Gæst Maja Skrevet December 7, 2009 Rapporter Share Skrevet December 7, 2009 Synes det er svært, når ens hund begynder at vise tegn på alderdom, selvom man jo godt ved, det kommer. Men i sær at føle sig sikker på, tidspunktet hvor man vælger at hunden skal herfra. Foreløbig bliver det dog ikke :hjerte: Men Odin som bliver 9 år, sidst i Januar, er begyndt, ikke at kunne holde på afføringen. Først tænkte jeg i stress eller protest pga. de nye hunde. Men han kan ligge lige så roligt, og små-hygge-sove eller stå lige så stille og putte sig ind til en af os, mens man nusser ham, og så ligepludselig har han besørget, uden så meget som at give tegn på, at skulle ud. Og han ser bare så ulykkelig ud, når det sker Lige i nuet, bliver man måske lidt irriteret, men gør hvad man kan, for ikke at lade hunden mærke med det, og ryder bare op efter ham. Men ud over det, så har han det jo godt, sin høje alder taget i betragtning. Og det er jo også begyndt at gå godt/bedre mellem ham, og de 2 nye. Har fået nogle piller( prednisolon) hos vores dyrelæge, som skulle kunne hjælpe ham til en bedre følelse i bagkroppen, da han også er begyndt at stå lidt usikkert/synke lidt i bagbenene. Men ser ikke ud til at have ondt nogen steder. Nogen af jer andre der har erfaring med lignende ? Synes ikke vores første hund, havde problemer med at kunne holde sig. Og han blev 14 år. Godt nok en mindre hund, og en blanding. Forventer jo ikke at Odin skal blive så gammel. Men synes alligevel at han nok burde kunne have en god tid, lidt endnu. Maja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Urenlighed og manglende følelse er msåje noget en kiropraktor kan råde bod på. Jeg har haft ret så "umulige tilfælde" i dyrlægernes øjne, som kiropraktorens behandlling afhjalp. Blandt andet manglende følelse i bagpoterne, som dyrlægen sagde skyldtes et dårligt centralnervesystem grundet alder. Den åd jeg ikke og kiropraktoren rettede op på det med en enkelt behandling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maja Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Urenlighed og manglende følelse er msåje noget en kiropraktor kan råde bod på. Jeg har haft ret så "umulige tilfælde" i dyrlægernes øjne, som kiropraktorens behandlling afhjalp. Blandt andet manglende følelse i bagpoterne, som dyrlægen sagde skyldtes et dårligt centralnervesystem grundet alder. Den åd jeg ikke og kiropraktoren rettede op på det med en enkelt behandling. Er det en særlig dyre kiropraktor ? Eller bare en af dem, der normalt er uddannet til mennekser ? Maja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Er det en særlig dyre kiropraktor ? Eller bare en af dem, der normalt er uddannet til mennekser ? Maja En kiropraktor der er uddannet til hunde Jeg kan se, du bor i Vordingborg Kommune og jeg ved ikke hvem din dyrlæge er, men Jane Otto i Købmagergade i Vordingborg samarbejder med vet. kiropraktor Maja Guldborg i Haslev og Vordingborg Dyrehospital samarbejder med/er en del af Faxe Dyrehospital hvis ene dyrlæge også er kiropraktor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maja Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Tak :hjerte: Var også lidt svært at forerstille sig en alm. kiropraktor, også skulle have tjek på hunde:lol: Men jeg kender nemlig kun selv til alm. kiropraktorer. Og helt sikkert, de kan af og til nogle ting, som den almindelige læge ikke kan ( eller vil ) Maja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 7, 2009 Rapporter Share Besvaret December 7, 2009 Det var da også¨det 1 ste jeg ville kaste mig ud i.Gamle hunde er jo dejlige på en anden måde og fortjener også et liv . Dette med at hjernen ikke får besked, har jeg dog ikke prøvet.På KVL var sidste år en studernde der lavede projekt vedr. senilitet hos hunde, men hun er nok færdig nu. Held og lykke med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maja Besvaret December 8, 2009 Rapporter Share Besvaret December 8, 2009 Det var da også¨det 1 ste jeg ville kaste mig ud i.Gamle hunde er jo dejlige på en anden måde og fortjener også et liv . Dette med at hjernen ikke får besked, har jeg dog ikke prøvet.På KVL var sidste år en studernde der lavede projekt vedr. senilitet hos hunde, men hun er nok færdig nu.Held og lykke med det. Helt enig. Han ER en dejlig hund, også selvom han nu er gammel. Og hans sidste tid, hvad enten den viser sig at være kort ( få måneder ) eller vi får lov at nyde ham i længere tid, så skal han have en god alderdom og et godt liv. Jeg havde bare ikke tænkt i de baner, at man kunne gå til kiropraktor med sit kæledyr. Så lige nu, bliver det det piller jeg købte hos dyrelægen i går, nu de er købt. Og virker det ikke, så vil jeg helt klart have kiropraktoren i tankerne. I hvertfald ligner det ikke noget han gør med vilje. For når det sker, så render han hen mod døren, som om han pr. instinkt søger ud. Men han når det ikke, før der ligger op til 8 -10 klatter i et spor efter ham, gennen huset. Førhen, har han altid sat sig når vi var ude, og gjort det et sted. Så i skal have tak for jeres råd Og vi som mennesker, må nok bare vænne os til at være mere opmærksomme, og så prøve om vi kan komme ham i forkøbet, og få ham ud, lidt oftere. Maja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chiquita Besvaret December 8, 2009 Rapporter Share Besvaret December 8, 2009 Hej Maja Du har helt ret, det er svært når ens hund bliver gammel, hvornår er det på tide at sige farvel Min første hund blev 16 den hade til sidst problemer med at holde på afføringen, men den spiste,drak gik små ture, den fik så en hjerneblødning og så var der jo kun een beslutning at tage Hund nr to blev knap 13, hun fik løse hofter og slidgigt nederst i ryggen, jeg følte at hendes livskvalitet var ringe og fik hende aflivet, men jeg havde det svært med det længe efter Hende jeg har nu er 7, hun har af og til maveproblemer men jeg håber jo at ha hende længe endnu hilsener Chiquita Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret December 8, 2009 Rapporter Share Besvaret December 8, 2009 Urenlighed og manglende følelse er msåje noget en kiropraktor kan råde bod på. Jeg har haft ret så "umulige tilfælde" i dyrlægernes øjne, som kiropraktorens behandlling afhjalp. Blandt andet manglende følelse i bagpoterne, som dyrlægen sagde skyldtes et dårligt centralnervesystem grundet alder. Den åd jeg ikke og kiropraktoren rettede op på det med en enkelt behandling. må jeg spørge hvilken kiropraktor du bruger:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts