Hop til indhold

Hund spist af kongeørn


Petrine
 Share

Recommended Posts

Der er et grufuldt billede, så klik ikke hvis du er sart

 

Hunden Tea ble drept og spist av kongeørn - nyheter - Dagbladet.no

 

Passer godt på Petrine når vi er i Norge, men har hørt om en lille hund der blev angrebet i Danmark også!

Den i danmark er en vandrehistorie.

 

angiveligt blev den taget af en falk, eller en våge, eller eller eller... :roll:

 

liige indtil folk finder ud af at de fugle slet ikke er store nok til det, så er det pludselig havørnene der har gjort det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er et grufuldt billede, så klik ikke hvis du er sart

 

Hunden Tea ble drept og spist av kongeørn - nyheter - Dagbladet.no

 

Passer godt på Petrine når vi er i Norge, men har hørt om en lille hund der blev angrebet i Danmark også!

Ja det er godt nok synd:cry: Men sådan er naturen, hård og brutal.

 

Ja der er taget mindre hunde i DK, vi har jo også kongeørn her i landet. Vi har også et par afrikanske sorte ørne, de er lidt stører end kongeørn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den i danmark er en vandrehistorie.

 

angiveligt blev den taget af en falk, eller en våge, eller eller eller... :roll:

 

liige indtil folk finder ud af at de fugle slet ikke er store nok til det, så er det pludselig havørnene der har gjort det....

Altså vi er nogle stykker der har set kongeørn lidt her fra, i Dollerup

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er godt nok synd:cry: Men sådan er naturen, hård og brutal.

 

Ja der er taget mindre hunde i DK, vi har jo også kongeørn her i landet. Vi har også et par afrikanske sorte ørne, de er lidt stører end kongeørn.

 

Ved godt den er brutal, men den skal ikke være brutal med min Petrine :oops:

 

De der ørne, det er ovre i Jylland? er det ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke de holder sig i en bestemt landsdel

 

Ej, se nu har jeg allerede dårlig samvittighed. Vi må ikke skræmme Petrine. De dyr - altså ørnene - er jo "lænket" til bestemte områder lige som alle andre fugle pga redepladser, mad osv.

 

Jeg tror det varer meeeeeeget længe inden Petrine møder en kongeørn i Kbh. Vi har dem i et område her på Fyn og så er der et par steder i Jylland...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, se nu har jeg allerede dårlig samvittighed. Vi må ikke skræmme Petrine. De dyr - altså ørnene - er jo "lænket" til bestemte områder lige som alle andre fugle pga redepladser, mad osv.

 

Jeg tror det varer meeeeeeget længe inden Petrine møder en kongeørn i Kbh. Vi har dem i et område her på Fyn og så er der et par steder i Jylland...

Nej jeg tror heller ikke de er i KBH alt for meget larm i hovedestaden

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er et grufuldt billede, så klik ikke hvis du er sart

 

Hunden Tea ble drept og spist av kongeørn - nyheter - Dagbladet.no

 

Passer godt på Petrine når vi er i Norge, men har hørt om en lille hund der blev angrebet i Danmark også!

 

 

Hmmm.. Det minder mig om, at jeg i noget materiale om fyrværkeri har nævnt teorien om at det hurtigt oppefra kommende (fyrværkeri) muligvis kan ses som en trussel oppefra af hunde. Som f.eks. rovfugle.

 

Jeg skal da ellers lige love for at jeg fik en vred ornitolog på halsen!

 

Øj, hvor var han gal.

 

Sådan noget gjorde fuglene ikke og jeg var bare en dum kælling at gøre folk bange for fugle og bla bla bla...

 

Det handler jo ikke omhvorvidt fugle nutildags tager små kæledyr som katte og hunde, men om hvad hunden instinktivt frygter.

 

Men det gør store rovfugle naturligvis hvis byttet er småt nok.

 

Stakkels hundeejere at miste deres lille hund på den måde.

 

En kennelejer jeg engang arbejdede for turde ikke have sine chihuahus hvalpe udenfor af skræk for at mågerne skulle tage dem :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tror heller ikke de er i KBH alt for meget larm i hovedestaden

 

Vi begiver os tit ud på landet og der løber Petrine løst :???: troede faktisk det var vandrehistorier, dem fra Danmark (har hørt om en måge der nappede en chihuahua på en færge :roll: og lignende tåbeligheder)

 

Sådan en ørn, hvor stort bytte kan de tage? I den norske avis står at de tager rådyr (nu bliver jeg seriøst bekymret, manden er ikke større end et rådyr...det her bliver værre og værre!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi begiver os tit ud på landet og der løber Petrine løst :???: troede faktisk det var vandrehistorier, dem fra Danmark (har hørt om en måge der nappede en chihuahua på en færge :roll: og lignende tåbeligheder)

 

Sådan en ørn, hvor stort bytte kan de tage? I den norske avis står at de tager rådyr (nu bliver jeg seriøst bekymret, manden er ikke større end et rådyr...det her bliver værre og værre!)

 

Så kan du have ham i line om livet, mon så ørnen letter? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi begiver os tit ud på landet og der løber Petrine løst :???: troede faktisk det var vandrehistorier, dem fra Danmark (har hørt om en måge der nappede en chihuahua på en færge :roll: og lignende tåbeligheder)

 

Sådan en ørn, hvor stort bytte kan de tage? I den norske avis står at de tager rådyr (nu bliver jeg seriøst bekymret, manden er ikke større end et rådyr...det her bliver værre og værre!)

Ja de kan tage lam og rådyr. Men jeg du skal ikke være så nervøs, fuglene stikker af når der er mennesker i nærheden. Jeg havde kamera med ud for at tage nogle billeder af de store rovfugle. Men da jeg holdt ind og stak kamera ud af vinduet stak skod fuglen af:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev lige lidt nervøs, så nu tjekkede jeg

 

Der findes i DK (2008) 156 havørne og 7 kongeørne.

 

Ørnen er landet - Fyens Stiftstidende - Indland/Fyn

 

Så selvom risikoen er der, er den heldigvis ikke sindssyg stor :-D

 

PS: Petrine, forstår godt du er bekymret for din mand. Min kæreste er heller ikke stor, så forstår din bekymring :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg kunne simpelthen heller ikke forstå det....men der har været billeder af molestreret papillon og lang artikel i papillon-bladet, så jeg tillader mig at være en lille smule bekymret.

 

Har set rovfugle snuppe harer og Petrine er ikke større end en hare.

 

Ville nok spare mine bekymringer, til fx biler, andre hunde, affald, sygdomme osv.. Tror du skal være mere end almindelig uheldig for at få snuppet din hund af en ørn, det være sig i dk eller et hvilket som helst andet land..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nok større risiko mht til ræve og mindre hunde. Også i ens egen have. Har aldrig mindre hvalpe af egen opdræt i haven uden opsyn. Sultne ræve i villakvarterer tager jo også katte.

Til Ninjamor:faktisk har jeg flere gange set små 5-8 ugers hvalpe fise alt hvad de kunne ind i huset, når en flyver eller helikopter fløj lavt eller støjede deroppefra.Og det selv om mortæven, faderen og jeg var i haven med dem.De gemte sig i hvalpeværelset væk fra haven.

Ellers farer de jo kun ind, hvis de voksne gøer af noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.. Det minder mig om, at jeg i noget materiale om fyrværkeri har nævnt teorien om at det hurtigt oppefra kommende (fyrværkeri) muligvis kan ses som en trussel oppefra af hunde. Som f.eks. rovfugle.

 

Jeg skal da ellers lige love for at jeg fik en vred ornitolog på halsen!

 

Øj, hvor var han gal.

 

Sådan noget gjorde fuglene ikke og jeg var bare en dum kælling at gøre folk bange for fugle og bla bla bla...

 

Det handler jo ikke omhvorvidt fugle nutildags tager små kæledyr som katte og hunde, men om hvad hunden instinktivt frygter.

 

Men det gør store rovfugle naturligvis hvis byttet er småt nok.

 

Stakkels hundeejere at miste deres lille hund på den måde.

 

En kennelejer jeg engang arbejdede for turde ikke have sine chihuahus hvalpe udenfor af skræk for at mågerne skulle tage dem :shock:

 

:scared: De er squ da også så bitte små så mågerne kunne tro de var mus :genert: især hvis det var tea-cup

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vi er nogle stykker der har set kongeørn lidt her fra, i Dollerup

I know. Jeg har taget billeder af dem for nogen år siden ;)

Også af fiskeørne osv i vejlerne og lille vildmose og flere steder

 

 

Men de tager ikke hunde her i landet. Fødegrundlaget er alt rigeligt stor, og en sådan fætter kan i dén grad se forskel på hvad den "går efter".

 

Det kan alle andre rovfugle iøvrigt også.

 

 

Og før der ligger en artikel hvor personen der har mistet sin hund er dén der beretter, tror jeg ganske enkelt ikke på den.

 

Hver gang man hører dén vandrehistorie om danske hunde i danmark, er det altid noget man har hørt, noget man har fået fortalt, noget der er sket for en vendindes brors kærestes veninde osv...

 

Med andre ord: vandrehistorie, hvad angår danske hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...