Gæst lonenj Skrevet Marts 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Marts 23, 2008 må jeg høre nogle gode råd mod hudbetændelse? Vores 9 årige labrador døjer med det. Vi har fået ham behandlet 3 gange af dyrlægen, men når behandlingen er slut vender problemet tilbage. Hunden bliver derudover loppebehandlet med frontline, får olie i foderet og fodres med royal canin. Nogen der kan give nogle gode råd? Forslag til et bestemt foder? Dyrlægen vil ikke fortsætte behandling men undersøge for allergi, som årsag til hudbetændelsen. Venligst Lone Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Marts 24, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2008 Hej Lone Hvis min hund gentagne gange fik samme lidelse ville jeg se anderledes på det end traditionelt. At behandle med kemisk medicin er oftest kun at behandle symptomerne, selve hundens ubalance bliver ikke helbredt. Og derfor ses denne poppen op igen efter endt behandling. Hvis det var min hund, som havde dette problem ville jeg gøre tre ting: Skifte foder, især hvis dette foder har været hundens foder i lang tid Foranstalte en mild udrensning f.eks. vha. Chlorella, som er et rent naturprodukt, idet der kan være ophobninger i hundens system som skal ud. Få en god hundekiropraktor til at gennemse hunden for at konstatere om der er ubalancer i skelet/muskler. Hvis du har mulighed for det, findes der en meget dygtig dyrlæge, som arbejder med alternative behandlingsformer, i hvis hænder jeg trygt har lagt min hunds liv og velvære. Hun hedder Gudrun Frantsen og har klinik på Mols, flytter snart til Beder nær Århus. Hun kan stort set det hele samt forklare hvordan det hele hænger sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Marts 24, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2008 Min hund har periodevis lidt af hudbetændelse Jeg startede blandt andet et forløb hos den dyrlæge Ninjamor skriver om. Der var nogle ubalancer i kroppen på min hund der (kunne) være med at til at give hende de her udbrud af hudbetændelse. Hun har siden vi har haft været i behandling hos Gudrun ikke haft det. Og jeg vil lige tilføje at Gudrun har ikke givet hende medicinsk behandling med behandlet hende med bland andet urter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 25, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2008 Hej Lone. Foderallergi opstår som regel først hos den voksne eller lidt ældre hund. Så hvis ikke din hund ikke har haft problemerne hele livet, så kan det tænkes, at han har udviklet en allergi overfor et af de stoffer, der er i foderet. Det lyder rigtig fornuftigt, at dyrlægen vil undersøge for allergi. Måske er det nok at skifte til et tørfoder, der er lavet specielt til allergi-hunde. Det foder, Silke får, er også beregnet til allergihunde. Det hedder "Olivers Lamb" og det indeholder ikke kylling eller ris, som der ellers er i de fleste tørfodere.. 15 kg koster 449 kr, så det er nok lige så dyrt som det, dyrlægen vil foreslå... Men det er et godt kvalitetstørfoder, der ikke indholder skadelige eller unødige ingredienser. Til den pris får du foderet bragt til døren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 25, 2008 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2008 den hudbetændelse, er det den der hedder HotSpot? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts