Lille Louie Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Uha, ja. Årgang 0 husker jeg også at få set næsten hvert år. Det er ren Glamour at følge især parret fra Slagelse. Er helt på samme hold som de der mener, at Emma med familie er de mest "normale". De er så søde og rummelige og nede på jorden. Men noget provinsielle efter min målestok. Undskyld hvis jeg støder nogen, men husker stadig med gru første bunke afsnit hvor de glade, gravide og forelskede stod i ske sammen med bunker af andre mennesker der gjorde det samme, mens de vuggede med til Lars Lilholt. Men deres godhed kan man absolut ikke tage fra dem. Nye bunke unger fra Århus kunne jeg også være foruden, men er noget af en indsigt i hvad der sker med unger, der ikke får sat rammer. Rachel er en spøjs tøs, der siger de mærkeligste ting. Tænk at jeg havde glemt alle de guldkorn I andre så fint smider rundt her i tråden. Det er lige før hun egenhændigt kan udkonkurrere de fantastiske citater fra D.U.M.! Det kan hun virkelig! Hilsen én der både er medlem af DUM og Rachels fanside (der findes alle de gode citater)... Mine tre favoritter er: Første dag i børnehave: "Er i glade for at jeg er kommet?" (til de andre børn). Fra første dag i skole, hvor hun ikke synes hun får nok opmærksomhed: "Se mig! Jeg kan DANSE!". "Mor, hvornår skal du begynde som religions-pædagogisk konsulent i Ribe Stift?". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Det kan hun virkelig! Hilsen én der både er medlem af DUM og Rachels fanside (der findes alle de gode citater)... Mine tre favoritter er: Første dag i børnehave: "Er i glade for at jeg er kommet?" (til de andre børn). Fra første dag i skole, hvor hun ikke synes hun får nok opmærksomhed: "Se mig! Jeg kan DANSE!". "Mor, hvornår skal du begynde som religions-pædagogisk konsulent i Ribe Stift?". Link, tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 "Mor, hvornår skal du begynde som religions-pædagogisk konsulent i Ribe Stift?". Hahaha! Ja, den havde jeg glemt. Der sad jeg godt nok og måbede lidt. Var meget imponeret over, at så langt et ord kom ud af så lille en pige. Tror de fleste andre børn blot havde spurgt, hvornår mor skal starte på nyt arbejde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Link, tak Welcome to Facebook | Facebook Hahaha! Ja, den havde jeg glemt. Der sad jeg godt nok og måbede lidt. Var meget imponeret over, at så langt et ord kom ud af så lille en pige. Tror de fleste andre børn blot havde spurgt, hvornår mor skal starte på nyt arbejde... Kan til gengæld virkelig identificere mig med hende - dog synes jeg ikke min familie er lige så spøjs som hendes (men det kan være andre synes det ). Da jeg var lille og man udfyldte de der venindebøger med 'hvad vil du være når du bliver stor?' og veninderne skrev dyrlæge osv., så stod der ved mig "Korrespondent". Tror jeg har været meget Rachel agtig, nåt folk spurgte, hvad jeg ville være når jeg blev stor: "Flersproglig korrespondent" - freaky barn.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Rachel hænger sin jakke op: " Jeg er ved at blive en stor og dygtig pige her i familien" :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Rachel hænger sin jakke op: " Jeg er ved at blive en stor og dygtig pige her i familien" :klap: Der er bare SÅ mange gode.. Glæder mig til de nye afsnit starter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 "Mor, hvornår skal du begynde som religions-pædagogisk konsulent i Ribe Stift?". Ikke een af deltagerne i DUM ville kunne udtale den titel ... eller huske den ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Jeg bliver også nødt til at se det hvert år :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amanda1996 Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Er der andre end mig der glæder sig til en ny omgang med de herlige tøser og deres familier? De første to afsnit er vist tilbageblik, glæder mig helt vildt. Emma er min yngling. Ja det glæder jeg mig også til :klap: Hvornår kommer det? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Jeg synes, det er et dejligt program. Og er nødt til at købe dvdén med de første 9 år inden så længe :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Uha, ja. Årgang 0 husker jeg også at få set næsten hvert år. Det er ren Glamour at følge især parret fra Slagelse. Er helt på samme hold som de der mener, at Emma med familie er de mest "normale". De er så søde og rummelige og nede på jorden. Men noget provinsielle efter min målestok. Undskyld hvis jeg støder nogen, men husker stadig med gru første bunke afsnit hvor de glade, gravide og forelskede stod i ske sammen med bunker af andre mennesker der gjorde det samme, mens de vuggede med til Lars Lilholt. Men deres godhed kan man absolut ikke tage fra dem. Nye bunke unger fra Århus kunne jeg også være foruden, men er noget af en indsigt i hvad der sker med unger, der ikke får sat rammer. Rachel er en spøjs tøs, der siger de mærkeligste ting. Tænk at jeg havde glemt alle de guldkorn I andre så fint smider rundt her i tråden. Det er lige før hun egenhændigt kan udkonkurrere de fantastiske citater fra D.U.M.! -og netop derfor mener jeg at fam. Rachel er den mindst dysfunktionelle familie af dem alle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Jeg synes godt nok de er standardiserede alle sammen - Emma, der ender sine dage som knoklende, god, opofrende hustru med adskillige børn, Rachel der bliver akademiker og realiserer sig selv, hende med kamphunden, der vil gå præcis i mors fodspor, de øretæveindbydende drenge der ender som kreative direktører på reklamebureauer...der er ikke meget klassekamp og overraskelse over nogen af dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Ja min yndlingsfamilie var jo dem med Mathilde, men kan godt forstå de stoppede, da det steg hende noget til hovedet. Men sikke dog en køn pige og nogle søde, flotte forældre:-D Hed hun virkelig Mathilde:hmm: Ja det gjorde hun jo nok, når I siger det:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 -og netop derfor mener jeg at fam. Rachel er den mindst dysfunktionelle familie af dem alle Jeg synes det er alt for distancerede i Rachels familie ... børnene er alt for kloge ... og mit hjerte bløder for den lille Rachel som skal lave så store krumspring på sig selv, for at blive set ... eneste trøst er, at hun har en IQ der sparker 'øv så hun skal nok klare sig ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Jeg synes det er alt for distancerede i Rachels familie ... børnene er alt for kloge ... og mit hjerte bløder for den lille Rachel som skal lave så store krumspring på sig selv, for at blive set ... eneste trøst er, at hun har en IQ der sparker 'øv så hun skal nok klare sig ... Jeg er helt enig - men jeg mistænker dem alle for at have en ret høj IQ.... Og så håber jeg ikke, at Rachel skal have alt for mange sociale tæsk i løbet af ungdomsårene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Jeg synes det er alt for distancerede i Rachels familie ... børnene er alt for kloge ... og mit hjerte bløder for den lille Rachel som skal lave så store krumspring på sig selv, for at blive set ... eneste trøst er, at hun har en IQ der sparker 'øv så hun skal nok klare sig ... Fuldstændig enig. Mit hjerte bløder når jeg ser to forældre som for alt i verden skal gøre karriere på bekostning af børnene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Fuldstændig enig. Mit hjerte bløder når jeg ser to forældre som for alt i verden skal gøre karriere på bekostning af børnene. Sjovt som vi ser noget forskelligt - jeg ser købmanden som karriere på bekostning af børnene, skulle jeg være en, ville jeg klart helst være Rachel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Fuldstændig enig. Mit hjerte bløder når jeg ser to forældre som for alt i verden skal gøre karriere på bekostning af børnene. Det er såmænd ikke så meget det jeg ser som et problem ... jeg ser bare mennesker der er så intellektuelle, at de har glemt, hvordan man bare er ... Børn der bliver set på det de kan - og ikke på det de er ... det er sørgeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Januar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2010 Sjovt som vi ser noget forskelligt - jeg ser købmanden som karriere på bekostning af børnene, skulle jeg være en, ville jeg klart helst være Rachel Lige nøjagtig samme mening har jeg. Jeg kan godt se problemet i Rachels intellektuelle familie, for i DK hylder vi middelmådigheden i folkeskolen, og enhver der ligger over normen er unormal. Jeg synes bare det er sørgeligt hvis Rachel bliver mobbeoffer fordi hun er klogere og mere velformuleret end resten af klassen. Det er såmænd ikke så meget det jeg ser som et problem ... jeg ser bare mennesker der er så intellektuelle, at de har glemt, hvordan man bare er ... Børn der bliver set på det de kan - og ikke på det de er ... det er sørgeligt. Det her forstår jeg ikke. Rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan... Det er bare ikke så tit vi ser det med de kloge børn fordi det er lidt "fyfy" at fremhæve det. Det er langt bedre hvis barnet er god til en eller anden form for sport, så er den lettere slugbar for de fleste. For alle synes jo det er helt fjong at Peter bliver den nye Laudrup eller Lise den nye Wozniacki, eller at Hansemand bliver den nye DKW, men at Rachel kan formulere sætninger langt over hendes niveau, det rynkes der på næsen af. jeg forstår det ikke, men så igen, der kunne skrives bøger om de ting jeg ikke forstår (men jeg er heller ikke så knøw) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2010 Jeg ser nu ikke Rachel som et barn der ikke bliver set, måske snarere tværtimod? Der kan jo være en anden grund til at søge opmærksomhed mere eller mindre hele tiden, nemlig at man er vant til at få den og derfor har svært ved at forstå når den ikke er der :blink: Hendes ordforråd taget i betragtning, så er hun da ikke en pige der ikke bliver taget sig af, det kommer jo ikke af ingenting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2010 Det her forstår jeg ikke. Rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan... Det er bare ikke så tit vi ser det med de kloge børn fordi det er lidt "fyfy" at fremhæve det. Det er langt bedre hvis barnet er god til en eller anden form for sport, så er den lettere slugbar for de fleste. For alle synes jo det er helt fjong at Peter bliver den nye Laudrup eller Lise den nye Wozniacki, eller at Hansemand bliver den nye DKW, men at Rachel kan formulere sætninger langt over hendes niveau, det rynkes der på næsen af. jeg forstår det ikke, men så igen, der kunne skrives bøger om de ting jeg ikke forstår (men jeg er heller ikke så knøw) Men at rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan, gør det i min verden hverken mere rigtigt eller godt ... Det er lisså sørgeligt når Peter kun er i orden når han spiller en god kamp ... Jeg har absolut ikke et problem med at barnet er klogt - og mener bestemt heller ikke at hun skulle tage at pakke sig ... men jeg synes det ville være dejligt, hvis hun fik at vide hun var en sød og dejlig pige og præcis sådan som en Rachel skulle være ... og ikke bare at vide, at hun er dygtig når hun kan tale engelsk og udtale mors fine nye titel ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst cotonmor Besvaret Januar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2010 Er der andre end mig der glæder sig til en ny omgang med de herlige tøser og deres familier? De første to afsnit er vist tilbageblik, glæder mig helt vildt. Emma er min yngling. ja det kan du lige tro, jeg sidder trofast og kigger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Januar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2010 Men at rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan, gør det i min verden hverken mere rigtigt eller godt ... Det er lisså sørgeligt når Peter kun er i orden når han spiller en god kamp ... Jeg har absolut ikke et problem med at barnet er klogt - og mener bestemt heller ikke at hun skulle tage at pakke sig ... men jeg synes det ville være dejligt, hvis hun fik at vide hun var en sød og dejlig pige og præcis sådan som en Rachel skulle være ... og ikke bare at vide, at hun er dygtig når hun kan tale engelsk og udtale mors fine nye titel ... Det tror jeg da også hun gør. vi ser jo bare 4 timer af deres liv om året. -og mon ikke de bliver klippet efter det billede tv gerne vil vise af dem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2010 Det tror jeg da også hun gør. vi ser jo bare 4 timer af deres liv om året. -og mon ikke de bliver klippet efter det billede tv gerne vil vise af dem? Det er der faktisk en rimelig sandsynlighed for ;D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Januar 11, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 11, 2010 Men at rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan, gør det i min verden hverken mere rigtigt eller godt ... Det er lisså sørgeligt når Peter kun er i orden når han spiller en god kamp ... Jeg har absolut ikke et problem med at barnet er klogt - og mener bestemt heller ikke at hun skulle tage at pakke sig ... men jeg synes det ville være dejligt, hvis hun fik at vide hun var en sød og dejlig pige og præcis sådan som en Rachel skulle være ... og ikke bare at vide, at hun er dygtig når hun kan tale engelsk og udtale mors fine nye titel ... "My mother make food to me. She make very very good potato to me.." (ja, jeg er en guldgrube af Rachel-citater) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts