holder både Tyson og jeg ellers meget af. Til gengæld føles det mere som om, at vi er en rigtig "familie". :hjerte: Hvis den anden hund begynder at gø, er det stensikkert, at Tyson joiner den, også selvom han ikke ved, hvad de gør af. Enkelte situationer bliver lidt sværere. F.eks. skulle vi en morgen passere tæt forbi en ambull hanhund (en af Tysons haderacer) på et smalt fortov. Tyson var faktisk begyndt at gø, men jeg stoppede ham, og han kunne så dygtigt og stille lade den passere. Dvs. lige indtil ambullen og Lumi duttede snuder. Det kunne Tyson ikke klare, og han flejnede helt ud. At det var en "racebestemt" reaktion viste sig dog senere samme dag, hvor vi igen gik på et smalt fortov og denne gang skulle passere en lab og en hønsehund, der gik sammen. Her begyndte Tyson ikke på noget tidspunkt at gø, heller ikke da de to hunde og Lumi snusede til hinanden. Tyson blev bedre til at dele i løbet af ugen. F.eks. lærte han, at Lumi godt måtte være med til at putte godmorgen og godaften, og at han sagtens kunne få masser af nus, selvom hun var der. Og han lærte, at han ikke måtte stjæle hendes kong/tyggeben/griseøre, når hun var ved at spise dem - i hvert fald når jeg var i rummet. Han blev også bedre til at gøre opmærksom på(på en god måde), når han trængte til lidt intens kontakt med mig. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Glæder mig meget til at følge med, når du får din løve.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Hov, jeg glemte helt min konklusion. Er det mere besværligt med to hunde? Ja, lidt. Er det det ekstra besvær værd? Ja. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Så skulle du pr¢ve tre. Store. :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Så skulle du pr¢ve tre. Store. :klap: Meget mere besværligt? Og mange gange besværet værd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Meget mere besværligt? Og mange gange besværet værd? mest det f¢rste ( :hjerte:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Ihhh hvor lyder det godt Sonja 2 x til dig snart Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Jeg er helt og aldeles enig med dig Det er godt nok lidt mere besværligt at gå med to hunde i snor - men man finder også taktikken og teknikken hen ad vejen. Jeg synes, det er blevet meget nemmere, end det var i starten. At se to hunde sammen er da bare det bedste. At man så selv rykker ned på 2. pladsen, det må da lige sluges:lol: Din løve og ræv kommer helt sikkert til at få meget fornøjelse af hinanden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Det er godt nok lidt mere besværligt at gå med to hunde i snor - men man finder også taktikken og teknikken hen ad vejen. Sludder, at kun have to hunde med i snor er ren afslapning! Jeg synes i skal komme herover og gå med mine, så ville i rigtig sætte pris på jeres 2 små hunde :vuf: (og I kunne m¢sse Lex, Indy og Charles :hjerte:), nogen der trænger til en weekend i London? :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Sludder, at kun have to hunde med i snor er ren afslapning! Jeg synes i skal komme herover og gå med mine, så ville i rigtig sætte pris på jeres 2 små hunde :vuf: (og I kunne m¢sse Lex, Indy og Charles :hjerte:), nogen der trænger til en weekend i London? :klap: Mig mig mig ... jeg trænger altid til en weekend i London ;D ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Sludder, at kun have to hunde med i snor er ren afslapning! Jeg synes i skal komme herover og gå med mine, så ville i rigtig sætte pris på jeres 2 små hunde :vuf: (og I kunne m¢sse Lex, Indy og Charles :hjerte:), nogen der trænger til en weekend i London? :klap: Jep - kan altid bruge en weekend i London To små hunde i snor er helt sikkert nemmere end 3 store:lol: Udfordringen for mig har været, at Oskar ikke er helt vildt god til at gå pænt. Han har på de fleste ture fået lov til at bestemme farten, og han har som oftest styrtet rundt på nogle skovstier, som det lige har passet ham. Det kan han ikke helt mere, og så har vi samtidig lagt lidt flere ture ind, hvor man skal gå på et fortov. Luffe går rigtig pænt, og han har ligesom taget opgaven på sig med at rette Oskar til. Når Oskar zigzagger, så går Luffe bestemt ligeud, og så kan Oskar ikke så let komme forbi ham. Dette resulterer i, at Oskar meget tit ender med at gå helt fint ved siden af Luffe:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Sludder, at kun have to hunde med i snor er ren afslapning! Jeg synes i skal komme herover og gå med mine, så ville i rigtig sætte pris på jeres 2 små hunde :vuf: (og I kunne m¢sse Lex, Indy og Charles :hjerte:), nogen der trænger til en weekend i London? :klap: Jep - har total london-abstinenser men har næsten overtalt manden til at næste år skal jeg derover igen:blink: Tilbage til emnet igen :blink: jeg syntes det er besværligt at gå med mine 2 hunde - den ene gider ikke og den anden vil frem Men ville for alt i verden ikke undvære at have to :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Mig mig mig ... jeg trænger altid til en weekend i London ;D ... Altså du skal selvf¢lgelig selv betale din billet:lol:, og vi har ikke rigtig plads til gæster (i hvertfald ikke fremmede, som forventer en smule privatliv og komfort ). Men du er meget velkommen til at komme forbi til en kop te, og m¢de hundene og os :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Jep - kan altid bruge en weekend i London Jep - har total london-abstinenser men har næsten overtalt manden til at næste år skal jeg derover igen:blink: kommer i og bes¢ger os?? :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 kommer i og bes¢ger os?? :banan: Selvfølgelig gør vi det :klap: meeen jeg skal lige være færdig med at logge ham derover - han syntes det er lidt langt at tage for en kop te og var der forresten ikke noget med at jeg skulle vise dig Portobello Road :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 kommer i og bes¢ger os?? :banan: Jeg er ca i London en gang hvert andet år. Når finanserne er i bedring, så skal jeg helt sikkert afsted igen (elsker London) - men det bliver vist ikke før om et års tid.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Jeg skal også lige lokke med husbonden ... han hører "mange penge til shopping" hvis jeg nævner London ;D ... og jeg tror måske lidt, at han hører rigtigt ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Selvfølgelig gør vi det :klap:meeen jeg skal lige være færdig med at logge ham derover - han syntes det er lidt langt at tage for en kop te og var der forresten ikke noget med at jeg skulle vise dig Portobello Road :blink: Jo, det var der vist, selvom jeg stadig ikke tror at storbyen er noge for mig Jeg er ca i London en gang hvert andet år. Når finanserne er i bedring, så skal jeg helt sikkert afsted igen (elsker London) - men det bliver vist ikke før om et års tid.... du skriver bare! :blink: Jeg skal også lige lokke med husbonden ... han hører "mange penge til shopping" hvis jeg nævner London ;D ... og jeg tror måske lidt, at han hører rigtigt ... ..bare sig at du skal bes¢ge en bekendt, ikke hvor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Undskyld for spam, Sonja... Du er selvf¢lgelig også meget velkommen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Jeg skal også lige lokke med husbonden ... han hører "mange penge til shopping" hvis jeg nævner London ;D ... og jeg tror måske lidt, at han hører rigtigt ... uuuuh....ja :klap: Topshop på Oxford Street og så nede i kælderen :hjerte::hjerte::hjerte: Total ynglings sted at bruge mange mange penge :klap:ALT i kælderen er Vintage og SUPER dyrt (sorry for OT - men de startede ) 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Hmmm London :klap: Jeg har ikke været afsted i et par år - sidste gang var vist da jeg var ovre og se Orlando Bloom i Celebrations på teatret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Jep - kan altid bruge en weekend i London To små hunde i snor er helt sikkert nemmere end 3 store:lol: Udfordringen for mig har været, at Oskar ikke er helt vildt god til at gå pænt. Han har på de fleste ture fået lov til at bestemme farten, og han har som oftest styrtet rundt på nogle skovstier, som det lige har passet ham. Det kan han ikke helt mere, og så har vi samtidig lagt lidt flere ture ind, hvor man skal gå på et fortov. Luffe går rigtig pænt, og han har ligesom taget opgaven på sig med at rette Oskar til. Når Oskar zigzagger, så går Luffe bestemt ligeud, og så kan Oskar ikke så let komme forbi ham. Dette resulterer i, at Oskar meget tit ender med at gå helt fint ved siden af Luffe:klap: Så skulle du prøve at gå med 5 store hunde i snor, hvoraf kun de to af dem går pænt :blink: Jeg er helt enig med Pinpoynter, kun to hunde i snor at skulle holde styr på, er ren luksus og afslapning :mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Da vi var i London gik vi tur i Hyde Park, der så vi proff-hundepassere med op til 10 !!! pænt store hunde i snor, og nogle gange med dem løse, det var vi ret imponerede over. Men når nu du får din løve, så kan hun selvfølgelig gå pænt i snor, så det bliver slet ikke besværligt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Da vi var i London gik vi tur i Hyde Park, der så vi proff-hundepassere med op til 10 !!! pænt store hunde i snor, og nogle gange med dem løse, det var vi ret imponerede over. Men når nu du får din løve, så kan hun selvfølgelig gå pænt i snor, så det bliver slet ikke besværligt! I NY har jeg set hundeluftere i parken, hvor der sagtens kunne være 15 hunde i en kreds rundt om mennesket. Det er åbenbart et helt almindeligt job over there - og åbenbart et slags kendetegn for byen, da det både blev fremhævet på en guided tour og i Lonely Planet - Og så er det da helt klart en fordel at løverne fra Østervrå fra starten kan gå pænt og alt muligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret November 21, 2009 Rapporter Share Besvaret November 21, 2009 Så skulle du prøve at gå med 5 store hunde i snor, hvoraf kun de to af dem går pænt :blink: Nej tak - det tror jeg bliver lige vildt nok for mig:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts