Gæst Celine Skrevet December 11, 2009 Rapporter Share Skrevet December 11, 2009 Jeg har fået nogle mink skind af en minkavler. De skal bruges til at få noget mere fart :klap:på min hund når vi løber Agility. Men skindene er helt stive, hvad skal jeg gøre for at få dem bløde? Kan ikke få hudsiden yderst, da jeg ikke vil klippe skindene over. Kan jeg så aligevel hælde salt på?:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 Jeg har fået nogle mink skind af en minkavler. De skal bruges til at få noget mere fart :klap:på min hund når vi løber Agility. Men skindene er helt stive, hvad skal jeg gøre for at få dem bløde? Kan ikke få hudsiden yderst, da jeg ikke vil klippe skindene over. Kan jeg så aligevel hælde salt på?:slem: øhm.. hvis de er helt stive, så er de da tørre? Eller?? Hvis de er dét, så er det lidt sent med salten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Celine Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 :hjerte:Ja de er helt tørre, minkavleren sagde jeg skulle ligge dem i varmt vand, men det bliver de ikke bløde af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 :hjerte:Ja de er helt tørre, minkavleren sagde jeg skulle ligge dem i varmt vand, men det bliver de ikke bløde af. Så har de ikke lagt længe nok. Lunkent vand, 20-40 minutter bløder dem op. Men så skal de konserveres bagefter. Medmindre de allerede har fået behandling? Er der kød og fedtrester indeni dem? Hvis de allerede ér behandlet, så skal du smøge ærmerne op og sætte muskelkraften ind. Så skal de nemlig strækkes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Celine Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 De er ikke behandlet, kun tørret men der er ikke meget rester af dyret, en enkelt sene men ikke kød, tror det er sådan de bliver sendt til auktion. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 De er ikke behandlet, kun tørret men der er ikke meget rester af dyret, en enkelt sene men ikke kød, tror det er sådan de bliver sendt til auktion. Hm... Tjaaa... Når de er tørret og ubehandlet, ville jeg nok bare lade det blive ved dét, og så nøjes med at strække dem istedet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Celine Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 Konserveres ? med salt? De behøver ikke holde i flere år, jeg får bare nogle flere , det er skind der ellers ville blive smidt ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 Konserveres ? med salt?De behøver ikke holde i flere år, jeg får bare nogle flere , det er skind der ellers ville blive smidt ud. Salt bruges kun til at trække væde med ud, og til midlertidig konservering/lagring. Nytteløst når skindet er tørret :blink: Konservering = garvning. Men når det er gennemtørret og rimelig renset, så vill ejeg som jeg skrev, bare nøjes med at strække det. Find et rundt ryglæn et elelr andet sted (altså et smalt, ikek skarpkantet ryglæn), og træk skindet hen over det, med godt med muskelkraft nedad. Træk skindet begge veje og på kryds og tværs. Derved får du løsnet skindet op. Men vend lige vrangen ud på det først :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Celine Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 Jeg må prøve mig lidt frem, skal jeg gøre det vådt igen ?:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret December 11, 2009 Rapporter Share Besvaret December 11, 2009 Jeg må prøve mig lidt frem, skal jeg gøre det vådt igen ?:stupid: nej. Ikke når du strækker det. Det ville kun modarbejde dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts