Hop til indhold

Hjælp til at finde ud af hvad min hund er en blandning af


Gæst
 Share

Recommended Posts

Jeg købte Jack og hentede ham da han var 9 uger fik jeg at vide, men så bagefter ville jeg regne ud hvor gammel han var, passede det sælger skrev ikke med den alder han skulle have da jeg hentede ham.

Hvis den dato hun gav mig for fødsel er sandt så blev hans søskende solgt nogle dage før tid og han ville være ca 10 uger og ikke 9 uger, så mig, min mor og stedfar har ikke kunne få det til at passe.

Det var så hvad det var.

En dag sagde min mor til mig at hun faktisk havde haft mistanke til at den hund vi så som Jack's far ikke var faren og at moren ikke var ren golden retriever! Jeg begyndte mere og mere at tænke over det og hvalpene så faktisk så forskellige ud og var meget små og nogle meget store.

Jeg begyndte naturligvis at undersøge hvad han mon kunne være blandet med, HVIS de hvalpe vi så rent faktisk var hans søskende!

Jeg er kommet mere og mere i tvivl om hvad der faktisk har foregået, muligvis intet men mit hjerte siger at sælger ikke var ærlig.

Da jeg fortalte hende at den dato fødslen skulle have været sket på, ikke passede med den alder hun havde givet mig på Jack, fik jeg bare at vide:" Det var den og den dato :)"

Dette var alt.....

Jeg elsker min hund men syntes da bestemt at hvis slæger ikke var ærlig, så er det træls gjort fordi jeg ville ikke have valgt Jack fra af den grund medmindre det var et eller andet helt tosset som ikke passede til mig blandet ind i det.

Nu vil jeg gerne høre jeres meninger udfra billeder af Jack og hans søskende.

Hvis nogle af dem som har købt Jack søskende eller sælger selv er på dette forum og ønsker at jeg sletter billederne må de gerne sige til, men sælger har selv givet mig disse billeder og resten har jeg selv taget af Jack.

 

Billede 1. Jack først med hans søster.

billede 2. Jack som 5 uger gammel.

Billede 3 Jack som snuser til hånden og hans 2 søstre.

Billede 4. Jack som slikker min hånd med hans søster som ligger ned.

Billede 5.Jack og hans ene søster som spiser med deres mor.

Billede 6. det sammen som billede 5.

Billede 7. En af Jack brødre.

Billede 8. En af Jack's søskende mener det er en bror.

billede 9: Jack som 5 uger gammel.

Billede 10: Jack med sin brune søster.

Billede 11: Jack som "9" uger gammel.

Billede 12: En af Jack's brødre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er meget nysgerrig, så kan du jo få lavet DNA-test på din hund. Har set mange reklamer for den slags, hvor man efter sigende kan sige, hvilke racer der er i hunden. Jeg kender intet til det dog.

 

Men han ser dejlig ud :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tror der er rotweiler - lab og golden i den..

Rotte fordi jeg syntes han er bred og tæt bygget, benene er kraftige og mærmest masive, poterne tætte.

 

19518d1262364177-hjaelp-til-finde-ud-af-hvad-min-hund-er-en-blandning-af-018.jpg

 

Hans øre har ikke meget hævning så derfor tvivl er jeg på at der en race i med strit/opretstående øre,

 

Men hvilken race har I fået oplyst som hans far ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skulle Jack's far være blanding af?

 

Der kunne godt være noget schæfer i dem. Jeg tænker på aftegningen på ben og i ansigt her. Den ser mere gullig end "rødbrun" ud, derfor er buddet schæfer og ikke en rottweiler f.eks

 

Men der ser ud til at være labrador i, ihvertfald

 

Jack's far skulle være REN labrador, i hvert fald den de viste os som far. Han var helt stor og slank, en lidt lav labrador, han var mindre end moren som skulle være golde retriever

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror der er lab og cocker og et eller andet mere i ham... men hvem ved? :vedikke:

 

Min mor gætter også på noget cocker.

Men han er bare så lav, vi har mødt en d/s gårdhund labrador blanding og de var faktisk lige store

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er ca 47 cm høj og det passer jo ikke med en rotte da han er så lille

 

Er han ikke kun 5 mdr ? Så er der jo rigeligt af tid til at vokse endnu :blink: Han behøver jo ikke slægte Rotten på i både højde og drøjde når der er flere racer iblandet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er han ikke kun 5 mdr ? Så er der jo rigeligt af tid til at vokse endnu :blink: Han behøver jo ikke slægte Rotten på i både højde og drøjde når der er flere racer iblandet.

 

Jo han har tid men mange tror bare ikke på han bliver meget større fordi han har taget den store tur hvor han nærmest voksede hvert sekundt.

Han vejede ca 5 kg da jeg hentede ham og nu 20kg men når jeg kigger på ham kan jeg slet ikke se at han skulle blive meget større, men hans poter er stadigvæk bare så mega store!

Vi har også snakket om noget broholmer, mest i gas men jaah hehe den hund som vi så som skulle være faren var helt sort, lav meget lang, slank men ekstreme fyldt med muskler, hans "kindben" var så fremhævet, jeg mente der kunne være lidt "muskelhund" i den far men hvilken ved jeg sku ikke.

Men Jack er mere firekantet i ansigtet ved munden, en ting er i hvert fald sikker de to hunde kan umuligt begge være forældre hvis hun var en ren golden og han var en ren labrador.

Nu var det også svigerfarens labrador som skulle have været faren. Så det kan jo være nemt at "snyde"

Link til indlæg
Del på andre sites

den diegivende tæve der er på billederne ligner nu ikke en golden herfra... nærmere en gul lab - hun ihvertfald meget ung hvis hun er en golden, ingen faner eller pels at snakke om.... men man kan ikke se hendes ansigt, så det er svært at sige...

 

Hehe, det havde jeg slet ikke set... Nej der er ikke meget golden over den.. En gul lab kunne hun sagtens være, men ikke en golden

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor gætter også på noget cocker.

Men han er bare så lav, vi har mødt en d/s gårdhund labrador blanding og de var faktisk lige store

 

Karla er d/s og lab blanding. hende og hendes 4 søskende vejede alle omkring de 2,5 kg da de var 8 uger...

 

Hun er endt på ca 40 cm og 9 kg. Hendes bror er lige knap 50 cm og vejer 15 kg.... de to andre kender jeg desværre ikke størrelsen på...

 

tror ikke der er d/s i ham - deres ører plejer at gå ret "tydeligt" igennem i de blandinger jeg har set ihvertfald... og Jack har meget lavt satte ører ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna vejede også 5 kg da jeg hentede hende, mener jeg :-)

 

Men ja cocker ville også være en ide. De har så heller ikke de aftegninger, så der må være noget mere..

 

Det gør ham jo ikke mindre dejlig, men det ville da være interessant at vide, hvad han er:-)

jeg har f¢r set labrador krydset med anden farve kan give tan eller brindle aftegn. Cockere kommeri B/T så i teorien kan det sagtens være derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna vejede også 5 kg da jeg hentede hende, mener jeg :-)

 

Men ja cocker ville også være en ide. De har så heller ikke de aftegninger, så der må være noget mere..

 

Det gør ham jo ikke mindre dejlig, men det ville da være interessant at vide, hvad han er:-)

 

Nemligt hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Guuuuuuud måske er nogle af jer ikke galt på den, det her lyder måske helt vildt underligt men sad og kiggede nogle albums herinde på rotter og han har altså deres øje det er jeg sikker på. Den glød og de helt mørke brune øjne med let lys i. Det var bare som at se Jack i hovedet når han er glad og helt veltilpas!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...