Lykkeliv Skrevet December 17, 2009 Rapporter Share Skrevet December 17, 2009 Astagatoren er i dén grad kommet i psykisk kønsmodnings fasen! Det er ikke voldsomt, men små og vældigt mærkbare forandringer. Fx. skal hun af og til prøve at se om det ikke kan gå at gå på højre side af mig i stedet for venstre, prøve at se om det ikke kan gå at snige sig over i den modsatte ende af sengen eller op i sofaen, hun "glemmer" øvelser hun har kunnet lææænge hvis ikke der er belønning i nærheden og af og til kommer hun højere op og køre end hun har været længe! Altsammen ganske harmløst - vi slapper bare lidt af med træningen og vedligeholder fremfor at starte nyindlæring. Sammen med alt dette, er hun også blevet lidt mere forsigtig. Jeg bemærkede det en lille uge siden, da vi var nede og gå i nærheden af skydebanen. Hun ragerede for første gang nogensinde på skudene - ikke ved at gå i panik eller noget, men med tilbagelagte ører og ved at gå ind på plads! Det skete igen i haven forleden da der blev skudt af - ikke nogen voldsom reaktion, men hun kom hen og ville gerne have et kram inden hun kunne søge videre. Jeg er pludseligt alligevel lidt tilbageholdende overfor nytårsaften konceptet eftersom jeg ved at der vil blive fyret lidt af der hvor vi skal være. Jeg tænker i at tage en sikkerhedsforanstaltning og give stesolid hen på aftenen, eller er det dumt? Jeg vil bare meget meget nødigt have vores skudtræning ødelagt af, at hun psykisk set er i en skrøbelig periode i øjeblikket og kan ske at få et chok for livet pga det! Snakker med dyrlægen om det senere, men hvad er Jeres erfaringer med det? Hvor påvirket bliver hunden? Er det dumt at stoppe det stads i hende "for en sikkerheds skyld"? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Du kender jo min holdning til det Oscar får stesolid og calmtablets på selve dagen. Og op til får han calmtablets. Jeg har valgt denne løsning da jeg ikke er ude på at dope Oscar. Han skal bare være ligeglad. Og det virkede jo fortrineligt sidste år... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Hvad gør calmtabelletter? Er hunden ved fuld bevidsthed og kan det hele? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Misja får Zylkene op til og Zylkene og stesolid selve nytårsaften. Begge beroliger nerverne og den kombi af de to produkter, virkede godt på Misja sidste år så nu forsøger vi os igen med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Misja får Zylkene op til og Zylkene og stesolid selve nytårsaften. Begge beroliger nerverne og den kombi af de to produkter, virkede godt på Misja sidste år så nu forsøger vi os igen med det. Det er sådan jeg har gjort med baldrian :5up: og stesolid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Hvad gør calmtabelletter? Er hunden ved fuld bevidsthed og kan det hele? Ja, hunden er ikke sløvet, og det er jo det jeg så godt kan lide ved den slags produkter. Du kan læse om dem her: Herbal And Health > Petcare > Dog > Behavior Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Får i disse Zylkene stesolid og calmtablets på recept hos dyrlægen, Bella er begyndt at være helt oppe at køre når de skyder, og jeg tænker hvad så nytårsaften ?????????? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Får i disse Zylkene stesolid og calmtablets på recept hos dyrlægen,Bella er begyndt at være helt oppe at køre når de skyder, og jeg tænker hvad så nytårsaften ?????????? calmtblets er fra england. Baldrian kan købes ved matas. Zylkene og serene-um kan købes hos dyrlægen i "håndkøb". Stesolid er også fra dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 calmtblets er fra england. Baldrian kan købes ved matas. Zylkene og serene-um kan købes hos dyrlægen i "håndkøb". Stesolid er også fra dyrlægen. Ok tak for oplysningen, ja nogle af tingene kan da lade sig gøre at få inden nytår, hvor meget giver i jeres hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Er ikke til stesolider, men vil i stedet anbefale Meprobomat, det er lige så effektivt, forskellen er bare at hunden ikke er bedøvet. De fleste dyrlæger har disse piller. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Er det bare et rygte det med, at en halv øl beroliger gemytterne, hvis det køre op nytårsaften. Vi havde ikke noget bøvl sidste år, men Bassen er ligesom Astagatoren i en lidt lydfølsom periode, så vi havde lidt tænkt på det med øllet, hvis han bliver urolig. Kræet vil gerne drikke det, har vi fundet ud af... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Jeg har kendt et par stykker der giver en øl til deres nytårs ræd hunde, den ene for hvidtøl og det ser ud til at virke. Men jeg tør ski ikke give mitte det, hvis hun får det lige som jeg - søgsyg, svimmel og uden kontrol - ja så tror jeg bare hun vil synes det er endnu mere angstprovokerende Men de hunde jeg kender som får øl, sover bare og det er vel også fint nok Misja sover så også bare på det mix jeg giver hende, så jeg holder mig til det - har gennem tiden prøvet så meget som ikke virkede på hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Jeg har kendt et par stykker der giver en øl til deres nytårs ræd hunde, den ene for hvidtøl og det ser ud til at virke. Men jeg tør ski ikke give mitte det, hvis hun får det lige som jeg - søgsyg, svimmel og uden kontrol - ja så tror jeg bare hun vil synes det er endnu mere angstprovokerende Men de hunde jeg kender som får øl, sover bare og det er vel også fint nok Misja sover så også bare på det mix jeg giver hende, så jeg holder mig til det - har gennem tiden prøvet så meget som ikke virkede på hende Tak for svar og det er muligvis bare indbild. Jeg er bare ikke så vild med tanken om at stoppe alt muligt syntetisk pille-værk i hunden, hvis det skulle blive nødvendigt. Bilder mig ind, at øl er mere et naturprodukt, men ærligt talt; det er sandsynligvis et rent indbild for, hvad er snart et naturprodukt i vore dage. Øl er sikkert fyldt med lige så meget skidt som alt muligt andet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Er ikke til stesolider, men vil i stedet anbefale Meprobomat, det er lige så effektivt, forskellen er bare at hunden ikke er bedøvet. De fleste dyrlæger har disse piller. Hunden er heller ikke bedøvet på stesolid. Jeg snakkede med min dyrlæge om meprobamat, og hun forhørte sig ho andre dyrlæger. Der er ikke observeret så gode effekter med det.... 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Jeg har kendt et par stykker der giver en øl til deres nytårs ræd hunde, den ene for hvidtøl og det ser ud til at virke. Men jeg tør ski ikke give mitte det, hvis hun får det lige som jeg - søgsyg, svimmel og uden kontrol - ja så tror jeg bare hun vil synes det er endnu mere angstprovokerende Men de hunde jeg kender som får øl, sover bare og det er vel også fint nok Misja sover så også bare på det mix jeg giver hende, så jeg holder mig til det - har gennem tiden prøvet så meget som ikke virkede på hende Bella fik også en øl sidste år og det var fint :banan:hun var rolig og sov en del, men jeg syntes hun er meget mere på mærkerne i år ved lyden, derfor er jeg lidt bange for øl ikke er nok, men det virkede sidste år:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Bella fik også en øl sidste år og det var fint :banan:hun var rolig og sov en del, men jeg syntes hun er meget mere på mærkerne i år ved lyden, derfor er jeg lidt bange for øl ikke er nok, men det virkede sidste år:5up: Hvor meget hældte du i hunden og hvornår på aftenen / dagen ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Hunden er heller ikke bedøvet på stesolid. Enig! Det er netop derfor jeg synes det er så godt, i hvertfald hos os. Hun kan på en mild dosis gå ude i nattemørket også selv om der bliver fyret af, jeg kan komme i kontakt med hende og aflede med øvelser så turen ikke bliver et mareridt som tidligere. Zylkene havde samme effekt sidste år i december, derfor prøver jeg det igen i år og det er jo et naturprodukt (?) såvidt jeg ved. Med zylkene kan jeg også minske dosis på stesolid nytårs aften, jeg vil aldrig give min hund noget der "gør ting" ved hendes krop i sådan en situation. Jeg vil bare have at hendes nerver er så meget i ro, at hun kan tage i mod min hjælp når/hvis hun får brug for det og så ellers er i stand til at sove roligt igennem.... Før jeg brugte stesolider fik vi først søvn kl. 4-5-6 om morgenen nytårs nat, fordi hun var for angst til at give slip. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret December 17, 2009 Rapporter Share Besvaret December 17, 2009 Min holdning er umiddelbart, at angst for fyrværkeri og skudrædhed ikke er sammenhængende. Det siges ydermere at de to typer "knald" ligger så langt fra hinanden, at de ikke bliver sammenkædet. Den ældste af mine kræ var voldsomt skudræd som yngre, hvilket gik over som ved et trylleslag en dag vi var ude at se apporteringsprøve. Her gik det op for hende, at skud var lig noget der skulle hentes. Tror hun var tre år på det tidspunkt. Til gengæld har hun aldrig rigtig haft problemer med selve nytårsaften, skønt hun absolut ikke kan lide fyrværkeri når vi møder det på vores gåture. Vi bor på kanten til Nørrebro, så her er rimelig gang i den gennem det meste af december og januar. Vores nytårsaftener har stort set altid været med os ude og hund alene hjemme. Hun har så kunne hygge sig med lys i hele hytten, fjernsynet tændt på et fint lydniveau og med gardinerne trukket ned. Efter vi har fundet en stille skov tidligere på dagen, så hundene har haft en to-tre timers tur i benene inden vi er smuttet ud af døren. Så umiddelbart ville jeg ikke være så nervøs for, at angst for fyrværkeri ødelægger skudtræningen. Men man kender naturligvis sin egen hund bedst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 18, 2009 Rapporter Share Besvaret December 18, 2009 Er det bare et rygte det med, at en halv øl beroliger gemytterne, hvis det køre op nytårsaften. Vi havde ikke noget bøvl sidste år, men Bassen er ligesom Astagatoren i en lidt lydfølsom periode, så vi havde lidt tænkt på det med øllet, hvis han bliver urolig. Kræet vil gerne drikke det, har vi fundet ud af... HA! Jeg har lige hældt 5 julebryg ud indkøbt til Pelles nytåret 2007. Ascha var ophavsmænd for den ide, hendes hunde er nemlig på malt nytårsaften. Ikke om Pelle ville drikke skidtet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret December 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 18, 2009 Er ikke til stesolider, men vil i stedet anbefale Meprobomat, det er lige så effektivt, forskellen er bare at hunden ikke er bedøvet. De fleste dyrlæger har disse piller. Hunden er heller ikke bedøvet på stesolid! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret December 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 18, 2009 Måske det der øl noget var værd at overveje!? :hmm: Men så skal det jo nok prøves af inden, for hvis hun bliver syg og dårlig af det, så er det jo meget smart at vide inden man står der til nytåret! Hvor meget skal 21-22 kg Astagator indtage for at det har en virkning, uden at hun bliver slået ud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 18, 2009 Rapporter Share Besvaret December 18, 2009 HA! Jeg har lige hældt 5 julebryg ud indkøbt til Pelles nytåret 2007. Ascha var ophavsmænd for den ide, hendes hunde er nemlig på malt nytårsaften. Ikke om Pelle ville drikke skidtet! Det skal jeg ikke fortænke ham i. Han ved, hvad der er godt og hvad der ikke er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret December 18, 2009 Rapporter Share Besvaret December 18, 2009 Hvor meget hældte du i hunden og hvornår på aftenen / dagen ? Bella var jo ikke så stor og 1 år gammel, men hun fik lidt øl da vi havde gået tur sidst på eftermiddage , lidt igen lidt over aften og resten omkring kl.22.30 ?? tror jeg men alt i alt ca 1 øl. (hun kan godt lide det ) bella var heller ikke så nervøs sidste år som hun er i år, så jeg tænker meget på om øl er nok i år, eller vi skal over til noget "bedre":hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 18, 2009 Rapporter Share Besvaret December 18, 2009 Der er jo humle i mange beroligende urtetabletter, så det er meget sikkert at øl kan virke... Det kan være Svea og Asta skal dele en juleøl nytårsaften Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret December 18, 2009 Rapporter Share Besvaret December 18, 2009 Måske det der øl noget var værd at overveje!? :hmm: Men så skal det jo nok prøves af inden, for hvis hun bliver syg og dårlig af det, så er det jo meget smart at vide inden man står der til nytåret! Hvor meget skal 21-22 kg Astagator indtage for at det har en virkning, uden at hun bliver slået ud? Med hendes historie, ville jeg satse på en kasse.... Guld Tuborg, selvfølgelig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts