Gæst Priceman Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Meget vel. Jeg var lidt hurtig til at antage at der var et PÅBUD i loven, da der faktisk kun er et direkte FORBUD mod løse hunde der ikke er fuld herredømme over. Men denne ordforvirring ændrer bare ikke på at man ikke må have hunden løs j.fr den gældende lovgivning med mindre man har fuldt herredømme over den. og det har jeg svært ved at se at man kan have. Og der hvor det går rigtigt galt er når ejeren står efter at hunden er løbet sine egne veje eller er gået amok og siger at "det plejer den ikke at gøre". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Meget vel. Jeg var lidt hurtig til at antage at der var et PÅBUD i loven, da der faktisk kun er et direkte FORBUD mod løse hunde der ikke er fuld herredømme over. Men denne ordforvirring ændrer bare ikke på at man ikke må have hunden løs j.fr den gældende lovgivning med mindre man har fuldt herredømme over den. og det har jeg svært ved at se at man kan have. Og der hvor det går rigtigt galt er når ejeren står efter at hunden er løbet sine egne veje eller er gået amok og siger at "det plejer den ikke at gøre". Jamen tror du virkelig at en ny lov om at alle hunde skal være i snor, vil lave om på det? jeg har svært ved at se det, for er det ikke tit dem som i bund og grund er ligeglade som kommer ud i de ting, med direkte overfald, og hunde som ikke er nok socialieseret og som har problmer med eget køn osv, og hvis man med sådan en hund ikke holder styr på den idag, hvad får dig så til at tro at de vil gøre det med et nyt forbud, så vil det vel bare gå udover folk som ikke har problemet idag, men som er så lovlydige at de sætter snor på deres hund. for dem som idag er ligeglade er vel også ligeglade med en ny lov, og dem som ikke skaber problemer idag med deres løse hunde de kommer til at følge en lov som slet ikke er myntet på dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Jamen tror du virkelig at en ny lov om at alle hunde skal være i snor, vil lave om på det? Petrine kommer ikke i snor, før jeg har fået en kæmpebøde eller to Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Jamen tror du virkelig at en ny lov om at alle hunde skal være i snor, vil lave om på det? jeg har svært ved at se det, for er det ikke tit dem som i bund og grund er ligeglade som kommer ud i de ting, med direkte overfald, og hunde som ikke er nok socialieseret og som har problmer med eget køn osv, og hvis man med sådan en hund ikke holder styr på den idag, hvad får dig så til at tro at de vil gøre det med et nyt forbud, så vil det vel bare gå udover folk som ikke har problemet idag, men som er så lovlydige at de sætter snor på deres hund. for dem som idag er ligeglade er vel også ligeglade med en ny lov, og dem som ikke skaber problemer idag med deres løse hunde de kommer til at følge en lov som slet ikke er myntet på dem. Der vil altid være uskyldige som bliver ramt og det er smadder ærgerligt at andre skal ødelægge det for dem:evil: Der vil desværre nok også være dem som ikke mener at loven gælder dem:cry: Jeg tror ikke på at en lov om at alle hunde skal føres i snor, vil virke med mindre der følger øget opsyn og store bøder med:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Petrine kommer ikke i snor, før jeg har fået en kæmpebøde eller to Jamen jeg giver mig som heller ikke til at lufte Zacko på anden måde end nu og som jeg har skrevet før i denne tråd tror jeg ikke at politiet stiller sig op på vores grønneområder kl 16 for at tjekke om folk har snor på deres hund. men nogle er måske mere lovlydige end os så jeg har bare svært ved at se at en sådan lov vil ændre noget, jeg er ret sikker på at mine lufteområder vil se lige dan ud efter en sådan lov Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 men nogle er måske mere lovlydige end os Betragter mig selv som medium / meget lovlydig, så når snor-lov har så lille effekt på mig, så tvivler jeg på, den har nogen som helst effekt på de andre mindre lovlydige (som pt er dem jeg gerne ville have i snor) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Betragter mig selv som medium / meget lovlydig, så når snor-lov har så lille effekt på mig, så tvivler jeg på, den har nogen som helst effekt på de andre mindre lovlydige (som pt er dem jeg gerne ville have i snor) Nemlig er også det jeg tænker, for jeg er da en rimelig lovlydig borger :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sammar Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 (...)Og der hvor det går rigtigt galt er når ejeren står efter at hunden er løbet sine egne veje eller er gået amok og siger at "det plejer den ikke at gøre". Synes altså det er forfærdeligt at læse så mange insistere på at det næsten er en menneskeret at kunne lade sin hund løbe løs.. Uanset race.. Det må da nødvendigvis, i et lille og tæt befolket land som Danmark være reglen at man har sin hund i snor, og undtagelsen, hvis omgivelserne tillader det, at man kan lade den løbe fri, mens man er meget opmærksom og helst på et forholdsvis øde sted, som fx en strand eller sådan. Og her tænker jeg ikke så meget på sådan noget som hundeoverfald, som godt nok kan være en traumatisk oplevelse, både for hund og ejer, og i den forbindelse skal jeg ikke kunne afvise at det muligvis kunne være mere relevant med et line påbud til de større racer, da det jo er klart at en mindre hund ikke kan gøre så stor skade, men er der slet ingen her som skænker en ting som trafiksikkerhed en tanke?! Selv den mindste, roligste hund kan forårgesrage en kæmpe dødsulykke, hvis den lige et sekund beslutter sig for at begive sig ud på kørebanen. Og når man kommer med bare 50 km/t, så når man altså ikke at tænke barn/hund, inden man er kørt over i den anden vejbane og skubbet 500 meter af en lastbil (dramatik skal der til ). Så må sige jeg har svært ved at føle respekt for de mennesker som mener at der skal laves et linepåbud til visse kamphunde racer, og skaber sig bare ved tanken om at der skulle laves regler for deres små hunde, fordi en kamphund kan æde deres hund, men det måske ikke gør så meget om deres lille hund, kan risikere at slå adskillige mennesker ihjel. Noget HELT andet, og slet ikke lige så vigtigt er da også et generelt spørgsmål om respekt for sine med mennesker, der er mange mennesker som ikke bryder sig om hunde, eller er desideret angste for dem.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Noget HELT andet, og slet ikke lige så vigtigt er da også et generelt spørgsmål om respekt for sine med mennesker, der er mange mennesker som ikke bryder sig om hunde, eller er desideret angste for dem.. Dem er jeg så fløjtende ligeglad med - der er 'noget' jeg er bange for, og de mennesker flytter sig ikke ligefrem når jeg kommer sent hjem fra arbejde om aftenen , seriøst ikke mit problem at folk har fobi'er (muligvis er jeg så en kold skid her). Mener ikke det er en menneskeret, men fx stranden, vildt regnvejr i august, der må hunden så ikke løbe løs, men ... det gør Petrine. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Det figurerer allerede i loven. Garantier kan ikke stilles. Men man kan gøre sit bedste, ved at holde sin egen hund i snor. Så har i ikke overholdt loven om at holde hundene til jer. § 3......... Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren Så der er meget selvjustits i at have hund. Og man kan ikke med loven i hånd kræve at ens hund skal kunne løbe og lege på offentlig park og vej. Det må man bruge sit eget private område til. Det er ikke rimelige at er andre 2.ooo.ooo familier uden hund skal belemres med vores hobby. Skal dyret ud og løbe så må man da bare løbe med den. Det er jo sådan en Win Win situation. Du kan jo ikke rigtigt udtale dig om, hvordan det er sket. Desuden er der hunde, der nemmere tænder af, når de holdes i stram, kort snor, så det er meget tvivlsomt, om det vil have den store effekt i det samlede regnskab. Med mindre der kommer til at stå betjente på hvert et gadehjørne, som ikke har anden opgave end at holde øje med hundeejerne (meget urealistisk), så er der større chance for, at et forbud vil blive overholdt, end at folk vil justere på deres mere eller mindre frie fortolkning af et i nogle tilfælde virkningsløst linepåbud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Synes altså det er forfærdeligt at læse så mange insistere på at det næsten er en menneskeret at kunne lade sin hund løbe løs.. Uanset race.. Det må da nødvendigvis, i et lille og tæt befolket land som Danmark være reglen at man har sin hund i snor, og undtagelsen, hvis omgivelserne tillader det, at man kan lade den løbe fri, mens man er meget opmærksom og helst på et forholdsvis øde sted, som fx en strand eller sådan. Og her tænker jeg ikke så meget på sådan noget som hundeoverfald, som godt nok kan være en traumatisk oplevelse, både for hund og ejer, og i den forbindelse skal jeg ikke kunne afvise at det muligvis kunne være mere relevant med et line påbud til de større racer, da det jo er klart at en mindre hund ikke kan gøre så stor skade, men er der slet ingen her som skænker en ting som trafiksikkerhed en tanke?! Selv den mindste, roligste hund kan forårgesrage en kæmpe dødsulykke, hvis den lige et sekund beslutter sig for at begive sig ud på kørebanen. Og når man kommer med bare 50 km/t, så når man altså ikke at tænke barn/hund, inden man er kørt over i den anden vejbane og skubbet 500 meter af en lastbil (dramatik skal der til ). Så må sige jeg har svært ved at føle respekt for de mennesker som mener at der skal laves et linepåbud til visse kamphunde racer, og skaber sig bare ved tanken om at der skulle laves regler for deres små hunde, fordi en kamphund kan æde deres hund, men det måske ikke gør så meget om deres lille hund, kan risikere at slå adskillige mennesker ihjel. Noget HELT andet, og slet ikke lige så vigtigt er da også et generelt spørgsmål om respekt for sine med mennesker, der er mange mennesker som ikke bryder sig om hunde, eller er desideret angste for dem.. Quoter dig lige, for dit indlæg kan sagtens tåle en gentagelse:5up: Trist at der åbenbart hersker så stor egoisme blandt hunde ejere, at der kun tænkes på egen hund:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Trist at der åbenbart hersker så stor egoisme blandt hunde ejere, at der kun tænkes på egen hund:cry: Er lidt i tvivl om den var til mig, men med en hund, der ikke gnaver i andre, så synes jeg ikke helt, det går ud over andre hunde :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Quoter dig lige, for dit indlæg kan sagtens tåle en gentagelse:5up: Trist at der åbenbart hersker så stor egoisme blandt hunde ejere, at der kun tænkes på egen hund:cry: Jeg synes at vi glemmer at der jo faktisk godt kan være både snor på og fritløb på en tur, man er jo ikke kun og udelukkende en uansvarlig person, fordi man slipper sin hund. Altså når jeg går med Zacko foregår det som følger Vi starter hjemmefra i snor langs vejen og stier Vi kommer til grøntområde væk fra sti/vej han får snoren af Vi kommer på "legepladsen" endnu et grønt område hvor mange lufter hund uden snor Vi skal tilbage på stien Zacko får snor på Ja det er sådan jeg gør! og jeg har altså ikke mange problemer eller ser ret meget ballade. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst topsytop Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Synes altså det er forfærdeligt at læse så mange insistere på at det næsten er en menneskeret at kunne lade sin hund løbe løs.. Uanset race.. Det må da nødvendigvis, i et lille og tæt befolket land som Danmark være reglen at man har sin hund i snor, og undtagelsen, hvis omgivelserne tillader det, at man kan lade den løbe fri, mens man er meget opmærksom og helst på et forholdsvis øde sted, som fx en strand eller sådan. Og her tænker jeg ikke så meget på sådan noget som hundeoverfald, som godt nok kan være en traumatisk oplevelse, både for hund og ejer, og i den forbindelse skal jeg ikke kunne afvise at det muligvis kunne være mere relevant med et line påbud til de større racer, da det jo er klart at en mindre hund ikke kan gøre så stor skade, men er der slet ingen her som skænker en ting som trafiksikkerhed en tanke?! Selv den mindste, roligste hund kan forårgesrage en kæmpe dødsulykke, hvis den lige et sekund beslutter sig for at begive sig ud på kørebanen. Og når man kommer med bare 50 km/t, så når man altså ikke at tænke barn/hund, inden man er kørt over i den anden vejbane og skubbet 500 meter af en lastbil (dramatik skal der til ). Så må sige jeg har svært ved at føle respekt for de mennesker som mener at der skal laves et linepåbud til visse kamphunde racer, og skaber sig bare ved tanken om at der skulle laves regler for deres små hunde, fordi en kamphund kan æde deres hund, men det måske ikke gør så meget om deres lille hund, kan risikere at slå adskillige mennesker ihjel. Noget HELT andet, og slet ikke lige så vigtigt er da også et generelt spørgsmål om respekt for sine med mennesker, der er mange mennesker som ikke bryder sig om hunde, eller er desideret angste for dem.. Jamen jeg mener da heller ikke at små hunde skal løbe løs på trafikerede områder. Men jeg mener godt de kan løbe løs på egnede steder f.eks. grønne områder. Det mener jeg til gengæld ikke kamphunde skal kunne, fordi de æder de andre hunde der løber løs på de egnede steder. Så jeg ser stadig at det er kamphundeejerne der er egoisterne. De vil have at blot fordi deres race ikke kan finde ud af at gå løs, så skal alle andre hunde osse føres i snor. DET er da egoisme der vil noget! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Jeg tror ikke på at en lov om at alle hunde skal føres i snor, vil virke med mindre der følger øget opsyn og store bøder med:-D Og derfor er den nuværende lovgivning fyldestgørende - den skal blot tilføres flere resourcher ................ for at virke efter hensigten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sammar Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Er lidt i tvivl om den var til mig, men med en hund, der ikke gnaver i andre, så synes jeg ikke helt, det går ud over andre hunde :hmm: Men kan du sige at det ALDRIG er sket du har mistet kontrollen over hende, bare et kort øjeblik, hvor hun har bevæget sige 1,5 meter i en retning du ikke havde kontrol over? Tænk hvis det var ud på en vej og folk mistede livet på grund af det.. Synes bare det er helt ude af proportioner når folk åbenbart sætter deres hunds frihed over menneske liv, og der her kun diskuteres linepåbud i forbindelse med hunde overfald, hvilket jeg egentligt synes er et lille problem i forhold til.. På strande, i skove osv, synes jeg så det er langt mere acceptabelt, så længe man har styr over hunden, at lade den løbe fri. Problemet er for mig at se bare, at der i byerne er så lille en fejlmargen, fra fortovet til cykelstien er der måske 20 cm kantsten, og jeg mener ikke det er realistisk for nogen, om så man er verdensmester i lydighed, at tro de aldrig kan komme ud for en situation hvor hunden kan finde på at løbe over vejen, enten af nysgerrighed eller fordi den bliver skræmt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Er lidt i tvivl om den var til mig, men med en hund, der ikke gnaver i andre, så synes jeg ikke helt, det går ud over andre hunde :hmm: Nej søde, den var ikke til dig :ae: Jeg synes det ville være rigtig dejligt hvis alle vores hunde kunne løbe løs, alle steder, men sådan er det desværre ikke Men jeg har svært ved at se at folk himler op over "farlige" hunde og hundeoverfald, samtidig med at de forbeholder sig retten til at deres hund må være løs, vi har et fælles problem altså må vi have en fælles løsning:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 (rettet) Jamen tror du virkelig at en ny lov om at alle hunde skal være i snor, vil lave om på det? Jeg plæderer ikke for en ny lov. Jeg er fortaler for at den eksisterende opretholdes og at der slås ned på de der på deres egen autonome måde tolker loven som det passer dem. Redigeret Februar 16, 2010 af Priceman Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Jeg synes at vi glemmer at der jo faktisk godt kan være både snor på og fritløb på en tur, man er jo ikke kun og udelukkende en uansvarlig person, fordi man slipper sin hund. Altså når jeg går med Zacko foregår det som følger Vi starter hjemmefra i snor langs vejen og stier Vi kommer til grøntområde væk fra sti/vej han får snoren af Vi kommer på "legepladsen" endnu et grønt område hvor mange lufter hund uden snor Vi skal tilbage på stien Zacko får snor på Ja det er sådan jeg gør! og jeg har altså ikke mange problemer eller ser ret meget ballade. Mine egne hunde er i snor alle andre steder end på de områder vi nu engang har adgang til, hvor det er muligt at de render løs, uden at kunne generer andre:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Mine egne hunde er i snor alle andre steder end på de områder vi nu engang har adgang til, hvor det er muligt at de render løs, uden at kunne generer andre:-D Jamen så gør vi jo stort set det samme :hmm: for Zacko løber jo også løs de steder hvor det ikke skaber fare for ham eller andre, vi bor så bare et sted hvor der kommer flere og lufter deres hunde samme sted, men så får de leget og løbet rundt sammen har jeg svært ved at se som et problem og i den efterhånden flere år jeg har gået i det område har jeg vel mødt en som blev sur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Jamen så gør vi jo stort set det samme :hmm: for Zacko løber jo også løs de steder hvor det ikke skaber fare for ham eller andre, vi bor så bare et sted hvor der kommer flere og lufter deres hunde samme sted, men så får de leget og løbet rundt sammen har jeg svært ved at se som et problem og i den efterhånden flere år jeg har gået i det område har jeg vel mødt en som blev sur Mener heller ikke at have skrevet at du gør noget forkert:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Mener heller ikke at have skrevet at du gør noget forkert:-D Nej nej har jeg heller ikke opfattet det som Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Men kan du sige at det ALDRIG er sket du har mistet kontrollen over hende, bare et kort øjeblik, hvor hun har bevæget sige 1,5 meter i en retning du ikke havde kontrol over? Tænk hvis det var ud på en vej og folk mistede livet på grund af det.. Petrine er ofte uden 100% kontrol, MEN af hensyn til Petrine selv, så går hun ikke løs, hvor der er trafik Jeg vedstår at hun ikke er 100% under kontrol, men at det skulle udsætte andre for livsfare, det har jeg altså svært ved at gennemskue. Hun skræmmer ofte livet af mennesker (men som regel er hun i snor). Til gengæld flipper jeg så heller ikke hysterisk, når andre hunde kommer hen til os. Måske fordi jeg er en bondeknold, synes det er ok at være lidt ude af kontrol. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Quoter dig lige, for dit indlæg kan sagtens tåle en gentagelse:5up: Trist at der åbenbart hersker så stor egoisme blandt hunde ejere, at der kun tænkes på egen hund:cry: Rolig nu. Så er problemet heller ikke større. :ae: Jeg bor i byen, og det er yderst sjældent, at jeg ser en hund uden snor på. Det er alt for risikabelt, og det tør folk ikke. Jeg har selv været bange for hunde, men har aldrig oplevet det som et problem ikke at kunne være i fred for folks hunde. Generelt synes jeg, at hundeejere er gode til at vise hensyn. Egoismen er der, hvor folk vælger farlige racer, selvom de kunne finde de samme positive egenskaber hos mere fredelige racer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 Rolig nu. Så er problemet heller ikke større. :ae: Jeg bor i byen, og det er yderst sjældent, at jeg ser en hund uden snor på. Det er alt for risikabelt, og det tør folk ikke. Jeg har selv været bange for hunde, men har aldrig oplevet det som et problem ikke at kunne være i fred for folks hunde. Generelt synes jeg, at hundeejere er gode til at vise hensyn. Egoismen er der, hvor folk vælger farlige racer, selvom de kunne finde de samme positive egenskaber hos mere fredelige racer. Er helt rolig:5up: Egoismen er der hvor folk synes at andre skal tage deres hund i snor, men deres egen må gerne gå løs:-D Jeg er hamrende lige glad hvilken race vi taler om, ALLE hunde er rovdyr og derfor potentielt farlige, uanset race !!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts