Hop til indhold

Det er ikke kun Kimmi og Luna der kan!


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Nu er det nemlig mig og Møffes tur!

 

Jeg fik jo sådan lyst efter at se Kimmi og Luna :oops:

 

Vi trænede lidt forskelligt og alt i alt var jeg rigtig stolt af Møffe :lun:

 

Altså, han syntes godt nok at han fik øje på noget underligt, da jeg ville have ham til at dække første gang :confused: Og under plads syntes han også pludselig, at der var en spændende duft - men ellers var han rigtig fokuseret!

 

Og så forvirrede jeg ham vist grundigt under stå-træningen til sidst (som er optaget ved siden af, fordi jeg glemte det), så Møffe han ikke forstår, hvad han skal - så kan man bare lade være med at løbe, for at motivere ham og have godbidderne i hånden, når man netop ikke plejer det :mrgreen: Og så kom jeg til at sige nej - fy skamme!

 

[media]

[/media]
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Og så siger man at Bernerer ikke er gode til lydighed, det passer da i ihvertfald ikke, hold da op hvor er I bare gode :klap:

 

I din stå skal du dog passe lidt på, 2 gange får du rent faktisk klikket ham for at gå, så det kan være grunden til at han har det lidt svært med den øvelse?

 

Men ellers syntes jeg godt nok at I gør det godt, og hvor må det være skønt at kunne træne ude i sneen, det ville jeg aldrig kunne lokke Luna til :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flotter :5up:

 

I dare you ... en LP1 til sommer/efteråret? :blink:

 

... så må jeg jo så også heller tage mig sammen med min lille rysterøv :oops::mrgreen:

 

Tark, ei, nu bliver jeg helt flov - han er da slet ikke god nok til LP endnu :oops:

 

Jeg skal stadig bruge kæmpe håndtegn til dæk og plads er jeg kun ved at sætte signal på :oops: Og han er stadig temlig afhængig af ros i plads (for at han kigger op på mig og ikke alle andre steder hen) og i stå...

 

Derudover - så er han stadig ikke særlig god uden for haven :mrgreen:

 

Og så siger man at Bernerer ikke er gode til lydighed, det passer da i ihvertfald ikke, hold da op hvor er I bare gode :klap:

 

I din stå skal du dog passe lidt på, 2 gange får du rent faktisk klikket ham for at gå, så det kan være grunden til at han har det lidt svært med den øvelse?

 

Men ellers syntes jeg godt nok at I gør det godt, og hvor må det være skønt at kunne træne ude i sneen, det ville jeg aldrig kunne lokke Luna til :blink:

 

Taark - ja, den der med bernere og lydighed, den skal de vist længere ud på landet med - så længe der er mad i luften, er Møffe mere end villig :mrgreen:

 

OG jeg ved det godt, det gik helt galt med det stå der :mrgreen: Han er normalt meget bedre, han kan stå i flere sekunder (ok, så meget sagt, men 2-4 sekunder) og jeg kan røre ham i mundregionen, uden han rører sig - dygtiii' vovse! Men som sagt, fik jeg vist lige over-motiveret ham der :lol: Samtidig med, at jeg bare lige tog en håndfuld godbidder i hånden - plejer jo for det meste at have dem i en godbidstaske eller til nød i en lomme :lol:

 

Super-Møffe!

 

Er på arbejde, så har bare lige hurtigt set noget af videoen - nærstuderer, når jeg kommer hjem :mrgreen: Ville bare lige sige, at jeg synes det ser super flot ud :5up:

 

Taaark - er meget spændt på feed-back senere! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke, jeg har lige en kommando jeg vil have dig til at sætte på møffe, bare for sjov.

 

 

Aslans far kan, og det ser skide godt ud,

 

 

 

Nu ser jeg det lidt bag fra, så er ikke 100% sikker på at jeg ser rigtigt!

 

 

Når han sider ved siden af dig, og kigger op på dig, ser det ud osm om han trækker hovedet tilbage og skubber brystkassen frem. Er dette korrekt?

 

Og hvis det er, så syntes jeg at du skulle pute komandoen "sid stolt / vær stolt" på :blink:

 

 

Det ser nemlig hammer godt ud :hjerte: og er total blærerøvs blær :mrgreen::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke, jeg har lige en kommando jeg vil have dig til at sætte på møffe, bare for sjov.

 

 

Aslans far kan, og det ser skide godt ud,

 

 

 

Nu ser jeg det lidt bag fra, så er ikke 100% sikker på at jeg ser rigtigt!

 

 

Når han sider ved siden af dig, og kigger op på dig, ser det ud osm om han trækker hovedet tilbage og skubber brystkassen frem. Er dette korrekt?

 

Og hvis det er, så syntes jeg at du skulle pute komandoen "sid stolt / vær stolt" på :blink:

 

 

Det ser nemlig hammer godt ud :hjerte: og er total blærerøvs blær :mrgreen::klap:

 

Haha, det kan da godt være, at du har ret :mrgreen: Det har jeg slet ikke lagt mærke til - lægger mere mærke til den måde, han bare smækker røven ind på plads :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom jeg hjem :-D

 

Det ser virkelig rigtig godt ud - så skal have de kritiske briller på, for at komme med noget :mrgreen:

 

Hvorfor har han sele på??? Ikke at det gør noget (andet end hvis du gør det til et mønster) - det generer bare mit øje :mrgreen:

 

Dejligt at se, at du også bruger dig selv og pjatter lidt med ham - mere af det :banan:

 

Flot følge og superflot plads - I går laaaangt uden belønning, ikke altid, vel? Husk også at belønne for det superflotte følge og ikke kun i plads.

 

Husk at lære ham, at du også kan stå stille under "bliv" øvelserne - også uden at kalde på ham! Hvis du vil til lydighedsprøver og sådan, ville jeg ikke kalde på ham, når du står bag ham! Det er rigtig flot at han bliver liggende så roligt... ikke pille ved det :mrgreen:

 

Og så ro på de hænder under ståen, dame! Ved godt, at du havde godbidder i dem, men det skal han bare lære, at man godt kan have - der kommer lidt af den slags træning i den Vilya video, der kommer om lidt. Han får rent faktisk en del godbidder for at gå frem mod dig - jeg ved godt, at du kun giver dem, når han står, men jeg ville gå tilbage og starte forfra i stedet! Ikke indlære fejl, du ved :engel:

 

I kan sagtens være klar til klasse 1 til sommer - meget sagtens!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom jeg hjem :-D

 

Velkommen hjem :mrgreen:

 

Det ser virkelig rigtig godt ud - så skal have de kritiske briller på, for at komme med noget :mrgreen:

 

Weee, nu bliver jeg spændt :ivrig: og *indsæt smiley, der bidder negle*

 

Hvorfor har han sele på??? Ikke at det gør noget (andet end hvis du gør det til et mønster) - det generer bare mit øje :mrgreen:

 

Hehe, vi er lige stået op og han får sele på, inden han skal ned ad trappen, så man kan støtte ham eller forhindre ham i at springe - og så gider jeg ikke tage den af inden vi laver morgentræningen, for vi skal ud og gå direkte efter :mrgreen:

 

Dejligt at se, at du også bruger dig selv og pjatter lidt med ham - mere af det :banan:

 

Jaaa! :banan: Man kan jo ikke lade være, når hunden kommer så glad og fro hjem til én, fx :lun:

 

Men man skal vel også passe på med det? Så hunden ikke mister motivationen, fordi det er udeblivet, når man skal op til prøve?

 

Flot følge og superflot plads - I går laaaangt uden belønning, ikke altid, vel? Husk også at belønne for det superflotte følge og ikke kun i plads.

 

Så vidt jeg husker, så går jeg på videoen ca. en halv have-runde, før han får belønning for følge? :hmm: Men det føltes som mindre, da jeg rent faktisk gjorde det :mrgreen: Men skal prøve at huske det :5up: Derudover, synes ikke det er så tydeligt på videoen, men i starten er han noget ukoncentreret, derfor "manglende" belønning, da jeg venter på, at han rent faktisk også kigger på mig og ikke på alt muligt andet - trods plads :mrgreen:

 

Men jeg skal vel variere belønninger, så nogle gange får han straks og andre gange skal han lidt mere (og får bedre/større belønning)? Og endnu andre gange midt i mellem :mrgreen: Det PRØVER jeg i forvejen, men er nok ikke ligefrem ekspert.

 

Husk at lære ham, at du også kan stå stille under "bliv" øvelserne - også uden at kalde på ham!

 

Jep, har godt selv lagt mærke til, at jeg skulle træne "stå stille" med ham - og jeg gør det også lidt, men står ikke så længe ad gangen endnu - begyndte på det for ganske nylig :-D

 

Hvis du vil til lydighedsprøver og sådan, ville jeg ikke kalde på ham, når du står bag ham! Det er rigtig flot at han bliver liggende så roligt... ikke pille ved det :mrgreen:

 

Ok - then I won't - tænkte bare, at det var godt med noget variation, så han aldrig vidste, hvornår hvad kom :lol:

 

Er det egentlig noget man skal træne sådan hårdnakket, at hunden skal blive siddende, selvom man går bagom? Jeg kunne se, at du kunne gå rundt om sittende Kimmi, uden hun flyttede så meget som en tå - det kan Møffe godt nok ikke :mrgreen:

 

Og så ro på de hænder under ståen, dame! Ved godt, at du havde godbidder i dem, men det skal han bare lære, at man godt kan have - der kommer lidt af den slags træning i den Vilya video, der kommer om lidt. Han får rent faktisk en del godbidder for at gå frem mod dig - jeg ved godt, at du kun giver dem, når han står, men jeg ville gå tilbage og starte forfra i stedet! Ikke indlære fejl, du ved :engel:

 

Jaaa, men klik betyder jo godbid :confused: Så han skal jo have den.

 

Men altså, bare holde den indtil han står sådan nogenlunde stille, ville det være ok?

 

Derudover - ang. godbidder, ja, det skal sørme læres, at bare fordi man kan lugte MER' i hånden, er det ikke lig med, at man må miste hovedet :mrgreen: Det vil jeg prøve at fokusere lidt mere på, tak for skub :5up:

 

I kan sagtens være klar til klasse 1 til sommer - meget sagtens!

 

Aiii :banan:

 

Sidder og bliver helt stolt af mig selv og Møffe nu :klap2: Ih altså :oops: Tak for rosen! :kys: Og konstruktiv kritik :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops:

Velkommen hjem :mrgreen:

 

 

Tak :mrgreen:

 

Weee, nu bliver jeg spændt :ivrig: og *indsæt smiley, der bidder negle*

 

 

 

Hehe, vi er lige stået op og han får sele på, inden han skal ned ad trappen, så man kan støtte ham eller forhindre ham i at springe - og så gider jeg ikke tage den af inden vi laver morgentræningen, for vi skal ud og gå direkte efter :mrgreen:

 

Ok - så er det i orden :engel:

 

 

Jaaa! :banan: Man kan jo ikke lade være, når hunden kommer så glad og fro hjem til én, fx :lun:

 

Men man skal vel også passe på med det? Så hunden ikke mister motivationen, fordi det er udeblivet, når man skal op til prøve?

 

Man må jo gerne belønne mellem øvelserne til prøver - og hvis man er vant til at belønne med sig selv er det en motivation for hunden. Belønningen er der jo hele tiden :mrgreen: Derudover kan jeg bare godt lide det, da det giver en anden form for interaktion mellem hund og fører. Ved ren godbidsmotivation bliver føreren hurtigt reduceret til godbidsautomat...

 

 

Så vidt jeg husker, så går jeg på videoen ca. en halv have-runde, før han får belønning for følge? :hmm: Men det føltes som mindre, da jeg rent faktisk gjorde det :mrgreen: Men skal prøve at huske det :5up: Derudover, synes ikke det er så tydeligt på videoen, men i starten er han noget ukoncentreret, derfor "manglende" belønning, da jeg venter på, at han rent faktisk også kigger på mig og ikke på alt muligt andet - trods plads :mrgreen:

 

Godt - I er lidt langt væk på videoen, så det er svært at se, hvad han "tænker" - jeg kan bare se, at han er meget på nogen gange, og det ville jeg belønne, især ved så ung en hund, der ydermere er af en race, der måske ikke bliver ved med at anstrenge sig unødigt :mrgreen:

 

Men jeg skal vel variere belønninger, så nogle gange får han straks og andre gange skal han lidt mere (og får bedre/større belønning)? Og endnu andre gange midt i mellem :mrgreen: Det PRØVER jeg i forvejen, men er nok ikke ligefrem ekspert.

 

Det er fint med variabel belønningsrate, bare ikke fokuser så meget på det, at du glemmer at belønne et særligt flot følge/kontakt.

 

Jep, har godt selv lagt mærke til, at jeg skulle træne "stå stille" med ham - og jeg gør det også lidt, men står ikke så længe ad gangen endnu - begyndte på det for ganske nylig :-D

 

:5up:

 

Ok - then I won't - tænkte bare, at det var godt med noget variation, så han aldrig vidste, hvornår hvad kom :lol:

 

Er det egentlig noget man skal træne sådan hårdnakket, at hunden skal blive siddende, selvom man går bagom? Jeg kunne se, at du kunne gå rundt om sittende Kimmi, uden hun flyttede så meget som en tå - det kan Møffe godt nok ikke :mrgreen:

 

Fra klasse 2 skal du kunne gå bagom hunden i stå og sit (hunden sidder, du går ca. 7 meter foran hunden, vender om og går lige så langt bag hunden, for så at vende igen og returnere til hunden)

 

 

Jaaa, men klik betyder jo godbid :confused: Så han skal jo have den.

 

Men altså, bare holde den indtil han står sådan nogenlunde stille, ville det være ok?

 

Derudover - ang. godbidder, ja, det skal sørme læres, at bare fordi man kan lugte MER' i hånden, er det ikke lig med, at man må miste hovedet :mrgreen: Det vil jeg prøve at fokusere lidt mere på, tak for skub :5up:

 

 

Jep - Doggie Zen er en god ting! Ved mange fokuserer på at kunne træne uden godbidder i hånden. Jeg træner meget MED godbidderne i hånden, da jeg på den måde kan belønne hurtigt og præcist. Selvfølgelig skal hunden også lære at gøre det uden synlige belønninger, men det kommer rimeligt nemt, synes jeg :oops:

Aiii :banan:

 

Sidder og bliver helt stolt af mig selv og Møffe nu :klap2: Ih altså :oops: Tak for rosen! :kys: Og konstruktiv kritik :5up:

 

Du kan roligt være stolt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark for endnu et udførligt svar :kys:

 

Men nu har du jo skrevet inde i quotingen, så nu kan jeg ikke quote dig :megaked: Nå, må finde ud af at svare alligevel :-P

 

Belønning mellem øvelserne - vil det sige, at jeg må sige Sit - dygtiii', når hunden sitter. Og Kom - dygtiii', når hunden er, hvor den skal være og i den dur? Eller er det imellem momenter i prøven?

Og kan virkelig godt følge det med godbidderne - ikk' smart :mrgreen:

__

 

Ok, ja, du har nok ret i, at jeg skal passe på med at "undermotivere" ham, så han stadig er på, når han bliver doven (ha! Kan jeg slet ikke forestille mig!) :mrgreen: Men synes jeg er god til at belønne, for ekstraordinært god udførelse - men må prøve at blive bedre! Det var så ang. den variable belønningsrate.

 

Det var det - det jeg ikke har svaret på, har jeg forstået og siger tak for! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...