Hop til indhold

Overfald i snor

Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

• Svar 202
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Færre, ja.

Men der vil stadig være masser af hunde, der får lov til at gå løs visse steder. Nogle af dem fordi de er under kontrol (min Silke) -og andre fordi ejerne synes at deres hunde også skal have lov til at gå løs, af den ene eller anden grund...

Hunde i snor kan også rive sig løs..

Jeg er klar over at vi kan sætte en masse hvis´er på.

Link til indlæg
Del på andre sites

De kunne nok blive færre ja, men ikke alle vil blive forhindret, for hunde kan jo rive sig løs.

Jeg går bare og venter på at det sker for hende i nabo-opgangen.

Jeg tror det ville føre til at flere ville bruge flexi-linen, som jo er en dejlig snor, hvis man kan hitte ud af at bruge den. Jeg bruger den selv, når vi går tur i skoven, da hunde ikke må være løse derovre pga vildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig vil det have en effekt (generelt for alle hunde).... det ville det også have hvis man krævede at hunde bar mundkurv. Så det er vel bare et spørgsmål om hvor grænsen, for at skyde gråspurve med kanoner, går henne. :vedikke:

At Thailo blev overfaldet ville dog ikke kunne være blevet forhindret, da den anden hund faktisk gik uden snor et sted hvor der var store skilte med hund i snor. Men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om det havde gjort sagen værre hvis Thailo ikke havde haft snor på. Måske havde han mistet livet så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at spå om. På den ene side kan det have en god effekt i de tilfælde, hvor ejeren er fysisk i stand til at holde snoren og ikke bliver så overrasket, at han/hun taber den.

På den anden side har nogle hunde jo endnu mere tendens til at blive aggressive, når de er i snor og skal passere hinanden, end når de er løse.

Og hvis det går galt med snor, så kan snoren gøre det sværere at få skilt hundene ad.

Jeg mener ikke, at en linepåbud er nogen løsning på kamphundeproblematikken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det tænkes at et tvungent linepåbud kan føre til færre overfald mellem hunde.

:vedikke: Jeg tror ikke det vil hjælpe ret meget :( De to gange hvor en hund har prøvet på at angribe lexus, så har det værte på de stier her omkring hvar man SKAL have sin hund i snor. Meeen der er mange hundeejere som er ret så ligeglade og lader deres hund(e) løbe fri alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det tænkes at et tvungent linepåbud kan føre til færre overfald mellem hunde.

Jeg tror det ikke, så længe at man som sædvanlig ikke har tænkt sig at lade pengene følge med, så politiet har resourcer til at gøre noget, så vil alting være som det plejer, og folk vil ignorerer det...

Og hvis der endelig var penge, så syntes jeg bare at man skulle beholde den glimrende hundelov vi har, men så kunne der langt om længe være nogle konsekvenser for ikke at overholde den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tror at det ville hjælpe meget, hvis alle holdt deres hunde i snor (altså ikke i hundeskove og lign. steder, men på gader, veje, stier osv.) Alle de overfald, som jeg og min stakkels hund har oplevet, har kun været af hunde som var løse, og hvor ejeren enten ikke kunne eller ville kalde sin hund tilbage. Nogle gange har der endda slet ikke været en ejer med eller hunden har styrtet ud af haven og lige i hovedet på min.

Jeg har ikke huske at have oplevet et hundeoverfald hvor begge indvolverede hunde var i snor. Dog har jeg oplevet "skærmysler" mellem 2 hunde i snor, men det har så ikke udviklet sig til noget alvorligt og hundene har nemt kunne skilles ad igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det ikke, så længe at man som sædvanlig ikke har tænkt sig at lade pengene følge med, så politiet har resourcer til at gøre noget, så vil alting være som det plejer, og folk vil ignorerer det...

Og hvis der endelig var penge, så syntes jeg bare at man skulle beholde den glimrende hundelov vi har, men så kunne der langt om længe være nogle konsekvenser for ikke at overholde den.

Jeg tror bare at der vil blive så meget mere ballade i hundeskovene, hvis en lov om linetvang blev håndhævet, at det for mange ville blive et sted hvor det var for usikkert at gå. I forvejen er der ret meget forskel på hverdage og så weekends især hvis vejret er godt. :???:

Det er vist ikke noget nyt, :oops: men jeg synes det er noget underligt noget at bruge ressourcer på at gennemføre, når det ikke er Fam. Hansens mellempudel der er problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror bare at der vil blive så meget mere ballade i hundeskovene, hvis en lov om linetvang blev håndhævet, at det for mange ville blive et sted hvor det var for usikkert at gå. I forvejen er der ret meget forskel på hverdage og så weekends især hvis vejret er godt. :???:

Det er vist ikke noget nyt, :oops: men jeg synes det er noget underligt noget at bruge ressourcer på at gennemføre, når det ikke er Fam. Hansens mellempudel der er problemet.

Øh, hvorfor citerer du mig, jeg skrev at jeg var imod linepåbud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hundeskove vil blive endnu mere et mararidt, som du skriver så er der stor forskel på hverdag og weekend, men alle weekend tourister som slet ikke er vant til at deres hunde møder andre og med små børn som fægter rundt med pinde, og de hunde skove som vi har som er for små i forvejen, vil bare blive endnu mere fyldt, fordi det så er enste sted at hunden kan løbe fri, kan nemt se det ballade der vil blive udaf det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, hvorfor citerer du mig, jeg skrev at jeg var imod linepåbud...

Skulle måske have slettet noget af dit indlæg. :oops: Jeg havde bare en kommentar til denne sætning:

Det var somend bare for at understrege hvad konsekvensen kunne blive hvis det blev håndhævet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

I teorien... Ja, der ville blive færre overfald på gader og stræder, hvis alle hunde bliver holdt i en kortere line.

Mulighederne for at gribe ind før det udvikler sig til et overfald, er meget større når der er line på hunden.

Man er tvunget til at have lidt fokus på sin hund, når man skal holde snoren i hånden - Det er lettere at være uopmærksom når den render løs, og igen, indkaldet fungere jo ikke altid optimalt.

Der er dog i mine øjne et par faktorer, der gør at jeg ikke tror det hjælper en skid.

Den største og vigtigste er personerne i den anden ende af snoren.

I bund og grund skyldes de fleste overfald, nogle uansvarlige ejere der ikke tænker sig om.

Jeg tvivler meget stærkt på, at de ejere der er problemet, er dem der sørger for at overholde line påbudet, og holder sig fra hundeskovene hvis deres hund har den mindste tendens til aggresivitet.

Så det jeg er nået frem til er nej, jeg tror ikke der bliver færre overfald.

Nogle af overfaldende vil måske bare bliver flyttet til hundeskove, og nogle hunde vil mangle "friheden" og derfor spare den opsamlede energi sammen til en uhensigtmæssig adfærd.

Så jeg tror bare man "omrokere" på problemet, hvis der overhovedet er nogen forskel.

Men lad os nu se.... Jeg håber at jeg tager fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Nu har jeg lader tråden løbe lidt selv. Og jeg ser hele tiden en masse Hvisser.

Lovgivning er jo til syvende og sidst baseret på at den enkelte overholder denne.

Der er allerede idag linepåbud rigtigt mange steder og i rigtigt mange byer.

det vælger alt for mange at sidde overhørrig, af grunde som kun de selv kender.

Jeg har ikke hørt om alvorlige overfald der er sket hvor begge hunde var i snor.

Hvis begge holder deres hund til sig og ikke mener de skal mødes på gader og stræder så er det den holdning der kan være med til at undgå ulykker. Hvilket man så kan takke hende/ham i den høje ende af snoren for

Jeg mener slet ikke at man kan undgå alle problemer og alle konflikter. Men at snoren ligefrem skulle gøre det værre at skille hundene ad er jo et problem der opstår fordi ejerne ikke kan holde deres hunde ind til sig og så er vi tilbage i den anden ende af linen.

En hund kan slide sig løs eller man kan tabe snoren. Javist kan man det , men så er vi tilbage til den anden ende af snoren.

Man kan komme til at støde ind i en eller anden arrig terrier rundt om et hjørne. Men så har ejeren ikke være obs på sin gårtur og så er vi tilbage i den anden ende af snoren igen.

Selvfølgelig skal det ikke gælde de hundeskove/ fritløbsområder der er lavet så de der bor i byerne kan lufte deres hunde.

Men vi skal huske at kun 17 % af alle hundeejere bor i Storkøbenhavn, men de ejer 26 % af landets hunde. Og måske linepåbud er virtigere at overholde der hvor koncentrationene af hunde er størst. Men det er selvfølgeligt op til den enkelte om man vil/ville gøre sit til at bedre en kedelig situation.

for jeg tror 100% på at et skærpet krav vil have en positiv effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites