Hop til indhold

hvalpefoder CHOK!

Gæst
 Share

Recommended Posts

men hvis jeg spørger dyrhandlen hvad jeg ellers skal købe til ham så siger de altid:" Royal canin´Retriever foder" Og det vil jeg ikke. Og dyrlægen vil naturligvis have jeg køber det han har i sin butik til over 500kr for 8-10kg.

Jeg giver nu 474 kr for 15kg Arion

Pt. bruger jeg Acana til min Møffe. Jeg synes han umiddelbart fungerer godt på det, men han er først gået 100% over på det idag efter Royal Canin (vi har brugt 2 uger på at skifte, men den sidste uges tid har han kun fået 100-200g RC ud af 680g) - så mit grundlag er MEGET tyndt.

Det koster ca. det samme som Arion og jeg synes 100 gange bedre om ingredienslisten - faktisk ville jeg aldrig selv fodre med Arion, der er for meget korn i :genert: RC har jeg kun fodret med, fordi at min opdrætter har rigtig god erfaring med det (hun har opdrættet berner i 27år) og det selvom jeg ikke bryder mig om ingredienserne - jeg har bare været panisk angst for, at Møffe skulle udvikle HD eller AD.

En bonus ved Acana er også, at mange af ingredienserne er 'fritgående' (hvis ikke alle, men det tror jeg desværre ikke - så ville det stå der).

Acana Puppy Large Breed

Link til indlæg
Del på andre sites

Pt. bruger jeg Acana til min Møffe. Jeg synes han umiddelbart fungerer godt på det, men han er først gået 100% over på det idag efter Royal Canin (vi har brugt 2 uger på at skifte, men den sidste uges tid har han kun fået 100-200g RC ud af 680g) - så mit grundlag er MEGET tyndt.

Det koster ca. det samme som Arion og jeg synes 100 gange bedre om ingredienslisten - faktisk ville jeg aldrig selv fodre med Arion, der er for meget korn i :genert: RC har jeg kun fodret med, fordi at min opdrætter har rigtig god erfaring med det (hun har opdrættet berner i 27år) og det selvom jeg ikke bryder mig om ingredienserne - jeg har bare været panisk angst for, at Møffe skulle udvikle HD eller AD.

En bonus ved Acana er også, at mange af ingredienserne er 'fritgående' (hvis ikke alle, men det tror jeg desværre ikke - så ville det stå der).

Acana Puppy Large Breed

Nu har jeg været ved at kigge på Acana's hjemmeside og jeg tror faktisk det ender i et foderskift fra Arion til Acana :mrgreen: Også vil jeg så give ham grønsager oveni, selvfølgeligt medregnet i hans mænge af daglig foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan aldrig helt slippe af med hundeprutter. Det er noget ingen, hverken hunde, mennesker eller andre pattedyr, kan se sig fri for at gå og hygge sig med.

Det er ikke nødvendigvis ikke fordi tingene ikke bliver fordøjet (rester vil der jo altid være), at efterladenskaber lugter ekstra. De fleste typer af mad og drikke kan "afsætte" sådan en duft. Eller er jeg virkelig den eneste der kan tisse honning efter et par skålfulde guldkorn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg været ved at kigge på Acana's hjemmeside og jeg tror faktisk det ender i et foderskift fra Arion til Acana :mrgreen: Også vil jeg så give ham grønsager oveni, selvfølgeligt medregnet i hans mænge af daglig foder

Det der med medregnet i hans daglige foder, der skal du altså lige tjekke op på det, for så vidt jeg ved, kan hunde ikke optage rå eller kogte grøntsager medmindre det er blendet til smadder / kørt gennem en saftpresser..

Og eftersom han kun er 5 måneder, gror han jo ret meget endnu, så det er jo rimelig vigtigt at han så også får det han skal....

Du kan aldrig helt slippe af med hundeprutter. Det er noget ingen, hverken hunde, mennesker eller andre pattedyr, kan se sig fri for at gå og hygge sig med.

Det er ikke nødvendigvis ikke fordi tingene ikke bliver fordøjet (rester vil der jo altid være), at efterladenskaber lugter ekstra. De fleste typer af mad og drikke kan "afsætte" sådan en duft. Eller er jeg virkelig den eneste der kan tisse honning efter et par skålfulde guldkorn?

Motor fiser også nogle ildelugtende djævler engang imellem :badr:

I dag stod jeg 4 meter fra ham da han lagde sin lille kage, oouuh den sved i næsen!

Jeg prutter kun rosenduft :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med medregnet i hans daglige foder, der skal du altså lige tjekke op på det, for så vidt jeg ved, kan hunde ikke optage rå eller kogte grøntsager medmindre det er blendet til smadder / kørt gennem en saftpresser..

Og eftersom han kun er 5 måneder, gror han jo ret meget endnu, så det er jo rimelig vigtigt at han så også får det han skal....

Motor fiser også nogle ildelugtende djævler engang imellem :badr:

I dag stod jeg 4 meter fra ham da han lagde sin lille kage, oouuh den sved i næsen!

Jeg prutter kun rosenduft :engel:

Da Jack på ingen måder er overvægtig men faktisk er lidt til den slanke side, så giver jeg ham stadigvæk den mængde foder han skal have også er jeg begyndt at koge lidt kylling, guleroder og andet godt grønt og give ham oveni. Har jo så fundet ud af at der faktisk er kommet majs og "fyldestof" i Arion's foder, hvilket der ikke var da min mor startede på det, så nu skifter vi vist alle sammen til Acana's bare forskellige slags foder indefor mærket:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Jack på ingen måder er overvægtig men faktisk er lidt til den slanke side, så giver jeg ham stadigvæk den mængde foder han skal have også er jeg begyndt at koge lidt kylling, guleroder og andet godt grønt og give ham oveni.

Godt at du ikke skærer ned på foderet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må jeg holde ud lidt endnu hehe han er jo kun 5 måneder indtil videre, det går nok også alt sammen blev bare sådan i tvivl.

Og grunden til at jeg troede at det blev anderleds når han kom på voksenfoder var at jeg havde den forståelse at han ikke skulle have så mange gram om dagen så det ville holde lidt længere.

Men han skal under ingen omstændigheder af hvalpefodret for tidligt derfor jeg spurgte :blink:

Jeg har selv haft en grå schæfer der trods sine 37 kg fik foder til en på 90 kg. Så det er ikke altid man skal rette sig efter det der står på posen. Måske er han bare ikke god til at udnytte det fodermærke. Prøv evt. et andet. Jeg gav min grå, mens hun var mager, hunderis med fløde i. Fløde er dog ikke nogen god ide til hvalpe. Så kan du blande andet i som er godt for en hund i hans alder. Det giver ham en mæthedsfølelse. Som 5 måneders er det godt nok meget han spiser, især når han ikke vjer mere.

Link til indlæg
Del på andre sites