Hop til indhold

Så stolt af min lille tøs

Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har lidt influenza lige i øjeblikket og er ikke så meget for de lange gåture, men Luna skal jo stadig beskæftiges...

Så jeg besluttede at vi skulle lave fodersøg her i stuen, og så skulle Luna være i buret imens jeg gemte godbidderne. Men stakkels Luna troede jo at hun skulle i bur, fordi nu havde hendes mor tænkt sig at gå igen, så hun skulle fandeme ikke ind i noget bur igen! Så jeg valgte at bede hende om at sitte ude i gangen, og så blive der imens jeg gik rundt i stuen og gemte godbidder.

Og hun blev sgu siddende...

Hun er 10 måneder gammel, og har kun været ude på en kort tur, og er derfor fyldt med overskudsenergi, og alligevel blev hun siddende, på trods af at det også er første gang at hun har skulle sidde så lang tid uden at kunne se mig. Er hun ikke bare fantastisk :banan:

Hun sad derude i 10-15 minutter, hvor jeg selvfølgelig kom ud i ny og næ og gav hende en godbid for at blive siddende, og hun forsøgte kun lige at gå med mig en enkelt gang eller 2, jeg er altså bare så stolt :mrgreen:

Hvad har gjort dig stolt i dag?

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ååh,ååh,ååh, sikken dygtig hund!!:banan::banan::banan:

Hun skal nok blive lydighedschampion efterhånden. Mindst!:klap:

Jo, jeg havde da en lille "stolthedsfølelse i dag":

Vi havde været ude og gå en laang og kold tur. Tæer og fingre var kolde. Og det var alle poterne osse. Vi kommer hjem og jeg fumler med vanter og nøgle for at vi kan komme ind i varmen i en fart.

Jeg får døren op, og Silke render som hun plejer ind i stuen og putter sig i kurven med de kolde poter puttet godt ind under sig.

Jeg fumler videre med luffer og nøgler og nu også med duggede briller og en hel masse tøj der skal af.. :???:

Den ene luffe smutter fra mig og lander helt nede på gulvet:roll:.

Næsten inden den når ned, står Silke ved siden af mig og samler op.

Og selv om hun er rigtig glad for vanter og har adskillige i kurven, samlet på vores ture, så overvejer hun ikke et øjeblik at føje min til hendes samling. Næ. Hun sætter sig pænt og rækker mig vanten.. :lun:

--Hun kunne blive en rigtig god servicehund. Hun er bare mors lille hjælper. :hjerte:

(selvfølgelig vankede der godter og begejstret ros fra mor...)

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ååh,ååh,ååh, sikken dygtig hund!!:banan::banan::banan:

Hun skal nok blive lydighedschampion efterhånden. Mindst!:klap:

Jo, jeg havde da en lille "stolthedsfølelse i dag":

Vi havde været ude og gå en laang og kold tur. Tæer og fingre var kolde. Og det var alle poterne osse. Vi kommer hjem og jeg fumler med vanter og nøgle for at vi kan komme ind i varmen i en fart.

Jeg får døren op, og Silke render som hun plejer ind i stuen og putter sig i kurven med de kolde poter puttet godt ind under sig.

Jeg fumler videre med luffer og nøgler og nu også med duggede briller og en hel masse tøj der skal af.. :???:

Den ene luffe smutter fra mig og lander helt nede på gulvet:roll:.

Næsten inden den når ned, står Silke ved siden af mig og samler op.

Og selv om hun er rigtig glad for vanter og har adskillige i kurven, samlet på vores ture, så overvejer hun ikke et øjeblik at føje min til hendes samling. Næ. Hun sætter sig pænt og rækker mig vanten.. :lun:

--Hun kunne blive en rigtig god servicehund. Hun er bare mors lille hjælper. :hjerte:

(selvfølgelig vankede der godter og begejstret ros fra mor...)

Åh, hvor er hun sød :lun:

Sådan en vante var Luna nok bare stukket af med :blink:

Det var sådan nogle praktiske ting man skulle lære sine hunde, i stedet for alle de der unødvendige ting :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad har gjort dig stolt i dag?

Det har gjort mig meget meget stolt i dag, at Louie har været rigtig dygtig til at tage det helt roligt, selvom han kunne se mig gå ud af hoveddøren! :hjerte:

(http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage-118.html#post315455)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har gjort mig meget meget stolt i dag, at Louie har været rigtig dygtig til at tage det helt roligt, selvom han kunne se mig gå ud af hoveddøren! :hjerte:

(http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage-118.html#post315455)

Noj, hvor er I bare dygtige! Begge to! :klap2:

Det ender med, at Louie slet ikke kan vente på at du forsvinder fra lejligheden, så han kan få lov til at rode efter godbidder i fred og ro:mrgreen:.

Sådan har Silke det. Hun ligger og venter og venter under spisebordet mens jeg gemmer godter rundt omkring i lejligheden. Den sidste får hun lige inden jeg går.

Og sådan var Ramses:lun: osse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det nogle dygtige hunde :klap:

Det her gjort mig stolt at Nova har været alene i 35minutter og da vi kom hjem lå hun bare i kurven og sov :lun: (de første 5minutter har været en stor kamp at opnå) og at hun har været i kurven 15minutter uden at forsøge at rejse sig (selvfølgelig med en masse godter ind imellem) og Dumle har lagt og puttet med mig i dag selvom Nova legede med legesager på gulvet lige ved siden af :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det nogle dygtige hunde :klap:

Det her gjort mig stolt at Nova har været alene i 35minutter og da vi kom hjem lå hun bare i kurven og sov :lun: (de første 5minutter har været en stor kamp at opnå) og at hun har været i kurven 15minutter uden at forsøge at rejse sig (selvfølgelig med en masse godter ind imellem) og Dumle har lagt og puttet med mig i dag selvom Nova legede med legesager på gulvet lige ved siden af :lun:

Hold da op hvor er I bare gode, det kan jeg søreme da godt forstå at I er stolte af, og her kan man da virkelig tale om en brugbar øvelse :blink:

Grunden til jeg skriver "brugbar øvelse" er, at jeg tit syntes jeg træner alle mulige lydighedsøvelser med Luna for at bruge hendes energi, men ud over aktivering af hende, så aner jeg ikke hvad jeg skal bruge øvelserne til når de er indlært :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor er I bare gode, det kan jeg søreme da godt forstå at I er stolte af, og her kan man da virkelig tale om en brugbar øvelse :blink:

Grunden til jeg skriver "brugbar øvelse" er, at jeg tit syntes jeg træner alle mulige lydighedsøvelser med Luna for at bruge hendes energi, men ud over aktivering af hende, så aner jeg ikke hvad jeg skal bruge øvelserne til når de er indlært :oops:

Haha :lol: Det er også noget vi har fundet ud af med Dumle. Han kan give pote, vinke, rulle rundt, spille død osv. men han kan ikke gå hen og lægge sig og blive der, det er Nova faktisk bedre til end han er :oops::lol: tilgengæld har han så lært "slap af" komandoen som betyder at han skal forholde sig i ro, men det er først nu vi er begyndt at træne at han skal sætte sig inden vi går ud af døren, forholde sig i ro inden han komme ud af bilen osv. og det er faktisk langt mere nyttigt end at vinke eller rulle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha :lol: Det er også noget vi har fundet ud af med Dumle. Han kan give pote, vinke, rulle rundt, spille død osv. men han kan ikke gå hen og lægge sig og blive der, det er Nova faktisk bedre til end han er :oops::lol: tilgengæld har han så lært "slap af" komandoen som betyder at han skal forholde sig i ro, men det er først nu vi er begyndt at træne at han skal sætte sig inden vi går ud af døren, forholde sig i ro inden han komme ud af bilen osv. og det er faktisk langt mere nyttigt end at vinke eller rulle :lol:

Se, det er jeg også ved at finde ud af :lol:

Men på den anden side, tricks er sjovere at træne fordi de ikke behøver at være perfekte og man bare kan slappe af imens man træner dem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du lært hende at rydde op efter sig selv? det må være brugbart tænker jeg - skal jeg snart lære Louie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du lært hende at rydde op efter sig selv? det må være brugbart tænker jeg - skal jeg snart lære Louie.

Nej, men det er en af de ting jeg går og planlægger, det kunne nemlig være rigtig smart :5up:

Tror du så også man kan lære hende at samle alle stumperne fra de døde bamser op, og alle papstykkerne fra de papkasser jeg giver hende at lege med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, det er jeg også ved at finde ud af :lol:

Men på den anden side, tricks er sjovere at træne fordi de ikke behøver at være perfekte og man bare kan slappe af imens man træner dem :5up:

Nemlig, det har vi nu heller ikke tænkt os at stoppe med. Dumle har lige lært at slikke sig om munden (altså når han lige kan huske hvad det betyder) :lol:

Det har jeg tilgengæld fået lært Dumle. Ulempen ved det er så bare at han syntes det er så sjovt at så snart han har fået ryddet alt op i legekassen roder han det hele ud igen for det kunne jo være vi skulle rydde op igen og så skulle det jo nødigt ligge i kassen :rolleyes::lol:

Jeg har også lært ham at lukke køkkenskabe ved at dutte dem med næsen og det nyder han i stor stil at rende rundt og gøre når jeg vasker op eller der bliver lavet mad :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig, det har vi nu heller ikke tænkt os at stoppe med. Dumle har lige lært at slikke sig om munden (altså når han lige kan huske hvad det betyder) :lol:

Det har jeg tilgengæld fået lært Dumle. Ulempen ved det er så bare at han syntes det er så sjovt at så snart han har fået ryddet alt op i legekassen roder han det hele ud igen for det kunne jo være vi skulle rydde op igen og så skulle det jo nødigt ligge i kassen :rolleyes::lol:

Jeg har også lært ham at lukke køkkenskabe ved at dutte dem med næsen og det nyder han i stor stil at rende rundt og gøre når jeg vasker op eller der bliver lavet mad :-D

Det var da en rigtig god idé, det skal Luna da også lære, jeg er sikker på hun vil syntes det er rigtig sjovt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhh, hvordan gøres det ? :skraek::skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhh, hvordan gøres det ? :skraek::skraek:

Jeg syntes det er nemmest hvis man bruger klikker. Så lærer man hunden at så snart den røre hånden med snuden = klik+godbid, så sætter man komando på (hos os er det "dut"), så holder man hånden foran skabslåben og får hunden til at dutte. Pludselig flytter man hånden og hunden kommer til at dutte skabslågen istedet = klik + godbid og så kommer der i sidste ende komando på (her "kan du luk den?"). Man kan også gøre det med targetstick og så lære hunden at dutte på den først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke sådan RIGTIG været stolt af Møffe idag. Jo, han har da gjort gode ting - men ikke ud over det sædvanlige :mrgreen:

Vi har været oppe hos dyrlægen. For en gangs skyld rykkede han da i det mindste ikke armen af mig, da vi skulle op til indgangen - han elsker at være der, så de sidste mange gange er han LØBET op til indgangen :mrgreen: Men ikke idag, men det er måske fordi, at det er lang tid siden? :hmm:

Inde hos dyrelægen hilste han på sin yndlingsveterinær-sygeplejerske - det var jo ikke værst ;-) Og så skulle han vejes - der var han dygtii' - han ku' stå pænt på vægten efter et par forsøg :mrgreen: 41,1kg vejer han nu - bette dreng :mrgreen:

Men igår var han rigtig god ved Emma, én af hans mindre legeveninder :lun: De legede løbeleg sammen og efte selv at have væltet Emma et par gange, så begyndte han bare at vælte sig selv for hende :lun: Det blev rigtig sjovt, der der kom en ven til og han så var overmandet af både Emma og Nanna, mens han lå ned :mrgreen: Stakkels kræ :lol: Men han var bare så sød ved dem :hjerte:

På det punkt gør han mig stolt hver gang! :lun::hjerte:

Derudover så var han rigtig god, da vi ringtrænede i parken! Han stod rigtig flot og var ok til at følge efter mig (desværre har vi været dårlige til at træne efter Bøsøre, men har derimod opfundet legen "bid i mors ærme", så det forsøger han sig med jævnlig under løb :lol:)

Vores drabelige leg :mrgreen:

[ATTACH]19911[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 weeks later...

Ej det er da en god tråd!

Ihh i dag er jeg super stolt af at Motor tog aftenturen med mig helt uden snor, på noget som helst tidspunkt!

Den var ikke super lang, men det var top godt gået! Måske syntes han at snestormen var lige vild nok, men stadig :lun:

Igår gik vi turen ned til Anders' arbejde, også uden snor! Vi gik en omvej så jeg var rimelig sikker på ikke at møde hunde, og han løb både foran og bagved, og drejede et par gange ned af en vej vi ikke skulle ned af - men så vendte han sig og kiggede på mig :shock: og jeg gik ligeud og sagde kom så, og så kom vidunderet sgi :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites