Hop til indhold

DKK eller DRU?


Gæst Christinamichelle
 Share

Recommended Posts

Gæst Christinamichelle

Jeg søger en Cavalier King Charles Spaniel hvalp og er lidt i tvivl om det skal være fra DKK eller DRU. Har I nogle erfaringer og kender I en opdrætter, som får hvalpe i starten af det nye år?

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Drentche!

 

DKK ville jeg også foretrække udfra at de har størst avlsmateriale + har avlsrestriktioner på racen, som desværre lider af et par sygdomme. Der er dog endnu kun restriktion på hjertelidelsen - som også er den, der plager den danske/europæiske bestand mest.

 

Jeg kender desværre ikke noget, så kan hverken anbefalde opdrættere eller fraråde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg vil også klart vælge DKK:5up:

 

Hvis du har mulighed og tid til det, så synes jeg at du skal tage en tur til udstillingen i Fredericia i slutningen af januar... Der vil du have rig mulighed for at komme i kontakt med nogle opdrættere.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Min har stamtavle i DRU, og jeg ville ikke have noget problem med at vælge en hund med DRU stamtavle igen. I hendes stamtavlebog er hendes aner undersøgt for hjertefejl, hofter og knæ 3 generationer tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg er en udpræget DKK tilhænger og vil selvfølgelig anbefalde DKK.

 

Meeeen ... jeg skal ikke udelukke at der findes ansvarsbevidste opdrættere i DRU.

Prøv at spørge rundt hos forskellige opdrættere i begge forbånd, så du kan danne dig det generelle billede af opdrætterene hos forbundene og vælg så en opdrætter hvor de fornemmer du får den bedste "vare" og "service". De skal være vidne om racen, de gode sider, de knap så gode side, de skal tale ærligt når du spørger og du skal have en god fornemmelse i maven når du går der fra/lægger røret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...