Jane Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Nu har jeg pløjet mig igennem noget af denne tråd. Mon ikke de fleste af os er så fornuftige, at vi kun lader vores hunde løbe løs hvor vi ikke genere andre. Tvivler på at nogle af os, lader Fido rende løs tæt på en vej, hvor der kører biler, med risiko for, at forårsage en alvorlig ulykke. Vi slipper hellere ikke hunden løs, hvor den kan genere andre. Vi kører ud til steder, hvor risikoen er minimalt og lader hundenene rende løs der. 100 % styr på sin hund er der ingen der har. Selv om indkaldet virker 99% så er risikoen der altid, for at den kan smutte. Det er levende dyr vi har at gøre med. Jeg tror ikke på, at linepåbud vil kunne ændre ret meget, da jeg tvivler på at den bliver overholdt. Mener også at hunde skal have lov til, at rende løs, hvor det er forsvarligt. I teorien vil det selvfølgeligt virke og overfald ville kunne undgåes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Men jeg tænker også at nogen måske kan blive lidt harme, over at den stakkels hund har måttet ladet livet fordi ejeren ikke passede på den... .... Altså hvis der sker en ulykke med en hund er det = at ejeren ikke passer på den, kan man altid sige det :hmm: Ved det ikke...men som nævnt tror jeg det er nemmere at være lidt kold når det man skriver ikke er direkte henvendt til vedkommende hundeejer.... Hvorfor skal man være kold? Ej altså folk må jo tænke hvad de vil, jeg forstår det bare ikke altid men et er sikkert jeg ville ikke skrive herinde hvis Zacko kom ud for noget slemt, medmindre jeg var helt sikker på at ingen kunne sætte en finger på mig, for jeg ville ikke kunne magte at blive behandlet som en dårlig hunde ejer, det ville være sådan lidt skyld med skyld på........ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Nu har jeg pløjet mig igennem noget af denne tråd. Mon ikke de fleste af os er så fornuftige, at vi kun lader vores hunde løbe løs hvor vi ikke genere andre. Tvivler på at nogle af os, lader Fido rende løs tæt på en vej, hvor der kører biler, med risiko for, at forårsage en alvorlig ulykke. Vi slipper hellere ikke hunden løs, hvor den kan genere andre. Vi kører ud til steder, hvor risikoen er minimalt og lader hundenene rende løs der. 100 % styr på sin hund er der ingen der har. Selv om indkaldet virker 99% så er risikoen der altid, for at den kan smutte. Det er levende dyr vi har at gøre med. Jeg tror ikke på, at linepåbud vil kunne ændre ret meget, da jeg tvivler på at den bliver overholdt. Mener også at hunde skal have lov til, at rende løs, hvor det er forsvarligt. I teorien vil det selvfølgeligt virke og overfald ville kunne undgåes. Det er jo også kun teorien vi kan tale om det. For i praksis er der adskillige der går med deres hunde uden snor, også i byer med trafik og andre hunde i snor osv osv. Men hvis alle satte snor på hvor "utilsigtede møder kunne opstå" så ville det hjælpe. imo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sammar Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Ej altså folk må jo tænke hvad de vil, jeg forstår det bare ikke altid men et er sikkert jeg ville ikke skrive herinde hvis Zacko kom ud for noget slemt, medmindre jeg var helt sikker på at ingen kunne sætte en finger på mig, for jeg ville ikke kunne magte at blive behandlet som en dårlig hunde ejer, det ville være sådan lidt skyld med skyld på........ Synes det er synd du har den opfattelse, og lidt sørgeligt, for der er da ingen i sådan en situation der har brug for at blive svinet til.. Har dog selv været så heldig aldrig at være faldet over en af de tråde hvor en uheldig hundeejer er blevet set ned på herinde.. Hvilke tråde tænker du på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Synes det er synd du har den opfattelse, og lidt sørgeligt, for der er da ingen i sådan en situation der har brug for at blive svinet til.. Har dog selv været så heldig aldrig at være faldet over en af de tråde hvor en uheldig hundeejer er blevet set ned på herinde.. Hvilke tråde tænker du på? Tænker ikke på nogen bestemt tråd, men bare holdningen om at hvis man går med sin hund løs på steder hvor andre mener det er forkert, så er man selv skyld i at ens hund kommer til skade og har mistet retten til at være ked af det, plus at andre så gerne må fortælle at hvis nu man havde gjort dit og dat så var det ikke sket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Hvorfor skal man være kold? Man er ikke kold, man lægger bare en naturlig distance til andres uheld/ulykke, ikke fordi man mangler empati, men fordi man som menneske ikke kan rumme alle andres ulykke. Når der er sket et uheld/ulykke og man læser/hører om det, kommer man også til spørgsmålet om hvordan sådan noget forfærdentligt dog kan ske, og i bagklogskabens klare lys, er det måske nemt at sige, at havde du dog bare snor på hunden var det aldrig sket, eller kom du til stedet bare 2 min senere end du gjorde, var det nok heller ikke sket........ og jeg oplever det mere som en lille frustration over det skete, end et egentlig ønske om at "dømme" nogen som værende ringere mennesker/hundeejere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Man er ikke kold, man lægger bare en naturlig distance til andres uheld/ulykke, ikke fordi man mangler empati, men fordi man som menneske ikke kan rumme alle andres ulykke. Når der er sket et uheld/ulykke og man læser/hører om det, kommer man også til spørgsmålet om hvordan sådan noget forfærdentligt dog kan ske, og i bagklogskabens klare lys, er det måske nemt at sige, at havde du dog bare snor på hunden var det aldrig sket, eller kom du til stedet bare 2 min senere end du gjorde, var det nok heller ikke sket........ og jeg oplever det mere som en lille frustration over det skete, end et egentlig ønske om at "dømme" nogen som værende ringere mennesker/hundeejere. Self kan man ikke rumme alles ulykker, mener jeg heller ikke man skal synes bare nogengange at man i debatten herinde får det endtryk at at folks sympati kan være på et meget lille sted hvis man feks går løs med sin hund hvor andre mener det er helt forkert (tænker ikke på særlige tråde, men som Ascha skrev er der rigtig mange tråde om snor på hund her) og der er man altså hurtigt trynet hvis man ikke er helt så lovlydig som andre uden at der bliver skelet til den givne situation. derfor mit øfferi over at jeg ikke rigtig gider de tråde mere, fordi at man tit får hug for at være ærlig om hvordan man lufter hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Det er jo også kun teorien vi kan tale om det. For i praksis er der adskillige der går med deres hunde uden snor, også i byer med trafik og andre hunde i snor osv osv. Men hvis alle satte snor på hvor "utilsigtede møder kunne opstå" så ville det hjælpe. imo. Det kan du have ret i. Men sådan ser verden ikke ud. Jeg møder ikke mange her i byen, som går med deres hunde løs, hvor der er trafik og andre hunde i snor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Det kan du have ret i. Men sådan ser verden ikke ud. Jeg møder ikke mange her i byen, som går med deres hunde løs, hvor der er trafik og andre hunde i snor. Nej vel man møder bare ikke mange af dem som giver problemer når man færdes i vores lille verden :blink: jeg møder bare ikke særlig meget ballade og kommer da ret meget rundt med min hund, så jeg genkender slet ikke det store problem som det tit bliver lavet til herinde :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Det kan du have ret i. Men sådan ser verden ikke ud. Når jeg er i Holbæk er der da flere der render rundt i de forskellige områder med løse hunde. Både i Villa kvarterer og i højhus bebyggelser/ boligselskabers fællesarealer er der masser der render med hundene løse. Så verden ser sådan ud her. Jeg møder ikke mange her i byen, som går med deres hunde løs, hvor der er trafik og andre hunde i snor. Det er da dejligt at der ikke er problemer i Holstebro. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 (rettet) Altså hvis der sker en ulykke med en hund er det = at ejeren ikke passer på den, kan man altid sige det :hmm: Ikke altid... Men hvis ens hund løber hen til en anden hund og bliver bidt, eller falder gennem isen, må det da nødvendigvis være fordi ejeren ikke har passet nok på den... Ligeså vel som man har et ansvar for at ens løse hund ikke bider andre, er man vel også ansvarlig overfor sin hunds helbred(i et vist omfang, sygdom tæller ikke med, det er man jo altså ikke herre over, kun behandlingen).... De tænker jo ikke i konsekvenserne ved f.eks. at løbe ud på tynd is eller hen til en bidsk hund, og der må vi jo træde til.... Hvorfor skal man være kold? Ej altså folk må jo tænke hvad de vil, jeg forstår det bare ikke altid men et er sikkert jeg ville ikke skrive herinde hvis Zacko kom ud for noget slemt, medmindre jeg var helt sikker på at ingen kunne sætte en finger på mig, for jeg ville ikke kunne magte at blive behandlet som en dårlig hunde ejer, det ville være sådan lidt skyld med skyld på........ Jeg tror de fleste mennesker er empatiske og har pli nok til ikke at jorde nogen der fortæller om den slags....de ved jo godt man har det skidt i forvejen... Men igen er vi tilbage ved tolkningen af andres svar.. Og jeg gisner kun om hvordan andre mennesker reagerer, men det er min idé om hvordan det er her på HF....synes da hovedparten herinde er flinke og forstående i de fleste situationer... Redigeret Februar 18, 2010 af The dogfather HF selvfølgelig...:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Og jeg gisner kun om hvordan andre mennesker reagerer, men det er min idé om hvordan det er her på HG....synes da hovedparten herinde er flinke og forstående i de fleste situationer... HG = HF Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Først hvem har 100 % styr på deres hund? jeg synes det er så undeligt at vi hele tiden skal snakke om at have 100% styr på noget, for alle vores hunde er jo levende og hvem har 100% styr på noget som er i live? Det jeg citere, er jo et godt bevis på den fornemelse som Ascha har, for personligt ville ikke på nogen måde turde oprette en tråd om at Zacko var blevet bidt eller gud forbyde det dræbt af en anden hund, for jeg ville så oveni i min sorg skulle takle alle de fordømmende indlæg i min tråd om at der kan du bare se hvad der sker når man har sin hund løs, og føle at rigtig mange ville sidde og fryde sig lidt, fordi så kan jeg sgu lære det og det ligger mig bare så fjernt sådan noget, der vil jeg pudse den her og skrive at sådan ville jeg aldrig gøre. Det er ikke sådan det skal forståes. Mener bare at hvis man velvidende at ens hund ikke er under kontrol når den er løs, ikke skal lade den være det, steder hvor man er bekendt med der kan være en risiko for at det går galt. Vi kender dig herinde, og det ville virkelig komme bag på mig, hvis du ikke tænker dig om inden du slipper Zacko. Og intet sted i denne debat skriver jeg noget om 100% kontrol - Det findes ikke, det er jeg enig i. Men der er forskel på at det går galt én gang årligt, eller flere gange ugentligt. Synes nu ikke de her diskutioner er så forfærdelige - Jeg har da også en hund, som jeg ved nogle ikke er helt enige i min måde at tackle på. Nogle mener direkte, at han skal aflives. Det er jeg ikke enig i - og det står en frit for, at tage de ting til sig man kan bruge, og ignorere resten. Om ikke andet, så er ignorer knappen der af en årsag Hvis du føler du gør et ordentlig arbejde med Zacko og viser hensyn, så kan du egentlig være fuldstændig ligeglad med, om andre har en anden mening, da de færreste her kender dig personligt og du ved bedst selv hvordan du vil holde hund!! Er det ikke det vigtigste? Tonen skal selvfølgelig være ordentlig, men man kan ikke gøre et debatforum til en kaffeklub, hvor alle skal passe på med ikke at træde nogen over tæerne - Alle har forskellige meninger og prioriteringer og det er en del af det fede ved forummet, har jeg erfaret :klap: Flere personer herinde, som jeg bestemt ikke er enig med i alting, har da lært mig et og andet, jeg ikke ville have undværet og som jeg ikke ville have lært, hvis de ikke satte tingen lidt på spidsen og udfordrede mine holdninger en gang imellem :5up: Total OT - Sorry. Jeg kan da (når jeg læser det igen) måske godt se at det, hvis det står alene, kan komme til at virke lidt nedladende men vil lige minde om at det jeg skrev var et svar til Muline der spurgte om en uddybning af dette: Det skal selvfølgelig ikke forstås sådan at hvis ting bare sidder i skabet, for nogen, så sidder jeg og tænker: han/ hun er sgu da fuld af løgn. Det er på baggrund af det der er markeret med rødt, jeg udtaler mig. Tak for uddybning - Æder lige et par ord i mig igen, efter det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Nu kender jeh ikke til de specifikke områder. Men HVIS de ejer af kommunen så kan det lade sig gøre. Hvis de IKKE ejes af kommunen men af staten som ofte ejer områder op ad bane strækningerne, så kan man ikke bare henge det ind.Du er nodt til at have fakta på plads inden du konkluderer om et område er egnet eller ej. Det kan også være privat ejet. Hvem skal betale for det hegn? Der er ingen andre der får noget specielt til lige deres hobby. Jeg har fakta på plads, og jo der er andre, der får. Det er to forskellige lovgivninger. Jeg ved godt du mener at en Hobby er en hobby, men en svømmehal ,en sportshal, er sundhedsfremmende og i samfundets interesse. En legeplads er ofte betalt af private entreprenører eller bygherrer eller foreninger. Der er jo nedlagt 100 vis af legepladser i Kbh, gennem årene fordi kommunen ikke ville bruge penge på vedligeholdelsen. Hundehold er også sundhedsfremmende. Fritløbsområder er en forholdvis ny ting der er kommet efter pres og benarbejde fra forskellige interesse organisationer og private ildsjæle. Du kan blive en af disse ildsjæle der gør hvad du kan for at få flere fritløbsområder. Men det kræver en indsats og det nytter ikke at sige " De andre har en skøjtebane så vil jeg osse have........" Man har vel lov at undre sig. Jeg ved ikke om eller hvor længe at der er nogen der har kæmpet for en skøjtebane, et filufts-havnebad, bycykler, Gratis S-tog om søndagen og hvad ved jeg som Københavnerne snart er beriget med. Men nogen har gjort noget og det er bare at komme igang for det man selv ønsker. Det er langt fra alle initiativer, der kommer fra borgerne. Jeg er via mit erhverv meget inde i bevillingsprocesser mv. i flere kommuner. På lige fod med alle andre. Man kan ikke bare stikke hånden ud og sige , -Jeg vil osse ha- Jeg synes, det er rimeligt at undre sig over, at politikerne ikke af sig selv finder på at tænke på hundeejerne, eftersom hver 5. husstand har hund. Det ved du jo reélt ikke om der er nogen der har gjort for at få den skøjtebane eller legeplads. Kender du hele arbejdsgangen der har været inden det blev etableret? Hvem stillede forslaget . Hvor kon det fra. Hvem har betalt . Hvem betaler nu osv osv. Jeg ved, at kommunen betaler, og legepladserne har været der i årevis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Februar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2010 Jeg har fakta på plads, og jo der er andre, der får. Jammen så er det bare at komme igang med fodarbejdet. Det er langt fra alle initiativer, der kommer fra borgerne. Kommunalpolitikkere er vel også en slags borgere. :slem: Jeg synes, det er rimeligt at undre sig over, at politikerne ikke af sig selv finder på at tænke på hundeejerne, eftersom hver 5. husstand har hund. Tror du det giver stemmer? .... Måske gør det. Men ting kommer ikke af sig selv. Legepladser er kommet for mange år siden af en grund og fordi nogen gjorde noget for det. Sportshaller er kommet fordi nogen gad give den en skalle. Jeg har selv været med til at bruge timer på at skaffe penge til en svømmehal som kommunen ikke havde penge til at bygge. Det tog nogle år men det lykkedes. Jeg ved, at kommunen betaler. Ja Nu. Men hvad med de andre ting. Hvem startede det , hvem gjorde fodarbejdet? Det ved man nok ikke mere. Men tingene sker ikke af sig selv. Og man kan ikke bare kræve og kræve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Ikke altid... Men hvis ens hund løber hen til en anden hund og bliver bidt, eller falder gennem isen, må det da nødvendigvis være fordi ejeren ikke har passet nok på den... Hvornår/ i hvilke tilfælde vil du så sige at det ikke er selvforskyldt?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Hvornår/ i hvilke tilfælde vil du så sige at det ikke er selvforskyldt?. Det er ikke selvforskyldt hvis du lufter hund i snor, og den bliver bidt af/bider en løs hund der har opsøgt den...der er det ejeren af den løse hund der bærer ansvaret... Og nu snakker jeg ikke om hundeskove osv., ved ikke hvordan det foregår i sådan en...holder mig langt fra dem...hehe... Men bare når man færdes på steder hvor man kan møde andre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Et (af mange) eksempler der støtter min teori om at den anden ende af snoren er alfa og omega, rottweiler dræber skødehund: Skødehund bidt ihjel af rottweiler - dr.dk/Regioner/Østjylland/Nyheder/Randers Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Et (af mange) eksempler der støtter min teori om at den anden ende af snoren er alfa og omega, rottweiler dræber skødehund: Skødehund bidt ihjel af rottweiler - dr.dk/Regioner/Østjylland/Nyheder/Randers Enig, det er altså ikke hundene der er problemet, men ejerne:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Et (af mange) eksempler der støtter min teori om at den anden ende af snoren er alfa og omega, rottweiler dræber skødehund: Skødehund bidt ihjel af rottweiler - dr.dk/Regioner/Østjylland/Nyheder/Randers Det er jo også fjollet at gå med to store rottweilere hvis man ikke kan holde dem...Stakkels lille hund... og nu raser forbudsdebatten igen når DK er stået op, selvom en rottweiler ikke er en kamphund på nogen måder...vil jeg godt sætte 50kr på... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Det er jo også fjollet at gå med to store rottweilere hvis man ikke kan holde dem...Stakkels lille hund... Det er ikke fjollet, det er direkte dumt og fuldstændigt uansvarligt i mine øjne, ikke engang en rottweiler går til angreb på den måde, uden at kvinden må have set nogle tegn på problemet før:stupid: og nu raser forbudsdebatten igen når DK er stået op, selvom en rottweiler ikke er en kamphund på nogen måder...vil jeg godt sætte 50kr på... Der er stadig delte meninger om hvad en rottweiler er, men det er en hund, ergo et rovdyr:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Der er stadig delte meninger om hvad en rottweiler er, men det er en hund, ergo et rovdyr:-D Det bliver snart en kamphund, jeg ser et stigende antal sort/brune hvalpe i parken Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Det er ikke fjollet, det er direkte dumt og fuldstændigt uansvarligt i mine øjne, ikke engang en rottweiler går til angreb på den måde, uden at kvinden må have set nogle tegn på problemet før:stupid: Enig... Der er stadig delte meninger om hvad en rottweiler er, men det er en hund, ergo et rovdyr:-D Jep... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Det bliver snart en kamphund, jeg ser et stigende antal sort/brune hvalpe i parken Det kommer såmænd heller ikke bag på mig:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Februar 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2010 Det er ikke fjollet, det er direkte dumt og fuldstændigt uansvarligt i mine øjne, ikke engang en rottweiler går til angreb på den måde, uden at kvinden må have set nogle tegn på problemet før:stupid: Der er stadig delte meninger om hvad en rottweiler er, men det er en hund, ergo et rovdyr:-D Kvinden vidste godt, at hunden var aggrevsiv. Hvilket gør det endnu mere uansvarligt og dumt, at gå med to hunde man ikke kan holde. :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts