Umulia Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 tog et halvt år af min brutale behandling og hun gik fra invalidepension til studine Øh - hvad gør du ved dem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Øh - hvad gør du ved dem? Behandlede hende bare som et normalt menneske og stillede krav tror jeg, de der terapeuter hun gik til....jeg blev helt ked af det, bare af deres stemme men det var nok bare held og ikke forstand, er slet ikke til sådan noget føle-menneske-psykologi Så kom vi helt ved siden af - er lige som Umulia af den holdning, hvis man tror det er den nemme løsning, så er det fordi man ikke har været en tur med i hullet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Behandlede hende bare som et normalt menneske og stillede krav tror jeg, de der terapeuter hun gik til....jeg blev helt ked af det, bare af deres stemme men det var nok bare held og ikke forstand, er slet ikke til sådan noget føle-menneske-psykologi Så kom vi helt ved siden af - er lige som Umulia af den holdning, hvis man tror det er den nemme løsning, så er det fordi man ikke har været en tur med i hullet. Samtaleterapi er bestemt ikke en nem løsning, det er ben hårdt arbejde:-D Men det kræver så også en super dygtig terapeut:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Samtaleterapi er bestemt ikke en nem løsning, det er ben hårdt arbejde:-D Men det kræver så også en super dygtig terapeut:-D Benhårdt og til tider supertræls arbejde ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Vil gerne selv være terapeut når jeg er færdig med pædagog-uddanelsen... synes samfundets udvikling lægger op til at vi får en del børn og unge, som kommer til at få brug for hjælp...men nu må vi se hvor langt jeg kommer...skal jo altså lige være pædagog først.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Jeg mener, at når problemet er psykisk - uanset om det er mennesker eller hunde - så må medicinsk behandling aldrig stå alene ... men problemet kan være så stort, at det er umuligt at arbejde med det, uden medicinering. Desværre ser vi stadig flere og flere mennesker på antidepressiv medicin - tæt på en ½ million danskere får antidepressiva - og jeg er ret overbevist om, at en stor del af dem, ikke får den fornødne hjælp til at mestre livet på en anden måde, end de gjorde før de blev depressive ... og så kommer depressionen ret sandsyneligt tilbage på et tidspunkt. Hvis det skal overføres til hunde, så vil det jo betyde, at man giver den antidepressive medicin, og arbejder med de problemer hunden har ... så den lærer at mestre livet på en anden måde end den hidtil har gjort ... men det er vel utopisk at tro, at ejeren der har drevet hunden ud til aflivnings-grænsen vil kunne gøre noget andet ... og hvis medicinen hjælper - så er alle jo glade Siger en der har prøvet det på egen krop. Ingen af delene kunne/skulle stå alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Jeg er altså blevet itvivl om denne tråds mening..... Jeg forstod den som om at man satte hunden på Jubi-piller og der blev den så... Men er der kun tale om en kort periode eller bare en enkelt dag ?? Jeg er dog stadig modstander af varigt brug men mener da klart at en nytårsaftens brug ikke kan skade eller en dårlig oplevelse i bilen heller må forbygges med en enkel tabll. Måske et dumt spørgsmål men bløw lidt forviret over div svar ---- Dåååme mig :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Den mulighed er der da selvfølgelig ... Men med mindst 4 svære depressioner i bagagen, formår jeg da også, at se det gennem patientens vil jeg mene ... Nemlig, det erså den vej jeg ser det. Psykiater startede med: udover at veje for meget, hvad er der så galt med dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Siger en der har prøvet det på egen krop. Ingen af delene kunne/skulle stå alene. Det er jeg ikke enig i - der er mange grader af depression - og jeg tror ikke nødvendigvis, at der skal medicinering til en let depression - men terapi kan være ret godt ... Men jeg er absolut modstander af, at medicineringen står alene ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Jeg er altså blevet itvivl om denne tråds mening..... Jeg forstod den som om at man satte hunden på Jubi-piller og der blev den så... Men er der kun tale om en kort periode eller bare en enkelt dag ?? Jeg er dog stadig modstander af varigt brug men mener da klart at en nytårsaftens brug ikke kan skade eller en dårlig oplevelse i bilen heller må forbygges med en enkel tabll. Måske et dumt spørgsmål men bløw lidt forviret over div svar ---- Dåååme mig :damn: Jeg er helt sikker på, at der må være tale om varigt brug, hvis der er tale om antidepressiver ... det tager typisk 2-4-6 uger inden man har effekten af pillerne ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Det er jeg ikke enig i - der er mange grader af depression - og jeg tror ikke nødvendigvis, at der skal medicinering til en let depression - men terapi kan være ret godt ... Men jeg er absolut modstander af, at medicineringen står alene ... Min var så svær at det ene ikke kunne stå alene. men mange gange kan terapi gøre det, heldigvis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Nemlig, det erså den vej jeg ser det. Psykiater startede med: udover at veje for meget, hvad er der så galt med dig Og med sådan en udtalelse er der ligesom lukket for en åben samtale:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Og med sådan en udtalelse er der ligesom lukket for en åben samtale:evil: Nemlig, skyndte mig at få henvisning til psykolog i stedet for, betalte gerne noget selv. Han kunne hjælpe mig, fortyder ikke jeg tog ham, og pengene var givet godt ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Uden at ville genere nogen herinde så er der forskellige depressioner. Men jeg oplever at bare fordi man i en periode har "det svært" så knalder man ud med at man her en depression. For nogle år siden i Børnehave n stod der en pige på 3-4 år og græd ude ved tøjknagerne. Jeg spurgte hende hvad der var galt og hun svarede. "Jeg er bare så pisse deprimeret" Depression er en alvorlig lidelse, men ikke alt er depression. Depressions graden måles typisk med " Hamiltons 6-item Depressionsskala" som så udvides hvis der er indikationer på depression. Denne skala vil ikke kunne bruges overfor ikke responderende dyr og depression bliver derfor en vurdering. Umulia skriver : Helt ærligt, så tror jeg det er et af de emner man skal lade være med at udtale sig om, hvis man ikke selv har haft det inde på livet... Her kunne jeg godt tænke mg at vide hvad du mener med "inde på livet" ? Hvis de hunde der bliver medicineret ikke samtidigt behandles for der der er deres egentlige problem. Så er det i mine øjne tåbeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Eftersom jeg selv har stor erfaring med depressioner (er manio-depressiv) så er jeg slet ikke i tvivl om, at hvis min egen hund blev depressiv, så skulle hun aflives - Det er bestemt det mest humane. Et menneske som er depressiv kan fortælles, at de føler som de gør fordi de mangler serotonin i hjernen (det er det man får tilført kunstigt med antidepressiver) men en hund er jo ikke i stand til at forstå hvad der sker. Når man som menneske kommer på antidepressiver, så går der 5-6 uger før det virker - hvis man vel og mærke har fået lige netop de rette piller, hvilket jo ikke er sikkert. På den baggrund kan et menneske, til tros for medicinen, gå rundt og være depressive i månedsvis - sådan skal min hund ikke have det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Jeg så godt indslaget i tv, og min tanke var, at de burde have informeret om adfærdsbehandling også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Jeg mener, som nogle af jer andre, at "lykkepiller" (i situationstegn, da de jo overhovedet ikke bringer lykke...) kan anvendes i de rigtige situationer, og kun ved samtidig adfærdsmæssig behandling. Baldur fik Clomicalm i en periode, og jeg kunne se en hel enorm forskel på ham. Før han kom på medicin var det fuldstændigt umuligt at træne ham ud af hans angst for nye ting, han havde slet ikke overskud til at registrere jeg var der, det var meget vigtigere for ham at holde øje med alle de indbildte farer der var omkring ham (det være sig, fugle, mennesker, biler, et blad osv...). Efter han fik pillerne kunne vi allerede efter 2 måneder se en enorm fremgang når vi miljøtrænede, og efter 4 måneder håndterede han de fleste situationer som enhver anden hund :5up: Og da vi holdt op med at give ham pillerne, så bibeholdt han den erfaring han havde gjort sig under sin medicinering, så han vendte ikke tilbage til at være bange for de ting han havde været bange for før. Så for os var det en utroligt positiv oplevelse, og det var så dejligt at se Baldur begynde at finde tryghed i verdenen, i stedet for at rende rundt i sin egen lille bobbel af angst. Men vi brugte jo også rigtig meget tid på at træne de ting han var bange for, og det gjorde vi også før medicineringen, bare uden effekt... Så jeg ville helt klart bruge det igen, hvis den rette situation opstår (hvilket den forhåbentlig ikke gør), da vi kun havde positive oplevelser med det. Men det skulle ikke være en livslang medicinering, det skulle være under behandlingen af hundens problemer, da der jo også er bivirkninger ved denne medicin. Og hvad angår startindlægget, så tror jeg ikke på at vi undgår alle disse aflivninger ved at sætte hundene på lykkepiller, for det første er pillerne møgdyre, så folk vil ikke købe dem. Og for det andet, så skal der jo arbejdes med problemet samtidig med medicineringen, og det tror jeg ikke at flertallet vil gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Hunde skal på lykkepiller 06. feb. 2010 11.54 P3Nyheder Hvert år aflives op mod 15.000 hunde herhjemme. Men i mange tilfælde er det slet ikke nødvendigt. Det mener dyrlæger, der i stedet opfordrer hundeejerne til at behandle de firbenede med lykkepiller. - Vi har gode erfaringer med at give hunde antidepressiv og angstdæmpende medicin, fagdyrlæge Jørgen Mikkelsen til Dagbladenes Bureau. I Dyrenes Beskyttelse afviser man ikke tanken om flere hunde på lykkepiller. Er det vejen frem.? Jeg finder det hovedrystende tåbeligt. Det er jo symptombehandling. :stupid: Tanken er jo fin, hvis manden mener at det kan rede 15.000 hunde :5up: Det lyder så pænt underligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Freudika nu ramte du altså lige en af mine kæpheste:mrgreen: Størstedelen af de mennesker der er på antidepressiva i DK får ingen anden behandling, de skal godt nok runde en psykiater for at få medicinen, og det er også meningen at psykiateren skal "snakke" med patienten, men desværre sker dette kun få steder i DK. De får blot udleveret recepten og en ny tid:???: Jeg har svært ved at tro at billedet vil komme til at se anderledes ud, for hundene desværre:???: Din praktiserende læge sagtens udkrive ipsykofarmika. Jeg frygter også at vi risikere, at det samme sker for vores hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Din praktiserende læge sagtens udkrive ipsykofarmika. Jeg frygter også at vi risikere, at det samme sker for vores hunde. Ja selvfølgelig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Jeg er altså blevet itvivl om denne tråds mening..... Jeg forstod den som om at man satte hunden på Jubi-piller og der blev den så... Men er der kun tale om en kort periode eller bare en enkelt dag ?? Jeg er dog stadig modstander af varigt brug men mener da klart at en nytårsaftens brug ikke kan skade eller en dårlig oplevelse i bilen heller må forbygges med en enkel tabll. Måske et dumt spørgsmål men bløw lidt forviret over div svar ---- Dåååme mig :damn: Nytårsaftensmedicin er angstdæmpende medicin som virker indenfor en times tid. Det er ikke det samme som "lykkepiller", der skal have noget tid for at virke. Angstdæmpende medicin ifm nytårsaften kan sagten stå alene, men skal hunden LÆRE noget, skal medicinen gives over en længere periode, imens der arbejdes med problemet. Lykkepiller virker anderledes end angstdæmpende medicin og der bør arbejdes med det aktuelle problem med støtte fra medicinen. Efterhånden trappes hunden ud af medicineringen og bør derefter have fået løst sit problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2010 Her kunne jeg godt tænke mg at vide hvad du mener med "inde på livet" ? Jeg mener at det lidt ligesom at føde et barn - man kan altså ikke forklare det til nogen, der ikke har prøvet det selv. Hvis de hunde der bliver medicineret ikke samtidigt behandles for der der er deres egentlige problem. Så er det i mine øjne tåbeligt. Enig, selvfølgelig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Februar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2010 Jeg mener at det lidt ligesom at føde et barn - man kan altså ikke forklare det til nogen, der ikke har prøvet det selv. Så hvis man ikke har eller har haft en depression er man ikke kompetent til at udtale sig på området.?? Er det sådan jeg skal forstå det? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AyaLone Besvaret September 14, 2010 Rapporter Share Besvaret September 14, 2010 Ved det er et gammelt indlæg, men der er måske andre, som jeg, der falder over det. Det er nok ikke nemt at se det fornuftige i, at tage piller. Men forestil dig, at du græder i tide og utide, ikke tør gå ud alene (også om dagen) ikke bryder dig om at være sammen med andre mennesker du ikke kender, du slæber dig afsted på arbejde-fordi du skal. Og du har ikke den fjerneste idé om hvorfor det er sådan..... men at en pille kan hjælpe dig, og det gør den KUN hvis du mangler SEROTONINEN i hjernen, som alle andre mennesker producerer naturligt. Ja så tager jeg den pille uden at blinke, alternativet er et helvede. Og har min hund brug for det, ja så hjælper jeg hende, med træning samtidig selvfølgelig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AyaLone Besvaret September 14, 2010 Rapporter Share Besvaret September 14, 2010 Vil også lige tilføje, at vores hund lige fra dag et, har været meget nervøs. Så det er altså ikke alle mennesker med en nervøs hund, der har gjort hunden til det den er. Det kan jo desværre komme fra stedet den er købt, enddog være arveligt. Har trænet meget med hende, uden resultat, kan ikke nå ind til hende når hun er angst....så der må eksperthjælp til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts