Gæst Katrine d Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Hej. Jeg har en 6 mdr. gammel schæferhvalp. Vi har flere gange taget ham i, at han ude i haven spiser hans egen afføring. Kan nogen svare på hvorfor han gør dette? Når vi ser det, siger vi nej, og han lader være. Ca. hver anden dag fjerner vi den afføring han har lagt. Jeg har fået et tip om at man skal putte ananas i deres mad, da det vil afgive en lugt fra afføringen som hunden ikke bryder sig om. Jeg har ingen anelse om det er godt eller skidt at han spiser sin egen afføring, men for mig er det ikke i orden. Både da jeg syntes det er klamt, men også af hensyn til de bakterier han tager med ind i huset bagefter. Håber nogen ved mere om dette end mig selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret April 8, 2008 Rapporter Share Besvaret April 8, 2008 Hej og velkommen Må man høre hvad din hund får at spise - hvilket foder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret April 8, 2008 Rapporter Share Besvaret April 8, 2008 Ja, godt spørgsmål, hvilket foder? Det kunne godt lyde som om et foderskift ville være en god ide Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 8, 2008 Rapporter Share Besvaret April 8, 2008 Bort set fra nogle ret ekstreme/old nordiske metoder (halti, mundkurv, brandalarm og lign.) til "bekæmpelse" af problemet er denne artikel OK http://www.hunde-info.dk/page90.shtml I et par korte perioder hvor afledning ikke rigtig var nok, har jeg med held selv brugt at tilføje maden en knivspis salt, et par dage er nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saaby Besvaret April 8, 2008 Rapporter Share Besvaret April 8, 2008 Det kan være fordi der er noget han mangler noget i sin foder. Det var det min dyrelæge sagde om min hund. Han spisete katte lorte en overgang. Han sagde at i naturen spiser de dette for at faa et eller andet stof. Man kan faa nogle piller eller væske som de skal spise med deres foder, og saa gaar det over. Det er kun mest de er hvalpe =) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret April 9, 2008 Rapporter Share Besvaret April 9, 2008 Ja, og det kan være foderet ryger ret ufordøjet igennem systemet, og så er der netop stadig meget næring i lorten. Så det er en god ide at skifte foder Gerne til noget med mere fiber Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts