Gæst Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 Nu har jeg Jack på 5 måneder og han får Arion's Large breed puppies foder. Det holdt normalt ca 2 måneder og vi er lige skiftet over til Large breed fra normalt hvalpe foder. Nu er det en måned siden jeg har købt en 15 kg sæk og den er allerede næsten væk ! Han får 150g om morgen og 200g om aften. Nogle gange får han 60-100g om eftermiddagen men det er kun hvis han bliver helt rastløs af sult eller skal være alene hjemme. Jeg skiftede over til large breed fordi han blev helt sindssyg i op til 2 timer før aftensmaden men nu 3 uger senere gør han det igen. Derudover får han godbidder og tyggeben. Hvis jeg skærer ned på hans foder altså helt fjerner de 60-100g så bliver han for tynd igen. Men hvis en sæk til næsten 500kr kun holder i et måned så varer det ikke lang tid før jeg får svært ved at blive ved med at få råd til det hele. Mit spørgsmål er hvornår kan man med en stor hund som en labrador/golden retriever (påstod sælgeren han var men jeg har mine tvivl på at det var alt som var i ham) skifte over på voksen foder eller begynde at blande det i? Han er en "lille" hund, ikke særligt høj men stadig meget lang, han er 5 måneder og vejer 20kg men er på ingen måder lige så stor som de labrador og golden's jeg normalt møder på gåturer, så muligvis lidt cocker spaniel eller d/s gårdhund i ham. Faren som de viste os ligner ikke de hvalpe, de var simplethen alt for forskellige til "Kun" at være en golden retriever blandet med en labrador. Kan poste billeder af Jack og de andre hvalpe hvis det kunne hjælpe Har nemligt overvejet at lave en tråd hvor folk kunne skrive deres ide til hvad han er for en Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Man hører jo om hvalpe der får vokseværk og går over enten helt eller halvt på voksenfoder. Nu er vokseværk ikke problemet, men jeg tænkerom der kan ske alverdens ved det (siger hende der var pansik angst ang foder det første år ). Hvor meget bliver maden udnyttet? Skider hunden meget? Der findes jo også mad med ekstra fedt i. Du kunne evt putte lidt andefedt på maden så han på den måde tager på. Hvor slank/tynd er han? Og jeg kan ikke lige helt forstå den med at gå fra almindelig puppy til large breed puppy? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Man hører jo om hvalpe der får vokseværk og går over enten helt eller halvt på voksenfoder. Nu er vokseværk ikke problemet, men jeg tænkerom der kan ske alverdens ved det (siger hende der var pansik angst ang foder det første år ). Hvor meget bliver maden udnyttet? Skider hunden meget? Der findes jo også mad med ekstra fedt i. Du kunne evt putte lidt andefedt på maden så han på den måde tager på. Hvor slank/tynd er han? Og jeg kan ikke lige helt forstå den med at gå fra almindelig puppy til large breed puppy? Tror der menes Arion Puppy med alm. puppy foder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Man hører jo om hvalpe der får vokseværk og går over enten helt eller halvt på voksenfoder. Nu er vokseværk ikke problemet, men jeg tænkerom der kan ske alverdens ved det (siger hende der var pansik angst ang foder det første år ). Hvor meget bliver maden udnyttet? Skider hunden meget? Der findes jo også mad med ekstra fedt i. Du kunne evt putte lidt andefedt på maden så han på den måde tager på. Hvor slank/tynd er han? Og jeg kan ikke lige helt forstå den med at gå fra almindelig puppy til large breed puppy? Han er ca 47cm høj og vejer ca 20kg, han er perfekt lige nu hehe men skal bestemt ikke tabe sig ! Jeg har fået ham fodret op fordi før kunne man tælle hans ribben. Jeg ved ikke hvor stor skade det kan gøre at skifte over på voksen foder :blink: Problemet er simpelthen mængten han spiser lige nu, 15kg hvalpefoder på en måneds tid. Plus at han går og bliver helt rastløs hvis jeg fjerner bare en smule af hans foder. Han skider 2 gange om dagen og det er hvad jeg ville kalde en normal størreles bæ til en mellem stor hvalp Lidt stor men fast og fin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Hvad tænker du at få ud af at skifte over på voksenfoder? Så vidt jeg ved, er kiloprisen relativ ens på voksenfoder og hvalpefoder? Og mængden han spiser nu, vil nok være det han vil blive ved med at spise. Spiser han 350 gram om dagen, bør de 15 kilo række 42 dage - så cirka halvanden måned. Det tror jeg ikke du kan lave så meget om på. Jeg syntes absolut heller ikke du skal skære ned i mængden på hans mad, da 350 gram næsten lyder som lidt på den lave side for en hund på hans størrelse. Et for tidligt skift i foderet kan i princippet betyde, at hunden ikke får den korrekte sammensætning i ernæringen, sådan at den vokser bedst muligt. Når du nu har en hund på racer med tendens til HD og lidt besvær i bevægeapparatet, ville jeg ikke turde gå for tidligt fra hvalpefoderet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Hvalpefoder indeholder meget mere end voksenfoder gør, som regel. Vi stopper ikke med 3 måltider før hunden er 6 måneder. Og gav vi tørfoder, var det planen at holde ham på hvalpefoder indtil 15-18 måneders alderen, større racer udvikler sig næsten indtil 2 års alderen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Så må jeg holde ud lidt endnu hehe han er jo kun 5 måneder indtil videre, det går nok også alt sammen blev bare sådan i tvivl. Og grunden til at jeg troede at det blev anderleds når han kom på voksenfoder var at jeg havde den forståelse at han ikke skulle have så mange gram om dagen så det ville holde lidt længere. Men han skal under ingen omstændigheder af hvalpefodret for tidligt derfor jeg spurgte :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Ja, jeg kørte jo min yngste på hvalpefoder til hun var knap 18 måneder. Og kørte så over på voksenfoder. Hvilket jeg ville gøre med fremtidige hvalpe også. Mener ikke der er den store forskel på mængden af foder når man skifter til voksen. Med så stor som Jack kan forventes at blive, hvis han allerede nu vejer 20 kg., tror jeg ikke det er helt galt at han skal have omkring 400 gram om dagen. Der kan være forskel på mængden alt efter producent, men det svinger ikke mange gram. Har ingen idé om hvor meget mine hunde spiser, da jeg aldrig vejer af. I voksealderen får de så meget de gider at spise, og når de kører på voksenfoder får de hvad "de trænger til" - hvad jeg kan vurdere der skal til ved at se på deres foderstand med både øje og hånd. Personligt syntes jeg jo det med foder er en ren jungle, og kan ikke komme med et bud på, om du kan få et lignende produkt til lidt billigere penge? Men der ryger noget mad gennem de dyr der, og jeg kan også forundres over hvor hurtigt 25 kilo forsvinder her i huset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Ja, jeg kørte jo min yngste på hvalpefoder til hun var knap 18 måneder. Og kørte så over på voksenfoder. Hvilket jeg ville gøre med fremtidige hvalpe også. Mener ikke der er den store forskel på mængden af foder når man skifter til voksen. Med så stor som Jack kan forventes at blive, hvis han allerede nu vejer 20 kg., tror jeg ikke det er helt galt at han skal have omkring 400 gram om dagen. Der kan være forskel på mængden alt efter producent, men det svinger ikke mange gram. Har ingen idé om hvor meget mine hunde spiser, da jeg aldrig vejer af. I voksealderen får de så meget de gider at spise, og når de kører på voksenfoder får de hvad "de trænger til" - hvad jeg kan vurdere der skal til ved at se på deres foderstand med både øje og hånd. Personligt syntes jeg jo det med foder er en ren jungle, og kan ikke komme med et bud på, om du kan få et lignende produkt til lidt billigere penge? Men der ryger noget mad gennem de dyr der, og jeg kan også forundres over hvor hurtigt 25 kilo forsvinder her i huset. Ja det er nemligt en ren jungle, vil helst ikke skifte mærke på foderet da jeg ved det er godt. Men problemet ville være hvis han´bliver ved med at være så rastløs i op til 2 timer før aftensmaden. Morgenmaden har vi ingen problemer med men aftensmaden der starter han 16-17 hvor han først får kl 18 ca. Han får næsten altid de 60-100gram oveni så han får altså ca 450gram om dagen næsten altid der udover er der ikke talt godbider hvilket han får en god sum af fordi vi træner en hel del i løbet af en dag, altså på gåturerne også om aften holder vi "træning" hehe Jeg kan på ingen måder lade foder står eller give ham når han lyster fordi han er hele tiden sulten altid og evigt, han tømmer hans madskål på ca 30sec-1min's tid hver gang. Hans afføring er en helt del bedre efter jeg købte large breed udgaven af Arion. Men når han bliver så rastløs, går ud til skabet med maden, ind mig om og om igen i næsten 2 timer så bliver jeg en smule urolig, mad skal jo være positivt og ikke noget som stresser ham sådan at han sluger maden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Tror ikke det er stress at han sluger maden, men et spørgsmål om at han er madglad lille dyr, der har ventet lægne på at få fyld i maven. Min den store gør det også, og jeg er begyndt at hælde lunkent vand i hendes mad lige inden servering. Det tvinger hende til at tage det roligt og har haft en rigtig god effekt. Tidligere havde hun nemlig problemer med at mellemgulvet gik i kramper efter mad. Nu ved jeg ikke om det er det du gør allerede, men jeg ville måske foreslå at du tog dagens ration af foder fra om morgenen, og så brugte af den i løbet af dagen som belønning. Og så et enkelt spørgsmål? Hvorfor skal han først have maden kl. 18, hvis han er sulten forinden? Jeg er ikke fan af at lade mad stå fremme til hunden, så den er jeg helt med på at du ikke gør. Til gengæld er jeg heller ikke fan af faste spisetider, da jeg ikke ønsker at have en hund, der har indlært sig klokken, og "giver problemer" hvis madtiden ikke overholdes til punkt og prikke. Så hjemme ved os kan fodringstid både være kl. 17, eller det kan være kl. 23. Alt efter hvordan dagen og aftenen forløber. Er de meget sultne, kan de også have en tendens til at opføre sig som Jack; blive rastløse og på alle måder forsøge at gøre opmærksom på hvor det er vi har foderet stående - det kunne jo være jeg havde glemt det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 Tror ikke det er stress at han sluger maden, men et spørgsmål om at han er madglad lille dyr, der har ventet lægne på at få fyld i maven. Min den store gør det også, og jeg er begyndt at hælde lunkent vand i hendes mad lige inden servering. Det tvinger hende til at tage det roligt og har haft en rigtig god effekt. Tidligere havde hun nemlig problemer med at mellemgulvet gik i kramper efter mad. Nu ved jeg ikke om det er det du gør allerede, men jeg ville måske foreslå at du tog dagens ration af foder fra om morgenen, og så brugte af den i løbet af dagen som belønning. Og så et enkelt spørgsmål? Hvorfor skal han først have maden kl. 18, hvis han er sulten forinden? Jeg er ikke fan af at lade mad stå fremme til hunden, så den er jeg helt med på at du ikke gør. Til gengæld er jeg heller ikke fan af faste spisetider, da jeg ikke ønsker at have en hund, der har indlært sig klokken, og "giver problemer" hvis madtiden ikke overholdes til punkt og prikke. Så hjemme ved os kan fodringstid både være kl. 17, eller det kan være kl. 23. Alt efter hvordan dagen og aftenen forløber. Er de meget sultne, kan de også have en tendens til at opføre sig som Jack; blive rastløse og på alle måder forsøge at gøre opmærksom på hvor det er vi har foderet stående - det kunne jo være jeg havde glemt det... Jeg prøver for det meste at give ham det kl 18, fordi så kan jeg nå at sætte mit mad over så det er klart til ca kl 19 og nå at gå med ham inden jeg skal spise. Er selv undervægtigt så prøver at det ikke bliver for sent jeg spiser eller ham. Men efterhånden så får han det når han begynder normalt til hverdag kl 17, fordi det er bare slet ikke til at holde ud og se på, han vil så gerne have det, men havde hørt at faste spisetider var bedst for en hvalp. Vi har aldrig brugt det hjemme ved min kæreste og hans hund men nu er min kæreste også unormal hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 Ja, jeg har aldrig brugt faste spisetider. Nærmere faste retningslinjer. Så da de som hvalpe blev fodret tre gange om dagen, var det gerne i tidsrummet 7-9, 15-16 og 18-20. Eller hvordan det nu har passet med hverdagen. Jeg er ganske hurtigt gået ned til at fodre to gange om dagen, og så har det igen været inde for faste tidsrum. Som regel inden jeg tog hjemmefra og så igen eftermiddag/aften. For mig er faste tidspunkter bare ikke optimalt, for jeg fungerer ikke så skematisk, at jeg kan holde det hver eneste dag. Nogle dage går man til træning om aftenen, andre dage arbejder man længe eller andet. Og så ville jeg ikke orke at have en hund, der var kørt ind i så faste rutiner, at dens dag ville kollapse hvis der pludselig laves om på det. Det er ved at være lang tid siden, og måske det er en skrøne. Men syntes at huske historier om hunde, der har splittet det hele ad, hvis ejeren ikke er hjemme præcis som h*n plejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 foderanvisninger kan man sjældent rette sig efter. Du må se hvor meget du skal fodrer jack med på hans krop. Du skriver han sluger, har i mulighed for fodersøgning? vi har en jo en meget madglad hund også og der er det altså lykken med fodersøgning, han søger et område på 80-100 kvm morgen og ved aftentid. ang. fodertidspunkter, så giver vi altid foder efter morgenturen i hverdagene og weekender afhænger det af hvor "frisk" han er :banan: aftensmaden får han når vores står på bordet, så det er mellem 17-18. Vores hund vejer 34 kg og har gjært i 1 ½ siden han var 9-10 mrd, voksen foder og klare sig på cirka 400-450 gram vil jeg tror, lidt mindre end hvad han fik af hvalpefoder og han har de rigtige "former", men er ikke nær så aktiv som jeres vil jeg tror. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 foderanvisninger kan man sjældent rette sig efter.Du må se hvor meget du skal fodrer jack med på hans krop. Du skriver han sluger, har i mulighed for fodersøgning? vi har en jo en meget madglad hund også og der er det altså lykken med fodersøgning, han søger et område på 80-100 kvm morgen og ved aftentid. ang. fodertidspunkter, så giver vi altid foder efter morgenturen i hverdagene og weekender afhænger det af hvor "frisk" han er :banan: aftensmaden får han når vores står på bordet, så det er mellem 17-18. Vores hund vejer 34 kg og har gjært i 1 ½ siden han var 9-10 mrd, voksen foder og klare sig på cirka 400-450 gram vil jeg tror, lidt mindre end hvad han fik af hvalpefoder og han har de rigtige "former", men er ikke nær så aktiv som jeres vil jeg tror. Jack er perfekt som han ser ud nu, det siger dyrlægen også, men han skal bestemt på ingen måder tabe sig, lidt efter jeg fik ham hjem var han så tynd jeg kunne tælle hans ribben og det hjalp at komme på Large breed 25+kg i voksen vægt. Nu er Jack jo indtil videre en lille labrador han er ca 47 ca høj måske lidt mindre og vejer præcist 20kg. Han er så til gengæld meget lang i kroppen. Jeg giver normalt også morgen maden efter morgen gåturen. Og jeg tror lidt at tidspunktet på aftensmaden er fulgt med fra han var helt lille hvalp fordi der skulle han helst spise en time før mig, så jeg kunne nå at komme ud med ham og ikke skulle ud midt i min egen mad. Vi er ikke rigtigt mulighed for fodersøg, men jeg har overvejet at købe en af de store aktivitets bolde også give ham der i men har ingen erfaring i det? Vi bor i en 1 værelses uden have eller altan til og Jack kan slet ikke styre sig hvis han ser jeg tager hans mad op og måler også putter det i lommen, han ville nægte at tisse eller noget som helst indtil vi var nået ned på græsset, hvor der tit går andre hunde, som nok ville syntes hans mad er meget godt. Men jeg håber snart på at kunne få en 2 værelses herude med have også skal han lave fodersøg med alle måltiderne ca. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 du kan bare sprede det på gulvet i dit hus. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 Jack er perfekt som han ser ud nu, det siger dyrlægen også, men han skal bestemt på ingen måder tabe sig, lidt efter jeg fik ham hjem var han så tynd jeg kunne tælle hans ribben og det hjalp at komme på Large breed 25+kg i voksen vægt. Nu er Jack jo indtil videre en lille labrador han er ca 47 ca høj måske lidt mindre og vejer præcist 20kg. Han er så til gengæld meget lang i kroppen. Jeg giver normalt også morgen maden efter morgen gåturen. Og jeg tror lidt at tidspunktet på aftensmaden er fulgt med fra han var helt lille hvalp fordi der skulle han helst spise en time før mig, så jeg kunne nå at komme ud med ham og ikke skulle ud midt i min egen mad. Vi er ikke rigtigt mulighed for fodersøg, men jeg har overvejet at købe en af de store aktivitets bolde også give ham der i men har ingen erfaring i det? Vi bor i en 1 værelses uden have eller altan til og Jack kan slet ikke styre sig hvis han ser jeg tager hans mad op og måler også putter det i lommen, han ville nægte at tisse eller noget som helst indtil vi var nået ned på græsset, hvor der tit går andre hunde, som nok ville syntes hans mad er meget godt. Men jeg håber snart på at kunne få en 2 værelses herude med have også skal han lave fodersøg med alle måltiderne ca. Har du overvejet, om du skulle købe nogle grøntsager? Og koge dem? Det råd gav min opdrætter mig, for Møffe var også kronisk sulten som lille (og er det stadigvæk), men det hjalp desværre ikke på ham. Tror simpelthen bare, han føler, at han har uendelig plads dernede i mavsen lige meget hvor meget han får Men det råd fik jeg i hvert fald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 Vi giver mange godbidder i form af æble, banan, clementin, gulerod osv - alt inden for frugt og grønt, det synes jeg faktisk har hjulpet på panik sult og vi er fri for at tænke over, om han får for meget mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 put foderet i en hård plastik flaske, så kan han tumle med at få det ud, bare hold øje med han ikke bider i flasken, så tag kun en lille smule i af gangen, så han vender sig til det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 Har du overvejet, om du skulle købe nogle grøntsager? Og koge dem? Det råd gav min opdrætter mig, for Møffe var også kronisk sulten som lille (og er det stadigvæk), men det hjalp desværre ikke på ham. Tror simpelthen bare, han føler, at han har uendelig plads dernede i mavsen lige meget hvor meget han får Men det råd fik jeg i hvert fald han får mindst 1 gulerod, men har aldrig prøvet at give ham noget kogt, vidste ikke om han måtte få det og i så fald hvad. Men hvis han må det, så skal jeg da i gang men hvilken grønsager og frugter må en hund spise, han kan i hvert fald ikke tåle tun ellers er det metal dåsen tun'en var i han ikke kan tåle. Men alt hvad han må få sådan af sundt grønt, har jeg intet imod at stå og lave, syntes at det var rigtigt hyggeligt, da han var syg, at koge ris og kylling til ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 Vi giver mange godbidder i form af æble, banan, clementin, gulerod osv - alt inden for frugt og grønt, det synes jeg faktisk har hjulpet på panik sult og vi er fri for at tænke over, om han får for meget mad. Vidste slet ikke at vovsen måtte få alt dette, hvade jeg slet ikke tænkt over, vidste bare at jeg ikke ville have en hund som spise aftensmad af det som jeg fik selv. Kender nemligt en labrador tæve som blev rimeligt tyk af det og at jeg ikke ville have han fik ved bordet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 put foderet i en hård plastik flaske, så kan han tumle med at få det ud, bare hold øje med han ikke bider i flasken, så tag kun en lille smule i af gangen, så han vender sig til det. Okay jamen det trick bruger jeg når han skal være alene hjemme, så får han lidt foder i en flaske og har aldrig haft problemer med at han bider i flasken Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 Jeg har kun læst at hunde ikke må få kartofler og var det broccoli? :hmm: Vi barfer, og der smadrer vi frugt og grønt sønder og sammen for at hunden kan optage det, vi koger det ikke, det ved jeg ikke hvad gør. Grønt og frugt som bare spises som det er giver nok ikke så meget andet end mæthedsfornemmelse og ja, noget at gnaske i. Jeg ved ikke hvordan du skal gøre hvis du ligefrem erstatter dele af din hunds daglige tørfoder. Motor slugte også sin mad på et splitsekund da han fik tørfoder, vi hældte vand i, det gjorde ingen forskel, men nu er han tvunget til at gnaske sig igennem ben, så nu tager det ham 15-20 min at spise aftensmad. Kylling bliver stadig nærmest bare slugt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 han får mindst 1 gulerod, men har aldrig prøvet at give ham noget kogt, vidste ikke om han måtte få det og i så fald hvad. Men hvis han må det, så skal jeg da i gang men hvilken grønsager og frugter må en hund spise, han kan i hvert fald ikke tåle tun ellers er det metal dåsen tun'en var i han ikke kan tåle. Men alt hvad han må få sådan af sundt grønt, har jeg intet imod at stå og lave, syntes at det var rigtigt hyggeligt, da han var syg, at koge ris og kylling til ham Vi købte blomkål til Møffedyret, som han så fik lov til at gnaske noget af - det smagte ganske fint :mums: Jeg ved ikke, om det har nogen betydning at det bliver kogt? Det var bare det råd jeg fik og så gjorde jeg det altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 Kom sådan til at tænke på at NOGLE gange så fiser han ca en 30 min til en time efter han har fået med og det stinker, det er dog ikke så slemt som det var før vi skiftede men en gang imellem kommer der en og den hørmer. Vi var ude og gå med en veninde og hendes hund i dag og de stod lidt væk og snakkede med en de kendte og begyndte så at gå over mod os, sagde hun:" Puuuuha Jack den lugter godt nok, kan lugte den helt herover." Han var ved at lave en lille bæ. Så måske er der noget i tørkosten som han ikke kan fordøje men det ved jeg enligt ikke, jeg kunne ikke lugte noget men hvis jeg står i vinden og han ligger en som morgen som har lagt i mavsen hele natten så kan jeg godt syntes at den er slem ellers kun når han fiser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Januar 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2010 men hvis jeg spørger dyrhandlen hvad jeg ellers skal købe til ham så siger de altid:" Royal canin´Retriever foder" Og det vil jeg ikke. Og dyrlægen vil naturligvis have jeg køber det han har i sin butik til over 500kr for 8-10kg. Jeg giver nu 474 kr for 15kg Arion Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts