Gæst vester Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Hvordan får jeg min hund til at gå rigtigt, istedet for at gå pasgang??? Nogen der har et godt forslag??? Mvh. Helle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Hvis det er hans normale gang du taler om, så tror jeg ikke at du sådan lige kan ændre på den, til gengæld kan pasgang tyde på rygproblemer, så du bør måske i stedet få undersøgt hans ryg? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Hvis dyrlægen ikke finder noget ved en evt. undersøgelse, så prøv kiropraktor, for at udelukke ryg problemer. Ellers kan du når den pasganger, forsigtig rykke i snoren, det kan sommetider få dem ud af den rymte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Som de andre siger, måske et tjek kunne være en ide. Kommer dog lidt an på race også, nogle racer passer bare meget. Du kan ligge pinde op og få hunden til at træde over dem. Er afstanden rigtig mellem pindene, så bliver hunden tvunget til at gå rigtigt. En stige der ligger ned, kan også bruges til nogle hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst vester Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Tak for svarene. Han er en Rhodesian Ridgeback. Vil spørge min hestekioprakter, om hun behandler hunde også. Ellers ved jeg ikke lige hvor jeg finder en sådan i Nairobi Mvh. Helle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Tak for svarene.Han er en Rhodesian Ridgeback. Vil spørge min hestekioprakter, om hun behandler hunde også. Ellers ved jeg ikke lige hvor jeg finder en sådan i Nairobi Mvh. Helle Nej, hvis du bor der er det nok ikke lige til. Ridgebacks burde ikke være pasgænger af natur.. Dem jeg kender er i hvertfald ikke. prøv at finde ud af hvornår han passer mest. Er det feks sidst på en tur, kan det være pga træthed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst vester Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Hans pasgang er blevet værre med tiden, han er nu 18 mdr. og han går pasgang både i skridt og trav, i haven, til træning, på tur.Og når han galopperer, skifter han galoppen hele tiden. Og han blev dømt ned sidste gang til udstilling, I den første klasse var der ikke noget, gik smukt, men i anden klasse pasgang. rigtig surt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Hans pasgang er blevet værre med tiden, han er nu 18 mdr. og han går pasgang både i skridt og trav, i haven, til træning, på tur.Og når han galopperer, skifter han galoppen hele tiden. Og han blev dømt ned sidste gang til udstilling, I den første klasse var der ikke noget, gik smukt, men i anden klasse pasgang. rigtig surt. Så synes jeg faktisk det lyder som noget i ryggen... Få da lige den der hestekiro til at kigge på ham:) Og meld endeligt tilbage:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2010 Nogle racer har større tendens til pasgang end andre, og det betyder IKKE at der er noget galt med bevægeapparatet. Tværtimod er det en energisparende gangart, der derfor foretrækkes af mange hunde. Hos spaniels er pasgang mere normen end undtagelsen. Min yngste springer går praktisk taget aldrig i skridt, men går i stedet pasgang, traver eller i galop. Ved en udstilling hvor hunden skal gå i trav, kan det være nødvendigt midlertidigt at sætte hastigheden op så hunden skifter gangart. Herhjemme ser jeg ofte at udstillere af ridgebacks simpelthen går for langsomt med deres hunde, hvorfor hunden enten vil vise sig i pasgang eller trippende trav, hvorved den ikke får vist sine bevægelser korrekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts