Hop til indhold

Månedens udfordring - December

Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Månedens udfordring konceptet går ud på at lære sin hund et nyt trick for hver måned i året.

For hvert nyt trick opretter jeg en ny tråd i starten af måneden, og så er det bare at komme i gang.

Jeg er meget åben overfor forslag, så bare kom med dem :mrgreen:

Tråden her kan bruges til småsnak, erfaringsudveksling og hvad vi nu ellers har lyst til og når man er kommet så langt at man har lyst til at vise sit trick frem, uploader man et billede/video.

Træningsudfordringen for December måned er:

Lær hunden at halse, for de mere avancerede kan I i stedet lære hunden at hviske.

Som bi-udfordring opfordrer jeg alle til at lære deres hund at holde en gave / pakke i munden :klap:

Jeg glæder mig til at se en masse fantastiske fotos/videoer i løbet af den næste måneds tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fin ide... men jeg er den eneste der mangler sådan "how-to-do-for-dummies"?

Hihi.. køb en Berner Sennenhund? (5 minutter tager det at lære!)

Til gengæld vil jeg tro det tager en 5-6 år at lære ham at lade være :damn: uanset hvilken kommando der kommer, siger de gladeligt liiiige :vuf: imens de udfører jobbet :klap:

Sorry - var bare sjov - men kunne ikke lade være.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er så min dejlige lille Pelle på ½år ^^

Grunden til at du/i ikke kan høre den kommando vi gir man og at der bliver klappet i gulvet for at få hans opmærksomhed er at han er døv ^^ og ja han er helt døv 100% døv ^^

Redigeret af EmmaSia
Link til indlæg
Del på andre sites

Hviske ville jeg fri-shape! Simpelthen vente på at hunden tilbyder "noget" med munden og arbejde mig op derfra!

I er begyndt at arbejde med klikker(principper) ikke!?

Halse ville jeg gå til ved enten at stå med en godbid (noget rigtigt lækkert) og vente på at hunden tilbyder halse adfærd for straks at belønne, eller fremprovokere det ved at køre hunden lidt op med vild leg med legetøj, tage legetøj op til dig og belønne med mere leg straks hunden siger en lyd!

Sidstnævnte metode ville jeg passe på med, hvis hunden ikke tidligere er blevet trænet i afstresning! Men den er god til hunde som har en høj gø-tærskel!

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er så min dejlige lille Pelle på ½år ^^

Grunden til at du/i ikke kan høre den kommando vi gir man og at der bliver klappet i gulvet for at få hans opmærksomhed er at han er døv ^^ og ja han er helt døv 100% døv ^^

[media]

[/media]

Nuui hvor ér han sød!

:mrgreen: Izzie sir vuf, eller ved ikke om det gælder som hviske noget af det :engel: :blink:

Og det Izzie ooooosse!! Hun hvisker da - hun er da vildt dygtig! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Luna lige gøet lidt :banan:

Det tog en halv time bare at køre hende højt nok op til at komme med en lille utilfreds lyd, som selvfølgelig straks blev belønnet :-D

Lige nu skifter hun så imellem at gø og komme med den utilfredse lyd, og jeg belønner lystig begge dele indtil hun helt forstår at det er lyden hun bliver belønnet for :-D

Jeg troede ellers ikke at vi ville kunne komme til at få hende til at halse, for ligesom Cujo, så gør hun jo næsten aldrig. Men hun lignede rent faktisk en der syntes det var rigtig sjovt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

begge dele, kræet siger sjældent noget jo, så kan ikke engang fremprovokere en situation og derved ligge en kommando til. :hmm:

Måske en lidt ond måde :oops: men da en af vores venner forgæves havde prøvet at lære sin hund at halse siden den var hvalp pustede jeg hende ind i hovedet til hun gøede af mig. Klik og godbid :mrgreen: I dag er hun så ikke til at få til at holde kæft :oops::lol:

Dumle gøede altid af flugesmækkeren når jeg kørte den frem og tilbage over gulvet så det var sådan jeg lærte ham det.

Link til indlæg
Del på andre sites