Lonny Besvaret Februar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Mange tak til jer begge Jeg ved så ikke om jeg har misforstået noget - eller måske bare ikke hørt efter i skolen .. Når nu han jo så har fattet pointen og den sidder, skal der jo så et ord på øvelserne. Meeen.. skal ordet og klikket så køre samtidigt i et stykke tid - eller skal klikket skiftes ud med ordet? Eller ordet i det øjeblik han dutter koppen - og derefter klik? Normalt sætter man ikke signal på target øvelser, selve koppen er jo signalet, så det er slet ikke nødvendigt med andre signaler. Men hvad sagde Lillian til træningen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Normalt sætter man ikke signal på target øvelser, selve koppen er jo signalet, så det er slet ikke nødvendigt med andre signaler. Men hvad sagde Lillian til træningen? At der skulle et ord på? - og at vi skal fremvise en fuld indlært øvelse næste gang Tror nu (se, der var den igen.. jeg har sku ikke hørt godt nok efter) bare at vi skal bruge denne øvelse for ligesom at fatte pointen i klikkermetoden.. Soooookie: Hvad sagde Lillian? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 At der skulle et ord på? - og at vi skal fremvise en fuld indlært øvelse næste gang Tror nu (se, der var den igen.. jeg har sku ikke hørt godt nok efter) bare at vi skal bruge denne øvelse for ligesom at fatte pointen i klikkermetoden.. Soooookie: Hvad sagde Lillian? Det kunne da godt være at du skulle høre lidt mere efter til næste træning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Det kunne da godt være at du skulle høre lidt mere efter til næste træning Ja helt sikkert. Måtte nu også holde mig på afstand, da Bassil jo gør hvad han kan for at komme til at lege med de andre hunde - så jeg stod nok også lidt for langt væk - men.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Ja helt sikkert. Måtte nu også holde mig på afstand, da Bassil jo gør hvad han kan for at komme til at lege med de andre hunde - så jeg stod nok også lidt for langt væk - men.. Lillian er altid klar til en lille sludder efter træningen, så hvis du er i tvivl om noget næste gang, så vent til de andre er gået, og så tag en lille sludder med hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Lillian er altid klar til en lille sludder efter træningen, så hvis du er i tvivl om noget næste gang, så vent til de andre er gået, og så tag en lille sludder med hende. Kl. 19 holdet står klar uden for når vi er færdige - så det kan ikke helt lade sig gøre.. Må trække hende lidt til side næste gang - eller måske finde ud af hvor biblioteket ligger i den her by jeg bor i :slem: - så kunne jeg jo låne nogle bøger om emnet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Kl. 19 holdet står klar uden for når vi er færdige - så det kan ikke helt lade sig gøre.. Må trække hende lidt til side næste gang - eller måske finde ud af hvor biblioteket ligger i den her by jeg bor i :slem: - så kunne jeg jo låne nogle bøger om emnet Eller kald på hende imens I står hver for sig og træner, så kan hun komme hen til dig, så I kan tale lidt om øvelserne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Soooookie: Hvad sagde Lillian? :lol: altså hvis jeg skulle skrive alt hvad hun siger, skal jeg have et par timer :blink: Lillian startede jo med at ringe til mig kl. 17.00 - og kl. 17.17 sagde hun - nu skal du køre, for vi ellers når du det ikke :stupid: var pænt stresset, manglede at pakke god-bidder og tage varmt tøj på, samt kører til Greve Altså mht til target-øvelsen sagde hun, at der skulle komando på, ligeså snart hunden havde fattet øvelsen - jeg forstod det sådan, at vi skulle sige komandoen samtidig med klik - og så når den var feset helt ind hos hunden, skulle klikkeren væk :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Altså mht til target-øvelsen sagde hun, at der skulle komando på, ligeså snart hunden havde fattet øvelsen - jeg forstod det sådan, at vi skulle sige komandoen samtidig med klik - og så når den var feset helt ind hos hunden, skulle klikkeren væk :blink: :banan:... så gør jeg det jo rigtigt... er nok ikke så dårlig til at høre alligevel :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 :banan:... så gør jeg det jo rigtigt... er nok ikke så dårlig til at høre alligevel :slem: Nej, du er dygtig (og vi har ikke nået at træne - og når det nok heller ikke, så igen er vi tumperne på holdet - men det er Lillian så vant til :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Nej, du er dygtig (og vi har ikke nået at træne - og når det nok heller ikke, så igen er vi tumperne på holdet - men det er Lillian så vant til :blink: Har nu også kun prøvet de ca. 10 minutter i aftes.. Kæresten kiggede på og udtalte så: Han reagerer sku da ikke på den klikker men på plastikposens raslen når du tager godbidden Så næste gang må jeg liiiige trække tiden med godbidden lidt - for at se om han har ret.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Februar 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2010 Hov kom lige i tanke om idag - husk at have en papkasse med næste gang. Hvad vi skal bruge den til fandt jeg dog ikke helt ud af :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2010 Så længe hunden har fattet at klik=godbid, må der godt gå nogle sekunder eller mere før godbiden kommer, så tag først godbiden frem, når du har klikket. Hav posen liggende på et bord eller sådan, så du kan nå.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Marts 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2010 Så har vi været til træning igen (3. session) Sidst skulle vi starte på elefanten og det har vi desværre ikke haft så meget tid til at træne i løbet af ugen. Herhjemme har vi trænet med en omvendt vasketøjskurv, da opvaskebaljen gled rundt på gulvet. Så jeg var pænt spændt på hvordan det ville gå i dag. Lillian smider to opvaskebaljer på jorden (oveni hinanden, så han ligesom ikke bare går durk igennem!) Bassil går direkte efter baljen! DA-DAAAAA! Begge poter op på baljen - kigger op og VOV! og logre-logre... :klap: det der med at flytte bagkroppen synes jeg han har haft lidt svært ved - blandt andet gik han over til at sidde ned (med forpoterne på baljen) osv. men i dag.. ligemeget hvornår vi gik forbi den skide balje, skulle han bare op og stå på den og dreje i små ryk På et tidspunkt står jeg og taler med Lillian.. og opdager at Bassil er gået i selvsving med halve rotationer om baljen mens vi ikke kigger... Stooooort! :banan::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2010 Så har vi været til træning igen (3. session) Sidst skulle vi starte på elefanten og det har vi desværre ikke haft så meget tid til at træne i løbet af ugen. Herhjemme har vi trænet med en omvendt vasketøjskurv, da opvaskebaljen gled rundt på gulvet. Så jeg var pænt spændt på hvordan det ville gå i dag. Lillian smider to opvaskebaljer på jorden (oveni hinanden, så han ligesom ikke bare går durk igennem!) Bassil går direkte efter baljen! DA-DAAAAA! Begge poter op på baljen - kigger op og VOV! og logre-logre... :klap: det der med at flytte bagkroppen synes jeg han har haft lidt svært ved - blandt andet gik han over til at sidde ned (med forpoterne på baljen) osv. men i dag.. ligemeget hvornår vi gik forbi den skide balje, skulle han bare op og stå på den og dreje i små ryk På et tidspunkt står jeg og taler med Lillian.. og opdager at Bassil er gået i selvsving med halve rotationer om baljen mens vi ikke kigger... Stooooort! :banan::klap: Haha, sådan Bassil, du er for sej! :banan: Og har en meget sejere mor end Møffe - for hun havde da godt nok ikke tålmodighed til at lære Møffe selv at gå rundt om baljen... Så hun trænede plads med skuldertarget på den i stedet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Marts 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2010 Så har vi været til træning igen (3. session) Sidst skulle vi starte på elefanten og det har vi desværre ikke haft så meget tid til at træne i løbet af ugen. Herhjemme har vi trænet med en omvendt vasketøjskurv, da opvaskebaljen gled rundt på gulvet. Så jeg var pænt spændt på hvordan det ville gå i dag. Lillian smider to opvaskebaljer på jorden (oveni hinanden, så han ligesom ikke bare går durk igennem!) Bassil går direkte efter baljen! DA-DAAAAA! Begge poter op på baljen - kigger op og VOV! og logre-logre... :klap: det der med at flytte bagkroppen synes jeg han har haft lidt svært ved - blandt andet gik han over til at sidde ned (med forpoterne på baljen) osv. men i dag.. ligemeget hvornår vi gik forbi den skide balje, skulle han bare op og stå på den og dreje i små ryk På et tidspunkt står jeg og taler med Lillian.. og opdager at Bassil er gået i selvsving med halve rotationer om baljen mens vi ikke kigger... Stooooort! :banan::klap: Hvor er han altså bare god Sookie måtte jo desværre blive hjemme igår, da hun røg en tur på hospitalet med dårlig mave mandag aften Hun er dog i bedring nu, men øv øv når man nu har ventet så lang tid på at komme til klikker-træning. Hvad lavede i igår ?? - Jeg snakkede med Lillian inden i skulle træne og fik en lang liste over de ting vi skulle kunne næste gang - og ville bare lige være sikker på at hun ikke tog p.. på mig :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Hvor er han altså bare god Sookie måtte jo desværre blive hjemme igår, da hun røg en tur på hospitalet med dårlig mave mandag aften Hun er dog i bedring nu, men øv øv når man nu har ventet så lang tid på at komme til klikker-træning. Hvad lavede i igår ?? - Jeg snakkede med Lillian inden i skulle træne og fik en lang liste over de ting vi skulle kunne næste gang - og ville bare lige være sikker på at hun ikke tog p.. på mig :blink: Først rigtig god bedring til Sookie. :ae: Øvelse til næste gang er 'BANG! - du er død!'... altså skyd hunden med fingeren så den smider sig ned på siden. (her vil jeg lige sige at Bassil altså er pææænt ulækker bagefter at have ligget i det der skod-sand-savsmuld i den ridehal?) :damn: og så skulle vi forsøge at lave en indlært kommando om til noget andet - fx. 'Dæk' til 'fald om' eller nowet Øvelsen består i at vi mange gange har noget kropssprog indblandet i en kommando, så hunden faktisk ikke kender kommandoen, men læser kroppen/håndsignal i stedet. Jeg regner med at denne øvelse afstedkommer at man ikke ubevidst giver 2 forskellige ord den samme 'bevægelse' Gav det mening? Lige på stående fod er der så sikkert noget jeg ikke kan huske.. men hvis du nu lige prøver at remse p..-listen op? så kan det være at jeg kommer i tanke om noget mere.. :stupid: Nårh.. ja.. og så vil hun gerne se de der træningslogs som vi jo alle har lavet Jeg kan jo selvfølgelig bare tage nogle screendumps på HF Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Hun sagde: Elefanten helt færdig, så hunden laver den kun med komando bang du er død udskiftning af indlært komando aflevering af ting i balje og så lige pote og snude target helt på plads Vi har vist travlt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Hun sagde: Elefanten helt færdig, så hunden laver den kun med komando bang du er død udskiftning af indlært komando aflevering af ting i balje og så lige pote og snude target helt på plads Vi har vist travlt Nåeh ja.. det var den der med at rydde op der var smuttet... hvordan lærer man en hund at rydde op, når man selv er et forb..... rodehovede?! og ja.. kan da godt se at jeg næsten behøver et par feriedage :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Hey, jeg træner der også fra tid til anden Jessie er tilmeldt unghundeholdet om torsdagen i denne omgang Ejjj, og hvorfor er det så lige at man ikke har kørekort så jeg kan komme til træning... Det lyder til at være et super godt sted. Lige noget for både Caia og Chili... Hmm. må se om man kan komme der ud med det offentlige, men det kan man nok ikke.... Men hvis nogen tilfældigvis kommer omkring Søborg på vejen mod træningen der ude så tænk endelig på mig. Det ville være super med et lift mod betaling selvf.... ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Jeg har lovet min gode veninde Lillian lige at fortælle lidt om hendes træning som starter op her i februar, jeg håber, at det er ok. Citat fra hendes hjemmeside: Så er de nye træningshold kommet på hjemmesiden, der er nye tiltag, denne 1. sæson foregår træningen indendørs i en ridehal ca. 5 min. kørsel fra Pilemøllevej, så der er lovet tørvejr alle træningsgangene . Vi får mulighed for at benytte rytter loungen til teoriundervisning, hvor det også vil være muligt for tilskuere at sidde og se på træningen. Der er bl.a. også lavet ændringer for "begynder holdet", der er oprettet klikkerhold og hvalpehold for mini racer Hendes hjemmeside: http://www.72183283.dk/ Luna og jeg går til træning hos hende, og vi er rigtig glade for det. Alt foregår efter moderne træningsmetoder, og der er altid tid til en lille sludder og lidt ekstra hjælp så kom og træn sammen med mig og Luna, og evt. FOX som jeg ved også går der til tider, og er rigtig glad for det :5up: Sjovt! Hende har jeg gået på H&T uddannelse med hun blev dog ikke færdig sammen med vi andre. Kan så gætte at hun har bestået nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Marts 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Sjovt! Hende har jeg gået på H&T uddannelse med hun blev dog ikke færdig sammen med vi andre. Kan så gætte at hun har bestået nu Ja, det har hun, så det er også første gang hun har et klikkertræningshold Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Ejjj, og hvorfor er det så lige at man ikke har kørekort så jeg kan komme til træning... Det lyder til at være et super godt sted. Lige noget for både Caia og Chili... Hmm. må se om man kan komme der ud med det offentlige, men det kan man nok ikke.... Men hvis nogen tilfældigvis kommer omkring Søborg på vejen mod træningen der ude så tænk endelig på mig. Det ville være super med et lift mod betaling selvf.... ) Altså lige nu træner vi så ikke i Ishøj, men i en ridehal i Greve (det er jo vinter) - en af de andre kommer med det offentlige - men hun skal vist et godt stykke på gåben? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Ja, det har hun, så det er også første gang hun har et klikkertræningshold Ja, det gættede jeg... jeg kunne i hvert fald kende programmet som bliver beskrevet herinde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2010 Altså lige nu træner vi så ikke i Ishøj, men i en ridehal i Greve (det er jo vinter) - en af de andre kommer med det offentlige - men hun skal vist et godt stykke på gåben? hmm. det kommer til at tage en krig med det offentlige. Har lige været på rejseplan, og hvis man skulle ud til Ishøj, ville jeg skulle gå i ca. 20 min. Ved ikke hvor lang turen er når det er fra Greve station... Heldigvis går jeg allerede et super sted med Caia, og her køre kæresten mig:-) Men er på udkig efter et til Chili, og et træningsted mere til Caia bare fordi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts