Gæst milder batmusen Skrevet December 16, 2009 Rapporter Share Skrevet December 16, 2009 hvilke kiropraktore bruger i herinde og hvorfor og hvor tit:confused: hvad med hundemassage nogen der bruger det herinde og er det meget dyrt :confused: jeg går selv til kiropraktor med mine begge to men vil gerne høres jeres erfaringer herinde om hvor og hvorfor i går med hunden :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Grundlæggende bliver Pelle holdt på benene af Gudrun Frantsen, men da hun bor i Århus er det en bekostelig affære at tage derover. Jeg gør typisk det, at hvis jeg er derovre nogle dage alligevel, så får Pelle behandling. Og ca en gang om året tager jeg derover en uges tid for at han kan få flere behandlinger. Det er så ikke udelukkende kiropraktik han får. Imellem disse ture får han her og nu hjælp af kiropraktor Charlotte Frigast. Han trænger faktisk nu, men C har lige fået opereret det ene knæ så Pelle må vente lidt Årsagen: Mine hunde har i mange år fået behandlinger af kiropraktor, lige siden midten af firserne faktisk og jeg er der nu, at giver dyrlægen op eller jeg ikke er tilfreds med udfaldet/vurderingen så afsted til kiropraktor. Pelle har nogle problemer i ryggen over nyrerne og dette sætter sig også til et "hold i nakken" fra tid til anden, hvor han dårligt vil løfte hovedet fra gulvniveau - et meget sørgeligt syn og naturligvis får han smertestillende når dette sker. Før Charlotte brugte jeg Maja Guldberg, men hun er så svær at få tid hos. Og endnu tidligere brugte jeg Marianna Bendixen som har reddet mindst 3 af vores hunde. Jeg bruger ikke Marianna mere da sygeforsikringen ikke dækker hendes behandlinger, da hun ikke er dyrlæge. Hvem bruger du? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Jeg havde Misja til hundemassør da hun var ung, det var en af vet. assistenterne der havde uddannet sig og tog i mod i dyreklinikken. Jeg kan kun huske at hun hed Mette, ikke var særlig dyr og fandt arbejde i en anden dyrlægeklinik som havde bedre plads til hende som hundemassør. Men vi fandt frem til at Misja havde brug for en kiropraktor, hun var skæv over krydset og kunne ikke strække det ene bagben helt ud - så her var massage ikke nok. Jeg fik anbefalet Marianna Bendixen og på et andet hundeforum var der en bruger som brugte hende til hendes ene hund - og bil, hvilket jeg ikke har - vi fik kørsel med dem og var der to gange. Misja blev rettet ud :5up: og det har holdt sig lige siden (omkring 4 år siden nu). Sidenhen har jeg hørt og læst en masse knapt så godt om Marianna , men kender en hele del som bruger Charlotte Frigast. Skal jeg en dag have Misja til kiropraktor igen bliver det hos hende, for der kan jeg selv komme hen med bus og tog da hun jævnligt er på Københavns dyrehospital. Mht. massage fik jeg en kopi af en opgave om hundemassage og den + mine egne erfaringer og viden som holistisk massør gør, at jeg massere og strækker Misja når/hvis jeg synes hun trænger. Det er nu godt nok længe siden hun fik massage sidst, men jeg strækker hende næsten hvergang vi har været ude på den lange tur - det gør jeg pr. automatik når jeg tørre poter på hende. Alt-i-alt har hun haft god gavn af begge dele, men hun hader det og ligner en der bliver mishandlet - men sådan er hun bare og ligesom med negleklipning, så er der visse ting som ikke er åbne for debat herhjemme for sjovt nok overlever hun hver gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Grundlæggende bliver Pelle holdt på benene af Gudrun Frantsen, men da hun bor i Århus er det en bekostelig affære at tage derover. Jeg gør typisk det, at hvis jeg er derovre nogle dage alligevel, så får Pelle behandling. Og ca en gang om året tager jeg derover en uges tid for at han kan få flere behandlinger. Det er så ikke udelukkende kiropraktik han får. Imellem disse ture får han her og nu hjælp af kiropraktor Charlotte Frigast. Han trænger faktisk nu, men C har lige fået opereret det ene knæ så Pelle må vente lidt Årsagen: Mine hunde har i mange år fået behandlinger af kiropraktor, lige siden midten af firserne faktisk og jeg er der nu, at giver dyrlægen op eller jeg ikke er tilfreds med udfaldet/vurderingen så afsted til kiropraktor. Pelle har nogle problemer i ryggen over nyrerne og dette sætter sig også til et "hold i nakken" fra tid til anden, hvor han dårligt vil løfte hovedet fra gulvniveau - et meget sørgeligt syn og naturligvis får han smertestillende når dette sker. Før Charlotte brugte jeg Maja Guldberg, men hun er så svær at få tid hos. Og endnu tidligere brugte jeg Marianna Bendixen som har reddet mindst 3 af vores hunde. Jeg bruger ikke Marianna mere da sygeforsikringen ikke dækker hendes behandlinger, da hun ikke er dyrlæge. Hvem bruger du? jeg bruger charlotte:genert: synes også hun er dygtig men synes bare det er underligt at hver eneste gang jeg kommer så siger de at hun er stram og så retter de lidt og så er det for det meste i orden det er ikke knoglerne der er noget galt med men formentlig sener og muskler som bliver stramme og de retter lidt og så er det som regel ok igen men så kan jeg komme igen indenfor 1-2 uger så er hunden stram igen synes bare det virler underligt at hunden er stram hele tiden det er jo for dyrt og skulle afsted 2 gange om mdr de siger det er schæfere som bare er sådan jeg har fået fotograferet både ryg,knæ og hofter og det er perfekt :confused: så jeg er lidt i vildrede hvad jeg skal gøre med jubi:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Jeg havde Misja til hundemassør da hun var ung, det var en af vet. assistenterne der havde uddannet sig og tog i mod i dyreklinikken. Jeg kan kun huske at hun hed Mette, ikke var særlig dyr og fandt arbejde i en anden dyrlægeklinik som havde bedre plads til hende som hundemassør. Men vi fandt frem til at Misja havde brug for en kiropraktor, hun var skæv over krydset og kunne ikke strække det ene bagben helt ud - så her var massage ikke nok. Jeg fik anbefalet Marianna Bendixen og på et andet hundeforum var der en bruger som brugte hende til hendes ene hund - og bil, hvilket jeg ikke har - vi fik kørsel med dem og var der to gange. Misja blev rettet ud :5up: og det har holdt sig lige siden (omkring 4 år siden nu). Sidenhen har jeg hørt og læst en masse knapt så godt om Marianna , men kender en hele del som bruger Charlotte Frigast. Skal jeg en dag have Misja til kiropraktor igen bliver det hos hende, for der kan jeg selv komme hen med bus og tog da hun jævnligt er på Københavns dyrehospital. Mht. massage fik jeg en kopi af en opgave om hundemassage og den + mine egne erfaringer og viden som holistisk massør gør, at jeg massere og strækker Misja når/hvis jeg synes hun trænger. Det er nu godt nok længe siden hun fik massage sidst, men jeg strækker hende næsten hvergang vi har været ude på den lange tur - det gør jeg pr. automatik når jeg tørre poter på hende. Alt-i-alt har hun haft god gavn af begge dele, men hun hader det og ligner en der bliver mishandlet - men sådan er hun bare og ligesom med negleklipning, så er der visse ting som ikke er åbne for debat herhjemme for sjovt nok overlever hun hver gang hvordan ved du om hun skal strækkes:confused: og hvordan gør du det måske kunne det hjælpe min jubi med ikke og blive så stram i det det nu er som gør hun bliver stram Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 hvordan ved du om hun skal strækkes:confused: og hvordan gør du det måske kunne det hjælpe min jubi med ikke og blive så stram i det det nu er som gør hun bliver stram Jamen jeg ved som sådan heller ikke om hun skal strækkes for jeg kan ikke spørge hende, jeg gør det bare og dette ud fra viden om os mennesker. Mennesker der er sportsudøvere - enten som proffe eller som amatør/på motions plan - skal strækkes i sener og muskler efter endt aktivitet. Ligesom de skal varmes op Hunde har brug for det samme som os (sener og musker er sammenlignlige i mine øjne) og derfor strækker jeg hende bare pr. automatik, mens hun er stadig varm. Hun er ikke helt ung længere så både muskler og sener skal jo holdes vedlige nu, mens de stadig er stærke. Men hvordan synes jeg er svært at forklare, hvis du slet ingen idé har om det selv (bestemt ikke ment negativt, jeg er forsigtig fordi man så let kan lave skade) ? Hvis du bor i nærheden vil jeg meget gerne vise dig det, men hvis ikke gør, vil jeg bestemt anbefale dig at spørge Charlotte næste gang om hun ikke lige vil vise dig hvordan hun gør, så du selv kan gøre det efter jeres lange gåture/store aktiviteter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Jacki har været hos Marianna Bendixen 4 gange, når MB er i Kolding. Første gang da Jacki var 4 mdr., da jeg synes, der var ét eller andet med hendes nakke Det var der så også med altas nerven, hvilket blev korrigeret. Da Jacki var 10 mdr. var vi til opfølgning, atlas blev korrigeret igen, men denne gang var det tem'lig skidt med tøsens højre hofte som også blev korrigeret. Som 13 mdr. var vi til opfølgning med atlas og hoften - som var blevet meget bedre :klap: også grundet svømning og foder. Hun blev også korrigeret mellem skuldrene for følgeskade på forstuninger af først det ene og siden den andet forben Nu som 18 mdr. har hun lige været afsted igen, hun blev korrigeret 4 steder, atlas, venstre forben, mellem skuldrene og højre hofte. MB er nu "meget tilfreds" med Jacki, og jeg har fået grønt lys til at få hende hd-fotograferet og til at træne helt normalt med tøsen :banan: Vi skal først til opfølgning i juli/august 2010 Jeg er rigtig godt tilfreds med at bruge MB, selvom jeg synes det er noget bøvl, at hun kun er i hovedlandet én dag om måneden - jeg overvejer derfor at benytte en anden til det "akutte" (skulle noget sådant opstå) og så kun tage til MB til årlige/halvårlige tjek Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Jamen jeg ved som sådan heller ikke om hun skal strækkes for jeg kan ikke spørge hende, jeg gør det bare og dette ud fra viden om os mennesker. Mennesker der er sportsudøvere - enten som proffe eller som amatør/på motions plan - skal strækkes i sener og muskler efter endt aktivitet. Ligesom de skal varmes op Hunde har brug for det samme som os (sener og musker er sammenlignlige i mine øjne) og derfor strækker jeg hende bare pr. automatik, mens hun er stadig varm. Hun er ikke helt ung længere så både muskler og sener skal jo holdes vedlige nu, mens de stadig er stærke. Men hvordan synes jeg er svært at forklare, hvis du slet ingen idé har om det selv (bestemt ikke ment negativt, jeg er forsigtig fordi man så let kan lave skade) ? Hvis du bor i nærheden vil jeg meget gerne vise dig det, men hvis ikke gør, vil jeg bestemt anbefale dig at spørge Charlotte næste gang om hun ikke lige vil vise dig hvordan hun gør, så du selv kan gøre det efter jeres lange gåture/store aktiviteter har nok en anelse med hvordan man kan gøre men er meget pjevset med og hive i deres led jeg har det skidt bare jeg ser en hund blive røngten fotograferet pga man ofte hive bagben og forben frem eller tilbage og jeg får det helt skidt ved synet:oops: tak det var da et pænt tilbud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Jacki har været hos Marianna Bendixen 4 gange, når MB er i Kolding. Første gang da Jacki var 4 mdr., da jeg synes, der var ét eller andet med hendes nakke Det var der så også med altas nerven, hvilket blev korrigeret. Da Jacki var 10 mdr. var vi til opfølgning, atlas blev korrigeret igen, men denne gang var det tem'lig skidt med tøsens højre hofte som også blev korrigeret. Som 13 mdr. var vi til opfølgning med atlas og hoften - som var blevet meget bedre :klap: også grundet svømning og foder. Hun blev også korrigeret mellem skuldrene for følgeskade på forstuninger af først det ene og siden den andet forben Nu som 18 mdr. har hun lige været afsted igen, hun blev korrigeret 4 steder, atlas, venstre forben, mellem skuldrene og højre hofte. MB er nu "meget tilfreds" med Jacki, og jeg har fået grønt lys til at få hende hd-fotograferet og til at træne helt normalt med tøsen :banan: Vi skal først til opfølgning i juli/august 2010 Jeg er rigtig godt tilfreds med at bruge MB, selvom jeg synes det er noget bøvl, at hun kun er i hovedlandet én dag om måneden - jeg overvejer derfor at benytte en anden til det "akutte" (skulle noget sådant opstå) og så kun tage til MB til årlige/halvårlige tjek synes bare det er underligt at de skal så ofte afsted:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 hvordan ved du om hun skal strækkes:confused: og hvordan gør du det måske kunne det hjælpe min jubi med ikke og blive så stram i det det nu er som gør hun bliver stram Du kan godt selv strække Jubi, du skal bare lytte til hende. Du må kun strække så langt at hun ikke gør modsatnd, så kan du ikke gøre skade. Forben: Læg den ene hånd foran på hendes skulder. Tag med den anden hånd fast over poten og stræk benet lige bagud og op mod hendes mave. Hånden på skulderen hjælper ved at presse fast bagud. Hold benet dér nogle sekunder og bøj det derefter og slip benet roligt. Forben: Hold med den ene hånd på hundens albue og med den anden over hendes pote som før. Stræk benet lige frem og op mod hendes hoved. Hånden på albuen presser fast forud. Hold strækket nogle sekunder og bøj benet og sæt det rolit ned. Det samme med bagbenene. Her holdes støtte/pressehånden på hundens knæ når benet strækkes bagud og på hundens baglår når benet strækkes fremad og op mod maven. Det må på intet tidspunkt blive ubehageligt for hunden Gradvist kan hun lære at du holder trækket 10 sekunders tid. Der er flere stillinger men disse to er nemme og gør ingen skade. Hovedet: Evt. med en godbid ved næsen får du hende til at bøje nakken og føre hovedet nedad lige mellem forbenene så meget hun kan. Støt hende på panden med den anden hånd. Samme med hovedet, men nu drejer du hovedet til siden så langt hun vil og holder strækket der. Til begge sider. Denne øvelse strækker også lidt i longissimus dorsi (den lange ryg strækkemuskel) og sidemusklerne på halsen. Prøv bevægelserne på dig selv. En anden lille øvelse er den jeg kalder søløven: Med godbid fører du hendes næse lige opad så langt hun kan uden at løfte forbenene fra gulvet og holder strækket der. Det gode ved at strække sin hund ud dagligt er udover det åbenlyse at man lærer sin hunds krop at kende og hurtigt opdager en ubalance. Man opdager om hunden er lige smidig i begge sider Nogle hunde har det bedst med at ligge ned under udstrækningen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Har tidligere brugt Charlotte Frigast, med stor succes, hun var medvirkende til at finde Fie´s ene problem og sørgede for vi kom videre. Idag bruger jeg min dyrlæge Birgitte Schjøt, det er i gå afstand og er derfor fri for at skulle fikse transport osv. Det er lidt forskelligt hvor meget vi er til kiropraktor, efter jeg er begyndt at bruge back on track dækken efter de lange ture, har jeg kunne mærke en nedgang i besøgende hos kiropraktoren. Fie har en dårlig ryg og når jeg mistænker den er ved eller har sat sig, så bestiller jeg en tid og får tjekket igennem, ligesom jeg stort set altid op til nytår får tjekket hunden igennem, dette gør jeg fordi, hun bliver ekstra lydfølsom, hvis noget driller hende. Har tidligere brugt et par massører og den ene havde den indstilling, at hun ligeså godt kunne "lærer" videre, således man selv kan massere hunden i det daglige, eller efter behov Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 har nok en anelse med hvordan man kan gøre men er meget pjevset med og hive i deres led jeg har det skidt bare jeg ser en hund blive røngten fotograferet pga man ofte hive bagben og forben frem eller tilbage og jeg får det helt skidt ved synet:oops: tak det var da et pænt tilbud Det skal man også have, altså skidt/være påpasselig. Jeg hiver heller ikke i hendes ben, men føre et forben ad gangen roligt frem efter i vandret mens jeg holder og støtter ved albue og pote og på den måde lader "benet strække sig selv". Ligeledes i bagben, føre jeg det i en rolig bevægelse bagud til vandret, mens jeg støtter ved knæ og pote Det er den bedste måde jeg kan beskrive det på - og velbekom Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Af massør bruger jeg Jane Skjødsholm JanesHundemassage.dk - Jeg tager hnd om din hund og som kiropraktor Sibylla Langaker DYREKIROPRAKTIK med speciale i heste .::. Sibylla Zacho er den der får flest behandlinger, da han har været vind og skæv Han fik en del behandlinger af kiropraktor i foråret, som så blev fulgt op af massage - massagen har vi holdt ved og han bliver nu masseret ca en gang om måneden. Det giver mig en tryghed, at få ham gået igennem af massøren og hun har mere end en gang, kunnet oplyse mig om, hvis han i en periode ikke har arbejdet optimalt fx kan han op til en behandling rive flere spring ned, hvor det ikke er 'handler relateret' og det spotter hun - andre gange er der ikke så meget at komme efter, men det giver mig trygheden Jeg har fået stor respekt for faget, hvor jeg nok førhen anså det for lidt henad hokus pokus og pjat Man skal jo lære så længe man lever og her har jeg lært, må man sige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Ja, jeg har også stor respekt for dem. Inden Fie kom under behandling, troede jeg faktisk ikke en fis på det der, kiropraktik Men man går ind med en hund og ud med en anden Mine fremtidige hunde vil få et årligt tjek, også selvom de ikke viser tegn på der er noget skævt, men vi ser jo ikke alt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 synes bare det er underligt at de skal så ofte afsted:confused: Nu med Jacki startede det jo med en "dårlig nakke", den blev korrigeret, næste besøg var opfølgning på nakken, der kom så bare noget nyt frem, dårlige hofter, som der så skulle følges op på, hvilket der blev over 2 behandlinger Hendes højre hofte var MEGET løs, og hun var asymmetrisk i hofternes placering og muskelmasse - at det kræver et par ekstra behandlinger kan jeg ikke have ondt af, havde hun ikke fået disse, ville det have påvirket hendes livskvalitet resten af hendes liv ..... Hver gang er nakken så lige blevet gået efter, og mellem 3. og 4. besøg skulle jeg være obs på hendes forpart, hvor hun ikke trådte rigtig, hun gik "flad potet" og ikke på tæerne. Jeg har fået stor respekt for faget, hvor jeg nok førhen anså det for lidt henad hokus pokus og pjat Man skal jo lære så længe man lever og her har jeg lært, må man sige Ja, jeg har også stor respekt for dem. Inden Fie kom under behandling, troede jeg faktisk ikke en fis på det der, kiropraktik Men man går ind med en hund og ud med en anden Mine fremtidige hunde vil få et årligt tjek, også selvom de ikke viser tegn på der er noget skævt, men vi ser jo ikke alt Enig med Malene og René Jacki vil resten af hendes dage komme til kiropraktor 1-2 gange årligt, bare for at blive tjekket igennem, hun er en brugshund og bliver brugt, så hun slides, og det giver mig tryghed at vide, at skulle der opstå noget, så bliver der taget hånd om det i ordentlig tid. Samtidig er jeg på de relativt få behandlinger blevet meget mere obs på hende, og meget bedre til at "læse", om hun bevæger sig "normalt", eller om der er "noget", der skal tages hensyn til og evt. behandles - hvilket for mig er uendelig værdifuldt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 16, 2009 Rapporter Share Besvaret December 16, 2009 Jeg bruger også Charlotte, når vi skal til kiropraktor. Ellers går vi mere til massør (henvist af Charlotte). Jeg bruger Lea, der arbejder på Københavns Dyrehospital. Hun har også vist mig, hvordan jeg strækker Luna ud. Det er også godt at gøre efter svømning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Jeg bruger Lone Fabricius Jørgensen - hun massere og ledmanipulere. Fordelen ved hende er, at hun kører ud til hendes kunder fremfor, at de skal komme til hende og jeg giver 1.200 for retning og massage af to stk. vovdyr. Lone er årsagen til, at Mollie stadig lever og lever uden smerter - havde vi ikke rendt ind i hende ved et tilfælde, så havde Mollie været aflivet for flere år siden. Grundet Mollie's temperament kan jeg ikke bruge en kiropraktor eller massør, der har fast base - jeg skal have en, der kører ud. Tøserne bliver masseret og rettet hver anden eller tredie måned fast og dertil kommer så alle de akutte besøg, hvor Lone yder en fantastisk service til hendes faste kunder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Nu er vi mange herinde der bruger kirorpraktor Jeg er måske "miljøskadet" af at have en hund med div. problemer, men når jeg er på udstilling eller måske ser AG, så slår det mig flere gange "nøøj hvor kunne den hund trænge til en kiropraktor-tur", synes faktisk man ser en del hunde, der trækker det ene eller det andet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Nu er vi mange herinde der bruger kirorpraktor Jeg er måske "miljøskadet" af at have en hund med div. problemer, men når jeg er på udstilling eller måske ser AG, så slår det mig flere gange "nøøj hvor kunne den hund trænge til en kiropraktor-tur", synes faktisk man ser en del hunde, der trækker det ene eller det andet. Det er så den "risiko" man løber ved at blive mere bevidst. Hvis du vidste hvor mange fremmede hunde jeg ser, næsten dagligt, hvor jeg ønskede jeg kunne sende dem til kiropraktor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Du kan godt selv strække Jubi, du skal bare lytte til hende. Du må kun strække så langt at hun ikke gør modsatnd, så kan du ikke gøre skade. Forben: Læg den ene hånd foran på hendes skulder. Tag med den anden hånd fast over poten og stræk benet lige bagud og op mod hendes mave. Hånden på skulderen hjælper ved at presse fast bagud. Hold benet dér nogle sekunder og bøj det derefter og slip benet roligt. Forben: Hold med den ene hånd på hundens albue og med den anden over hendes pote som før. Stræk benet lige frem og op mod hendes hoved. Hånden på albuen presser fast forud. Hold strækket nogle sekunder og bøj benet og sæt det rolit ned. Det samme med bagbenene. Her holdes støtte/pressehånden på hundens knæ når benet strækkes bagud og på hundens baglår når benet strækkes fremad og op mod maven. Det må på intet tidspunkt blive ubehageligt for hunden Gradvist kan hun lære at du holder trækket 10 sekunders tid. Der er flere stillinger men disse to er nemme og gør ingen skade. Hovedet: Evt. med en godbid ved næsen får du hende til at bøje nakken og føre hovedet nedad lige mellem forbenene så meget hun kan. Støt hende på panden med den anden hånd. Samme med hovedet, men nu drejer du hovedet til siden så langt hun vil og holder strækket der. Til begge sider. Denne øvelse strækker også lidt i longissimus dorsi (den lange ryg strækkemuskel) og sidemusklerne på halsen. Prøv bevægelserne på dig selv. En anden lille øvelse er den jeg kalder søløven: Med godbid fører du hendes næse lige opad så langt hun kan uden at løfte forbenene fra gulvet og holder strækket der. Det gode ved at strække sin hund ud dagligt er udover det åbenlyse at man lærer sin hunds krop at kende og hurtigt opdager en ubalance. Man opdager om hunden er lige smidig i begge sider Nogle hunde har det bedst med at ligge ned under udstrækningen mange mange tak er yderst tanknemmelig for dette indlæg håber jeg kan gøre det rigtigt da jeg er meget sippet med deres ben og er bange for og hivve lidt i dem:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Har tidligere brugt Charlotte Frigast, med stor succes, hun var medvirkende til at finde Fie´s ene problem og sørgede for vi kom videre. Idag bruger jeg min dyrlæge Birgitte Schjøt, det er i gå afstand og er derfor fri for at skulle fikse transport osv. Det er lidt forskelligt hvor meget vi er til kiropraktor, efter jeg er begyndt at bruge back on track dækken efter de lange ture, har jeg kunne mærke en nedgang i besøgende hos kiropraktoren. Fie har en dårlig ryg og når jeg mistænker den er ved eller har sat sig, så bestiller jeg en tid og får tjekket igennem, ligesom jeg stort set altid op til nytår får tjekket hunden igennem, dette gør jeg fordi, hun bliver ekstra lydfølsom, hvis noget driller hende. Har tidligere brugt et par massører og den ene havde den indstilling, at hun ligeså godt kunne "lærer" videre, således man selv kan massere hunden i det daglige, eller efter behov har også her været meget glad for charlotte men mit problem er ikke hende som sådan men synes det er underligt hunden ofte bliver så stiv i sine sener og muskler så det er lige før jeg kunne tage afsted flere gange pr mdr Det skal man også have, altså skidt/være påpasselig.Jeg hiver heller ikke i hendes ben, men føre et forben ad gangen roligt frem efter i vandret mens jeg holder og støtter ved albue og pote og på den måde lader "benet strække sig selv". Ligeledes i bagben, føre jeg det i en rolig bevægelse bagud til vandret, mens jeg støtter ved knæ og pote Det er den bedste måde jeg kan beskrive det på - og velbekom tak for det jeg må prøve og se ad :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Af massør bruger jeg Jane Skjødsholm JanesHundemassage.dk - Jeg tager hnd om din hund og som kiropraktor Sibylla Langaker DYREKIROPRAKTIK med speciale i heste .::. Sibylla Zacho er den der får flest behandlinger, da han har været vind og skæv Han fik en del behandlinger af kiropraktor i foråret, som så blev fulgt op af massage - massagen har vi holdt ved og han bliver nu masseret ca en gang om måneden. Det giver mig en tryghed, at få ham gået igennem af massøren og hun har mere end en gang, kunnet oplyse mig om, hvis han i en periode ikke har arbejdet optimalt fx kan han op til en behandling rive flere spring ned, hvor det ikke er 'handler relateret' og det spotter hun - andre gange er der ikke så meget at komme efter, men det giver mig trygheden Jeg har fået stor respekt for faget, hvor jeg nok førhen anså det for lidt henad hokus pokus og pjat Man skal jo lære så længe man lever og her har jeg lært, må man sige ja jeg er helt enig med dig:blink: Nu med Jacki startede det jo med en "dårlig nakke", den blev korrigeret, næste besøg var opfølgning på nakken, der kom så bare noget nyt frem, dårlige hofter, som der så skulle følges op på, hvilket der blev over 2 behandlinger Hendes højre hofte var MEGET løs, og hun var asymmetrisk i hofternes placering og muskelmasse - at det kræver et par ekstra behandlinger kan jeg ikke have ondt af, havde hun ikke fået disse, ville det have påvirket hendes livskvalitet resten af hendes liv ..... Hver gang er nakken så lige blevet gået efter, og mellem 3. og 4. besøg skulle jeg være obs på hendes forpart, hvor hun ikke trådte rigtig, hun gik "flad potet" og ikke på tæerne. Enig med Malene og René Jacki vil resten af hendes dage komme til kiropraktor 1-2 gange årligt, bare for at blive tjekket igennem, hun er en brugshund og bliver brugt, så hun slides, og det giver mig tryghed at vide, at skulle der opstå noget, så bliver der taget hånd om det i ordentlig tid. Samtidig er jeg på de relativt få behandlinger blevet meget mere obs på hende, og meget bedre til at "læse", om hun bevæger sig "normalt", eller om der er "noget", der skal tages hensyn til og evt. behandles - hvilket for mig er uendelig værdifuldt 1-2 gange årligt er heller ej meget men jeg har været afsted snart hver mdr pga jubi er stram og jeg gad godt og vide hvorfor hun bliver så stram i muskler og sener:confused: meget irriterende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Jeg bruger også Charlotte, når vi skal til kiropraktor. Ellers går vi mere til massør (henvist af Charlotte). Jeg bruger Lea, der arbejder på Københavns Dyrehospital. Hun har også vist mig, hvordan jeg strækker Luna ud. Det er også godt at gøre efter svømning. hvem er hende der Lea:confused: har hun to schæferhunde:confused: hvad koster det:confused: Jeg bruger Lone Fabricius Jørgensen - hun massere og ledmanipulere. Fordelen ved hende er, at hun kører ud til hendes kunder fremfor, at de skal komme til hende og jeg giver 1.200 for retning og massage af to stk. vovdyr. Lone er årsagen til, at Mollie stadig lever og lever uden smerter - havde vi ikke rendt ind i hende ved et tilfælde, så havde Mollie været aflivet for flere år siden. Grundet Mollie's temperament kan jeg ikke bruge en kiropraktor eller massør, der har fast base - jeg skal have en, der kører ud. Tøserne bliver masseret og rettet hver anden eller tredie måned fast og dertil kommer så alle de akutte besøg, hvor Lone yder en fantastisk service til hendes faste kunder. ledmanipulere hvad er det hun gør da:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 ledmanipulere hvad er det hun gør da:confused: Såvidt jeg er orienteret, er det mere eller mindre det samme om kiropraktik - det ser ihvertfald sådan ud. Jeg synes hun engang fortalte mig, at man ikke må kalde sig kiropraktor til dyr uden at være dyrlæge eller noget i den stil - du må ikke hænge mig op på den forklaring. Hun sætter de forskellig led tilbage på plads, når vovhunden har flyttet rundt på dem. Hun svarer gerne og helt sikkert bedre på spørgsmål end jeg gør Hendes kontaktoplysninger kan findes på The Touch Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Såvidt jeg er orienteret, er det mere eller mindre det samme om kiropraktik - det ser ihvertfald sådan ud. Jeg synes hun engang fortalte mig, at man ikke må kalde sig kiropraktor til dyr uden at være dyrlæge eller noget i den stil - du må ikke hænge mig op på den forklaring. Hun sætter de forskellig led tilbage på plads, når vovhunden har flyttet rundt på dem. Hun svarer gerne og helt sikkert bedre på spørgsmål end jeg gør Hendes kontaktoplysninger kan findes på The Touch Det er kiropraktik. Som du skriver, må personer som ikke er uddannede dyrlæger ikke "behandle" dyr. Vi adfærdsrådgivere må i princippet ikke kalde os adfærdsbehandlere. Det holder dyrlægeforeningen strengt på. Derfor kalder Marianna og den anden det for ledmanipulation, selvom kropraktik jo er mere end det. Det var den forklaring jeg fik af Marianna. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts