Hop til indhold

Første gangs købere


Gæst Anders&Eva
 Share

Recommended Posts

Gæst Anders&Eva

Er der nogen der ved hvornår man kan komme til en af disse udstillinger, hvor man kan se de forskellige hunderacer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Golden synes jeg vil være en fin hund. Desværre har westien kraftig tendens til allergi.

 

Har selv en Pudel, også en god begynderhund. Den behøver slet ikke blive klippet som dem man ser på udstillinger.

Racen fælder ikke, men kræver børstning 3-4 gange om ugen og klipning 4 gange om året. Pudler fås i 4 forskellige størrelser og i mange forskellige farver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Er der nogen der ved hvornår man kan komme til en af disse udstillinger, hvor man kan se de forskellige hunderacer?

 

De større udstillinger foregår altid over to dage...

 

Men hvor bor i henne af, så kan jeg prøve at finde en udstilling som i kan tage til??... eller hvor langt vil i køre efter det?.. hele landet eller?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hannedavidsen

Har i kigget på løwchen? Sådan en har vi..Og det er da en fabelagtig familiehund. Den elsker børn. Og andre mennesker :lun: Dyr kan den også lide. Den er afsindig hurtig til at lære. Og dens størrelse gør det nemt at have den med rundt.

Prøv at søge på løwchen her på forum så kommer der en masse tråde frem.

Der er også flere herinde der har løwchen fra et sted hvor man får en rigtig fair behandling. Det sted er min også fra :lol: Men jeg ved ikke om man må reklamere

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Vi er et yngre par på 25 og 21 år, som søger en rigtig familiehund. Men hver gang vi falder for en hund, så fraråder folk os racen.

 

Jeg, Anders, oplevede at have en golden retriever i familien indtil en alder af 6 år, hvilket i vores øjne er den mest fantastiske hund. Er dette en alt for voldsom første-gangs hund? Vi bor i et rækkehus med lille have og grønne områder alle vegne.

 

Vi har desuden også kigget på en West Highland white terrier, men når folk beskriver denne som krævende, og man samtidig på nettet kan læse, at den primære forskel på hunderacer som den og f.eks. en golden retriever er størrelsen, forbrug og aktivitetsniveau. Kan dette passe?

 

Uanset hvad må folk meget gerne komme med deres hjælp, da vi er ved at blive skøre af alle de bøger og internet sider, som kommer med modsigende argumenter.

Hej Anders og Eva; først lige et par ord om de markerede hunde

Golden retriver skulle efter sigende ikke være børnevenlige hunde

men jeg kender mange som har en golden retriver og de er så glade for denne race

for de har ikke oplevet det med at de ikke kan med børn og det ikke skulle være en god farmiliehund

WHW terrier nå ja det forlyder så det samme med den som med golden, men kan også kun sige at jeg har set mange WHW terrier som passede rigtigt godt på familiens børn

 

og jeg har nu haft 4 blandingshunde Lab/Schæfere og de har været fantastiske familiehunde alle sammen

selvom jeg af mange er blevet frarådt at få den race i hus, og at den blandin absolut er i den agrasive del af hunderacen

men mine 4 hunde jeg har haft har absolut gjordt dem til skamme som havde udtalt disse ord

efter min mening er det ikke hunden men den der får hunden som bestemmer om det skal være en familiehund

eller det skal være en hund der kun acepterer den eller dem som bor i huset og ikke andre

 

så lidt om familiehunden, efter min mening er alle hunderacer en familiehund

nogle skal der motioneres meget andre mindre men det er så op til hundeejeren at opdrage den

til familiens behov og ønsker, men der er så nogle hunderacer der er bedre til at være længere alene hjemme end andre

så dit valg vil uden tvivl være den du vælger og opdrager som din og familiens hund

med dine og familiens ønsker om hvad den skal og skulle kunne, det vigtigste er at i får en hund i elsker og holder af

og giver jeres kærlighed, så er race og alt andet fuldstændigt lige meget

 

så held og lykke med at få jeres første hund :5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Vi er et yngre par på 25 og 21 år, som søger en rigtig familiehund. Men hver gang vi falder for en hund, så fraråder folk os racen.

 

Jeg, Anders, oplevede at have en golden retriever i familien indtil en alder af 6 år, hvilket i vores øjne er den mest fantastiske hund. Er dette en alt for voldsom første-gangs hund? Vi bor i et rækkehus med lille have og grønne områder alle vegne.

 

Vi har desuden også kigget på en West Highland white terrier, men når folk beskriver denne som krævende, og man samtidig på nettet kan læse, at den primære forskel på hunderacer som den og f.eks. en golden retriever er størrelsen, forbrug og aktivitetsniveau. Kan dette passe?

 

Uanset hvad må folk meget gerne komme med deres hjælp, da vi er ved at blive skøre af alle de bøger og internet sider, som kommer med modsigende argumenter.

 

Her bliver jeg nødt til at byde ind.:vinken:

 

Jeg er lodret uenig i at en Westie ikke er en glimrende familiehund. og at trimningen skulle koste 600,- 4 gange om året er jeg helt uenig i. Vi får aldrig trimmet vores westie, da det i mine øjne er decideret dyrplageri at hive hårene ud af huden på en hund. Jovist der er hår der sidder løst, men det er jo ikke kun dem man får fat i. :stupid:

Westien kan sagtens holdes i fin stand uden at får den trimmet.

 

En Golden er i mine øjne en glimrende hund for førstegangs købere. Den er lærenem, og har en engels tålmodighed overfor både børn og voksne.

Der kan sikkert findes eksemplarer som er avlet i en anden retning, men det er ikke normalen. imo.

 

Westien har gennem de sidste mange år været udsat for tåbelige avlere der gik mere op i pels og udseende end i hundens egenskaber for så vidt temperament og adfærd angår. Dette har bevirket at der er sket en hel del avl som sammen med præfabrikeret fuldfoder har gjort Westien til en hund med mange problemer med allergi i huden m.m. Men at den skulle være dårlig til familier med børn er jeg ikke enig i.:vedikke:

 

 

Jeg kunne godt tænke mig at i kunne fortælle (har ikke læst hele tråden) hvad i kunne tilbyde en hund og så kunne vi rådgive omkring hvilke racer der passer til netop jer. Ikke at vi er altvidende , men vi er meget kloge , hvis vi selv skal sige det.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anders og Eva; først lige et par ord om de markerede hunde

Golden retriver skulle efter sigende ikke være børnevenlige hunde

men jeg kender mange som har en golden retriver og de er så glade for denne race

for de har ikke oplevet det med at de ikke kan med børn og det ikke skulle være en god farmiliehund

WHW terrier nå ja det forlyder så det samme med den som med golden, men kan også kun sige at jeg har set mange WHW terrier som passede rigtigt godt på familiens børn

 

og jeg har nu haft 4 blandingshunde Lab/Schæfere og de har været fantastiske familiehunde alle sammen

selvom jeg af mange er blevet frarådt at få den race i hus, og at den blandin absolut er i den agrasive del af hunderacen

men mine 4 hunde jeg har haft har absolut gjordt dem til skamme som havde udtalt disse ord

efter min mening er det ikke hunden men den der får hunden som bestemmer om det skal være en familiehund

eller det skal være en hund der kun acepterer den eller dem som bor i huset og ikke andre

 

så lidt om familiehunden, efter min mening er alle hunderacer en familiehund

nogle skal der motioneres meget andre mindre men det er så op til hundeejeren at opdrage den

til familiens behov og ønsker, men der er så nogle hunderacer der er bedre til at være længere alene hjemme end andre

så dit valg vil uden tvivl være den du vælger og opdrager som din og familiens hund

med dine og familiens ønsker om hvad den skal og skulle kunne, det vigtigste er at i får en hund i elsker og holder af

og giver jeres kærlighed, så er race og alt andet fuldstændigt lige meget

 

så held og lykke med at få jeres første hund :5up::5up:

 

 

 

WHAT????? Citat fra hundetips.dk

 

Særlige egenskaber:

 

Kraftig, energisk og aktiv. En Golden Retriever er meget sjældent aggressiv, og den hører ikke til de mest gøende hunderacer.

 

Denne udmærkede jagt- og familiehund er intelligent og rolig. Den har en god lugtesans og en hukommelse, der gør den egnet til at apportere flere forskellige ting, uden at glemme noget. Dens evner til at apportere i vand er ligeledes en force, når hunden bruges som jagthund.

 

Golden Retriever udmærker sig også som familiehund, fordi den er god til at lege med børn, ligesom den generelt er meget social. Den egner sig ikke til at bo i lejlighed, da den har brug for megen motion og plads. Her bør man overvejde andre hunderacer.

 

Det diskuteres til tider, om den er velegnet som vagthund, idet den ofte møder fremmede med stor venlighed. Selv om den ikke hører til de mest gøende hunde , vil den dog gø højlydt ved fremmed indtrængen og er således ikke den ringeste vagthund.

 

For en Golden retriver er det ikke rart at være alene. Den kan være lidt vanskelig som hvalp. Men som voksen har den et blidt temperament.

 

Det engelske ord 'retrieve' betyder som bekendt 'hente'. Golden Retrieveren elsker at apportere.

 

 

 

Udseende

 

Disse hunde er kraftige, symmetriske og har et dybt bryst. Pelsen består af under- og overpels. Førstnævnte er tæt og ulden, mens overpelsen er bølget eller flad. Farven er som navnet antyder gylden, men kan dog også være lysere, næsten hvid.

 

Kilder:

 

The Royal Canin Dog Encyclopedia

 

Lademanns Store Hundebog

 

 

 

Og så lige et par gode hundeartikler fra vores sponsor. Hvis du synes, noget af det er interessant, kan du klikke på et billede og vil blive sendt direkte til butikken. Tak, fordi du bruger Hundetips.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
WHAT????? Citat fra hundetips.dk

 

Særlige egenskaber:

 

Kraftig, energisk og aktiv. En Golden Retriever er meget sjældent aggressiv, og den hører ikke til de mest gøende hunderacer.

 

Denne udmærkede jagt- og familiehund er intelligent og rolig. Den har en god lugtesans og en hukommelse, der gør den egnet til at apportere flere forskellige ting, uden at glemme noget. Dens evner til at apportere i vand er ligeledes en force, når hunden bruges som jagthund.

 

Golden Retriever udmærker sig også som familiehund, fordi den er god til at lege med børn, ligesom den generelt er meget social. Den egner sig ikke til at bo i lejlighed, da den har brug for megen motion og plads. Her bør man overvejde andre hunderacer.

 

Det diskuteres til tider, om den er velegnet som vagthund, idet den ofte møder fremmede med stor venlighed. Selv om den ikke hører til de mest gøende hunde , vil den dog gø højlydt ved fremmed indtrængen og er således ikke den ringeste vagthund.

 

For en Golden retriver er det ikke rart at være alene. Den kan være lidt vanskelig som hvalp. Men som voksen har den et blidt temperament.

 

Det engelske ord 'retrieve' betyder som bekendt 'hente'. Golden Retrieveren elsker at apportere.

 

 

 

Udseende

 

Disse hunde er kraftige, symmetriske og har et dybt bryst. Pelsen består af under- og overpels. Førstnævnte er tæt og ulden, mens overpelsen er bølget eller flad. Farven er som navnet antyder gylden, men kan dog også være lysere, næsten hvid.

 

Kilder:

 

The Royal Canin Dog Encyclopedia

 

Lademanns Store Hundebog

 

 

 

Og så lige et par gode hundeartikler fra vores sponsor. Hvis du synes, noget af det er interessant, kan du klikke på et billede og vil blive sendt direkte til butikken. Tak, fordi du bruger Hundetips.dk

Jeg har mine oplysninger fra denne side og der forlyder det sådant

Sitat; Ser man på, hvilke hunderacer der blev registreret i politianmeldelser af bid i perioden 2003-2004, viser det sig bl.a., at blandingshunde, schæfere, rottweilere og retrievere står øverst på listen.

 

sidens linnk er; hunden bider

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mine oplysninger fra denne side og der forlyder det sådant

Sitat; Ser man på, hvilke hunderacer der blev registreret i politianmeldelser af bid i perioden 2003-2004, viser det sig bl.a., at blandingshunde, schæfere, rottweilere og retrievere står øverst på listen.

 

sidens linnk er; hunden bider

 

 

Ja.... Og hvorfor tror du??

 

Fordi der netop er så mange flere af netop de hunde racer....

 

Er da logik for burhøns at hvis der er 10000 af en race og kun 100 af en anden race så er der da væsentligt større chance for at racen med de 10000 vil figurer oftere i statistikken

:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mine oplysninger fra denne side og der forlyder det sådant

Sitat; Ser man på, hvilke hunderacer der blev registreret i politianmeldelser af bid i perioden 2003-2004, viser det sig bl.a., at blandingshunde, schæfere, rottweilere og retrievere står øverst på listen.

 

sidens linnk er; hunden bider

 

Jaaa, men ud fra siden lyder det som om at det er absolutte tal, der bliver gået efter? Og ikke relative? Og så er det vel ikke det store værd, da der findes mange flere blandingshunde en kamphunde, ligeså med schæfere, retriever (det bliver jo en kæmpe mængde, når man smækker flere racer under det begreb)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mine oplysninger fra denne side og der forlyder det sådant

Sitat; Ser man på, hvilke hunderacer der blev registreret i politianmeldelser af bid i perioden 2003-2004, viser det sig bl.a., at blandingshunde, schæfere, rottweilere og retrievere står øverst på listen.

 

sidens linnk er; hunden bider

 

Der udover syntes jeg lige du skulle læse videre...

 

 

Dyrlæge Pernille Wennich har lavet en spørgeskemaundersøgelse i sommeren 2004, hvor samtlige politikredse i Danmark fik tilsendt et spørgeskema. Halvdelen af landets politikredse har svaret på spørgeskemaet. Ser man på hvilke hunderacer, der blev registreret i politianmeldelser af bid i perioden 2003-2004, viser det sig bl.a., at blandingshunde, schæfere, rottweilere og retrievere står øverst på listen. Det er ikke særlig overraskende, da disse hundegrupper er de mest populære hundegrupper i Danmark. Dansk Kennel Klub anslår, at der findes ca. 200.000 blandingshunde ud af en samlet dansk hundepopulation på omkring 600.000 hunde. Disse 200.000 blandingshunde sætter begrebet ”farlige racer” i perspektiv, da det aldrig vil være muligt at forbyde blandingshunde. Personer, der ønsker en forbudt race, kan blot anskaffe sig en blanding, som kan bestå af alle mulige kombinationer af farlige racer eller de kan importere kamphunde fra udlandet uden stambog. Udover at være de mest almindelige racehunde er schæferen, rottweileren og retrieverne store hunde. Det er ikke nødvendigvis sådan, at store hunde oftere bider end små hunde. Men store hunde bider ofte mere alvorligt end små hunde. Der er stor forskel på hvor meget skade henholdsvis en chihuahua og en rottweiler kan gøre, fordi der er stor forskel på størrelsen af deres tænder og deres kræfter, samtidig gør chihuahuaens ringe højde, at den som regel kun kan nå et bukseben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Ja.... Og hvorfor tror du??

 

Fordi der netop er så mange flere af netop de hunde racer....

 

Er da logik for burhøns at hvis der er 10000 af en race og kun 100 af en anden race så er der da væsentligt større chance for at racen med de 10000 vil figurer oftere i statistikken

:stupid:

ja ja lad nu vær at blive hissig ikke, komentere bare dit eget svar son er

 

sitat; Kraftig, energisk og aktiv. En Golden Retriever er meget sjældent aggressiv, og den hører ikke til de mest gøende hunderacer.

 

Denne udmærkede jagt- og familiehund er intelligent og rolig. Den har en god lugtesans og en hukommelse, der gør den egnet til at apportere flere forskellige ting, uden at glemme noget. Dens evner til at apportere i vand er ligeledes en force, når hunden bruges som jagthund.

 

Golden Retriever udmærker sig også som familiehund, fordi den er god til at lege med børn, ligesom den generelt er meget social. Den egner sig ikke til at bo i lejlighed, da den har brug for megen motion og plads. Her bør man overvejde andre hunderacer.

 

Det diskuteres til tider, om den er velegnet som vagthund, idet den ofte møder fremmede med stor venlighed. Selv om den ikke hører til de mest gøende hunde , vil den dog gø højlydt ved fremmed indtrængen og er således ikke den ringeste vagthund.

 

For en Golden retriver er det ikke rart at være alene. Den kan være lidt vanskelig som hvalp. Men som voksen har den et blidt temperament.

 

Det engelske ord 'retrieve' betyder som bekendt 'hente'. Golden Retrieveren elsker at apportere.

sitat slut

 

så det stemmer jo ikke lige overens med det du har fundet vel

og hvis der så kommer en nr 10001 så er risikoen jo forøget med en ikke

og så talte jeg pænt til dig så kunne du ikke gængælde tonen i samme tone

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Jaaa, men ud fra siden lyder det som om at det er absolutte tal, der bliver gået efter? Og ikke relative? Og så er det vel ikke det store værd, da der findes mange flere blandingshunde en kamphunde, ligeså med schæfere, retriever (det bliver jo en kæmpe mængde, når man smækker flere racer under det begreb)...

bernerazuro; det har jeg heller ikke sagt at det er relativt, har kun henvist til siden

og i mit første indlæg har jeg også kommenteret at jeg har flere bekendte der ikke har oplevet at Goldenretriver er agresiv men en god familiehund

så hvi det skulle forelægge en misforståelse af mit sunspungt så prøv lige at læse første indlæg igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Ja undskyld jeg blander mig, men hvis en statistik ikke tager hensyn til hvor mange af en given race der er kontra bid, ja, så er det ikke en særlig sigende statistik.

 

- Og ja, det er logik for burhøns at 10000 rottweilere laver flere bidskader end 10 rottweilere..men sådan udregnes statistik altså ikke medmindre det er lavet i en børnehaveklasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

bernerazuro; det har jeg heller ikke sagt at det er relativt, har kun henvist til siden

og i mit første indlæg har jeg også kommenteret at jeg har flere bekendte der ikke har oplevet at Goldenretriver er agresiv men en god familiehund

så hvi det skulle forelægge en misforståelse af mit sunspungt så prøv lige at læse første indlæg igen

 

Nej, jeg forstod godt, hvad du mente :blink:

 

Jeg gik bare ind i, hvad det var artiklen egentlig sagde - selvom jeg kun har skimmet stedet, hvor der står om biddene (som Diva har citeret) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...