Hop til indhold

Luna's træning vol. 2


Lonny
 Share

Recommended Posts

Så har vi øvet lidt igen :-D

 

Vi har øget sværhedsgraden i zig-zag, så hun skal tage 2 ben før hun bliver belønnet og det gik fint :5up:

 

Plads skal vi vist også til at øge kriterierne på, men jeg er ikke helt sikker på hvordan? Skal jeg få hende til at blive længere i plads, eller skal jeg tage et skridt frem og få hende i plads igen, så vi til sidst kan gå med hende i plads, hvor hun sætter sig hver gang jeg stopper?

 

Og så gør (eller næsten gør) hun lidt på kommando, Luna begynder at hoste hvis hun skal gø rigtig (hun kløjs i godbidderne når hun gør), så derfor får hun lov til bare at komme med disse små lyde :-D

 

Og til sidst lidt kysseri :lun:

 

Jeg har influenza og vi har derfor ikke trænet siden sidste video, hvilket vist tydeligt ses i Luna's iver og tilbyden af alternativ adfærd :blink:

 

Plads, zig-zag, kys og hop.wmv from Lonny on Motionbox

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor er hun dygtig :o))

Hvordan har du lært hende 'plads'?

Jeg har lært Chico & Nynne at gå sådan om bag mig og så sidde sig ved siden af mit ben (Hvis du forstår) - Men vil da hellere lære dem det på den måde du gør det med Luna.. Så hvis du gider forklare hvordan du har lært hende det, ville jeg blive meget glad ;-):-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun dygtig :o))

Hvordan har du lært hende 'plads'?

Jeg har lært Chico & Nynne at gå sådan om bag mig og så sidde sig ved siden af mit ben (Hvis du forstår) - Men vil da hellere lære dem det på den måde du gør det med Luna.. Så hvis du gider forklare hvordan du har lært hende det, ville jeg blive meget glad ;-):-)

 

Jeg startede med at lære hende elefanten, på denne video kan du se hvordan den øvelse er:

 

 

Videoen blev først vist i denne tråd http://www.hunde-forum.dk/traening/10897-ting-man-kan-lave-med-en-balje-3.html#post317216

 

Når hun først har styr på det med baljen, så kommer resten næsten af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hest: Hunden stå mellem dine ben med skulderen ud for dine ben og hovedet i samme retning som dit hoved.

 

Emu: En omvendt hest, dvs. med hovedet i modsat retning af dit hoved.

 

Ok, det to ting skulle vi nok rimelig let kunne lære, men jeg er bare bange for at det ikke helt er nok til at gøre os til dansere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun dygtig :o))

Hvordan har du lært hende 'plads'?

Jeg har lært Chico & Nynne at gå sådan om bag mig og så sidde sig ved siden af mit ben (Hvis du forstår) - Men vil da hellere lære dem det på den måde du gør det med Luna.. Så hvis du gider forklare hvordan du har lært hende det, ville jeg blive meget glad ;-):-)

 

Så optog jeg lige Luna imens hun lavede elefanten :-D

 

Balje.wmv from Lonny on Motionbox

 

I starten ventede jeg bare på at hun trådte op på baljen. Og derefter stillede jeg mig ved siden af hende og rykkede en lille smule til højre, og så snart hun rørte det mindste på sig, så belønnede jeg hende.

 

Efterhånden skulle hun rykke mere og mere, og til sidst skulle hun gå en helt omgang rundt på baljen. Derefter forlangte jeg at hver gang hun rykkede rundt så skulle hun ende med at støde hendes skulder ind i mit knæ, og da hun kunne dette, så fjernede jeg baljen og vi forsatte uden.

 

Det sværeste for os var at få hende til at genkende øvelsen efter baljen var fjernet, så snart hun fandt ud af at hun bare skulle gøre det samme uden balje, så kom resten af sig selv

Link til indlæg
Del på andre sites

Hest, emu, zig-zag + lidt twists og cirklen om dig, så har I snart nok til jeres første program. :blink:

 

Fint nok hvis det bare er Luna der skal skulle de der ting, men det forventes garanteret også at jeg på en eller anden måde skal bevæge mig i takt med musikken, og det kan jeg garantere at Luna vil være meget bedre til end mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Skønne Luna :lun:

 

Du må ud og promovere hende, så folk kan se hvor skøn og dygtige "en af de fæle muskelhunde" kan være.

 

Jeg skal i alt fald nok komme og heppe hvis de stiller op i det nordsjællandske (eller hvis jeg selv starter andre steder på sjælland).

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønne Luna :lun:

 

Du må ud og promovere hende, så folk kan se hvor skøn og dygtige "en af de fæle muskelhunde" kan være.

 

Jeg skal i alt fald nok komme og heppe hvis de stiller op i det nordsjællandske (eller hvis jeg selv starter andre steder på sjælland).

 

Det kan godt være at vi starter til lydighed igen, hun kan jo godt lide det, men det afhænger lidt af hvilken skør lov de finder på her i januar. Oprindelig begyndte vi jo på det netop for at vise hvad disse fæle muskelhunde også kunne være...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så optog jeg lige Luna imens hun lavede elefanten :-D

 

Balje.wmv from Lonny on Motionbox

 

I starten ventede jeg bare på at hun trådte op på baljen. Og derefter stillede jeg mig ved siden af hende og rykkede en lille smule til højre, og så snart hun rørte det mindste på sig, så belønnede jeg hende.

 

Efterhånden skulle hun rykke mere og mere, og til sidst skulle hun gå en helt omgang rundt på baljen. Derefter forlangte jeg at hver gang hun rykkede rundt så skulle hun ende med at støde hendes skulder ind i mit knæ, og da hun kunne dette, så fjernede jeg baljen og vi forsatte uden.

 

Det sværeste for os var at få hende til at genkende øvelsen efter baljen var fjernet, så snart hun fandt ud af at hun bare skulle gøre det samme uden balje, så kom resten af sig selv

 

 

Mange tak! Det skal helt sikkert prøves.. :-):-) Dejligt du lige forklarede det hele :-)) Tror da vi skal starte lige så stille i starten af næste uge *S*

Ser lige filmen nu her :o)

 

- Men zig-zag er hun da ved at være rigtig god til.. Det kan Nynne også, det er faktisk ikke så svært at lære dem, som mn skulle tro, synes jeg ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det kan godt være at vi starter til lydighed igen, hun kan jo godt lide det, men det afhænger lidt af hvilken skør lov de finder på her i januar. Oprindelig begyndte vi jo på det netop for at vise hvad disse fæle muskelhunde også kunne være...

 

Så de vil lovgive om at de ikke må starte til prøver mv. :confused:

 

Det var jeg ikke klar over, følger jo ikke rigtig med på det område :oops:

 

... men jeg stemmer i dogdance ville være skønt at se Jer i ... og måske noget rally, hvis LP ikke fanger Jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak! Det skal helt sikkert prøves.. :-):-) Dejligt du lige forklarede det hele :-)) Tror da vi skal starte lige så stille i starten af næste uge *S*

Ser lige filmen nu her :o)

 

- Men zig-zag er hun da ved at være rigtig god til.. Det kan Nynne også, det er faktisk ikke så svært at lære dem, som mn skulle tro, synes jeg ikke ;-)

 

Så syntes jeg da at du skal smide en video ind af jeres træning i næste uge :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så de vil lovgive om at de ikke må starte til prøver mv. :confused:

 

Det var jeg ikke klar over, følger jo ikke rigtig med på det område :oops:

 

... men jeg stemmer i dogdance ville være skønt at se Jer i ... og måske noget rally, hvis LP ikke fanger Jer.

 

Nej, forslaget er at de altid skal være iført line og mundkurv, også på træningsbaner, og det udelukker jo ligesom al træning og konkurrence :cry:'

 

Så indtil jeg ved mere, så træner vi bare for sjov :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Plads skal vi vist også til at øge kriterierne på, men jeg er ikke helt sikker på hvordan? Skal jeg få hende til at blive længere i plads, eller skal jeg tage et skridt frem og få hende i plads igen, så vi til sidst kan gå med hende i plads, hvor hun sætter sig hver gang jeg stopper?

 

Plads, zig-zag, kys og hop.wmv from Lonny on Motionbox

 

Slet ingen der kan fortælle mig hvad næste skridt er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Slet ingen der kan fortælle mig hvad næste skridt er?

 

Jeg lærte godt nok Møffe at gå i plads via kontakttræning :genert: Altså, at jeg udviklede kontakten (hvor han gik ved mig og kiggede op, fordi jeg netop belønnede ham for dette på mine gåture) til plads, fordi Møffes madglæde fik ham til det helt automatisk, da han var lille :lol:

 

Men mit forslag vil være, at du påkræver Luna hendes fulde opmærksomhed, ved at snakke fjantet til hende og lignende og måske motivere hende ved at vise, at du har en ultralækker godbid :mums: Herefter går du rask frem, stadig totalt fjantende (gerne også i bevægelser) og STORROSER, hvis hun følger efter.

 

Jeg ville nok give det et par forsøg, på et tidspunkt skal hun nok opgive stillingen og følge efter dig :mrgreen: Hvis ikke straks ;-) Det må jo komme an på Luna, hvormeget du skal smørre tykt på :-D

 

Det brugte jeg, da jeg skulle lære Møffe, at man skal rejse sig straks mor går videre - og ikke først, når man havde tænkt over det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lærte godt nok Møffe at gå i plads via kontakttræning :genert: Altså, at jeg udviklede kontakten (hvor han gik ved mig og kiggede op, fordi jeg netop belønnede ham for dette på mine gåture) til plads, fordi Møffes madglæde fik ham til det helt automatisk, da han var lille :lol:

 

Men mit forslag vil være, at du påkræver Luna hendes fulde opmærksomhed, ved at snakke fjantet til hende og lignende og måske motivere hende ved at vise, at du har en ultralækker godbid :mums: Herefter går du rask frem, stadig totalt fjantende (gerne også i bevægelser) og STORROSER, hvis hun følger efter.

 

Jeg ville nok give det et par forsøg, på et tidspunkt skal hun nok opgive stillingen og følge efter dig :mrgreen: Hvis ikke straks ;-) Det må jo komme an på Luna, hvormeget du skal smørre tykt på :-D

 

Det brugte jeg, da jeg skulle lære Møffe, at man skal rejse sig straks mor går videre - og ikke først, når man havde tænkt over det :-D

 

Så jeg skal starte med at vi bevæger os, og ikke forstærke hende i at holde pladsen, fordi så risikerer jeg at hun ikke vil gå med ?

 

Vi har trænet at hun følger mig tæt, ikke så meget, men lidt. Og vi har slet ikke trænet at hun skal kigge på mig imens vi går, jeg har jo (foreløbig) ingen planer om at skulle til konkurrence, og personligt bryder jeg mig ikke om at hun skal gå og glo op på mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg skal starte med at vi bevæger os, og ikke forstærke hende i at holde pladsen, fordi så risikerer jeg at hun ikke vil gå med ?

 

Ja, hvis du forstærker pladsen nu, bliver den jo mere "flyd"-agtig, så det bliver sværere at lære hende andet. Jeg tror dog ikke, at det vil give det helt store problem, da du jo ikke træner, at hun skal blive, hvor hun satte sig på plads, selvom du forlod pladsen :-) Så det vil stadig være en MEGET anderledes ting for hende. Men ja, man skal nok passe på med at forstærke det lige i starten (jeg aner det ikke, Møffe er trods alt min første hund).

 

 

 

Vi har trænet at hun følger mig tæt, ikke så meget, men lidt. Og vi har slet ikke trænet at hun skal kigge på mig imens vi går, jeg har jo (foreløbig) ingen planer om at skulle til konkurrence, og personligt bryder jeg mig ikke om at hun skal gå og glo op på mig.

 

Kan jeg dælme godt forstå! Jeg har også til dels droppet kontakten. Syntes det var genialt i starten og det har garanteret også lagt en rigtig god bund for, hvordan Møffe opfører sig i dag (til den gode side). Men til sidst havde jeg altså den der hund, der bare gik og så tilbedende op på mig konstant i forventning om en godbid - belastende!

 

Men så må du prøve at fange hende, hvis hun jævnligt kigger op. Hvis ikke, så er det nok nemmest, hvis du prøver at fange hendes opmærksomhed på forskellige måder og så klikke for det, mens hun følger dig tæt.

Alternativ kan du starte indenfor, ved at fange hendes opmærksomhed ved en rask gang (synes jeg ihvertfald virker bedst) og så belønne for, at nærme sig og storbelønne for at være, hvor du vil have hende (og kun give belønningen på det sted, hvor du vil have hende, også i startfasen). Denne raske gangart kan du så overføre til pladsen, så hun faktisk automatisk vil følge dig, fordi hun ved, at den gangart i træningsøjemed betyder BONUS:IVRIG: hvis hun følger dig på din venstre side og kigger op :-D Stille og roligt, kan du jo så sænke tempoet.

 

Tror jeg fik det hele med? Men der er et eller andet der nager mig, synes jeg har glemt noget.. Skriver bare senere, hvis jeg husker på det, der måske var ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...