Gæst Maria Hjort Besvaret Februar 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2010 Tilbagevendende øreproblemer skyldes ofte et underliggende problem fx. allergi. Visse racer er prædisponerede for fugtigt øregangsbetændelse (små, snævre øregange og lukkede ører) hvorimod de racer med opretstående ører har bedre forudsætning da der kan komme luft ned i øret. Det mørke som ligner størknet blod er som oftest gærsvamp (malazessia). Disse gærsvampe findes på alm. hunde hud og øregange i lavt antal, men ved fx allergi og fugt får disse svampe bedre vækstbetingelser og infektion blusser op. Efterflg kan der komme sekundær bakteriel infektion. Allergi kan hos nogle hunde dreje sig om foder allergi. Andre har allergi overfor fx. indendørs allergener såsom husstøvmider, lagermider mv og andre igen for udendørs allergener såsom græs, pollen, birk etc. Nogle hunde har flere af ovenstående allegier så foderskift vil være et skridt i den rigtige retning, men det er ikke sikkert at det alene kan løse problemet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2010 Måske også bare irritation, men den i nr 2 link, er ihvertfald bedre end nr 1, stadig har den ikke kød som 1. ingrediens, men der er ikke hvede og majs i:-D Har du nogle forslag til gode mærker af hundemad, du tror kunne være at foretrække, for JA jeg syntes også at være godt træt af øreproblemer, tror Bellas igen, når hun har kløet i dem og vi kommer ud kører rundt i sne lige som for at afkøle,jeg tror ørene føles varme vi bruger hundemad fra PetsHolistic og er ellers rigtig glad for dette. Der er Ziwipeak, Acana, Orijen, Wolfsblut. Acana er nok det billigste i den henseende:-D Wolfsblut kan man bestille billigere fra Tyskland, det kan man nok også med Orijen. Det er blot forslag. Luna er råfodret, da hendes mave ikke kan klare tørfoder. Jo en slags, men så tog hun 5 kg på Men skulle jeg have noget ved siden af, ville jeg selv prøve Wolfsblut:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2010 Det er godt at høre at Groas ører er blevet bedre :5up:Jeg undrer mig bare over hvad en kiropraktor (det er det Gudrun er ik' ?) kan gøre, der har betydning for ørerne Jeg tror ikke det kan være pga. fugtige ører Bailey har problemer. Hun går ikke i vandet , og der er ingen hår til at holde på fugten. Og så bliver hun jo, som labber gør, meget hurtig tør :banan: Nej Gudrun er dyrlæge Groa får urter og så som nævn gør vi meget i at holde ører tørre og rene. Da hun havde svamp var vi ved en anden dyrlæge, fik nogle specielle dråber, og så holdt vi øje med ørerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret Februar 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2010 Nej Gudrun er dyrlæge OK, troede hun var kiropraktor Synes jeg da, der er en sådan der hedder, der ofte bliver omtalt herinde.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2010 OK, troede hun var kiropraktor Synes jeg da, der er en sådan der hedder, der ofte bliver omtalt herinde.... Ja det gør hun også, hun er dyrlæge, men bruger også akkupunktur, healing, urter m. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Februar 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2010 Silke har ikke haft øreproblemer siden hun blev steriliseret for 2 år siden. da var hun knap 6 år og havde haft problemer 1-2 gange om året. Allergihunde har nogle gange også øreproblemer. Men min Ramses (berner sennen), der havde en voldsom støvmideallergi, havde aldrig vrøvl med ørerne. Løbetid, eller perioden før eller efter kan godt belaste immunforsvaret. Men det er der mange ting, der kan. En grundig oprensning i bedøvelse kan løse problemet, hvis der sidder noget helt nede ved trommehinden. Det kommer ikke ud bare ved at dryppe og tørre. Især ikke, hvis det f.eks. er et lille græsfrø, der har sat sig fast. Hvis man ikke får løst problemet og bare finder sig i dårlige ører, så kan det gå hen og blive kronisk og så kan det kun kureres med en operation, hvor øregangen bliver rettet noget ud....... Så man skal helst tage det alvorligt. Hver gang. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret Februar 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2010 Ja det gør hun også, hun er dyrlæge, men bruger også akkupunktur, healing, urter m. Ahh - tak :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 nu har Bailey fået en tid på mandag hos dr.Dyr Ja, vi var så en tur hos dr. Dyr. Hun har MEGET fine ører fik vi at vide, men farven var helt forkert. Den skal være lys, ikke rød. (ja, det var jo derfor vi kom :blink:) Han mente det var noget svampe-infektion, og podningen bekræftede det var Malasesia (staves??) svampe. Resten af undersøgelsen (øjne, tænder etc.) var i øvrigt også til UG. Vi har fået Otomax som hun skal have i 3-4 dage i begge ører og 14 dage i det røde. Når ørene er i orden, anbefalede han at rense med Otoclean med jævne mellemrum, startende med 1 gang om ugen og så sætte frekvensen ned efterhånden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Meget af de øreproblemer hunde får kan skyldes lever ophobninger - typisk pga. foderet. Affaldsstofferne hober sig op i leveren og for at komme af med det trækker det ud i ørerne. Det kan også skyldes at nogle hunde har langsom fordøjelse - dvs. at maden bliver længere i maven end normalt. -Ina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Meget af de øreproblemer hunde får kan skyldes lever ophobninger - typisk pga. foderet. Affaldsstofferne hober sig op i leveren og for at komme af med det trækker det ud i ørerne. Det kan også skyldes at nogle hunde har langsom fordøjelse - dvs. at maden bliver længere i maven end normalt. -Ina OK. Nu spurgte jeg specifikt til det, da vi har talt om mad og allergi længere oppe. Der var bestemt ingen tegn på hverken allergi eller forkert fodring, sagde Uffe.:banan: Ja ok, hun ville nok ikke tage skade af at tabe et kilo eller to Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts