Hop til indhold

Erfaringer med Meprobamat

Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg syntes vi skulle få en samlet "erfaringer" tråd.

Jeg syntes tit det kan være svært (for mig) at finde ting på nettet, og når jeg så finder det er det "det gik godt":mrgreen:

Så jeg håber at hvis der er flere end mig der har givet deres hudn dette preperat, så vil i skrive herinde.

Race:

Vægt:

Alder:

Kropsbygning:

Antal piller, mg:

Klokkeslet 1:

klokkeslet 2:

Evt flere klokkeslet:

Beskrivelse af hvordan aftenen forløb:

Redigeret af Aslan
Link til indlæg
Del på andre sites

Race: Broholmer

Vægt: 60 kilo

Alder: Knap 2

Kropsbygning: Slank

Antal piller: 6 + 3, 400mg

Klokkeslet 1: 15:00

klokkeslet 2: 22:30

Evt flere klokkeslet:

Beskrivelse af hvordan aftenen forløb:

Aslan fik første dosis kl 15, men umidelbart mærkede vi ikk enoget før omkring kl 19. Han begyndte at vrølte lidt og sløbe på bag partiet. Tung i numsen om man vil.

Da det er første år vi prøver det, og vi er sammen med en anden hund som er MEGET glad :mrgreen: kan det lige såvel være leg i frostvejr, eller bare leg der har kørt ham træt. Men vi mærkede ikke til en mindre reaktion før omkring kl 19.

Skyderiet tog til, men Aslan kørte i samme stadie som kl 16 og 17. Så omkring kl 21 gik vi uden for og Aslan fik tisset og skidt, nullerede rundt med Nala (den anden hund) der kom et brag, Asllan fik et chok og ville inden for. Det kom han så, begyndte at piske en stemning op, han fik et "læg dig", han sukkede og lagde sig ned, opmærksom men ikke sur/bange.

Omrking kl 22 skulle nala også lige piske en stemning op, nu var Aslan jo stoppet :mrgreen: Så fik Aslan besked på at det ikke var i orden at følge i hendes fodspor :blink: og begge hunde stoppede. Jo tættere vi kommer på kl 22:30 bliver Aslan mere og mere træt. Man kan tydeligt se det på ham. Vi begrænser leg, han har det ok, men træt, så ikke nogen grund til at skulle lege vild leg inden for.

Han begynder så småt at gø mere og være lidt sur over at han ikke har fået stoppet nytåret endnu :mrgreen: Han får pillerne kl 22:30 Og kl 00:30 står han og kigger ud på alt fyrværkeriet sammen med martin (halen er total neutral, så han slapper af :5up: )

Det lyder som guld og grønne skove, og det har det også været. Aslan har gøet en del, men vi har kunnet få ham hurtig ned på jorden igen med et simpelt NEJ til høj gøen, og så skulle han ligge sig.

tiden imellem kl 15 og 19 har været relativ træls, og næste år vil jeg forhører mig (alt efter hvad vores planer bliver) om man evt skulle begynde mediceringen omrking kl 12.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke komme med data, da det ikke var Luna der fik Meprobamat. Men min veninde's 2 gårdhunde fik det og de klarede aftenen og natten med ug og slange. Det havde de ikke gjort sidste år på Zylkene.

Venindens forældres hund fik også meprobamat, men de havde ikke fulgt anbefalingerne fra dyrlægen og deres hund rendte rundt og stressede

Link til indlæg
Del på andre sites