Hop til indhold

Hvad gør i med hvalpe til nytår?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Hvad gør i når hunden skal på toilettet om aftenen? Motor skal gerne lave småkager rimelig sent, nogle gange så sent som kl. 23 :???:

 

Vi bor i midtbyen, så min største bekymring er selvfølgelig at Motor får en kæmpe forskrækkelse hvis nogen vælger at fyre af, lige som vi er ude.

 

Han er allerede blevet forskrækket et par gange, om dagen, men tror han bliver hylet helt ud af den hvis det er mørkt oveni hatten og her den anden dag syntes han at det var ret skummelt at han kunne se lysglimtende fra fyrværkeriet, og der var vi indenfor.

 

Vi øver alt hvad vi kan, spiller lyde mens han får mad/fodersøg/leger, snakker normalt med ham, prøver at vise ham at der ikke sker noget farligt - lukker vinduer og har sat gardin op i soveværelset så der i det mindste er mørkt og roligt at være.

 

Men ja, hvordan får i luftet jeres den 31. om aftenen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik det råd af vores hvalpetræner, at lade renlighedstræning være renlighedstræning den ene aften, og så lade dem gøre det på gulvet for ikke at de bliver forskrækkede udenfor.

 

Ok godt :-D Det var faktisk også min tanke, men ville lige tjekke om nogle havde andre smarte løsninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Møffe jo ikke specielt bange og er kun blevet skræmt én gang (og der var det så også MEGET tæt på :shock:). Så jeg regner med at jeg lufter ham en sidste gang her omkring kl 23 nytårsaften og så sidder vi indenfor og hygger.

 

Ellers har han heldigvis ikke reageret.. Da vi gik i parken i går, var der nogen, der fyrede lidt forskelligt af 100m væk og Møffe lærte hurtigt at ignorere det fuldstændig, fra blot at være opmærksom på det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke tage renlighedstræningen så højtideligt med mindre han selvfølgelig er blvevet så dygtig at han siger til og ber om at komme ud. så ville jeg gå ud med hvapsen. Lige kl 24:00 ville jeg nok blive inde men ellers ville jeg gå ud en del gange i løbet af aftenen og give guffer efter hvert brag gør hele nytårs løjerne til alt andet end skræmmende.

 

jeg gjorde det med Koda sidste år som var hvalp der at trænede med knaldperler dagene op til ved godt man ikke kan sammenligne lyden men tror alligevel det havde en virkning...

 

Der er også nogle der er stor tilhænger af dap produkterne de er til at sætte i stik kontakter og man kan få dem i halsbånd udgaver også hos dyrelægen det skulle være beroligende for hunden men ikke selv prøvet dem.

 

Håber aftenen bliver alt andet end skræmmende :-D:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har Nova stået ude og kigget på fyrværkeri som dem der bor på den anden side af vejen fyrede af og det tog hun sig ikke af, men nytårsaften håber jeg lidt på at HundensVen kan bære over med Nova og så skal jeg nok gøre rent efter hende, for vi har ikke den store lyst til at bevæge os ud midt i raballeret.

Jada, mit gulvtæppe er alligevel ødelagt, både af Karina og af en kat jeg havde der var urenlig :cry: Og har også rodalon en' mass' på lager :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke tage renlighedstræningen så højtideligt med mindre han selvfølgelig er blvevet så dygtig at han siger til og ber om at komme ud. så ville jeg gå ud med hvapsen. Lige kl 24:00 ville jeg nok blive inde men ellers ville jeg gå ud en del gange i løbet af aftenen og give guffer efter hvert brag gør hele nytårs løjerne til alt andet end skræmmende.

 

jeg gjorde det med Koda sidste år som var hvalp der at trænede med knaldperler dagene op til ved godt man ikke kan sammenligne lyden men tror alligevel det havde en virkning...

 

Der er også nogle der er stor tilhænger af dap produkterne de er til at sætte i stik kontakter og man kan få dem i halsbånd udgaver også hos dyrelægen det skulle være beroligende for hunden men ikke selv prøvet dem.

 

Håber aftenen bliver alt andet end skræmmende :-D:-D:-D

 

Han er bestemt ikke renlig! :mrgreen:

 

Hm, ja der er vel ikke andet at gøre end at håbe på det bedste... De fyrer masser af hver aften, især bomber, så længe han er indenfor og det ikke er lige uden for vores åbne vindue (:evil:) er han ok med bomber.

Fyrværkeri = lysglimt på himlen er stadig for skumle.

 

Han blev også bange for nogle dage siden da vi var ude, først over en bil uden udstødning (30 meter væk) og så en serie af bombe-ting, også rimelig langt væk.

Vi spiller fyrværkeri hver dag, mens han spiser eller leger, og det går fint indtil videre.

 

Mærkværdigt nok kom der ikke en eneste bombe da vi var ude nu, jeg var ellers udstyret vildt gode godbidder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør i når hunden skal på toilettet om aftenen? Motor skal gerne lave småkager rimelig sent, nogle gange så sent som kl. 23 :???:

 

Vi bor i midtbyen, så min største bekymring er selvfølgelig at Motor får en kæmpe forskrækkelse hvis nogen vælger at fyre af, lige som vi er ude.

 

Han er allerede blevet forskrækket et par gange, om dagen, men tror han bliver hylet helt ud af den hvis det er mørkt oveni hatten og her den anden dag syntes han at det var ret skummelt at han kunne se lysglimtende fra fyrværkeriet, og der var vi indenfor.

 

Vi øver alt hvad vi kan, spiller lyde mens han får mad/fodersøg/leger, snakker normalt med ham, prøver at vise ham at der ikke sker noget farligt - lukker vinduer og har sat gardin op i soveværelset så der i det mindste er mørkt og roligt at være.

 

Men ja, hvordan får i luftet jeres den 31. om aftenen?

 

 

Jeg ved godt det er hvalpe i taler om men,, Hvad med at lave lidt om på spisetiden den dag, Bella kan heller ikke lide det store fyrværkeri, men jeg er nu så heldig at hun næsten hver dag"kun" har det store en gang, og det er om morgenen, og sidste gang tissetur er ca kl 21 :banan:men for en sikkerhed skyld vil jeg give hunden aftensmad lidt tidlig den 31

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt det er hvalpe i taler om men,, Hvad med at lave lidt om på spisetiden den dag, Bella kan heller ikke lide det store fyrværkeri, men jeg er nu så heldig at hun næsten hver dag"kun" har det store en gang, og det er om morgenen, og sidste gang tissetur er ca kl 21 :banan:men for en sikkerhed skyld vil jeg give hunden aftensmad lidt tidlig den 31

 

Good point! Han laver godt nok småkager jævnt ofte, men det prøver vi da helt sikkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle som har hørt om Bachs nødhjælpsdråber??? De kan købes i matas og sku virke beroligende uden at sløve???!!!

 

kopieret fra hjemme side

 

Bachs Nødhjælpsdråber

 

 

 

 

Bachs nødhjælpsdråber. er homøpatiske, og virker ikke sløvende, er uden bi-virkninger, og kan ikke overdoseres.

Vi bruger dem bla. nytårsaften da mine hunde er nogle kyllinger, og når de har fået dråberne er der ro og de sidder stille og roligt og kikker ud på at det lys, og der er heller ikke problemer med at lufte hundene den aften.

De kan også bruges hvis du har en hund der stresser vildt op når den eks. skal ud og køre bil..

Disse købes hos matas

 

hjemmesiden hedder Natur-medicin/Foder - www.kennel-liusu.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv bøv, så er pralen for min side i hvert fald midlertidigt færdig :cry:

 

Efter morgenturen trænede vi lidt ude i haven - og ligesom vi var færdige og skulle til at gå ind, blev der fyret en raket af lige i nærheden, der sagde et kæmpe knald :megaked: Møffe blev så bange, det var helt vildt! Stuedøren var lukket, men min mor åbnede den og Møffe løb ind og nægtede at gå ud frivilligt :cry: Jeg blev nød til at tage fat i selen og føre ham ud til det søg, jeg havde kastet til ham - og han var ret så modvillig! Min mor dukkede så op med en kallun, som han gik hen til stuedøren for at spise - han, som plejer at løbe hen under tulipan-træet!

 

Det lykkedes heldigvis i fællesskab at gøre Møffe interesseret i søget! Og han begyndte at søge det, men man kunne godt se på ham, at han ikke var helt tryg (han søgte lidt mere hurtigt end normalt). Jeg fik så mor til at fyre en champagneprop af indenfor - der var ingen reaktion. Men da hun fyrede den af udenfor fór han sammen - pis-pis-pis!

 

HELDIGVIS flygtede han ikke fra de whosh, som vi efterfølgende hørte! Han kiggede bare (nervøst) op og jeg kastede med mad. Så håber at det hjælper, men må prøve at fyre en champagneprop af indimellem...

 

Så nu er jeg spændt på, hvordan han reagerer de næste par dage! Håber vi fik sluttet det godt af alligevel. Men regner stadig med at gå ud omkring kl. 23... Men det må jo komme an på, hvordan aftenen udvikler sig og hvordan Møffe ta'r det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv bøv, Møffe. Men det er det, det er jo nærmest umuligt at komme udenom :???: I må virkelig drikke meget champagne i miljøtræningens ånd :mrgreen: Håber han lærte at det ikke var farligt....

 

Indtil videre har vi haft vinduerne lukkede om aftenen, så til trods for at de nu har fyret mere eller mindre konstant af i et par timer, har hverken hunden eller katten reageret specielt på det. Når Motor har kigget efter lydene, har vi afledt ham med godbidder.

På et tidspunkt kom der en hel serie af høje brag og jeg gik ind i soveværelset med godbidder, hunden sov :shock:

 

Tidligere var vi ude på tissetur, 30 meter væk smed nogen et eller andet der sagde et ikke-så-højt bang, og Motor reagerede faktisk ikke på det :confused:

5 min senere kom der så et oooordentligt brag og der blev han lidt nervøs.

 

Men det var ikke spæne-spæne væk, han kiggede sig sådan forvirret rundt og tror han overvejede at spæne men han satte sig ned i stedet for, jeg snakkede så glad jeg kunne og gav godbidder (hvilket han gerne ville have), men han ville ikke lege med snoren, som ellers altid er et hit :rolleyes:

Der kom lidt fyrværkeri langt væk som han også ligesom blev rimelig opmærksom på, men næsten samtidigt kom Anders cyklende, så fik han jo travlt med at hilse på ham.

 

Så - indtil videre er der bestemt fremgang her, stille og roligt.

 

Vi har tanket op af alverdens godbidder, både de hurtige og de langsomme, der er tykt gardin i soveværelset, og ender det med at jeg sidder der nytårsaften, gør det mig egentligt ikke det store :-D

 

Katten har fået totalt hyggehule i hjørnet på en reol, med lammeskind og det hele, han går også fuldstændig uberørt rundt. Så længe det i hvert fald ikke bare er LIGE foran det åbne vindue :evil:

 

 

Nå, til sidst tænkte jeg på at vi måske skal lave et eller andet spændende med Motor om dagen, sådan så vi er sikre på at han er træt om aftenen og nemmere sover? Eller er det en dårlig ide?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og tilsidst, jeg har både projektor og videoer af fyrværkeri, tror i det er en ide at afspille det på væggen herhjemme? I mens vi hygger og leger?

Først med lyset tændt selvfølgelig.

 

Men så han måske også lærer lysglimtende at kende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Vi tager på landet :slem:

 

Min bedste veninde bor oppe i nordsjælland. Så der tager jeg op med hundene og hygger, med god mad.. Og tror ikke Vanilie tænker over det med fyrværkeri overhovedet.. Chacco gør.. Han kan ikke lide det.. Så han må blive indenfor.. Også hvis der sker uheld den ene aften er det ikke jordens undergang :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

et af de gode råd jeg har benyttet mig af er øl, mine hunde har fået en halv juleøl over maden, det får dem til at slappe af og blive mere rolige, det skader ikke og er nemt at gå til, jeg tror ikke det virker på regulær angst men lidt uro tager det fint men husk at give det i god tid :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så netop fundet ud af, at Møffe ikke er angst for fyrværkeri.

 

Det han er blevet nervøs ved, er at være i baghaven med mig :confused: Da han skulle have sit natsøg i nat, gik jeg med ud og han opførte sig højst mærkværdigt. Først var han helt fin, men så gik han øje på månen - gys og gru! :shock:

 

Nå, men prøvede at træne lidt med ham - men han var ikke rigtig opmærksom. Spejdede jævnligt op til himlen og rejste sig fra både sit og dæk.

 

Da jeg så kom hjem fra morgenturen i dag og vi stod i baghaven ville han bare IND - han ville ikke med mig ud på græsplænen og få et søg, som han plejer :confused: Jeg var godt nok glad for, at jeg havde leverstykker med i anledning af, at kunne aflede ham fra at æde fyrværkeri-rester :rolleyes: Det fik ham ud.

 

Vi fik trænet lidt og han blev lidt roligere. Han fik sit søg, hvor halen ikke var høj, som den plejer, men lav. Der kom så et whosh og whiiiiii fra noget fyrværkeri og så var kræet løbet igen - heldigvis kun et par meter. Jeg fik lokket ham ud igen ved at vise intensiv interesse for et par leverstykker, han ikke havde fundet endnu og han kom så ud... Stadig ikke med høj hale, men det næste brag ignorerede han heldigvis.

 

TÆNK ENGANG! Jeg har en hund, der intet har imod brag i haven, når han er ALENE derude? Ikke har noget imod brag i parken, når han er der sammen med mig. Men er jeg med ham, i BAGHAVEN - så er han nervøs :confused:

 

Bare sig det - jeg har en mærkelig hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom Petrine tager fyrværkeriet med ophøjet ro (de er i fuld gang nu!) så lufter jeg hende ved 21-tiden og så må hun holde sig / bruge badeværelset, for jeg vil ikke risikere tilbagefald til den panikangst hun havde engang. Tror der er uendeligt stor forskel på niveauet på Christiania / Nørrebro og så de lidt finere områder :cool:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...