Gæst Buddha Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 et af de gode råd jeg har benyttet mig af er øl, mine hunde har fået en halv juleøl over maden, det får dem til at slappe af og blive mere rolige, det skader ikke og er nemt at gå til, jeg tror ikke det virker på regulær angst men lidt uro tager det fint men husk at give det i god tid Hmm, han er i hvert fald vild med øl! Kunne næsten ikke få slæbt ham væk fra en dåse juleøl der lå på jorden Hehe, dit fjollehoved Vi åbner da ikke champagneflasker Det er de der champagnepropper man altid har stående på bordet og fyrer af og så skyder de pynt ud af bunden PS. Det der med at afspille fyrværkeri-film og lyd tror jeg er en rigtig god idé! :5up: woops.... Selvom Petrine tager fyrværkeriet med ophøjet ro (de er i fuld gang nu!) så lufter jeg hende ved 21-tiden og så må hun holde sig / bruge badeværelset, for jeg vil ikke risikere tilbagefald til den panikangst hun havde engang. Tror der er uendeligt stor forskel på niveauet på Christiania / Nørrebro og så de lidt finere områder . Siger du jeg ikke bor fint :blink: Motor tisser inde konstant.. Han har nu tisset på alle 3 mad tæpper, vaskemaskinen kan slet ikke følge med Men er helt enig i at der ikke er nogen grund til at slæbe en hund ud i morgen aften. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Vi bliver hjemme i vores trygge lejlighed, bare mig og kæresten og lille Nike Der har allerede været lidt bald og brag, men det ser ikke ud til at hun er specielt bange for det. For 2 dage siden blev der fyret en boks af med 8 kæmpe fyrværkeriskud tæt på hvor vi bor. (de var nu rigtig flotte ) Hun kiggede først ud af vinduet, så op på min kæreste der stille og roligt fortsatte opvasken, så ud af vinduet igen - rendte lidt forvirret rundt og endte så med at luske ind på sit lammeskind i soveværelset hvor jeg lå i sengen (og var syg - ØV!) Så vi håber at vores rolige gemyt smitter af på hende - Alle siger at hun er den roligste hvalp de har set, så nu bliver det vist sat på en prøve Men hendes sidste luftetur bliver nok mod slutningen af dronningens nytårstale - der plejer børnefamilierne at spise. (Børnene på vores lille vej plejer gerne at fyre af tidligt på aftenen, inden de bliver for trætte) Og resten af aftenen må vi bare finde os i at rende rundt efter hende med klud og rodalon :slem: Hellere det, end at hun nægter at gå uden for en dør dagene efter nytår Men GODT NYTÅR TIL ALLE ! Især til vapserne ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 31, 2009 Rapporter Share Besvaret December 31, 2009 et af de gode råd jeg har benyttet mig af er øl, mine hunde har fået en halv juleøl over maden, det får dem til at slappe af og blive mere rolige, det skader ikke og er nemt at gå til, jeg tror ikke det virker på regulær angst men lidt uro tager det fint men husk at give det i god tid hehe...så det kan de sagtens tåle? Overvejer det lidt til Pablo, fordi han bliver urolig når det går løs...han er ikke decideret angst, så jeg har ikke gjort en masse ud af det i år heller, men lidt ro på vil måske være godt nok for ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret December 31, 2009 Rapporter Share Besvaret December 31, 2009 Liva får også en halv øl over maden og så har jeg et lækkert stort ben til hende, som jeg regner med at hun får ved 23-tiden. Hun er ikke bange for bragene. Når vi er ude, er hun totalt ligeglad. Men herinde bliver hun sur og gør af dem. Lige nu er hun dog så træt efter en lang dag, at det bare lige bliver til et lille "vruuuf", mens hun ligger i sofaen. Mere er der ikke energi til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 31, 2009 Rapporter Share Besvaret December 31, 2009 Liva får også en halv øl over maden og så har jeg et lækkert stort ben til hende, som jeg regner med at hun får ved 23-tiden. Hun er ikke bange for bragene. Når vi er ude, er hun totalt ligeglad. Men herinde bliver hun sur og gør af dem. Lige nu er hun dog så træt efter en lang dag, at det bare lige bliver til et lille "vruuuf", mens hun ligger i sofaen. Mere er der ikke energi til. Lyder som Pablo...hehe...men den halve øl slog fejl, han er slet ikke mærket af den...så vi er gået over til plan b, som er et stort lækkert kraftben til hver vuf.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret December 31, 2009 Rapporter Share Besvaret December 31, 2009 Den halve øl har heller ikke gjort det store her. Jeg har også et stort ben liggende i køleskabet, men venter lige 1 times tid inden hun får det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret December 31, 2009 Rapporter Share Besvaret December 31, 2009 bella spiste en kalvebøf og drak lidt over en ½ carlsberg, den virkede, har sovet fra alt det skyderi der har været til nu, men siden hun er vågnet gør hun rigtig meget, når de skyder,:hmm: så nu håber jeg hun vil drikke den sidste ½ øl senere. GODT NYtÅR Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret December 31, 2009 Rapporter Share Besvaret December 31, 2009 Ihh Motor har indtil videre også taget det super godt :5up: Vi var på sidste tissetur omkring kl. 18 og der kom et par bang og brag, men han gjorde ikke meget mere end at vende ørene bagud og se lidt sur ud, og så fandt han ret hurtigt ud af at bang = et stykke banan. Det var en hurtig tur, for man skal jo heller ikke friste skæbnen. Indenfor reagerer han engang imellem på nogle af de ting som kommer med mange knald i træk, men sekundet vi fisker godbid frem er det glemt igen. Han sover nu, inde i soveværelset hvor der er gardin. Har radioen kørende og lyset er tændt herinde i stuen, det virker vist meget godt. Så indtil videre er jeg ret glad! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 31, 2009 Rapporter Share Besvaret December 31, 2009 Den halve øl har heller ikke gjort det store her. Jeg har også et stort ben liggende i køleskabet, men venter lige 1 times tid inden hun får det. Pablo og Vicce har guffet ben hele aftenen, så vuffer de ikke når der skydes af...de er lige røget en tur i fryseren igen, men kommer frem om lidt......altså benene... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bent Besvaret December 31, 2009 Rapporter Share Besvaret December 31, 2009 Har lige været ude at gå en tur med Zantos, den er heldigvis total ligeglad med fyrværkeri. Men den vil gerne have fat i det, så for engangs skyld var det med line på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tessa&Molly Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Vi har forsøgt at forberede Tessa og Molly på fyrværkeriet ved at tale lyst og venligt til dem når de skød.. Og det har faktisk virket.. Tessa oplevede det første gang sidste år og kunne bestemt ikke lide det og ville ikke ud og besørge.. Hun fik endda de berømte piller.. Indtil iaften har det også været Tessa der var mest imod krudtet.. Desværre var vi forhindrede i at hente piller til dem i år, så de måtte klare sig uden.. Ved det godt, fy skamme os.. Molly har hele december været fuldstændig ligeglad med det skidt.. Men her til aften, da de for alvor begyndte at skyde, så vendte det.. Molly ville absolut ikke ud, eller med lidt overtalelse og en beroligende hånd, så kom hun da ud på terrassen.. Tessa derimod var dybt fascineret og vildt glad og hoppede rundt.. Og hun virkede helt stolt af sig selv, at hun turde bevæge sig ud når de skød.. Hun sad endda og nød farverne da hun skulle bimmelim og bummelum og tog sig god tid.. Molly løb ud efter deres nye reb, de måtte absolut ikke være ude når de skød.. Hun blev helt irriteret når Tessa hentede dem igen.. Skøre tøser.. Så alt i alt har vi haft en fantastisk aften med hundene.. Vi fandt i øvrigt ud af hvorfor Tessa gøer når de skyder.. Det var udelukkende for at beskytte mig.. Aner ikke hvorfor hun føler hun skal beskytte mig, men fik hende da overbevist om at det ikke var nødvendigt og så stoppede hun da og nød det istedet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Jeg fik af vide den anden dag at man skal forsøge at aflede hundens opmærksomhed når det begynder at brage løs. Og kan godt se det virker med hunde der i forvejen er usikre på fyrværkeri :hmm: Men når man har en unghund eller en hvalp der skal opleve det første gang, er jeg altså sikker på at det er bedst bare at ignorere det. Det har jeg gjort hver gang de skød af, og hun har virket rimlig ligeglad hele aftenen. Tror at hvis man begynder at farer rundt som en anden galning med et pivedyr og guffer hver gang så reagere hunden jo også på bragene. Men er det optimale ikke at de IKKE reagere overhovedet?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts