Hop til indhold

Min hund i løbetid

Gæst lonte
 Share

Recommended Posts

Min dværspudel Bailey på 3 år er nu i løbetid igen igen - sidste gang var i september dvs kun 4 måneder siden. Hun var også i løbetid i maj dvs 3 gange på 1 år? Er lidt bekymret - Er der nogle som har erfaring med dette?

Link til indlæg
Del på andre sites

--Der er netop en anden tråd om uregelmæssige løbetider..

http://www.hunde-forum.dk/debat/12521-lobetid-allerede-igen-efter-2-mdr.html#post310452

I det tilfælde har Mimi haft regelmæssige løbetider som der er gået kuk i... Men Mimi er 2½ år, så hun er jo faktisk næsten jævnaldrende med din Bailey.

Hvor tit plejer Bailey at komme i løbetid?

Hvis der plejer at være 6 mdr imellem, så er det ikke så meget forskudt at hun denne gang kun har 4 måneder imellem.

Men ligesom med Mimi, så skal du være meget opmærksom på, om Bailey er rask. Om hun spiser, drikker og leger. Hvis du kan tage hendes temperatur kan det være en god ide. Sandsynligvis har hun ikke feber, men det er godt at kende hendes normaltemperatur, så du kan holde øje med op hun får feber.

Bløder hun helt normalt? Eller er hun bare hævet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop det samme problem med min, og lavede derfor denne tråd i går, prøv lige at se den http://www.hunde-forum.dk/debat/12521-lobetid-allerede-igen-efter-2-mdr.html

...Du kom først:-D..

Pudsigt, med jeres tøsser.

Jeg kom til at tænke på, at dyrene i naturen jo også har problemer med at finde ud af årstiden... Måske påvirker det underlige klima også de små hunde..

Det er ikke til at vide, om det er på grund af klimaet, eller om det er alvorligere.

Så I må holde øje med løbetøsserne.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
...Du kom først:-D..

Pudsigt, med jeres tøsser.

Jeg kom til at tænke på, at dyrene i naturen jo også har problemer med at finde ud af årstiden... Måske påvirker det underlige klima også de små hunde..

Det er ikke til at vide, om det er på grund af klimaet, eller om det er alvorligere.

Så I må holde øje med løbetøsserne.. :???:

Ja det må vi :-) Mimi er heldigvis stadigvæk i fin form, glad og det hele. Min dyrlæge har lørdagsåben (man skal ikke bestille tid) så jeg tager lige et smut ud forbi ham i morgen, for alle tilfældes skyld.

Spændende tanke, om det er natúren der påvirker vores små hunde - for ja, det ved man jo aldrig, naturen er forunderlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det er ikke unormalt at en tæve kan have 3 løbetider på et år. Har selv haft en og kender til flere inde for min race som er i løb helt op til 4 gange om året. Omvendt er der hunde inden for min race som kun går i løb 1 gang om året, har selv sådan en også :blink:

Det ser ud til at frekvensen af løbetider er arvelig, således at dem som går tit i løb også får døtre der gør det og omvendt.

En anden faktor som kan trigge hyppige løbetider er undertrykkelse af ægløsning.

Den Lyssa tøs er f.eks. i hvad der minder om løbetid ca. hver anden måned (at dømme ud fra min hanhund), men hun bløder dog ikke og er heller ikke hævet (hvilket man betegner som hvid løbetid).

Dette kan skyldes "undertrykkelse" eller den blotte tilstedeværelse af de andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites