Hop til indhold

Er jeres hund til koldt eller varmt?

Aslan
 Share

Min er til  

37 stemmer

1. 1. Min er til

• Varme
      14
    • kulde
      18
    • ved ikke
      5

Recommended Posts

altså, jeg syntes sq aslan bliver lidt underlig.

Jeg er vokset op med hunde og de har alle sammen (begge to :mrgreen: ) været kulde hunde, det er hyggelligt at putte, men gad ikke ligge i sengen i længere tid.

Aslan har altid været en kulde hund, men her på det sidste, der er han sq blevet lidt udnerlig.

Han vil gerne sove under min dyne, specielt hvis han lige har skullet ud og tisse om natten.

Så i søndags da jeg kom hjem fra arbejde, total frosen, lagde jeg mig på hudnemadressen, oven på mit varme tæppe og tændte for det (ja ja man må ikke sove på sådan et :rolleyes: ).

Så kom aslan luntende, først var det kun overkroppen der lå på madresen, men da jeg vågner ligge aslan oven på madressen, på ryggen med alle 4 ben i luften :mrgreen:

Jeg slog tæppet ned på 1 og gik.............aslan blev liggende dog lettere urolig, og da jeg så 10 min senere slukkede tæppet, gik han i seng :mrgreen:

:mrgreen:Igår tændte jeg det igen, og vupti, så var aslan der, klar til at putte oven på varme tæppet :mrgreen:

så, aslan er vel egentlig begyndt at være til varme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Bassil sniger sig op i sofaen (hvilket er FORBUDT!), går han igen efter 3 minutter... han lægger sig ude i entreen på gulvklinkerne - det eneste rum hvor temperaturen er skruet ned til 15-17 grader - så han er helt klart en kuldehund. :???:

SNIGER = han VADER rundt om sofabordet og går direkte op i sofaen uden så meget som lige at tjekke om det nu er okay - ikke engang et lille splitsekunds øjenkontakt overhovedet - mere som om det da er noget han gør konstant :damn:

Om ikke andet har kræet da lært at ignorere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Luna ikke leger alle spiser, eller på anden måde er aktiv, så vil du altid kunne finde hende ligge og snue under hendes tæppe :lun:

Det er så lidt forskelligt om hun syntes hoved skal være uden for tæppet eller ej, og her vil hun gerne se hvad der foregår :-D

4266327231_fc9dc4670f.jpg

Så når hun sætter sig i sofaen ved siden af mig, og enten piver eller begynder at grave i mine bukser, så ved jeg at det er fordi jeg skal løfte tæppet så hun kan komme ind under det :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

haha.. søde "lille" Aslan på varmetæppet! :lun:

Mio er også til kulde, men her hvor det har været rigtig koldt, kan han godt ligge i sengen om natten, dog ikke under dynen.. Jeg kan også mærke, at han er mere tissetrængende, når han har ligget på gulvet el lign. her de sidste måneder.

Men altså, han kan finde på, at smide sig i sneen med en pind og så ligge og hygge sig, og han er altså noget tyndpelset på mavsen, så jeg bliver lidt pylret nogle gange, og kalder ham ind i varmen.. tossehund :engel:

Kæresten herhjemme er en frossenpind med varmetæppe i hans side af sengen, men det gider Mio ikke ligge på, måske kun lige når han kommer ind udefra, og der får han ikke lov den stakkel... :lol:

Så jo, min hund og jeg er klart til kulde og sne :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart kulde :-)

I starten gik jeg og rejste Sophus op, hver gang han havde fået sig godt placeret med en pind ude midt i sneen (for at han ikke skulle få blærebetændelse el lign), men det er gået op for mig, at han foretrækker kulden.

Han ligger også helst ved en kold ydermur indendøre eller op ad en dør, hvor det trækker ind under....

Link til indlæg
Del på andre sites

Bailey er til både og.

Hendes foretrukne plads er i sofaen på dynen (hun må kun være der hvis der ligger en dyne eller tæppe)

Om natten ligger hun i sengen og putter.

Om sommeren ligger hun tit i solen.

Hun er altså til varme..... MEN

Hun lægger sig lige så tit i entreen, hvor der er køligt. Går jeg i gangen for at ryge, kommer hun helt sikkert og vil ud i gården imens.

Når vi er ude at gå er hun bedøvende ligeglad med kulden :shock: og vil helst blive ude. (selv da det var -15° og blæst og jeg var stiv som en istap)

Så hun er altså også til kulde....

Det undrer mig i øvrigt lidt, hun har jo kun en tynd pels. Jeg kan forstå en Sankt Bernard eller Samojede ikke fryser, der er pelsen jo meget tykkere.

ET stor problem giver al sneen dog - hun tisser stor set kun en enkelt gang på turene - når hun sætter sig for at tisse ryger "den" jo helt ned i sneen :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine er varme-hunde ...

Vi har lige været ude og gå - og nu har Tulle lagt sig i en uldplaid ... og Bella har lagt sig i den uldtrøje jeg havde på, da vi var ude ... jeg kom til at smide den på gulvet fordi jeg havde taget den på uden på stropperne på skibukserne - og jeg ville jo ikke vade ind med støvler og alt tøjet på - så trøjen blev lige smidt ind i stuen ... og trylle-trylle - så var den pludselig blevet til en dejlig varm hundeseng ...

Link til indlæg
Del på andre sites

ET stor problem giver al sneen dog - hun tisser stor set kun en enkelt gang på turene - når hun sætter sig for at tisse ryger "den" jo helt ned i sneen :evil:

Det gør Luna's også, og jeg syntes det er så synd for hende, jeg kan slet ikke forestille mig hvor koldt det må være, og jeg kan så sandelig godt forstå at hun kun tisser én gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha det ved jeg ikke.. Både og, vil jeg sige. Hun sover i sofa PÅ tæppe eller på sit tæppe. Det ligger godt nok ved radiatoren, men jeg tror hun ville lægge sig på tæppet lige meget, hvor det lå.

Om natten ligger hun i sengen PÅ tæppe. Hun vil ikke være under dyner og tæpper. Hun elsker at være ude i øjeblikket.. I al sneen, men hygger lige så godt indenfor:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt af hvert.

Dumle har altid været kulde hund og hader når det er for varmt, men nu ligger han i sengen temmelig ofte i forhold til før og så ligger han ofte lige op og ned af radiatoren. Putte under dynen er dog stadig ikke noget han kan se idéen med, men når det har været de rigtig kolde nætter her til vinter har Dumle lagt i sengen hele natten hvor han før kun lå der 5-10minutter inden han gik ned igen. Til gengæld elsker han stadig en god lang frysende kold gåtur, bare der ikke er for meget salt :lol:

Nova er varmehund. Sit og dæk er umulig at træne udenfor nu, der findes i hendes ordbog kun stå udenfor lige nu. Det krævede kun lige et par gange med rumpen i jorden så fandt hun ud af at det bestemt ikke var sagen. Hun elsker også at putte under dynen, men ligger sig dog som regel ovenpå dynen i løbet af natten. Vil hun have helt ro om dagen stikker hun hovedet ind under dyne eller tæppe, mosler overkroppen med ind og sover som en sten :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Både og...Victoria er ikke glad ved det her vejr, for hendes poter bløder ved neglene hvis hun løber i den frosne sne der er nu....har klippet dem osv. så det er ik fordi de er for lange...men det giver blodpoter, så hun er ik meget vinterhund...og så fryser hun også...og dog... nyfalden blød sne er et hit...

Hos Pablo er det vist begge dele....han elsker at lege i sneen, snebolde og is man kan løbe på er skønt...men sommer betyder svømmeture i åen...så det er vel 50/50

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke stemt da jeg har to der elsker at ligge begravet i dyner og tæpper og to der helst vil have luft omkirng sig.

Dog er alle 4 vilde med sneen og at lege ude ligemeget om det er koldt eller varmt.

Stegende sol er det kun Jill som gids, hun kan ligge midt solen og koge uden at det rør hende, de andre 3 søger skygge når det bliws for varmt.

Link til indlæg
Del på andre sites